Търсих търсих и не открих такава тема за това реших да попитам нека направим тема по подобие на тези двете относно двигателя PB интересува ме какви валове (от стокови двигатели) мжое да се сложат с положителен ефект какви колектори (най вече изпуксателен) и въобще всичко което може да засили този двигател.
viewtopic.php?f=52&t=330119
viewtopic.php?f=52&t=332289
Сетих се занещо интересно :
Глава от кр пасва на блока но какво друго ще трябва аз мсля за бутала , но само те или целия КММ?
задвижването на валовете ще стане ли или трябва да се преправя шайбата на главата.
Как може да се запази ел инжекцията от ПБ-то ?
засилване на ПБ
- Div Selqnin
- Мнения: 346
- Регистриран на: Пет 04 ное 2011 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй/София
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: засилване на ПБ
това ежедневката ти ли е?
валове-288градуса
изпускателен колектор 4-2-1
къса наредена кутия
тоя голф е приятна кола ама вече 70-80% от колите са по бързи от нея и каквото и да правиш в атмосверен вариант няма да литне
валове-288градуса
изпускателен колектор 4-2-1
къса наредена кутия
тоя голф е приятна кола ама вече 70-80% от колите са по бързи от нея и каквото и да правиш в атмосверен вариант няма да литне
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: засилване на ПБ
само бутала
кояновия вал и биелите са еднакви 86.4мм ход и 144мм дължина
при положение че ще се сменя нещо, е безмислено да се работи в/у блока от ПБ, при положение е еднакъв с 1.6 и 1.8 моторите под 100 коня, и пак като тях няма пръскалки. Няма да обяснявам за "данъчните" ползи
16в мотори има вече без пари, така че по-добре си вземи готов двигател, отколкото да правиш този
- разпределителен вал от ПБ, по мои данни трябва да е 220/220 при лифт не по-малко от 1мм, според други източници е 226/220. Би трябвало всм. клапан да отваря на 3' след ГМТ,(а на други места го дават 3' преди ГМТ) и затваря на 43' след ДМТ
Изпускателен клапан: отваря на 43' преди ДМТ и затваря на 3 след ГМТ.
За мен този вал е най-добрия от стоковите с хидравлични повдигачи, вкл. и от вала на 2е и от ЕV.
Фазите са му такива, че дават по-добро пълнене и празнене във високите обороти от всеки друг.
Другия готин вал като фази е този от РП, след 88г Там обаче незнам лифта какъв е.
Скоро смятам да развия такъв двигател за ежедневната си кола(Б3 ГТ 1.8 ПФ), като съм решил да е на блок от моно, с бутала от 1.8Т 20в (
)
Главата ще е от ПБ, понеже е с големите всм. клапани 40мм, вала също
С тези бутала и оригиналната гарнитура, по мои сметки излиза към 13:1 степен на сгъстяване. Кара се на метан, така че проблеми с детонациите няма да има, а когато е на бензин не е проблем да е на силно високооктанов
Дано не съм объркал нещо със сметките само. Писне ли ми, ще метна една абф-ска глава, като мотора ще се разреди и ще се мине на принудително с електроника от г60. Говорим за нискобюджетен и евтин проект.
кояновия вал и биелите са еднакви 86.4мм ход и 144мм дължина
при положение че ще се сменя нещо, е безмислено да се работи в/у блока от ПБ, при положение е еднакъв с 1.6 и 1.8 моторите под 100 коня, и пак като тях няма пръскалки. Няма да обяснявам за "данъчните" ползи

16в мотори има вече без пари, така че по-добре си вземи готов двигател, отколкото да правиш този
- разпределителен вал от ПБ, по мои данни трябва да е 220/220 при лифт не по-малко от 1мм, според други източници е 226/220. Би трябвало всм. клапан да отваря на 3' след ГМТ,(а на други места го дават 3' преди ГМТ) и затваря на 43' след ДМТ
Изпускателен клапан: отваря на 43' преди ДМТ и затваря на 3 след ГМТ.
За мен този вал е най-добрия от стоковите с хидравлични повдигачи, вкл. и от вала на 2е и от ЕV.
Фазите са му такива, че дават по-добро пълнене и празнене във високите обороти от всеки друг.
Другия готин вал като фази е този от РП, след 88г Там обаче незнам лифта какъв е.
Скоро смятам да развия такъв двигател за ежедневната си кола(Б3 ГТ 1.8 ПФ), като съм решил да е на блок от моно, с бутала от 1.8Т 20в (

Главата ще е от ПБ, понеже е с големите всм. клапани 40мм, вала също
С тези бутала и оригиналната гарнитура, по мои сметки излиза към 13:1 степен на сгъстяване. Кара се на метан, така че проблеми с детонациите няма да има, а когато е на бензин не е проблем да е на силно високооктанов

Дано не съм объркал нещо със сметките само. Писне ли ми, ще метна една абф-ска глава, като мотора ще се разреди и ще се мине на принудително с електроника от г60. Говорим за нискобюджетен и евтин проект.

Re: засилване на ПБ
Колеги, малко съм археолог (темата е от 2012 година), но искам да ви питам почти същия въпрос: Какво е най-удачното решение за засилване на ПБ-мотора? Според мен ел. инжекцията е много по-умно нещо от механичната при КР-а. Приемам и съвети за надуване с турбо-компресор. Концепцията е да се получи нещо, което да е около 140-150 коня и да не изисква огромни разходи за преправяне и компоненти.
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: засилване на ПБ
Най-удачно е да си купиш друга кола с мотор 140-150кс. Например KR, ABF, PG. А защо не C20XE? :-)
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: засилване на ПБ
Xpu100 написа:Колеги, малко съм археолог (темата е от 2012 година), но искам да ви питам почти същия въпрос: Какво е най-удачното решение за засилване на ПБ-мотора? Според мен ел. инжекцията е много по-умно нещо от механичната при КР-а. Приемам и съвети за надуване с турбо-компресор. Концепцията е да се получи нещо, което да е около 140-150 коня и да не изисква огромни разходи за преправяне и компоненти.
Благодаря предварително!
Най-евтиния ти вариант е да вкараш един КР/АБФ в коша. ПГ не го препоръчвам. Лично аз изобщо не съм му фен.
Иначе варианти бол. Турбиниране.. има отново вариант (по-лесен при 8 клапановите мотори), но е свързан с разходи, които според мен, няма да ти допаднат.
Варианти бол иначе.
Re: засилване на ПБ
Колегата едно мнение над моето е прав. :) Бихте ли споделили варианта с турбото колко ще излезе? Трябват ми вероятно бутала и биели от Г60 (да разредим от 10:1 до 8:1), турбо, изпускателен колектор, блол офф какво още? С бюджет от 400лв ще се справя ли? Трябва ли да минавам и към Мегаскриут или моята карта на горивата ще се справя задоволително? Идеята е леко събуждане на мотора, а не 200 коня. 130 - 150 са достатъчни, като искам да не изгубя и възможността от газов инжекцион, ето защо предпочитам да не минавам към механиката на КР примерно (там газов инжекцион е изключен).
Това ми бяха разсъжденията. Така или иначе колата ми гори масло и исках като отварям мотора директно да го "подобря" (ако може това да се нарече така) и позасиля.
Това ми бяха разсъжденията. Така или иначе колата ми гори масло и исках като отварям мотора директно да го "подобря" (ако може това да се нарече така) и позасиля.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: засилване на ПБ
От 112 до 150кс е увеличение с около 35% - ако на това казваш "леко събуждане" ... 

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: засилване на ПБ
400лв няма да те оправят само да си обслужиш твоя мотор като хората.
Иначе да трябва да минеш през повечето неща. Аз лично на ПГ карантиите не съм фен. За ниско налягане, според мен, и твоите ще си издържат само да разредиш малко мотореца с гарнитури от г60 (два три броя евентуално) + читав мегаскуирт и нова инсталация.. няма да ти излезе тънко. Както вика Мирката по-горе.. 35% увеличение не е леко събуждане. Леко събуждане 10 коня, които се усещат като да си свалиш резервната гума от колата + автомивка и нови свещи :D
Иначе да трябва да минеш през повечето неща. Аз лично на ПГ карантиите не съм фен. За ниско налягане, според мен, и твоите ще си издържат само да разредиш малко мотореца с гарнитури от г60 (два три броя евентуално) + читав мегаскуирт и нова инсталация.. няма да ти излезе тънко. Както вика Мирката по-горе.. 35% увеличение не е леко събуждане. Леко събуждане 10 коня, които се усещат като да си свалиш резервната гума от колата + автомивка и нови свещи :D
Re: засилване на ПБ
Хахахахаха, колеги, много ме развеселихте! Благодаря за информацията - отказвам се от начинанието. Моторът гори масло, ще си сваля главата да я направи един педант от Казанлък, ще си я обслужа после и ще се радвам на 112 коня, които предлага този мотор фабрично.
За лекото събуждане сте прави... А в атмосферен вариант подлежим ли на облагородяващи вървежа подобрения?
- Било то друг разпределителен вал, глава, бутала и тн. ?
За лекото събуждане сте прави... А в атмосферен вариант подлежим ли на облагородяващи вървежа подобрения?
- Било то друг разпределителен вал, глава, бутала и тн. ?
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: засилване на ПБ
Най-добре се обърни към brabus или Li4o. Те правиха засилени PB-та
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: засилване на ПБ
Да засилиш истински 8в ти трябва хилядарка най малко :) Отказах те нали?
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: засилване на ПБ
щом имаш бюджет от 400 лева бих ти препоръчал да се ориентираш към т.н. "флекс-тунинг"
купуваш си няколко диска и почваш
купуваш си няколко диска и почваш
- bbboiko2004
- Мнения: 4293
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: засилване на ПБ
Леко олекотавяне на маховика, с лека шайба на коляновия вал, един тръбен колектор и ще имаш някакво съживяване :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта