Здравейте! Имам пасат-а от 4-ри месеца. От 2 седмици започна да ми прави проблем. Когато е студена пуши много /сивкаво - син дим/, мотора работи не синхронно. Когато загрее проблема не се усеща. Ходих на сервиз , сменяхме турбото /то си имаше проблем/ и масло. Механика каза, че има проблем с дюзите. Предстои ми пътуване от 3 000 км имам няколко въпроса:
- Мислите, ли че колата ще издържи този пробег ?
- От къде в България мога да купя части ?
- Можете,ли да ми препоръчате механик, който да се справи с проблема / колкото по- близо до Разград, толкова по- добре/ ?
- Колко може да излезе подобен ремонт, като труд и цена на дюзите ?
Благодаря на хората, които се отзоват.
Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
Колега аз имам същия пасат. Сутрешното кадене го оправих като подмених всички о пръстени на дюзите. Прекъсването ти е в някоя пикаеща дюза. Моя съвет е приди да сменяш дюзи да смениш тея о пръстени на дюзите, нова центровка като се подменят и болтовете затягащи дюзите(реглажните болтове) че се разтягат с вримето и при монтажа се късат. Но това трябва да стане при човек който знае какво прави. Като пари ми излезе 150-180 лв. Ако гарнитурата на капака не ти е опечена ще минеш и по тънко. Откакто съм направил манипулацията до сега колата няма пушеци и претрисания сутрин. Доволен съм.
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
колегата ти е казал какво да направиш като се прибереш. Явно някоя дюза дава големи отклонения. Ако не се оправи след смяната на о-пръстените и реглажа , тогава търсиш втора ръка дюза 120-150лв.
Като обслужвате дюзите, погледнете и гърбиците на разпределителния вал в какво състояние са.
Като обслужвате дюзите, погледнете и гърбиците на разпределителния вал в какво състояние са.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 07 юни 2014 18:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
Благодаря колеги.Тази вечер летя надявам се да стигна. 

Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
и да ти замине някоя дюза колата няма да спре. За разлика от б6 

-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
Като замине дюза но колата си работи няма да е фатално. При заминала дюза студеното палене е кофти.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
Абе при мен така заминя дюза, че спря да впръсква гориво. Но това с пушиляците сутрин и бягане от стойностите не е притеснително.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 07 юни 2014 18:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
Здравейте, пристигнах успешно. В Пловдив закачиха колата , показа 1-ва пикаеща дюза 2,9 при топъл мотор. Останалите три са в норма. Днес ми казаха, че трябва да свалят и четирите дюзи и да ги коригират. Нужно, ли е това след като останалите 3 показва, че са в норма ?
Чудно ми е може,ли да имам този проблем , след като колата загрява на високи обороти и работи добре и не пуши грам. Днес един възрастен механик изрази съмнение, че са дюзите. Мисли, че може да има нещо преди дюзите , което не работи добре / спомена за някакви датчици /. Какво мислите вие? Има,ли мнения за бай Иван от София / на околовръстното работи /,с дизели се занимава препоръчаха ми го ? Благодаря на всички, които се включват по темата.
Чудно ми е може,ли да имам този проблем , след като колата загрява на високи обороти и работи добре и не пуши грам. Днес един възрастен механик изрази съмнение, че са дюзите. Мисли, че може да има нещо преди дюзите , което не работи добре / спомена за някакви датчици /. Какво мислите вие? Има,ли мнения за бай Иван от София / на околовръстното работи /,с дизели се занимава препоръчаха ми го ? Благодаря на всички, които се включват по темата.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
При неработеща добре дюза сутрин при първо палене за 20-30 секунди колата ще работи неравномерно с леки присецания докато позагрее мъничко. Трябва и да попуши с мирис на рафинерия-неизгоряла нафта. Аз имах този симптом като теб. 3-ти цилиндър висока стойност 2.6. След отваряне на мотора, подмяна на всички о пръстени и синхронизация на дюзите като бяха сменени и застопоряващите ги болтове колата заработи добре. Няма разтрисане и пушене сутрин. Върви доволно. Вече и направих 15 000 км без проблем. Колата е като твоята
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
свалете дюзите , сменете о-пръстените и болтовете , и после реглаж. Случва се някоя дюза да се разхлаби от самосебе си. Така или иначе о-пръстените рано или късно трябва да ги смениш , ако смяташ да караш колата за напред. Проверете и кабелите на всяка дюза.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 07 юни 2014 18:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
Здравейте отново. Проблема с моят Пасат излезе огромен. Взеха ми 700 лв. за дюзите и проблема си остана. При повредата на турбото се е получил маслен удар.Казаха ми че при две от дюзите има отчупени парчета. Съмняват се за изкривена биела или бутало. Какво мислите вие? От къде мога да си поръчам биели и бутала? 

-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
Колега насочи се към някой доказан майстор ако не искаш да те доведат до фалит Маслен удар може да стане ако се движиш с висока скорост и се скъса оста на турбото и маслото влезе в някой от цилиндрите
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
На 100% подкрепям мнението на колегата над Мен.... И какви са тия 700 лева за дюзи?
. Колега, пиши тук преди да правиш нещо. Дори и да са били за смяна всичките (което силно ме съмнява), имам спомен, че колега от форума продаваше комплект 4 бр. за 380 лева. Както и да е де, то връщане назад няма. Както ти е казал IRRITATING, сменяй възможно най-бързо сервиза, преди да си налял още куп пари.

-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 07 юни 2014 18:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
Благодаря за отговорите. Ще си взема колата, но съм в задънена улица. Каква стъпка да предприема? Казаха ми, че на първи цилиндър няма компресия, сменили са 2 дюзи, а другите 2 са ги коригирали. Защо според вас е останал проблема с пушенето ? Свързано,ли е с липсата на компресия в първи цилиндър? Защото е много странно , че проблема с дюзите е решен , а всъщност не е . Знаете,ли майстор близо до Разград ,Варна, Русе, Шумен , моля за помощ, координати телефон, каквото и да е ... ? Каква друга може да е причината да губи компресия в първи цилиндър? Не губи антифриз и масло .
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat 3BG 2001г. 1.9 131 к.с. AVF - проблем с дюзите
Ако има крив клапан в съответния цилиндър няма достатъчно компресия за да се запали нафтата а си излиза през ауспуха Ако е така във филтърната кутия се чува едно много характерно бумтене Във Варна потърси (ifidik)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: del21, Google [Bot] и 68 госта