
Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
- Disaster84
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
- Автомобил: Passat 5 3B
- Двигател: AVF
- Местоположение: гр.Хасково
- Контакти:
Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
Привет колеги, колата е Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник. Кутията е обслужена само с масло и гарнитура (без да се сваля). От известно време чувам някакъв лек звук подобен на виене от лагер когато пусна колата на директна по инерция. Когато отново подам газ шума изчезва почти мигновено. Ако по време на енерцията освободя от скорост (поставя лоста на неутрална) звука изчезва. Въпроса ми е - от какво може да е този звук и как се ремонтира за да го ремонтирам докато е време. Благодаря предварително. 

-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
Какво масло сложи? Колко литра побра? Типтроника е изумително творение. За да оправиш проблема ще трябва да смъкнеш кутията. Смъкнеш ли я трябва пълно обслужване за да си доволен и да има ефякт. Подмяна на проблямната част, подмяна феродо, всички семеринги, масло ново, гарнитура и филтър. Частите не са евтини. За да свалиш кутията поне 1000 лв си усигури. Аз съм със същата кола и минах по тоя път. Успех
- Disaster84
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
- Автомобил: Passat 5 3B
- Двигател: AVF
- Местоположение: гр.Хасково
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
Това и аз можех да го кажа... как реши, че заради леко виене и то незнайно от къде трябва да гръмна 1000лв. за обслужване на кутията?!
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
И аз като теб мислих първия път ще сменя само бутало на задна скорост, сглобявам и старото масло и съм готов. Но тариката плаща 2-ти. След 3 месеца се оказа че и феродото е за смяна. Пак сваляне и така. Затова типтроника смъкне ли се, се прави пълно обслужване. Да си здрав в дългосрочен план. Всеки специалист по автоматици ще те посъветва същото. Аз се опасявам че не си сменил цялото масло. То без да свалиш кутията няма как да стане и е станало една бозичка сега и ето ти проблем. Кутията побира 9 литра. При закачена кутия повече от 6 литра неможеш да източиш. З литра старо масло са достатъчни да влошът качеството на новото масло.
- Disaster84
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
- Автомобил: Passat 5 3B
- Двигател: AVF
- Местоположение: гр.Хасково
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
Със всичко съм съгласен, само не разбрах защо си толкова сигурен, че е кутия - нямам проблеми със скоростите никакви да чукна на дърво!?
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
Влезте с ваг кома в кутията(автомата) и му направете диагностика. Виж дали е записало някъква грешка. В другия ти пост казваш че със 120-140 колата вдига обороти а скороста пада. Сигурен ли си че проблема не е от автомата? Аварииният режим за зацапана геометрия (пренадуване) колата забива и оборотите падат. Както и да настъпваш не отлепят. Същото се получава и при пробив по вакум системата. Твоите обороти скачат. Значи при подаване на газта кутията е на директна и върти. Може ли да имаш симптоми за опечено феродо? Направи следния тест. При загряла кола на 90 градуса сложи директна, дай яко газ да видиш ще се изтреляш ли, или ще боксуваш със забавяне докато зацепиш. Има вариянт да не боксуваш но за всяка предавка е отделен диск с феродо. Можеш и на 5 като си на лек горник да настъпиш колата рязко да видиш ускорява ли или само обороти вдигаш. Трябва да се елиминира възможноста проблема да е от автомата след това почваш да чоплиш и по мотора.
- Disaster84
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
- Автомобил: Passat 5 3B
- Двигател: AVF
- Местоположение: гр.Хасково
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
Колата зацепва нормално, без въртежи забавяне(след като смених дебитомера). Тествах я вчера - вдигнах на прав път 180км/ч. супер плавно без проблем и по баир за около 2 км. падна на 170км./ч скоростта н без боксувания и т.н. Колата върви много плавно и добре, но просто предния ден пак направи този проблем... но ако е от запалено феродо колега, или от семеринга който е в power clutch converter-a би трябвало да го прави постоянно, а не когато му скимне. Още повече ме отдалечава от твоята теза това, че веднага щом рестартирам двигателя - проблема изчезва. Напоследък ми гори бушона на запалката и не знам на какво се дължи, защото почти не я ползвам. При тези коли съм чувал какви ли не поразии и пакости от дребни работи.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
Мн. се радвам колега че не е дявола с автомата. По принцип за дебитомера казват че или работи или не работи. Интересното ми е че вдигаш обортомера а не върви. При мен преди като забиеше оборотите не мърдаха скороста падаше. Огледа ли всички вакумни маркучи? Като имаш свободно време разгледай хубаво. Да не издиша от актуактора на турбото като види зор. Интересен симптом имаш. Пиши ако разкриеш нещо.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
Гледайки в тавана да не е шум от висящ лагер ако е 4х4 колата. Другия вариант е в кутията в момента да има 7 вместо 9 литра масло. Тя пак ще си върви без проблеми, но ще загрява маслото повече. Ако при смяната сте откачили охладителите почти със сигурност в кутията е останало не повече от 500-700 ml масло и като преди това е имало по-малко...
- Disaster84
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
- Автомобил: Passat 5 3B
- Двигател: AVF
- Местоположение: гр.Хасково
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
novatora написа:Мн. се радвам колега че не е дявола с автомата. По принцип за дебитомера казват че или работи или не работи. Интересното ми е че вдигаш обортомера а не върви. При мен преди като забиеше оборотите не мърдаха скороста падаше. Огледа ли всички вакумни маркучи? Като имаш свободно време разгледай хубаво. Да не издиша от актуактора на турбото като види зор. Интересен симптом имаш. Пиши ако разкриеш нещо.
Това с оборотите от скоро започна да се появява, прави си го когато поиска, но по принцип съм забелязал, че след като мине определено разстояние - примерно 100км. и изведнъж двигателя сменя звука точно все едно боксува съединител са симптомите, но след рестарт всичко се оправя... странна работа?! Посъветваха ме, тъй като не записва грешка в компютъра да изчакам да го направи и без да я гася да я закача. Аз имам кабел и сега ми се налага да пътувам пак до София, ще си взема с мен и лаптопа с кабела да видя в движение дали няма да засече нещо. Относно дебитомера - стария ми казаха, че въобще не е за този двигател още като го видяха по номер - излезна някакъв за Шаран мисля. След смяната с новия сега не мога да си позная колата - не само пъргавината и работата на двигателя се оправиха, а и автоматика превключва по съвсем друг начин - плавно и тихо.
За това с актуатора на турбината не се бях замислил, но пак няма логика защото аз не напъвам колата - прави го и на 120 и на 140 на 5-та предимно - когато си поиска общо взето.
Мъдренето продължава...

- Disaster84
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
- Автомобил: Passat 5 3B
- Двигател: AVF
- Местоположение: гр.Хасково
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
dancing_niki написа:Гледайки в тавана да не е шум от висящ лагер ако е 4х4 колата. Другия вариант е в кутията в момента да има 7 вместо 9 литра масло. Тя пак ще си върви без проблеми, но ще загрява маслото повече. Ако при смяната сте откачили охладителите почти със сигурност в кутията е останало не повече от 500-700 ml масло и като преди това е имало по-малко...
Ами то не може да се нарече и виене, а нещо като леко свистене както се чува от някои грайфери на гуми или от пътна настилка, но не би трябвало да изчезва след като съм подал газ или включа на неутрална...

- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
То хубаво прелива, но като е стояла колата по-дълго време, за да се охлади маслото преди смяната понеже колите не са ни първа младост и като изтече половината торк и от помпата, и касетите се оказва, че в кутията са останали по-малко от литър след източването. После наливате през отвора за проверка на нивото и в картера колко може да се събере? Палиш, по 10-тина секунди на позиция, гасиш, доливаш и пак събираш само 6-7 литра. Какво става с останалото до 9.2 литра? Колата обаче си върви без проблеми. Тя върви и с 4 литра, само дето при спиране на наклон с предницата нагоре за по-дълго време изпуска ;)
- Disaster84
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
- Автомобил: Passat 5 3B
- Двигател: AVF
- Местоположение: гр.Хасково
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
dancing_niki написа:То хубаво прелива, но като е стояла колата по-дълго време, за да се охлади маслото преди смяната понеже колите не са ни първа младост и като изтече половината торк и от помпата, и касетите се оказва, че в кутията са останали по-малко от литър след източването. После наливате през отвора за проверка на нивото и в картера колко може да се събере? Палиш, по 10-тина секунди на позиция, гасиш, доливаш и пак събираш само 6-7 литра. Какво става с останалото до 9.2 литра? Колата обаче си върви без проблеми. Тя върви и с 4 литра, само дето при спиране на наклон с предницата нагоре за по-дълго време изпуска ;)
По същата логика по нагорнище на скорост колата трябва да не върви а моята и без газ катери... Това с наклона не съм го пробвал, защото за автоматика е препоръчително да се дърпа ръчната, но утре и това ще пробвам макар, че съм сигурен - няма да помръдне.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
Тя и моята след доливане не помръдва вече, но може да събере още 1-2 литра. На наклон се дърпа ръчната преди да превключиш на паркинг, за да не се подпира на заключващия прът и да разбие селектора. Иначе при наклон до 30-тина градуса мисля, че беше като е на директна трябва да държи, при много стръмно може леко да изпусне, но не като все едно е изключена.
- Disaster84
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 16 юни 2013 7:12
- Автомобил: Passat 5 3B
- Двигател: AVF
- Местоположение: гр.Хасково
- Контакти:
Re: Passat B5,5 2001г. AVF Автомат/типтроник - странен звук
Съгласен съм колега, но няма как да долея другите 2 литра без да се свали скоростната кутия .... предполагам
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта