Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
дърт милиционер
Мнения: 732
Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
Автомобил: WV Polo 2F 1993
Двигател: 1.4 DIESEL
Местоположение: София

Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/

Мнениеот дърт милиционер » Пон 14 юли 2014 18:58


Моля ви за съвет. Имам Поло 2ф - 1992г. 1.4 дизел. Сутринта половера запали както обикновенно - на половин оборот. След обяд....големи мъки- въртене до откат , едвам запали. Нафта има до горе. Забелязах че в горивната с-ма има въздух/ има прозрачен маркуч/. Явно от някъде влиза въздух. Огледах всички маркучи и снадки , но навсякъде беше сухо. Искам да ви попитам , възможно ли е в нафтовата помпа да има клапан който да спира нафтата да се връща назад - и дали е възможно в него да е проблема. От един сервиз ме посъветваха за да не разглобяват помпата/било скъпо/ , да си купя клапан който се монтира преди горивния филтър и проблема щял да се реши , тъй като клапана щял да спира нафтата да се връща обратно в резервоара. Моля ви за съвет. Благодаря ви предварително./Обръщам се към колегата Samo _pechka - Друже помагай !!!/




Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Поло 2ф 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/

Мнениеот Presli82 » Вто 15 юли 2014 20:07


15-07-14_1503.jpg
Това е клапанчето за което са ти казали в сервиза.Струва 5-6 лв. Това обаче е временно решение. Предполагам че гумичките и уплътненията на помпата са за смяна.


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/

Мнениеот andon_ » Вто 15 юли 2014 21:57


дърт милиционер написа: Явно от някъде влиза въздух. Огледах всички маркучи и снадки , но навсякъде беше сухо. !!!/

Колега, задаваш отговори :smile . Няма начин да не сухо, идеята е, че помпата смуче, а не духа. Т.е. тя смуче нафтата от резервоара и няма как, даже и да имаш спукан маркуч да текне, само ще пълни маркучите с въздух. Прегледал си ги добре, надавям се, но провери и под скобичките, най-често там се късат, видимо всичко е здраво, но когато запалиш оттам влиза въздух. Относно клапанчето - аз съм с такова и нямам проблеми, даже го препоръчвам да го има, колкото до колегата, който каза, че е временно решение - нека ми позволи да не се съглася, в крайна сметка, дори и с клапанче, ако помпата не е наред и не държи, то тя ще се изпразни през обратната нафта и проблема пак ще го има. Т.е. монтирането на такова клапанче на 15-тина см. преди помпата на маркуча на "правата" нафта, няма да навреди, даже може да помогне за по-точно диагностициране.


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/

Мнениеот Presli82 » Вто 15 юли 2014 22:53


Малко неправилно се изразих. Под временно решение имах впредвид , че клапанчето ще забави процеса и проблема привидно ще се реши , но това разбира се няма да е така.
А при наличие на клапанче , как помпата ще се изпразни през 'обратния' маркуч , след като той е хванат от най-високата точка на помпата?
П.П. Снимката по-нагоре е от моята кола ,и клапанчето съм го сложил за подсигуровка , не че не може и без него.


Потребителски аватар
дърт милиционер
Мнения: 732
Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
Автомобил: WV Polo 2F 1993
Двигател: 1.4 DIESEL
Местоположение: София

Re: Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/

Мнениеот дърт милиционер » Сря 16 юли 2014 6:02


Вчера сложих такъв клапан и днес няма проблеми - нафтата не се връща обратно в резервоара. Направи ми впечатление че снадките на прозрачния маркуч са малко хлабави/маркуча се въртеше/ , но нямаше овлажняване от нафта. Може би защото е най на високо и нафтата се е оттичала бързо. Защо обаче казвате че е временно решение допълнителния клапан ? Помпата си работи добре - няма течове по нея и колата върви без проблеми. Мисля да не ходя на майстор преди да се е скапала. Тя е на 160000км и мисля че още ще кара. Защо мислите че е вече за ремонт ? Може би самия клапан е предвестник за ремонт ? Надявам се че е влизало въздух от прозрачния маркуч ......дано да не е помпата. Как да разбера че самата помпа е за ремонт ? Никога до сега не съм имал дизел и не знам какви са симптомите за ремонт на ГНП.......Благодаря ви за ценните съвети.


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/

Мнениеот andon_ » Сря 16 юли 2014 13:07


Колега, недей се панира с тая помпа! Помпа туко-така не си заминава, не се притеснявай. Ако беше така моята до сега да се е предала поне 10 пъти. Колкото до това дали да я пипаш - недей! Както казва моя майстор - "Нещо което си работи не се пипа!" :biggrin


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/

Мнениеот w_smith » Сря 16 юли 2014 15:15


Клапанче отгоре на филтъра имаш ли?


Потребителски аватар
дърт милиционер
Мнения: 732
Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
Автомобил: WV Polo 2F 1993
Двигател: 1.4 DIESEL
Местоположение: София

Re: Polo 2F 1.4 дизел - проблем с ГНП /въздух в системата/

Мнениеот дърт милиционер » Сря 16 юли 2014 17:23


Напълно съм съгласен с вас че не трябва да пипам помпата. Работи си перфектно. Относно клапан - не, няма нищо. Филтъра има само вход и изход. Аз затова в началото попитах дали в самата помпа има такъв клапан който да не позволява нафтата да се връща в резервоара. Сега сложих клапан преди филтъра и мисля че проблема се реши . Благодаря ви за инфото.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 42 госта