Фобос 1 или Фобос 4

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот plameney » Вто 17 юни 2014 7:05


Ton4o_84 написа:
edit. Разбрах как става, просто махам отметката от 3Д и ми се появява като таблица. :biggrin


Точно в десятката.Според мен,трябва да се оправи лекия скок който имаш,както и да се повдигне провисването в края на графиката.Бедната смес може да се обогати като избереш дадена група от клетки в таблицата или даже всички клетки и им дадеш процентно повишение.




Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mrpetrov » Вто 17 юни 2014 7:21


Аз в момента карам моят 1.6 AHL мотор с такава графика:

fobos-3d-vw-AHL-1.6.png
fobos-3d-vw-AHL-1.6.png (53.19 KиБ) Видяна 2089 пъти


Мисля си, че липсата на толкова "извивки" по графиката дава значително по-добър шанс на бензиновият комп да извършва "правилните" корекции и на газ...


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 17 юни 2014 14:18


plameney написа: ...Виж си коефициентите да не са под 1,защото малките времена може да не се изпълнят от дюзите.Оптимална настройка за налягане и диаметър на дюзите може да се приеме,че е тази,при която бензиновите и газовите времена са еднакви.


Това може да е вярно само за бързи инжектори/рейки, но пак трябва газовите времена да са малко по-гУеми от бензиновите. Иначе за Валтек, Рейл и подобните им, обикновено казват, че на празен ход газовите времена е по-добре да са с около 40-50% по-гУеми от бензиновите. Това се отназа за 3омови дюзи. За 1,5 или 2ома, може да има малки разлики.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот plameney » Вто 17 юни 2014 15:35


plameney написа:...Оптимална настройка за налягане и диаметър на дюзите може да се приеме,че е тази,при която бензиновите и газовите времена са еднакви.

Това изречение нещо не съм го формулирал добре,затова ще се поправя.
По-точно ще е да се каже,че оптимална настройка на газ имаме тогава,когато при преминаване от газ към бензин и при едни и същи обороти и разреждане,бензиновите времена не се променят.Например при празен ход и работа на бензин,времето е 13ms.При преминаване на газ,газовото време може да е 40ms,но бензиновото време,което също се вижда, да си остане 13ms.Това се настройва чрез промяна на коефициента в съответната клетка на таблицата.


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Пет 20 юни 2014 22:25


Здравейте момчета :biggrin
-Направих първите си опити за настройка с промяна на оборотите, но на място. Забелязах, че ако задавам еднакъв коефицент ред по ред, много играе точката, а сега като зададох коефицентите спрямо оборотите, точката се движи на един ред и ми се струва по-добре така, без да се водя по 3Д графиката.
-Също гледах и милисекундите на бензиновите инжектори при различните обороти на бензин, да не се менят като мине на газ.

Направих клипче с цел да ме ориентирате, дали съм на прав път. :biggrin

https://www.youtube.com/watch?v=4fJeeeJStn8

Последна промяна от Ton4o_84 на Пет 20 юни 2014 22:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mupk0 » Съб 21 юни 2014 17:28


На мен ми се струва леко богато,но ако върви гладко и не гори свят повече от преди си я остави така.Във високите обеднява обаче и ако тръгнеш да я цепиш ще усетиш.Колата ти в момента доколкото виждам е на около 1.3 налягане на газта ?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот stefan4o » Съб 21 юни 2014 20:05


Тончо, извинявай, че чак сега пиша това, за което ми писа ЛС. Идеята при ГИ е да се направи сместа така, че реално ЕКУ да не усеща разлика в работата на колата на газ. Т.е. ако имаш при загрял мотор на бензин инжекторно време 4.5-5мС, то при работа на газ на загрял мотор инжекторното време на бензин трябва да се стремиш да е около това, когато колата работи на бензин - т.е. 4-5мС. Сега видях, че в момента си я нагодил на 3.х мС, което и на мен ми се чини богато малко. Същото е и с другите режими на работа, само че те се гласят в движение и е малко по-зорно там - трябва ти асистент :beer


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот plameney » Съб 21 юни 2014 23:57


Колега Тончо,виждам че имаш и показания на мап.Смятам,че ще може да се направи настройка по графика(не 3д графиката).Караш на бензин,компютъра събира данни,после караш на газ и софтуера ще направи доста добра настройка.За теб ще остане да до изгладиш нещата,където има големи разминавки.Прочети си в ръководството как става точно.


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Нед 22 юни 2014 11:55


Благодаря за отговорите, абе ще ги науча корекциите, но трябва една бутилка газ и 20л. бензин да изгоря :)
Да, налягането ми е 1280мбара някъде, като забелязах, че варира според пълна и празна бутилка. Бях го направил на 1050, но като напълня до горе и става около 1150, а като го сложа в този диапазон около 1280, при пълна до горе бутилка почти не мръдва и затова го оставих толкова.
Това което не успях да разбера е, кой от двата начина за настройка е за предпочитане,т.е. кой е по-рецизен, чрез графика или чрез таблица.

Последна промяна от Ton4o_84 на Нед 22 юни 2014 12:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mupk0 » Нед 22 юни 2014 11:58


По-добър няма :) Всеки различно свиква на аналогията на настройване и с 20л газ няма да я схванеш цялата :) моят съвет е да се стремиш на газ и бензин времето (бензиновото) да не се променя.Ако се увеличава обогатяваш,ако намаля обедняваш.С колко мм дюзи беше ? И колко кс се пада на цилиндър.Да не се окаже,че газта идва много в момента като цяло.Аз лично карам по 50коня на цилиндър с налягане 1.45/5 с 2.5мм дюза.


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Нед 22 юни 2014 12:18


На 1.7мм ги разпробих.
-Но се случва нещо странно.
Преди с настройка само на презен ход си вървеше като пушка и ускоряваше супер, но имаше едно пушене отзад в продължение на секунди след като съм я загасил.

-А сега като открих и тази на 3000об. и стана по-мудна и като карам с 40 и натисна до дупка газта (около 2000об)има или замисляне или едно като лашкане на двегателя напред.
Изравних до колкото можах чрез таблицата и силата на излашкването понамаля, но пак я има.
На какво се дължи това, на богата или бедна смес.
Посъветваха ме да разширя дюзите на 1.9мм, но не искам да го правя, защото веднъж вече ми е вървяла добре на 1.7мм.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот stefan4o » Нед 22 юни 2014 12:29


На 75к.с. автомобил аз не бих ги пипал. И да ги разшириш - да ги направиш до 1.8... повече не знам дали има смисъл за тая мощност. Относно това прилашкване - карай колата по същия начин на бензин, като ако има начин да видиш инжекторното време в тоя момент. После направи гимнастиката на газ и сравни. Само така може да се каже дали е бедна или богата сместа. Иначе е малко гадаене...
Аз бих те посъветвал да направиш следната настройка:
1. Оправи времената на ПХ
2. Намери си достатъчно дълга отсечка, на която да поддържаш скорост с дадени обороти. С превключване на газ-бензин-газ-бензин в обороти примерно 2000, 3000, 4000 и нагаждане на инжекторните времена да са същите като, когато работи на бензин предполагам тоя проблем ще се изчисти в дадена степен. После само може да се наложи да докоригираш фино нещата и това е.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Bai Sando » Нед 22 юни 2014 13:25


На мойто АЕЕ бяха на 1.8мм,но пък графиката беше адски ниска иначе гореше доста.Веднъж като се хванахме с шефа той сваля,аз пробвам и така няколко пъти докато усетих,че почва да се мъчи във високите и я вдигнахме малко.
Разлика газ-бензин нямаше почти никаква,но бая си поиграхме докато я нагласим.Аз бях с Тамона от първите,и за съжаление не мога да дам повече акъл за настройките,понеже не съм се занимавал с настройки.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mupk0 » Пон 23 юни 2014 9:44


От моите наблюдения съм видял,че коли от богато тъпчат на място,но не блъскат. Аз залагам на бедно,но си виж ламбда сондата за всеки случей


S_Abonata
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 8:26
Автомобил: passat B5
Двигател: 1.6 AHL 98
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот S_Abonata » Нед 07 дек 2014 18:15


Привет, Колеги от коя жица да хвана точно сигнала за оборотите? На пасата ми са 4 жици на буксата на бубината - две дебели и две тънки? И може ли да взема "+" след контакта от червеният кабел на газовите дюзи. Благодаря предварително :gruebel



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта