Рекламация на iPhone 5 към Мтел
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 11:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Някой от Вас сблъсквал ли се е с фирма "Булграм" при предявяване на рекламация за iPhone, закупен от Мтел?
Ако не сте - ще Ви разкажа една история от последните дни, пълна с лъжи, документна измама, опити за шантаж и т.н.
Написах статия за цялата случка.
В нея е цялата история, като са добавени подробности, документи и полезни линкове.
Най-долу са линковете към клиповете от посещението ми в офиса на "Булграм" (гаранционният сервиз, с който Мтел работи). Симпатягите не знаеха, че разговорът се заснема и останаха изненадани. Умишлено разделих целият запис на две, за да е по-лесен за обработка и гледане. Във всеки един от тях има препратка към другия.
Сега ще ги публикувам и във Facebook, Twitter и Google+, като естествено ще ги спонсорирам за да достигнат до повече хора.
А на Вас пожелавам приятно гледане и ще очаквам отзиви, като разбира се ще бъда благодарен ако споделите статията и клиповете с максимум хора.
Благодаря!
Ако не сте - ще Ви разкажа една история от последните дни, пълна с лъжи, документна измама, опити за шантаж и т.н.
Написах статия за цялата случка.
В нея е цялата история, като са добавени подробности, документи и полезни линкове.
Най-долу са линковете към клиповете от посещението ми в офиса на "Булграм" (гаранционният сервиз, с който Мтел работи). Симпатягите не знаеха, че разговорът се заснема и останаха изненадани. Умишлено разделих целият запис на две, за да е по-лесен за обработка и гледане. Във всеки един от тях има препратка към другия.
Сега ще ги публикувам и във Facebook, Twitter и Google+, като естествено ще ги спонсорирам за да достигнат до повече хора.
А на Вас пожелавам приятно гледане и ще очаквам отзиви, като разбира се ще бъда благодарен ако споделите статията и клиповете с максимум хора.
Благодаря!
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Така се прави - правата трябва да си ги търсим до край. Ще следя развитието с интерес.
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 11:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Жалбата към КЗП относно самите "Мтел" е готова и чака само да дойде понеделник за да бъде внесена.
Хайде да се посмеем с още нещо.
В протокола за замяна, в който има моите имена и поръчка, най-отдолу е записано „Повреда според клиента: Дисплей,осветление/светла рамла от осветлението на дисплея”.
Как ли ще се оправдаят и какво ще измислят, след като подобни претенции никога не съм имал?
Написали са "смяна на контрол модула", с което вероятно ще се опитат да убедят проверяващите органи, че апаратът е ремонтиран. Да, ама не - в протокола за приемане са описани детайли като "охлузвания и наранявания от страничната лайсна", та няма как апаратът да бъде същия.
Хайде да се посмеем с още нещо.
В протокола за замяна, в който има моите имена и поръчка, най-отдолу е записано „Повреда според клиента: Дисплей,осветление/светла рамла от осветлението на дисплея”.
Как ли ще се оправдаят и какво ще измислят, след като подобни претенции никога не съм имал?
Написали са "смяна на контрол модула", с което вероятно ще се опитат да убедят проверяващите органи, че апаратът е ремонтиран. Да, ама не - в протокола за приемане са описани детайли като "охлузвания и наранявания от страничната лайсна", та няма как апаратът да бъде същия.
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
А ти разписа ли се във този протокол за замяна....Връщал съм няколко продукта техника и точно там съм се разписал че съм съгласен.Това значи и със замяната и със описаното като дефекти.Иначе наистина им са кофти батериите а не са гаранциони..Същите симптоми имам и аз на рязко падане на батерията и бързо изчерпване на капацитета и...Но при мен се появиха след 6ия месец.А имам 2 модела различни.....
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 11:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Естествено, че не съм се разписал точно там.:)
Проблема в батерията няма общо с другите ядове. Апаратът беше на година и 7-8 месеца и е нормално батерията да не е в първа младост.
В понеделник пускам следващата жалба и ще видим какво ще излезе.
Проблема в батерията няма общо с другите ядове. Апаратът беше на година и 7-8 месеца и е нормално батерията да не е в първа младост.
В понеделник пускам следващата жалба и ще видим какво ще излезе.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Най-сетне някой да погне тези измамници 

Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Не знам кое му е естественото да не се разпишеш на приемо- предавателен протокол и въобще как са го приели този документ..Само внимаваи много какво и как пишеш.Със такива големи фирми понякога е опасно да ги изкарваш некоректни и едва ли не че продават некачествена стока което не си го писал директно но се подразбира..Реално проблемът ти е със сервиза не със М-ТЕЛ.Самият сервиз обслужващ апаратите знаеш не е е към М-ТЕЛ.Просто спечелил конкурс за наи-качествена и евтина подръжка за определен период.Догодина може и да е друг.Напълно те разбирам и съм чел внимателно за случая но пак повтарям.Бъди доста внимателен какво и как го пишеш и разпространяваш из пространството.Да не получиш съдебна призовка.
