Защо в автомобилите първите дизели са предкамерни?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Защо в автомобилите първите дизели са предкамерни?

Мнениеот kompresor » Чет 07 авг 2014 14:46


Здравейте. Зачудих се, по темата с начините на впръскването на горивото в дизеловия двигател.
Всички стари дизелови двигатели на камиони, кораби и тем подобни големи работни машини са с директно впръскване и крушоподобна камера в буталото, палят без подгрев, имало е и такива, при които няма заработено подгряване, и имат високо кпд. Мотора с предкамерно пръскане има своите недостатъци - немислимо е палене без подгряване, загуби от отнемането на топлината отделена от горенето на дизела в предкамерата - бренера, по - горещи изходящи газове - загуби, и така нататък.
Всички първи дизели на фолксваген и ауди (запознат съм с дизеловите им мотори от 1980-та насам) са с предкамерно пръскане - дюза - бренер - подгревна свещ и бутало без камера. Мерцедес и бмв имат такива двигатели до 1996та чак нищо че слагат малко електроника в помпата, пръскането пак е предкамерно. Мицубиши и те до късно произвеждат предкамерни дизели. Обаче при фолксваген и ауди се забелязва една особеност.
Фолксваген първо произвеждат предкамерни дизели с роторна помпа, без електроника, след това директни дизели с електронна помпа, не оставят механичната помпа, след това помпа - дюза, и чак след това комънрейл. А другите останали марки МБ , БМВ, Мицубиши, Хонда, Рено, Пежо - от предкамерни дизели произвеждани до късно и със електронни помпи, преминават направо на директни дизели с комънрейл системи.
Питам сега:
- Защо изобщо е пуснат в производство по-нерентабилния предкамерен дизел, не можеше ли всички дизели да са с директно впръскване, щом са с по - високо кпд тия двигатели ? И евентуално само да се усъвършенства пръскането. Какво ги е спряло дядовците, на него време в колите да не вкарат дизели с директно пръскане? Нали вече е имало директно впръскване на дизела в работните машини.
- Защо другите марки, конкуренти на ВАГ групата, решават да задържат старата технология, въпреки че ВАГ слагат буталата с дупките в двигателите още 1992ра , конкурентите си държат до 1996та равните бутала и бренерите в главите? Сиреч, защо марки като МБ и БМВ до последно дизелите им са с предкамерно впръскване макар и с електроника, като се знае че двигателя с директно впръскване е по-добър?


Очаквам много информация, сайтове и статии за четене, приемам критика и всичко нужно за да си разясня нещата. :c010




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо в автомобилите първите дизели са предкамерни?

Мнениеот myrshavija » Чет 07 авг 2014 15:14


kompresor написа:- Защо изобщо е пуснат в производство по-нерентабилния предкамерен дизел, не можеше ли всички дизели да са с директно впръскване, щом са с по - високо кпд тия двигатели ? И евентуално само да се усъвършенства пръскането. Какво ги е спряло дядовците, на него време в колите да не вкарат дизели с директно пръскане? Нали вече е имало директно впръскване на дизела в работните машини.
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine
А де - толко ли е бил тъп тоя Рудолф, че да не измисли направо директното впръскване?


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Защо в автомобилите първите дизели са предкамерни?

Мнениеот kompresor » Чет 07 авг 2014 15:44


Пояснявам си въпроса:
Питам конкретно за автомобилите след 1960-70та насам, тогава си е имало товарни и работни машини които са с директно впръскване, а автомобилите започват да ги правят с предкамерно. Защо ?


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Защо в автомобилите първите дизели са предкамерни?

Мнениеот kompresor » Чет 07 авг 2014 15:54


Намерих нещо в нета :
Началото на големия бум идва със създадения през 1989 г. от Аudi петцилиндров турбодизел с директно впръскване, последван от първите електронни системи за управление (като DDE на BMW, управляваща предкамерен дизел), за да се стигне до първите образци на системата Common Rail през 1997 г., когато Аlfa Romeo и Mercedes почти едновременно представят разработката на Bosch и Magnetti Marelli. Разбира се почти веднага ги последват и BMW, а Аudi и VW разработват съвместно с Bosch своята изключителна „помпа-дюза“. Всички тези технологии не са нови като идеи и проекти. Камионите на Mercedes използват дизелови двигатели с директно впръскване още от 60-те, много преди това са правени работещи прототипи с такива системи. „Помпата-дюза“ и т. нар. „акумулаторно впръскване“ (директен предшественик на съвременния Common Rail) също са разработени отдавна, но не са използвани в серийното производство, тъй като едва съвременните технологии в областта на металургията, химията и най-вече електрониката позволиха това да стане възможно и истински ефективно. Днес системите от най-новото поколение са оборудвани с пиезоелектрически инжектори на Siemens, а Common Rail технологията вече е във втората си генерация.
Фактически технологията е била достатъчно умна да произвежда камиони със директно впръскване през 60-те, а директното впръскване да го въведе чак 1989та в петцилиндров мотор на Ауди. Има нещо гнило, не са можели да изобретят нещо, какво е било то, за да е 20 години предкамерен тоя мотор ?


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо в автомобилите първите дизели са предкамерни?

Мнениеот myrshavija » Чет 07 авг 2014 16:15


kompresor написа:Пояснявам си въпроса:
Питам конкретно за автомобилите след 1960-70та насам, тогава си е имало товарни и работни машини които са с директно впръскване, а автомобилите започват да ги правят с предкамерно. Защо ?

Започват да ги правят? Струва ми се, че бъркаш боя с демокрацията. :mhihi

Ето ти възможна причина да не се използва директно впръскване в леките автомобили, а само в товарни през втората половина на 20-ти век:
Direct injection[edit]
Direct injection diesel engines have injectors mounted at the top of the combustion chamber. The injectors are activated using one of two methods - hydraulic pressure from the fuel pump, or an electronic signal from an engine controller.

Hydraulic pressure activated injectors can produce harsh engine noise. Fuel consumption is about 15–20% lower than indirect injection diesels. The extra noise is generally not a problem for industrial uses of the engine, but for automotive usage, buyers have to decide whether or not the increased fuel efficiency would compensate for the extra noise.


Вероятно има и други източници, освен уикипедия, нужно е само да се разровиш. На мен ми отне около 5 мин.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Защо в автомобилите първите дизели са предкамерни?

Мнениеот kompresor » Чет 07 авг 2014 16:24


:Mr Green Fun Рових аз доста, и от доста време си ровя, ама искам да чуя вашите мнения, че на тоя форум вярвам най - много аз :love.vwclub
По темата:
>Навсякъде го казват това, че не са могли да измислят двустъпалната дюза с пилотното пръскане за да омекотят работата на мотора, и затова били по - шумни, и евентуално вече през 1989та измислят някакви дюзи и `сделат` първия дизел със директно впръскване монтиран на лек автомобил.
>Аз лично съм виждал доста аудита 80 б4 1.9тди от 1991-1992ра със късите дюзи, които си мислех че са едностъпални, и наистина мотора въпреки че е тди работи малко по - твърдо, но не е непоносимо пък и за 22 годишна кола си е супер, че моя предкамерен е по - шумен.....мистерия ...
Освен и тия късите дюзи да са двустъпални ама от първите двустъпални :Mr Green Fun
>Дюзите излиза да са били основният проблем, възпрепятстващ монтирането на директен дизел, защото вибрациите и шума можеби биха били непоносими със дюзи от стария тип.

Точно текста, който ми прати, колега се превежда така:
>Допълнителният шум обикновено не е проблем за промишлени цели на двигателя, но за автомобилната употреба, купувачите трябва да решат дали е възможно повишената ефективност и понижения разход на горивото да компенсират за допълнителния шум.
И така се ражда гадния предкамерен дизел :biggrin

>Аз миналата седмица бях свидетел на паленето на един м-тди двигател - AAZ със проблемна надуваща глава, сложиха му се бутала от 1.9тди и глава от 1.9тди, и със ТДИ дюзите и механичната помпа от AAZ си запали колата и нямаше никакви ядове даже много по балансирана и мека работа от предкамерния, обаче тя си е с двустъпални дълги дюзи.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Защо в автомобилите първите дизели са предкамерни?

Мнениеот kompresor » Чет 07 авг 2014 17:08


На това интересно филмче https://www.youtube.com/watch?v=vHgreCOZQso на 12.50мин обясняват разликата при ТДИ и ИДИ пръскането


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2396
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо в автомобилите първите дизели са предкамерни?

Мнениеот StS » Чет 07 авг 2014 17:19


другия проблем - електрониката.. през 60та че и 80та, в автомобилите не е била достатъчно добра, особено за електрическия вариант... Другото важно е - цената..Не маловажно за масовото производство..


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Защо в автомобилите първите дизели са предкамерни?

Мнениеот muns61 » Чет 07 авг 2014 17:24


Дизелови коли до преди нефтената криза от 1973http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%B0_%D0%BE%D1%82_1973_%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0 - се срещаха много рядко - Пежо, Мерцедес...
Тогава се появиха доста дизели, които си бяха конвертирани бензинки, за да е по-евтино производството. Предкамерната технология позволява по-мека работа и така бензиновата конструкция издържа на натоварванията.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Защо в автомобилите първите дизели са предкамерни?

Мнениеот kompresor » Чет 07 авг 2014 17:38


Колега, muns61, ако щеш ми вярвай очаквах да се включиш с нещо, което ще ме заинтригува....
От майстори съм чувал, че моят двигател 1.6тд си е бензинова разработка но е конвертиран в дизел.
Вече към дюзите добавяме електроника, липса на дебитомер. Явно наистина мотора е щял да бъде като ЮМЗ :Mr Green Fun



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта