Едноелектродни или триелектродни свещи да избера

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
fichi
Мнения: 88
Регистриран на: Вто 02 яну 2007 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот fichi » Сря 10 яну 2007 12:19


Здравейте колеги.Имам същия проблем с Г2 ГТИ 1,8 РВ мотор.Карам на гас.Където и да отида ми казват различни неща.В БОШ немогат да се разберът какво да ми дадът.Един казва BO W6DCO с един електрод,спициялно за гас.Другият казва BO W7DTC триелектродни.Помагайте незнам какво да купувам.От незнайност в момента съм със свещи от 1,6 BO W8DTC.БЛАГОДОРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 10 яну 2007 12:51


Здравей.
Според АутоДата-та за твоя мотор като original equipment дават BOSCH W7DTC
NGK свещи за твоя мотор - BP6ET
Както споменава колегата musura, за работа на газ препоръчват едноелектродни. Какви обаче... :dontknow:
За да не стане грешка, пояснявам, че отговора съм го дал на колегата fichi


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 10 яну 2007 13:11


Старите от Италия и новите ми свещи са NGK - BP6ET триполюсни.
Двигателя пали само като усети ключа :D


Потребителски аватар
galaboff
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 03 ное 2006 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот galaboff » Сря 10 яну 2007 22:39


kaloyan22 написа:
galaboff написа:Моят Голф е с GU мотор , 1986г. :)..а, ама ми върна в едно пликче почти новите триполюсни свещи и каза, че не стават.
..

Пич, що не вземеш да ми подариш тези скапани триполюсни свещи-моя матор много ги обича :wink:


Ами ако имаш път към София - няма проблем :)


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Чет 11 яну 2007 5:59


За тези матори по добре едноелектродни свещи.Това е моя реплика :wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 11 яну 2007 12:46


kaloyan22 написа:Старите от Италия и новите ми свещи са NGK - BP6ET триполюсни.
Двигателя пали само като усети ключа :D

Уважаеми колеги!
ни си давайте парите за фалшификати!!!
Всички триполюсни свещи с цена под 15лв са сигурни фалшификати!
Опитвал съм всичките на газ и ведага се усеща чувствителна разилка в разхода!ГОЛФ 1.8 ABS,газово BRC-ламбда-контрол
Подреждам Ви ги във възходящ ред(от най-калпавите към най-добрите!)
Bosch- 7.80 лв парчето\пълен боклук-единият електрод въобще остава лъскав-сиреч не прехвърля искра,а колата е като спъната -не можах да ги изтрая и 500 км
Denso-еднополюсни 5 лв парчето-малко по-добри,но не и при високи обороти-колата екато спъната
Beru-14 лв парчето-добри но се "подостриха" за има-няма 5000 км
NGK-12 лв парчето-добри на също много млко изтраяха
BRISK ( но със сребърен електрод еднополюсни-за високонатоварени и спортни автомобили,има и триполюсни,но не са по-добри от сребърните!) 4лв парчето,чешки-перфектни-разхода на газ спадна с 2л! карам ги вече 7000 км колата върви като пушка без да се усеща някаква чувствителна разлика между бензин и газ!
BRISK наистина са перфектни свещи-няма менте!Карал съм ги и на други коли изкарват без проблем 300000 км!Освен това къде са 46 лв за комплект "оригинални" свещи къде са 16 лв но за истински оригинални!


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 11 яну 2007 14:12


Как ме амбицирате да си ровя колицата.На 5000 км пробег на газ, по електрода на триполюсните ми свещи НГК при наблюдение с лупа се забелязват следи от искрата :dontknow: Не разбирам на каква база е твоята статистика?
Вероятно за непретенциозният ми двигател триполюсната свещ е излишна глезотия, но да се говори че еднополюсните са по-добри си е жива легенда от пишман майстори или ментаци!


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 11 яну 2007 16:20


kaloyan22 написа:Вероятно за непретенциозният ми двигател триполюсната свещ е излишна глезотия, но да се говори че еднополюсните са по-добри си е жива легенда от пишман майстори или ментаци!

И аз бях питал в една тема, мисля че е в Автогазови раздела, каква е точно разликата между триелектродни и едноелектродни свещи.
Един от отговорите беше, че едноелектродните свещи дават по-силна искра, което е важно при карането на газ.
Ето и една подобна тема намерих:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=28446

П.С. Ето намерих я и самата тема:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=8955


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 11 яну 2007 16:39


[quote="vasstopИ аз бях питал в една тема, мисля че е в Автогазови раздела, каква е точно разликата между триелектродни и едноелектродни свещи.
Един от отговорите беше, че едноелектродните свещи дават по-силна искра, което е важно при карането на газ.
[/quote]

Няма ли учили скоро двигателисти да сравнят типа на искрата и запалимоста на газ и бензин?Иначе темата върви като въпроса кой е по-добре-къс и дебел, или дълъг и тънък-отговор твърд :D


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 11 яну 2007 16:49


vasstop написа:Един от отговорите беше, че едноелектродните свещи дават по-силна искра

vass, не виждам причини това да е вярно.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 11 яну 2007 17:11


radotom написа:
vasstop написа:Един от отговорите беше, че едноелектродните свещи дават по-силна искра

vass, не виждам причини това да е вярно.

Ами засега и аз не съм получил достатъчно аргументиран отговор, въпреки, че карам с Denso Irridium които са едноелектродни... :roll:


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 11 яну 2007 17:35


vasstop написа:
radotom написа:
vasstop написа:Един от отговорите беше, че едноелектродните свещи дават по-силна искра

vass, не виждам причини това да е вярно.

Ами засега и аз не съм получил достатъчно аргументиран отговор, въпреки, че карам с Denso Irridium които са едноелектродни... :roll:

На теория класическите едноелектродните свещи се различават от многоелектродните по уж по-малкия пробег(но от друга страна има и значение от какви материали ще са електродите, може едноелектродните да се износват по-бавно, ако са от по-добри материали).Многоелектродните уж карали по 100 000км и искрата си избирала най-бързия път(средата с най-малко съпротивление) и всеки път тази среда била един от трите или четири електрода.За силата на искрата вече нямали значение толкова броя на електродите(пак уж, защото повечето спортни свещи са едноелектродни) колкото начина на прескачането на искрата.То всъщност се получава волтова дъга и според това какво възпрепятства централния и масовия електрод зависи и формата на волтовата дъга и силата й.Единия дизайн е с въздушна празнина, а другия с керамико-въздушна, при първия тип минава през въздушната среда директно и направо към централния електрод, а при другия се "оптица" по изолацията на централния електрод и тогава стига до него.Четириполюсните на Бош(Супер 4) са от първия тип, а четириполюсните на Беру(Ултра Х) са комбинация, два от масовите електроди са по нагоре и искрата скача направо към централния, а другите два са по-надолу и искрата минава покрай изолацията на централния електрод и чак после скача на него.
Миже и да се бъркам някъде, затова ще се радвам да дискотираме още и още и още, докато всичко се изясни :wink:


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 11 яну 2007 17:41


А на тия свещи BRISK по едно време им смениха кутийките и адреса на фирмата на кутийките, не знам защо, имаче не е имало никакви оплаквания, май още няма ментета.И според Google BRISK е в USA, гледах им сайта, има всякакви свещи с космически дизайн, които ми събудиха любопитството, но не знам в кои от големите вериги магазини ги продават(да са официален вносител).Мисля че са с най-доброто съотношение качество-цена на пазара.


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот luboveliki » Чет 11 яну 2007 17:57


да БРИСК са добри,аз съм карал предната кола с тая марка и нямам никакви оплаквания.понеже са евтини и хората гледат с недоверие на тях(аз също в началото когато чух за тях).качествени са а и марката е бившата(забравих и името)неква чешка.завода си е стария само е модернизиран.един приятел ги продава вав враца и им е представител,за това ги знам.....8лв.-4 броя и изкараха 40 хиляди км. и продадох колата и новия собственик е врътнал още 20хил.км. и продължава без ядове(колата е вектра на газ).


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Мнениеот kav4o » Чет 11 яну 2007 18:39


petev написа:Уважаеми колеги!
ни си давайте парите за фалшификати!!!
Всички триполюсни свещи с цена под 15лв са сигурни фалшификати!
Опитвал съм всичките на газ и ведага се усеща чувствителна разилка в разхода!ГОЛФ 1.8 ABS,газово BRC-ламбда-контрол
Подреждам Ви ги във възходящ ред(от най-калпавите към най-добрите!)
Bosch- 7.80 лв парчето\пълен боклук-единият електрод въобще остава лъскав-сиреч не прехвърля искра,а колата е като спъната -не можах да ги изтрая и 500 км
Denso-еднополюсни 5 лв парчето-малко по-добри,но не и при високи обороти-колата екато спъната
Beru-14 лв парчето-добри но се "подостриха" за има-няма 5000 км
NGK-12 лв парчето-добри на също много млко изтраяха
BRISK ( но със сребърен електрод еднополюсни-за високонатоварени и спортни автомобили,има и триполюсни,но не са по-добри от сребърните!) 4лв парчето,чешки-перфектни-разхода на газ спадна с 2л! карам ги вече 7000 км колата върви като пушка без да се усеща някаква чувствителна разлика между бензин и газ!
BRISK наистина са перфектни свещи-няма менте!Карал съм ги и на други коли изкарват без проблем 300000 км!Освен това къде са 46 лв за комплект "оригинални" свещи къде са 16 лв но за истински оригинални!

:applause: Полезно!!!Благодаря за споделения опит,колега :wink:

luboveliki написа:да БРИСК са добри,аз съм карал предната кола с тая марка и нямам никакви оплаквания.понеже са евтини и хората гледат с недоверие на тях(аз също в началото когато чух за тях).качествени са а и марката е бившата(забравих и името)неква чешка.завода си е стария само е модернизиран...

Мисля,че става въпрос за TESLA :D



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта