АФН мотор по Пасат и Ауди А4/А6 температура на двиг. масло

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

АФН мотор по Пасат и Ауди А4/А6 температура на двиг. масло

Мнениеот samo_pechka » Вто 22 юли 2014 21:28


Здравейте колеги . Искам в тази тема, да поразискваме малко, относно температурата на двигателното масло, по нашите каляски - Пасат и А4/А6 т.е. надлъжните мотори . По принцип отворих тема най-вече за АФН моторите , но не пречи и колеги с други дизелови моторизации също да споделят мнение за колите си . Става въпрос за следното : какви са показанията при вас , при различните режими на каране, на температурата на маслото ? Имате ли съмнения дали дадена марка масло влияе доп. на този фактор ( по-висока или по-ниска температура да развива маслото , при сходни режими на каране , сходни маршрути/условия ). Споделям първо аз : отскоро на едната ми кола А6 с АФН мотор , забелязвам един "стремеж" маслото да стои една идея малко по-високо от делението на 100-те градуса , може би 105 някъде, преди сякаш не беше така , в смисъл стоеше си под 100-тях градуса , вече при по-сериозен напън , се покачваше малко , но някъде до към 110 може би и то за кратко ( баир, сериозна газ ) , а сега в Румъния на два-три пъти почти достигна 120 градуса . Нямам никаква промяна в работата на мотора , пъргав е , динамиката е налице , никакви шумове , разход на масло и гориво - абс. в норма ..... Имам още една кола с такъв двигател , и двете са с еднакво масло в двигателите , 5в-40 на Репсол , 505.01 спец., втората "държи" доста добра температура на маслото - не минава 100 градуса , вярно не можах да я напъна по-сериозно , но се съмнявам да стигне дори и 110 градуса , просто си личи . За отбелязване е ,че температурата на охл.течност е стабилна и на двете коли, по табло няма промяна , стои си на 90гр. Първата ми мисъл беше да разменя на двете коли темп.датчици и да видя пак как ще е , само дето на едната кола датчика веднага го открих , на конзолата на масл.филтър . На другата кола- не можах , няма го на "мястото" си , уж огледах , рових , няма и няма , някой ако знае къде още се слага , на кое място ,че нерви не ми останаха.
Другото което ми прави впечатление тази вечер , че на "проблемната" кола , при подаване на контакт , на студен мотор , стрелката "мръдва" малко над 60-тях градуса и там си стои , като откача клемата от датчика , застава точно на 60 , както и би трябвало да си е ( според мен). На другата при подаване на контакт, пак студена, си застава точно на 60гр .
Какви трябва да са показанията на самия датчик , за да си го проверя ? Най-лесно е да си купя нов , но поне да знам ,че оттам ще е проблема.
Като и каква е "нормалната" температура на маслото при каране в различни режими ?
Мисля си да проверя и дюзите на колата , да не би нещо те да ми правят мизерлъци , да загряват в повече буталата и оттам да вдига доп.пара ...ще видим. Искаше ми се да почна от най-безболезненото , да разменя самите датчици , само дето...не го намерих на другата кола.
Изтървам ли нещо като фактор/причинител за доп.загряване на маслото ?
Благодаря предварително на отзовалите се :love.vwclub




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Температура на двиг. масло , АФН мотор по Пасат и Ауди А

Мнениеот samo_pechka » Сря 23 юли 2014 21:27


Искам да добавя един пост от мое питане в друга тема :
samo_pechka написа:Колеги , знае ли някой от вас , какво съпротивление дава при различни температури , датчика за температурата на маслото при АФН мотори ( предполагам е еднакъв и с доста други моторизации ) . Имам съмнение за проблем там, на едната си кола . Благодаря предварително.
П.п. Мисля ,че намерих едно инфо за този датчик :
Темп.(°C) Съпротивление (Ohm)
40 (°C)- 417 (Ohm)
50 (°C)- 269 (Ohm)
60 (°C)- 179 (Ohm)
70 (°C)- 124 (Ohm)
80 (°C)- 88 (Ohm)
90 (°C)- 64 (Ohm)
100 (°C)- 48 (Ohm)
110 (°C)- 36 (Ohm)
120 (°C)- 28 (Ohm)
130 (°C)- 22 (Ohm)
140 (°C)- 18 (Ohm)
150 (°C)- 15 (Ohm)
Датчика е с кат.ном. 049 919 563 A монтиран конзолата , на топлообменника на масления филтър или при коли с доп. датчик за ниво на маслото - там пък е комбиниран с него

Утре имам база за проверки , ще топна във вряща вода датчика и ще замеря какво съпротивление дава :smile поне за 100-тях градуса ще видя дали дава 48 Ohm .
А датчика на другата ми кола се оказа ,че е на картера в комбинация със ниво / масло . Т.е. не е същият .
Графика температурен датчик за масло 049 919 563.jpg
Графика температурен датчик за масло 049 919 563.jpg (53.69 KиБ) Видяна 3463 пъти

Ново оказва се че моя датчик е с буква "B" накрая т.е. 049 919 563B . Сега дали са еднакви с 049 919 563 A ?


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Температура на двиг. масло , АФН мотор по Пасат и Ауди А

Мнениеот 110afn » Сря 23 юли 2014 22:58


На стария ми Пасат, но с 1з мотор :mhihi лятото държи 105-110гр. При Ауди 120гр е точно по средата, така,че мисля да е нормално


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Температура на двиг. масло , АФН мотор по Пасат и Ауди А

Мнениеот samo_pechka » Сря 23 юли 2014 23:51


samo_pechka написа:Ново, оказва се че моя датчик е с буква "B" накрая т.е. 049 919 563B . Сега дали са еднакви с 049 919 563 A ?