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 11:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Благодаря за съветите.
Нормално е да не се разпиша на документ с невярно съдържание (приятно разсеян съм бил).
От друга страна по силата на покупката имам взаимоотношения именно с "Мтел" (търговец/купувач) и препращането към гаранционния сервиз не ги освобождава от отговорност.
И да ти кажа честно - не мисля, че имам какво да губя, нито пък се чуствам гузен или негонен. И да получа призовка - тя ще бъде за "пропуснати ползи и нанесени неимуществени щети", което е твърде имагинерно понятие. Пак казвам - предпочитам и дотам да стигна, но не и да се чуствам пълен идиот.
Нормално е да не се разпиша на документ с невярно съдържание (приятно разсеян съм бил).
От друга страна по силата на покупката имам взаимоотношения именно с "Мтел" (търговец/купувач) и препращането към гаранционния сервиз не ги освобождава от отговорност.
И да ти кажа честно - не мисля, че имам какво да губя, нито пък се чуствам гузен или негонен. И да получа призовка - тя ще бъде за "пропуснати ползи и нанесени неимуществени щети", което е твърде имагинерно понятие. Пак казвам - предпочитам и дотам да стигна, но не и да се чуствам пълен идиот.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Точно така, крайния клиент какво го боли фара, че Мтел си е избрал квартален сервиз за ремонт на 500 000 телефона например? Все едно да имаш автомивка и утре на някоя кола от безконтактното и падне лака...какво ще направиш, ще занесеш на клиента тубата от безконтактното и адреса на фирмата ли? Мтел си го заслужава това да се пръкне в интернет пространството. Не се подиграват за 1ви път с клиент, много хора бяха опарени от тях с фактури, телефони и какво ли още не. Още по-силно ме интересува, как "сервират" на клиента си телефон активиран преди....година 

- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Думите на техника, че батерията имала повишено вътрешно съпротивление и затова не може да осигури нужния ток ми се виждат съвсем разумни. Вероятно точно затова се е и нагрявала и ти е парела през дънките. Напрежението на автомобилен акумулатор наистина може да падне до 7 - 8 волта при палене, но след това доста бързо се качва отново до 12В. Диагнозата на техника може да се окаже съвсем точна. Все едно акумулатора на колата да е твърде слаб за да завърти стартера, но достатъчно силен за да ти работи радиото с часове - Точно така трябва да се получи при повишено вътрешно съпротивление.
За Мтел и рециклирания апарат си търси правата (по българските закони, а не според практиката на Епъл) докрай.
За Мтел и рециклирания апарат си търси правата (по българските закони, а не според практиката на Епъл) докрай.
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Да ти разкажа ли сценария в КЗП. След първата година от гаранцията при проблем с устройството превес взима търговеца.Да не говорим че ще извадят от 100 кладенеца вода, неправилна употреба и т.н .Ако си езел всички документи е добре но и най малкия пропуск да имаш те ще се възползват от него. Само да добавя, нали се сещаш че няма кой да ти даде телефон с 1г гаранция от епъл (и това могат да изтъкнат като причина) Аз на твое място бих взел телефона който ми дават и бих си спестил всички нерви и време. Иначе ти пожелавам успех
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 11:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
ktamen,
Факт е ,че съществува подобна техническа възможност, но тя е свързана със срив на батерията или меко казано неизползване на телефона. Няма такъв физичен феномен, в който батерията "се срива", когато някой ме потърси, но в същото време часове наред аз говоря, ползвам апарата под всякакви форми (интернет, мейл,игри и т.н.). Ако батерията се "сриваше" в подобни моменти и думичка нямаше да обеля. Техника обаче се опитва да ме убеди, че подобен "срив" има само при посочените от мен проблеми, а иначе апарата работи с часове безотказно.
Ако трябва да приемем примера за автомобила, то според техника акумулатора има сила да завърти поне 200 пъти последователно стартера, но не дотолкова, че да запали, при това без никакъв срив, а с постоянно се самовъзстановява.
Смяташ ли, че това е възможно изобщо?
ping,
Самият аз съм вносител на електронни продукти и знам как стоят нещата. Втората година от гаранцията обикновено е търгоски риск, защото повечето производители дават 1 година пълна гаранция. Не виждам причина този търговски риск да е за сметка на купувача, който добросъвестно е заплатил за продукта.
За документите - имам една дебела папка (вече) за всяка една стъпка и становище от рекламацията.
Друг е въпроса, че понятие като "контрол модул" изобщо не съществува и Apple също не ползват подобен термин.
Факт е ,че съществува подобна техническа възможност, но тя е свързана със срив на батерията или меко казано неизползване на телефона. Няма такъв физичен феномен, в който батерията "се срива", когато някой ме потърси, но в същото време часове наред аз говоря, ползвам апарата под всякакви форми (интернет, мейл,игри и т.н.). Ако батерията се "сриваше" в подобни моменти и думичка нямаше да обеля. Техника обаче се опитва да ме убеди, че подобен "срив" има само при посочените от мен проблеми, а иначе апарата работи с часове безотказно.
Ако трябва да приемем примера за автомобила, то според техника акумулатора има сила да завърти поне 200 пъти последователно стартера, но не дотолкова, че да запали, при това без никакъв срив, а с постоянно се самовъзстановява.
Смяташ ли, че това е възможно изобщо?
ping,
Самият аз съм вносител на електронни продукти и знам как стоят нещата. Втората година от гаранцията обикновено е търгоски риск, защото повечето производители дават 1 година пълна гаранция. Не виждам причина този търговски риск да е за сметка на купувача, който добросъвестно е заплатил за продукта.
За документите - имам една дебела папка (вече) за всяка една стъпка и становище от рекламацията.
Друг е въпроса, че понятие като "контрол модул" изобщо не съществува и Apple също не ползват подобен термин.
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 11:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Днес, 23.06.2014г. внесох жалба в КЗП срещу "Мтел".
Описах подробно ситуацията, както и неоспоримите доказателства, че телефонът ми не е чисто нов.
Нещо повече - добавих и термина "контрол модул", който практически не съществува.
Но дори и да имаше "такова животно" няма как едновременно да са ми заменили апарата с нов (друг) и в същото време да са сменили "контрол модула" на моя и да са ми го върнали. Ако това беше станало, щяха да са ми връчили 2 апарата.
Дотук срещам страхотно разбиране от страна на КЗП (но не и на медиите), като обещаха да ме държат в течение на развитието.
Описах подробно ситуацията, както и неоспоримите доказателства, че телефонът ми не е чисто нов.
Нещо повече - добавих и термина "контрол модул", който практически не съществува.
Но дори и да имаше "такова животно" няма как едновременно да са ми заменили апарата с нов (друг) и в същото време да са сменили "контрол модула" на моя и да са ми го върнали. Ако това беше станало, щяха да са ми връчили 2 апарата.
Дотук срещам страхотно разбиране от страна на КЗП (но не и на медиите), като обещаха да ме държат в течение на развитието.
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 23:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Интересна тема с интересно развитие! Самият аз минах през това, но се задоволих да си взема другият телефон без да се замисля...просто не ми се занимаваше с тях след като се карахме близо 30 дни!
Старият ми iphone 5 му падаше много бързо батерията, wifi-то се прецакваше и 3g-то не му беше ОК...Проблеми, който ти описваш. Та накрая спря и да му работи един от двата бутона, по точно lock бутонa.
Новият ми(рециклиран или все тая) телефон батерията му се държи много добре, да не кажа двойно по-добре, но от време на време се прецаква пак wifi-то...
Старият ми iphone 5 му падаше много бързо батерията, wifi-то се прецакваше и 3g-то не му беше ОК...Проблеми, който ти описваш. Та накрая спря и да му работи един от двата бутона, по точно lock бутонa.
Новият ми(рециклиран или все тая) телефон батерията му се държи много добре, да не кажа двойно по-добре, но от време на време се прецаква пак wifi-то...
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 11:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Рекламация на iPhone 5 към Мтел
Така.... Явно сагата продължава.
Получих отговор на жалбата си, като естествено трябваше да посетя офис на Мтел. Когато дойде време за сметки, те се изпращат на адреса, но отговор на жалба - разбир се, че килентът има време за губене и може да се поразходи.
Накратко, в него г-жа Врабчева (Началник отдел "Жалби") ми пише неща, които или нямат общо с темата на жалбата или са наказуеми.
Освен, че обяснява очевадни неща, за които нямам претенция (като окомплектовка на апарата, гаранционен срок и т.н.), тя заявява, че устройството се предоставя от производителя и той е отговорен за това.
Уверяват ме, че много ценят партньорството ни и затова ми правят страхотен жест - отстъпка от 4 вноски по 36лв или общо 144лв по лизинговия договор.
Обадих се на *88 и помолих да разговарям с г-жа Врабчева, защото в отговора и има явни неистини и несоъбразяване с действащото законодателство. След 2 минути чакане любезно ми обясниха, че няма шанс да говоря с нея (причините са неизвестни,питах), но ме прехвърлиха на "групов отговорник", който е на по-нисшо ниво от г-жа Врабчева. Въпреки, че смятах това за излишно, обясних на любезния (и честен!) господин цялата история. Поисках да разговарям със служител на по-високо ниво, но ми бе отказано.
Спомена ми, че КЗП им "били разрешили да заменят рекламационните апарати с рециклирани"! Поисках писмен документ, но естествено ме посъветва да го изискам от КЗП. Факт е, че младежът беше честен и сам нарече апаратите "рециклирани".
Пожелах да анулират "жеста с отстъпките", защото не е желан от мен, не е разискван и т.н. Обясних му, че досега съм пръснал 2 пъти повече пари за да стигне историята до повече хора и хич не ме е грижа за тези 140-150лв. Не можело, имал съм бил официален отговор с тези отстъпки и вече не можело да се анулират. Стига бре, договора ни се видоизменя едностранно? Хммм...
Обеща ми, че до 3 работни дни ще получа обаждане от незнайно кой в Мтел с тяхно официално и крайно становище, включая оплакването ми от отношението на техните колеги и празнословният отговор на г-жа Врабчева. След молба от моя страна ми го изпрати и писмено на смс.
Посъветва ме да не пускам нова жалба до Мтел преди да получа отговора, защото вероятно той щял да реши проблема (а дано, ама надали).
Така или иначе в понеделник следва третата ми жалба в КЗП и втора срещу "Мтел", в която ще посоча твърдението за разрешение за замяна с рециклирани апарати (и то от тях самите, а КЗП не може да променя или противоречи на Закона за защита на потребителите). До сряда трябва да получа обаждане от "Мтел" и ще Ви информирам какво сме разговаряли.
Ако продължат с шикалкавенията и прехвърлянето на топката, ще заведа и дело срещу "Мтел".
И за да не съм празнословен ето и копие на официалният отговор от г-жа Врабчева.
Получих отговор на жалбата си, като естествено трябваше да посетя офис на Мтел. Когато дойде време за сметки, те се изпращат на адреса, но отговор на жалба - разбир се, че килентът има време за губене и може да се поразходи.
Накратко, в него г-жа Врабчева (Началник отдел "Жалби") ми пише неща, които или нямат общо с темата на жалбата или са наказуеми.
Освен, че обяснява очевадни неща, за които нямам претенция (като окомплектовка на апарата, гаранционен срок и т.н.), тя заявява, че устройството се предоставя от производителя и той е отговорен за това.
Уверяват ме, че много ценят партньорството ни и затова ми правят страхотен жест - отстъпка от 4 вноски по 36лв или общо 144лв по лизинговия договор.
Обадих се на *88 и помолих да разговарям с г-жа Врабчева, защото в отговора и има явни неистини и несоъбразяване с действащото законодателство. След 2 минути чакане любезно ми обясниха, че няма шанс да говоря с нея (причините са неизвестни,питах), но ме прехвърлиха на "групов отговорник", който е на по-нисшо ниво от г-жа Врабчева. Въпреки, че смятах това за излишно, обясних на любезния (и честен!) господин цялата история. Поисках да разговарям със служител на по-високо ниво, но ми бе отказано.
Спомена ми, че КЗП им "били разрешили да заменят рекламационните апарати с рециклирани"! Поисках писмен документ, но естествено ме посъветва да го изискам от КЗП. Факт е, че младежът беше честен и сам нарече апаратите "рециклирани".
Пожелах да анулират "жеста с отстъпките", защото не е желан от мен, не е разискван и т.н. Обясних му, че досега съм пръснал 2 пъти повече пари за да стигне историята до повече хора и хич не ме е грижа за тези 140-150лв. Не можело, имал съм бил официален отговор с тези отстъпки и вече не можело да се анулират. Стига бре, договора ни се видоизменя едностранно? Хммм...
Обеща ми, че до 3 работни дни ще получа обаждане от незнайно кой в Мтел с тяхно официално и крайно становище, включая оплакването ми от отношението на техните колеги и празнословният отговор на г-жа Врабчева. След молба от моя страна ми го изпрати и писмено на смс.
Посъветва ме да не пускам нова жалба до Мтел преди да получа отговора, защото вероятно той щял да реши проблема (а дано, ама надали).
Така или иначе в понеделник следва третата ми жалба в КЗП и втора срещу "Мтел", в която ще посоча твърдението за разрешение за замяна с рециклирани апарати (и то от тях самите, а КЗП не може да променя или противоречи на Закона за защита на потребителите). До сряда трябва да получа обаждане от "Мтел" и ще Ви информирам какво сме разговаряли.
Ако продължат с шикалкавенията и прехвърлянето на топката, ще заведа и дело срещу "Мтел".
И за да не съм празнословен ето и копие на официалният отговор от г-жа Врабчева.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта