Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор)

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот moimoimoi » Пет 20 юни 2014 20:38


1- първото число определя вискозитета на маслото когато двигателя е студен.колкото е по малко числото толкова е по течно маслото,т.е. при студен двигател е добре това число да е малко ,това се отнася за нови двигатели ,но след няколко стотин хиляди километра двигателя се износва ,компресията пада и започват да димят сутрин,за това на старите кошници слагат масло с по голямо първо число,по гъстичко.турбо моторите са по разредени,следователно по гъсто масло,с по голямо първо число не би им навредило.естествено трябва да се вземат под внимание и температурите през зимата понеже има голяма разлика в вискозитета на едно масло при минус 15 градуса и при плюс 30.затова един колега беше писал че пали зимата с 20w60 и оставя 5 минути да загрее.


2-втория индекс е вискозитета на маслото при загрял двигател
колкото е по загрято маслото толкова смазващите му качества изчезват
затова при коли каращи по писти и често около 6000 оборота е добре да са с индекс 50 или 60/изключваме боксерите/субару/

естествено има масла вискозитет 0w-60 което би трябвало да е добре за сутрешно палене зимата както и за яко натоварване,но може би докато загрее двигателя ще дими




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот myrshavija » Пет 20 юни 2014 20:47


Не мога да се съглася с това за турбо моторите и по-голямото първо число заради "разреждането". Другари и другарски, нека не си съчиняваме!


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Vankata_84 » Пет 20 юни 2014 21:21


moimoimoi написа:1.това се отнася за нови двигатели ,но след няколко стотин хиляди километра двигателя се износва ,компресията пада и започват да димят сутрин,за това на старите кошници слагат масло с по голямо първо число,по гъстичко.
2.турбо моторите са по разредени,следователно по гъсто масло,с по голямо първо число не би им навредило.естествено трябва да се вземат под внимание и температурите през зимата понеже има голяма разлика в вискозитета на едно масло при минус 15 градуса и при плюс 30.


1.Малко след соц автомобилите, като цяло колите след 92-94 година насам приеми думите ми буквално...двигателите им или ги има, или ги няма! Няма такива "охлабил" мотор, и всякакви щуротии. Съвременните автомобили и тези който са "нова" технология от поне 94 насам са толкова напънати, и фабрично натоварени че мотора или работи или става на лютеница. Двигателите не се износват по-начина на Лади и Москвичи. Най-голямата глупост е на примерно 2.2хди Пежо 170 коня да му резнеш 15-40 защото е на 200 000+.

2.Това че турбо моторите са разредени не значи че коляновия им вал хлопа в лагерите! Разреден мотор, не значи гавра на тема масло...И нещо много важно...Турбото ти се маже от маслената система на мотора, като му сипеш 15-40 какво става? Ще ти кажа ремонт! Ако не веднага, след време.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4297
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот bbboiko2004 » Сря 02 юли 2014 12:08


Може ли един глупав въпрос, просто ми се върти в главата някаква логика. За индекса на топло масло, ако логиката е като на студено колкото по малко числото толкова по смазващо тоест 0 - на студено най - смазващо, защо на топло колкото по-висок е индекса е по - добре ? Каква е логиката? Или нямат ощо ?


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот moimoimoi » Сря 02 юли 2014 21:40


увеличаваш числото- става по гъсто
при едни нормални 90 градуса на маслото това с число 60 ще е по гъсто от масло с число 40,т.е. ако караш нормално не ти трябва масло с число 60
но ако яко ръчкаш и температурата отиде на 130+градуса това масло дето е с 60 топло число ще си е запазило смазочните качества докато това с число 40 ще е станалоо толкова рядко че нищо няма да смазва


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Vizor » Сря 02 юли 2014 22:16


5в40 или 10в40 е по-гъсто според и защо?


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3107
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот georgebonev » Чет 03 юли 2014 9:14


Колеги!
Писано е сто пъти...

Маслото с по-малко число пред W (0-5-10-15-20-25) е с по-добър вискозитет (течливост) при студено време или първо палене на двигателя сутрин, спрямо това с по-голямо число (гъсто на студено).
Маслото с по-голямо число след W (20-30-40-50-60) е с по-добър вискозитет (гъсто) при работна температура на двигателя или при "пържене", спрямо това с по-малко число (течно).

За избора на масло е важно да се избере такова, което да си запазва вискозитета в определени температурни граници, съобразено с условията, при които се използва.

Маслото, по време на работа на двигателя, създава маслен филм, който при "пържене" изтънява и ако се ползва масло с по-малко число след W може да се загуби и последиците са общо взето "работа на сухо" на двигателя.
При студено време и първо палене, маслото с по-малко число пред W ще смаже частите по-бързо и двигателя ще работи леко.

Изображение
Изображение

----
:arrow Vizor - По-гъсто ще е маслото 10W40 при студено време (под -15'С), докато при работна температура и загрял двигател и двете ще са еднакво гъсти.

Поправете ме, ако греша :th_up


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Vizor » Чет 03 юли 2014 10:30


Айде сега да ти дам една загадка. 5в40 по-гъсто от 10в40 при различните видове масла. Защо?
За това казвам, че маслата са далеч от това с тази графика по-горе и няколко реда писане.
Примерно redline oils 5w40 е по-гъсто от 10в40. Айде сега интересна загадка.


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот paco » Чет 03 юли 2014 12:40


Моля те спри с този РедЛайн-с. Това си е масло за Субаро кашкавалени блокове и нищо повече.

Не мога да разбера изобщо за какво е тази тема. Сега тук се решава всички заедно с какво масло да караме или какво?!?! Всеки кара и си чупи колата с каквото само масло той си прецени.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Vizor » Чет 03 юли 2014 20:26


А как реши, че е за субару не мога да разбера? Еле па WT серията (на нея даже пише само за субару и за шибани драгстъри и за шматки)? + Това като искаш да спра просто не чети.. това си е мое мнение и не те ангажирам с него. За това .. моля те запази си го това "моля те спри" за някой друг.
Имай ми уважението както аз ти го имам. Дай говори с факти малко за да разбера и аз нещо ако бъркам :)


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Vankata_84 » Чет 03 юли 2014 22:23


...След като панацеята да не си счупим мотора при ръчкане е да му сипем 10/15/20W-60(грес почти :Mr Green Fun )...Ма питам ви бе хора ЗАЩО всички авто производители предписват 5-30/40???


pyle
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 28 авг 2008 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот pyle » Пет 04 юли 2014 4:11


Vankata_84 написа:...След като панацеята да не си счупим мотора при ръчкане е да му сипем 10/15/20W-60(грес почти :Mr Green Fun )...Ма питам ви бе хора ЗАЩО всички авто производители предписват 5-30/40???


Защото, 5 означава достатъчно течно при студен старт, 40 с добри смазочни качества при нормална експлоатация и загряване в границите на 90 +- градуса. Аз така го разбирам, но според мен 5 е ниско за мотор на доста километри.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3107
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот georgebonev » Пет 04 юли 2014 10:24


Да го кажем по друг начин:

Числата пред и след W (по стандарта SAE) означават температурния диапазон, в който маслото си запазва нормалните работни качества - съответно достатъчно течно за студен старт и достатъчно гъсто при загрял двигател.

Vankata_84 написа:...10/15/20W-60(грес почти :Mr Green Fun )...

Ванка, не е грес това масло ...w60 при загрял двигател, но ще става грес при по-ниски температури от -15/-20'С, ако е 20W60.

Vizor написа:...една загадка. 5в40 по-гъсто от 10в40 при различните видове масла. Защо?...

Да, може да е така при студен старт, ако 5W40 е минерално масло, а 10W40 е синтетика при температура под -20'С, доколкото съм информиран. :deal има ли сделка? :th_up

Ако забелязвате закономерността - долната граница за минерални масла се получава при изваждане на 30'С от първото число (пред W), а при синтетичните - изваждаме 35'С. Горната при синтетичните е с около 5'С по-голяма от числото след W.


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот Vankata_84 » Пет 04 юли 2014 10:35


pyle - Колега износването на актуалните мотори от 1994/6 година насам е "пренебрежимо"!!! Запомни го и си избий митовете за Лади и Жигулки. В своя подкрепа на теорията ще ти кажа най-силния аргумент...Слагаме си "турби" на мотор на 300 000км+ с газова :th_up Нали се сещаш ако е "олабил" като Жигулката като надуе сешоара нали ще извади маслото през вентилацията! Отделно искам пак съвсем добронамерено да ти кажа, че ако сипеш 5 масло имаш проблем с износване то веднага ще разбереш.

Понеже излиза че съм заядлив, а не съм искам малко НОРМАЛНО да обсъдим някой неща.

Пацо искам да попитам с каква маслена помпа и конфигурация на маслената система си? Говоря за топлообменник, термостат, евентуално радиатор.Аз ще обясня че за мен всичко което се пише е вярно...Обаче важи за определена ситуация. Дразни ме само факта че с приказка 20-60 и оп готово се унифицира всичко. Не съм голословен, и не базирам мнение само 1,2,3 коли.

Защо не светна маслото при мен след като на 4-та качих цялата Витиня??? Колата вдигна 165км/ч+ маслото отиде 130 градуса+...А маслото беше 5-30 Мобил (Формула 3000 ли, или супер 3000). Колата ми е 1560кг празна тогава е била поне 1800кг 4х4.

georgebonev - Точно! Аз това искам да обсъдим. Ако караш без маслен радиатор сипваш това което Пацо казва и с добавяне на количество масло опитваш да запазваш стабилна температура...Другото което дай боже може да си причиня някой ден е да сложа най-голямата маслена помпа влизаща на АБФ, и с топлообменник и маслен термостат и радиатор да си карам пак с 5-30...Разбира се може моя метод на не стане, но от опита си до сега не виждам причина.
А и що горе ми викат че съм луд като като кажа че според мен гъстото масло при студен старт е опасно за турбото? Пред мен фирма която имаше 11 Шкоди 1.9ПД и ги караше с 10-40 полусин. счупиха турбо всичките на 150-180 000км. От 11 коли 8-9 направиха проблем. А тука си говорим за 20 за студен старт, и ежедневка. Според мен може пък и да стане но употреба на топлообменник за подгрев на маслото е задължителна.

За митове и легенди че след 300 000км трябва да сипвам М10д не ми се говори.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4297
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Двигателни масла за тунинговани двигатели(дискусия,избор

Мнениеот bbboiko2004 » Пет 04 юли 2014 16:11


Колега ще ме извиняваш, ама от къде тръгна къде отиде. Темата беше масло за тунингован автомобил. Много ясно че тоя автомобил ще има маслен радиатор, термостат за него. Аз съм приготвил да си слагам на стоковото 1.3 камо ли ако имах някоя турбо играчка. Изпадаш в подробности. Според мен темата е много хубава. Има достатъчно информация и всеки с малко мозък може да си направи изводите с какво масло да кара според целите, и натовареността на мотора. Относно износването на мотора, това не е за тази тема, тук говорим за напомпан мотор, с вложени XXXXXXлв, не за утрепан от каране служебен автомобил.
:offtopic на баща ми служебното рено лагуна 1.9 дти е на близо 300 хиляди в него преди това не се знае на колко е било и се кара само с 10в40 пък търбото и мотора са здрави ...



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта