


Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/
Моля ви за съвет. Имам Поло 2ф - 1992г. 1.4 дизел. Сутринта половера запали както обикновенно - на половин оборот. След обяд....големи мъки- въртене до откат , едвам запали. Нафта има до горе. Забелязах че в горивната с-ма има въздух/ има прозрачен маркуч/. Явно от някъде влиза въздух. Огледах всички маркучи и снадки , но навсякъде беше сухо. Искам да ви попитам , възможно ли е в нафтовата помпа да има клапан който да спира нафтата да се връща назад - и дали е възможно в него да е проблема. От един сервиз ме посъветваха за да не разглобяват помпата/било скъпо/ , да си купя клапан който се монтира преди горивния филтър и проблема щял да се реши , тъй като клапана щял да спира нафтата да се връща обратно в резервоара. Моля ви за съвет. Благодаря ви предварително./Обръщам се към колегата Samo _pechka - Друже помагай !!!/
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Поло 2ф 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/
Това е клапанчето за което са ти казали в сервиза.Струва 5-6 лв. Това обаче е временно решение. Предполагам че гумичките и уплътненията на помпата са за смяна.
- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/
дърт милиционер написа: Явно от някъде влиза въздух. Огледах всички маркучи и снадки , но навсякъде беше сухо. !!!/
Колега, задаваш отговори

- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/
Малко неправилно се изразих. Под временно решение имах впредвид , че клапанчето ще забави процеса и проблема привидно ще се реши , но това разбира се няма да е така.
А при наличие на клапанче , как помпата ще се изпразни през 'обратния' маркуч , след като той е хванат от най-високата точка на помпата?
П.П. Снимката по-нагоре е от моята кола ,и клапанчето съм го сложил за подсигуровка , не че не може и без него.
А при наличие на клапанче , как помпата ще се изпразни през 'обратния' маркуч , след като той е хванат от най-високата точка на помпата?
П.П. Снимката по-нагоре е от моята кола ,и клапанчето съм го сложил за подсигуровка , не че не може и без него.
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/
Вчера сложих такъв клапан и днес няма проблеми - нафтата не се връща обратно в резервоара. Направи ми впечатление че снадките на прозрачния маркуч са малко хлабави/маркуча се въртеше/ , но нямаше овлажняване от нафта. Може би защото е най на високо и нафтата се е оттичала бързо. Защо обаче казвате че е временно решение допълнителния клапан ? Помпата си работи добре - няма течове по нея и колата върви без проблеми. Мисля да не ходя на майстор преди да се е скапала. Тя е на 160000км и мисля че още ще кара. Защо мислите че е вече за ремонт ? Може би самия клапан е предвестник за ремонт ? Надявам се че е влизало въздух от прозрачния маркуч ......дано да не е помпата. Как да разбера че самата помпа е за ремонт ? Никога до сега не съм имал дизел и не знам какви са симптомите за ремонт на ГНП.......Благодаря ви за ценните съвети.
- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/
Колега, недей се панира с тая помпа! Помпа туко-така не си заминава, не се притеснявай. Ако беше така моята до сега да се е предала поне 10 пъти. Колкото до това дали да я пипаш - недей! Както казва моя майстор - "Нещо което си работи не се пипа!" 

- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/
Клапанче отгоре на филтъра имаш ли?
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/
Напълно съм съгласен с вас че не трябва да пипам помпата. Работи си перфектно. Относно клапан - не, няма нищо. Филтъра има само вход и изход. Аз затова в началото попитах дали в самата помпа има такъв клапан който да не позволява нафтата да се връща в резервоара. Сега сложих клапан преди филтъра и мисля че проблема се реши . Благодаря ви за инфото.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 42 госта