Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи ....РЕШЕН!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
TUISTERa
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 26 сеп 2009 9:19
Автомобил: Passat B5.5
Двигател: AZM 2001
Местоположение: Асеновград

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот TUISTERa » Вто 29 юли 2014 19:41


muns61 написа:Слагай скоби и карай до България, тук ще я правиш.

Въпроса със скобите е да не стане някоя по голяма беля по пътя. Ако надува и избива през тия маркучи по добре да кара без тях отколкото със скоби...




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот muns61 » Вто 29 юли 2014 19:46


Така е с безплатните съвети, другият начин е в сервиз и всичко се оправя.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот thewolf » Сря 30 юли 2014 23:49


Скобите отпаднаха като вариант, дори преди да си го помисля колега :), иначе благодаря за безплатния съвет. Цялата кола си оправих от тези безплатни съвети и съм доволен да ти кажа. Сега ще се видя с някои от колегите на по бира, за да ги почерпя за безплатните им съвети, които ми помогнаха да си поправя проблемите по колата.

Даже си мислех, понеже ми изби на 3 различни места, дали да не си отпусна умишлено маркуча на щуцера на въздушният филтър, та като има напрежение, само той да се измъкне, да не се налага да търся по цялата система къде е проблема.

Колегата okti_1 схемата е много подробна, но сега е 12.00 часа през нощта, ще я погледна и ще пиша пак къде точно.

dispatch щуцера на въздушният филтър го проверих, т.е. мушнах с едно телче, но си влизаше без проблеми, не е запушено там, въздушният филтър го сменях преди 6.000 км, като един път е почистван и то скоро.

В България естествено че ще си оправя нещата, които са за оправяне, имам приятел майстор с голям сервиз в Пловдив, където пасата ще го правят като нов :Mr Green Fun , но не мога да пътувам така по магистралите в Германия и да слизам през няколко стотин километра да търся кой маркуч се е откачил.

Значи да разбирам, че единственият вариант това да се случи е че има някъде нещо запушено, така ли? И другото, има един маркуч, който се намира по-надолу и изглежда по-стар от останалите. Възможно ли е да се отпусне с годините или това са митове? Знам че гумата става на пластмаса след време, но все пак. Май ще ходя до някой магазин за авточасти и ще сменям пак старите маркучи, които са по системата, да видим дали ще се оправи.

Друго нещо е, че когато се беше откачил маркуча духнах в него и се чуваше като отваряне и затваряне на някакъв клапан, мисля от актуатора, това значи ли че работи или съответно че не работи или? Не ми е ясно как точно работи този актуатор и за това питам, защото тръбичката, която е по-стара влиза в него...


buxala
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 01 апр 2009 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот buxala » Чет 31 юли 2014 18:18


Е работим на две работи.Вадим едри левове(ойро) и рискуваме да нощуваме някъде в на майна си Райна щот не ни се дават кинти.Стига бе как ще работи тая икономика така.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот dispatch » Чет 31 юли 2014 20:51


А бе пич, като не можеш да помогнеш защо лаеш не мога да разбера!? Колегата от зор иска съвети, не че няма какво да прави. Преди време за някакъв смешен ремонт му бяха поискали някакви 2000€. За к'во да ги дава!?

thewolf, нямам си и на идея така от разстояние какво точно усещаш като засмукваш маркуча, но аз за да прибера актуатора първо тря да ракача мъркуча от N-75 клапана и после трябва да засмуча бая здрава поне 3 - 4 пъти докато го прибера... нищо не се чува междувременно.
Успех!

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот thewolf » Чет 31 юли 2014 23:33


Dispatch, благодаря за отговора, това че ти не чуваш нищо може да значи, че актуатора ми е прецакан, защото аз чувам и то много добре, щрак, щрак, гадна работа :). Имам един месец да опитам да го поправя, както и да залепя тоя щуцер, писна ми, но наистина нямам време още.

Към колегата бухал: Имам един въпрос към теб. Регистриран си 2009-та и от тогава имаш 37 мнения. Всичките ти мнения като това дето си написал горе ли са и по 1 мнение на година ли пишеш? Ако е така, сигурно си доста полезен за останалите форумци и колеги със незаменима информация, опит и съвети.

dispatch, мисля че 2.000-то евро бяха за смяната на ремъка и ролките /помня ли вече, в колко сервизи бях питал за ремонти по колата, все бяха космически суми, като последното: сходимост на предница 450 лв :)/. Аз колата я взех за 2.500 евро, а те ми искат 2к за смяна на ремък с ролки. Викам последен модел да беше, пак нямаше да ви ги дам. Ако работеха поне като хората тея мързели, седят си и никак не си дават зор. И при тея пари, колата ти ще я направят след 2 дни. Колегата бухал, спокойно може неговата да я закара в тези сервизи, после ще го питам за мнение в кой е по-евтино :icon_lol

п.п. та сега 2 въпроса. може ли този проблем да е свързан с това, че вакума се губи от щуцера на тандем помпата? и някой колега беше споменал преди това,че ЕГР-то може да е повредено и за това така да се получава? Мнения?


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот okti_1 » Пет 01 авг 2014 8:50


Актуатора се проверява като засмукваш от него въздух /да създаваш вакум/,а не да духаш в него.Ако чуеш скърцане или тъй някакви звуци знаци има проблеми.Те могат да са от турбината /зацапана геометрия/ или актуатор /втулка е надрана,..../
До колкото на мен ми стана ясно от прочетеното ти си духал в него и си чул шум като ти е подобавал на клапан.Ако е така,провери го актуотора както го описах по горе.

Тандем помпата
Щуцера ако е разбит както го описваш,ще губиш от силата на вакума.
Вакума ще е слаб.Актуатора няма да работи адекватно следователно и турбината.
Като цяло колата ще е мудна в ниските,но зависи колко изпуща вакум.Имал съм случай щуцера да е разбит,а турбината да си работи нормално.

ЕЖР-а
За него което си мислиш мнение нямам,но може да се получи това на практика макар че досега съм нямал подобен случай.
Затова можеш да го провериш и него.Той се проверява по същия начин както актуатора.Но ти предлагам по лесен начин който пести време и няма да се мъчиш много.Просто махни маркуча от щуцера на ЕЖР-а и го запуши с болт :wink и пробвай дали отново ще имаш проблем с маркучите.Не е проблем така да караш колата.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот thewolf » Пет 01 авг 2014 9:20


Благодаря за подробния отговор колега okti_1. Прав си, духах вътре, а е трябвало да засмуквам въздуха /има логика, но кой да помисли хехехех/. Благодарско, ще пробва и ще пиша пак. Другото, което ти казваш е, че ако щуцера е разбит, то това оказва влияние и колата е мудна в ниските, всъщност всичко, което описа го има като симптоми. Щуцера и изключително много разбит, спирачките са изключително твърди като на москвич, че и повече, а като работи колата направо се слуша как издиша от там. Знам, че е глупаво, че още не съм го направил след като съм разбрал, че е толкова много разбит, просто нямах време. Тази седмица ще го поправя, взел съм скоби и лакалут /така викам на локтайта за метал :)/

Благодарско за отговора, ще пиша като го проверя, най-вероятно довечера или утре.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот thewolf » Вто 16 сеп 2014 17:28


Здравейте колеги, проблема с "изплюването на маркучите" на турбото е решен. Как се реши не мога да кажа със сигурност, но след като оправих и залепих щуцера на тандем помпата, тези маркучи спряха да изскачат. Може би има нещо свързано с тандем помпата. Както и да е, проблема е решен :).



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: megatronS и 96 госта