Оказва се ,че не са еднакви , това автоматично поставя под въпрос данните и диаграмата за съотношенията градуси/съпротивление на датчика , постната по-горе от мен . Намерих друго инфо за VDO датчици ( какъвто е и на моята кола) http://www.temperaturgeber.de/vdo_temperaturgeber_daten.html
Temperaturgeber 150°C für Öltemperaturanzeige
60°C - 221,2 Ohm
90°C - 83,0 Ohm
120°C - 36,5 Ohm
Само дето не знам на 100градуса колко тр да е :redface накрая ще помъкна едно котлонче до колата , удължавам кабелите на датчика и го потапям внимателно във вряла вода за 5 мин., да видя дали ще покаже 100 градуса на таблото . Не знам какво друго решение да приложа за проверката......


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Температура на двиг. масло , АФН мотор по Пасат и Ауди А

Мнениеот georgebonev » Чет 24 юли 2014 11:58


Ако вярвам на калкулатора за интерполиране на крива линия по 3 точки (най-малко, колкото повече, толкова по-точно ще е), резултата за 100 градуса е 57.3 ома.
(Но се оказва не толкова точен при проверка със стойностите от горната таблица с градуси и съпротивления :redface )

Know data:
60 221.2
90 83
120 36.5

Points at which Interpolant Sought:
попълват се редовете с нужните градуси, например:
80
90
100
110
120

Накрая кликваш на Interpolate

Друг вариант е да се чертае на милиметрова хартия по трите известни точки и с кривка да се нагоди линията долу-горе.

:th_up


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Температура на двиг. масло , АФН мотор по Пасат и Ауди А

Мнениеот samo_pechka » Чет 24 юли 2014 13:04


:bowdown плюс-минус един-два ома не са проблем , насоката засега е май покупка на нов , ще видим как ще е с него и ако няма промяна ....ще му мисля тогава.


SlaviRedTeam
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 17:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: АФН мотор по Пасат и Ауди А4/А6 температура на двиг. мас

Мнениеот SlaviRedTeam » Пет 25 юли 2014 21:34


Тези датчици показват каквото си искат. Аз смених няколко докато си харесах един които показва с 2 градуса повече
сравнен с два различни термометъра ( единият е живачен ). По темата сега летния сезон 100 градуса на 2500 оборота.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: АФН мотор по Пасат и Ауди А4/А6 температура на двиг. мас

Мнениеот hvp800 » Пет 25 юли 2014 22:09


Понеже още в първия пост се каза че темата не е само за AFN да споделя малко и за ASZ как стоят нещата. Зимата колкото и да го ръчкам и тормозя дори не минава 85 градуса, тук нещата са ясни и няма какво да се коментира. Лятото нещата са малко по различни. При нормално каране дори в жегите, градусите си стоят около 80 и не мърдат много, много. Ако реша да понастъпя на магистрала да речем градусите варират 92-98. Ако реша да качвам Шипка в спортен режим и температурата навън е около 30 градуса, то температурата на маслото подминава 110-115 градуса като за отбелязване е ,че след това му е необходимо доста повече време за да се върне в обичайните си деления. Тези данни съм ги гледал през кабела директно на лаптопа ( нещо като хоби ми е :mhihi ) а както знаете на ПД моторите датчика е на картера и незнам дали това е от значение. Тук искам да попитам някой който е по-вещ, мога ли датчика на картера да го свържа към аналогов уред за темп. на маслото или да си ползвам тройник и адаптор и да си свържа уреда ( някак си е по-удобно да си гледаш в уредите а не на лаптопа :mhihi ) Лично аз не съм срещал някой който да е свързал датчика на картера към обикновен уред ( китайски да речем ) но пък никога не е излишно да попиташ :th_up


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: АФН мотор по Пасат и Ауди А4/А6 температура на двиг. мас

Мнениеот samo_pechka » Съб 26 юли 2014 14:56


Мога само засега да кажа , че съм доникъде с датчика за темп. на маслото, дори и този мой пост
samo_pechka написа:...Намерих друго инфо за VDO датчици ( какъвто е и на моята кола) http://www.temperaturgeber.de/vdo_temperaturgeber_daten.html
Temperaturgeber 150°C für Öltemperaturanzeige
60°C - 221,2 Ohm
90°C - 83,0 Ohm
120°C - 36,5 Ohm....
ще се окаже ,че няма общо с параметрите на оригинално вграждания VDO датчик с номер 049 919 563B . При теста с вряла вода въобще не достигна дори и съпротивлението за 90 градуса . Помислих ,че имам проблем с мултицета си :screwy. Един бърз тест с "контролни" съпротивления разсеяха съмненията , относно верността на показанията . Значи датчика посочен с параметрите по-горе е за VDO уреди , които отпосле се вграждат (тунинг аксесоар), ползва се и за оригинално вграждане при ВАГ , но не за всички :exclaim Поне не и при мен ! Не знам защо се подведох така..... Въпросният оригинален датчик с посочения кат. номер е с доста по-голямо съпротивление , може би около 2.2 кOhm при 20-ина градуса ,т.е. ако бях монтирал датчик , който е с "малките" Ом-ове щеше да ми показва стрелката 170-180 градуса на леко топъл мотор :mhihi
За съжаление не мога да намеря инфо и съотношения, за точно този датчик 049 919 563B ( ориг. вграждания), градуси/ съпротивление . Ще се радвам на линк , на достоверно инфо , че вече се изчерпах отвсякъде .... На косъм съм да си поръчам нов , но искам да се убедя ,че проблемът е на 110% от него .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта