


Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 23 юли 2014 10:59
- Автомобил:
- Двигател:
Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Здравейте!Бях направил една тема за избора ми на първи автомобил Golf 5 1.6 FSI или 1.9 TDI и от 1.6 мотора се отказах но пък сега ми излезе нов мерак BMW младеж съм и ми изглежда по-младежка.Един от проблемите ми е там че е с задно и си мисля че зимата ще си се въртя доста.Имате ли познания към този мотор на BMW дали си заслужава или Golfa си е по-добре това ме най-валнува и вече разбира се всичко си е на късмет при покупката.И това с въртенето ако му се сложат хубави гуми дали ще помогне до някаква степен.Ако имате някакви други предложения като за първа кола споделете (търся да е нещо по-младежко и по-новичко).
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
BMW-то е доста по-скъпо за поддръжка!Голфа си е голф и този двигател според мен е най-добрия от всичките агрегати,които се качват в Голф5!Ако ще е БМВ,задължително 330Д!И аз имах подобна дилема и в крайна сметка се "метнах" на Ауди!Всеки един голфаджия,рано или късно се качва на Ауди
!

- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
От първа ръка ще ти кажа какво мисля за 320д 150кс.
Доста пъргава,определено по младежка от голф,разбира се това е субективно.
Гледай много добре дали работят ел.стъклата.
По окачването тези преди фейса страдат от така наречения събфрейм демидж,или късане на заден мост по нашенски.Все пак предполагам гледаш фейсови ,там този проблем го няма.
Друго много важно-масово се продават е46 произведени до 2001 за фейслифтови,имат няколко огромни разлики.Освен фаровете и броните,гледай мигачи и волана вътре.Доста често остамят стария гяден волан от 98ма и ги пишат че са 2003та.Лесно се проверява това с какъв волан и пакет е колата-по кодовете от лепенката.
Друго,мотора събира 5.5 литра масло,най добре да е 5w30,но може и 5/40,почти всички са с темпомат и Esp ,задължително провери дали работят като я купуваш. Има няколко начина за изкарване на реален пробег,директно от таблото,затова тези РЕАЛНИ 123000км ПРИМЕРНО,лесна се разбира колко са реални.
Е46има готина серийна Изпращане до вкъщи модулация .
Кутията е много добре подбрана и наистина върви с лекота със 160 170 на никкви обороти,т.е малко над 3000.
При леко каране,това е един от малкото дизели способни наистина да паднат на 5/100 с климатроник. Но не повече от 100км/ч.
Имаш няколко варианта на салони,като лично аз не ти препоръчвам босият кожен -познава се по това ,че прилича на обикновенния ,но е с кожа.
Или търси М салон или алкантара или обикновен .платнен.Удобна кола ,без излишни копчета.
Сега малко минуси-плитък багажник,честно казано кухар и малко саче и си дотам с багажника.Това важи и за 4вратият седан.Често се люпят апликации по таблото,по това донякъде моге да прецениш реалният пробег.
При коли до 200 000км вътре е относително запазено-първи си отиват копчетата на мулти волана.
Имай впредвид,че при такъв автомобил на 10+години шанса да е на под 350 400 хиляди е доста нищожен. Задължително проверка в сервиз и диагностика,както и лог в движение.Обърни внимание на лупите йи кк светят фаровете,също огледалата ккви са,често наточените бивши англичанки са с техните си фарове и огледала.Англичаните,най често идват в 3 цвята-зелен маслен,сив и син.Като джанти при тях преобладават Ас Шнитцер и оригиналните М Джанти,това в комплект сгорепосоченото +ръжда ако я има-особенно от Шотландия и Ирландия трябва да ти говори за бивш англичанин .Друго какво до кажа-доста безшумен дизел вътре в купето,което му е голям +. За младеж по мое мнение този мотор е доста силен,и лично аз бих бил на тръни първа кола да е 150коня,но това пак е лично мнение.За голфа нека кажат колегите,но аз определено бих избрал Е46.Успех
Доста пъргава,определено по младежка от голф,разбира се това е субективно.
Гледай много добре дали работят ел.стъклата.
По окачването тези преди фейса страдат от така наречения събфрейм демидж,или късане на заден мост по нашенски.Все пак предполагам гледаш фейсови ,там този проблем го няма.
Друго много важно-масово се продават е46 произведени до 2001 за фейслифтови,имат няколко огромни разлики.Освен фаровете и броните,гледай мигачи и волана вътре.Доста често остамят стария гяден волан от 98ма и ги пишат че са 2003та.Лесно се проверява това с какъв волан и пакет е колата-по кодовете от лепенката.
Друго,мотора събира 5.5 литра масло,най добре да е 5w30,но може и 5/40,почти всички са с темпомат и Esp ,задължително провери дали работят като я купуваш. Има няколко начина за изкарване на реален пробег,директно от таблото,затова тези РЕАЛНИ 123000км ПРИМЕРНО,лесна се разбира колко са реални.
Е46има готина серийна Изпращане до вкъщи модулация .
Кутията е много добре подбрана и наистина върви с лекота със 160 170 на никкви обороти,т.е малко над 3000.
При леко каране,това е един от малкото дизели способни наистина да паднат на 5/100 с климатроник. Но не повече от 100км/ч.
Имаш няколко варианта на салони,като лично аз не ти препоръчвам босият кожен -познава се по това ,че прилича на обикновенния ,но е с кожа.
Или търси М салон или алкантара или обикновен .платнен.Удобна кола ,без излишни копчета.
Сега малко минуси-плитък багажник,честно казано кухар и малко саче и си дотам с багажника.Това важи и за 4вратият седан.Често се люпят апликации по таблото,по това донякъде моге да прецениш реалният пробег.
При коли до 200 000км вътре е относително запазено-първи си отиват копчетата на мулти волана.
Имай впредвид,че при такъв автомобил на 10+години шанса да е на под 350 400 хиляди е доста нищожен. Задължително проверка в сервиз и диагностика,както и лог в движение.Обърни внимание на лупите йи кк светят фаровете,също огледалата ккви са,често наточените бивши англичанки са с техните си фарове и огледала.Англичаните,най често идват в 3 цвята-зелен маслен,сив и син.Като джанти при тях преобладават Ас Шнитцер и оригиналните М Джанти,това в комплект сгорепосоченото +ръжда ако я има-особенно от Шотландия и Ирландия трябва да ти говори за бивш англичанин .Друго какво до кажа-доста безшумен дизел вътре в купето,което му е голям +. За младеж по мое мнение този мотор е доста силен,и лично аз бих бил на тръни първа кола да е 150коня,но това пак е лично мнение.За голфа нека кажат колегите,но аз определено бих избрал Е46.Успех
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 23 юли 2014 10:59
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Много ви благодаря и на двамата за мненията и най-вече за изчерпвателния отговор за е46-цата.Определно facelift ще е 2003-2004 гледам да е с 6 скорости купе.За диагностиката да преди да взема какъвто и да е автомобил на диагностика ще мине задължително.
Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Още един недостатък на Бавареца....аз съм около 1.85 и 85кг и ми е тясна като шофирам ...неудобно тясна бих казал.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 23 юли 2014 10:59
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Аз съм дори малко по-голям от тея размери 

- JaDaWiN
- Мнения: 921
- Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
- Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
- Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
- Местоположение: София
Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Точно пред същата дилема съм и аз. То тая муха за друга кола ми влиза през около месец в главата и в крайна сметка засега винаги излиза.
Относно бавареца, ами жесток е на външен вид. Аз имах възможността да врътна едно кръгче на такъв, но преди фейса с 136коня мотор, и честно казано динамиката не ме впечатли. Със 150к.с. сигурно ще е по-добре. Впечатли ме обаче теснотията. Колата не е толкова малка, но самият дизайн е направен, че всичко да ти е под ръка и така се губи впечатлението за простор. Просто е някакво шантаво да не можеш да си видиш коленете от пластмаси насам натам.
В Голф 5 не съм се качвал. Приятен е на външен вид. Дразнещото на Голфа е, че всички го препоръчват с един единствен двигател 1.9ТДИ. Е нормално ли е дизелите да пукат глави (естествено не всички, но щом толкова се говори значи не е изолиран случай), TSI да имат проблеми с вериги? То какво остана - 1.6 FSI на който газ не можеш да му сложиш лесно и 1.9тди, който не е нищо ново и впечатляващо. Някак си разочароващо е. Жалко, че няма 5ци с AFN.
Да спомена, че съм 1.76см и колата ми е Голф 3.

Относно бавареца, ами жесток е на външен вид. Аз имах възможността да врътна едно кръгче на такъв, но преди фейса с 136коня мотор, и честно казано динамиката не ме впечатли. Със 150к.с. сигурно ще е по-добре. Впечатли ме обаче теснотията. Колата не е толкова малка, но самият дизайн е направен, че всичко да ти е под ръка и така се губи впечатлението за простор. Просто е някакво шантаво да не можеш да си видиш коленете от пластмаси насам натам.
В Голф 5 не съм се качвал. Приятен е на външен вид. Дразнещото на Голфа е, че всички го препоръчват с един единствен двигател 1.9ТДИ. Е нормално ли е дизелите да пукат глави (естествено не всички, но щом толкова се говори значи не е изолиран случай), TSI да имат проблеми с вериги? То какво остана - 1.6 FSI на който газ не можеш да му сложиш лесно и 1.9тди, който не е нищо ново и впечатляващо. Някак си разочароващо е. Жалко, че няма 5ци с AFN.
Да спомена, че съм 1.76см и колата ми е Голф 3.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Честно казано това което се предлага тук и от двата модела, това са едни бездънни ями за разходи, които вървят със сериозна първоначална цена на всичкото отгоре. Основен критерии би трябвало да е коя ще изпадне по-свежа и евентуално с доказуем пробег. Всичко друго е въпрос на вкус, 2та модела са коренно различни като концепция. И все пак са автомобили от различна генерация, Е46 дебютира през 1998г. Съвременника на Голф 5 от луксозния среден клас се нарича Е90.
JaDaWiN - Веригите при ТСИ изкарват спокойно по 80-100К преди да се разтегнат(междувременно трябва да са подобрени) и като цена за обслужване не се различават от обикновен комплект ремък и ролки. Аз лично си купих колата с тракаща верига, дилъра ми включи нов комплект в цената на колата и няма абсолютно никакви грижи след обслужването.

JaDaWiN - Веригите при ТСИ изкарват спокойно по 80-100К преди да се разтегнат(междувременно трябва да са подобрени) и като цена за обслужване не се различават от обикновен комплект ремък и ролки. Аз лично си купих колата с тракаща верига, дилъра ми включи нов комплект в цената на колата и няма абсолютно никакви грижи след обслужването.

- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Интересна тема.
Аз съм с Голф 5 1.9 с приличен набор екстри, но мой приятел има споменаваната от вас Е46.
Няма да си кривя сърцето, че БМВ-то е по-кола така да кажа.
Има няколко основни преимущества.
1.Двигател - директно впръскване, нисък шум, страхотна еластичност, проблем с вихрови клапи, но след отстраняването им е ОК. Сериозна мощност, нисък разход.
2.Стабилност - заради по-добрия център на тежестта - задното предаване,
Другото, като визия, интериор, функционалност и т.н. е в полза на Голф-а, все пак е една генерация по-нов. Всичко естествено при подобно сравнение зависи от конкретни екземпляри.
Аз съм с Голф 5 1.9 с приличен набор екстри, но мой приятел има споменаваната от вас Е46.
Няма да си кривя сърцето, че БМВ-то е по-кола така да кажа.
Има няколко основни преимущества.
1.Двигател - директно впръскване, нисък шум, страхотна еластичност, проблем с вихрови клапи, но след отстраняването им е ОК. Сериозна мощност, нисък разход.
2.Стабилност - заради по-добрия център на тежестта - задното предаване,
Другото, като визия, интериор, функционалност и т.н. е в полза на Голф-а, все пак е една генерация по-нов. Всичко естествено при подобно сравнение зависи от конкретни екземпляри.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 23 юли 2014 10:59
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Много благодаря на всички за изказаните мнения.
hooling_sk онзи ден попаднах на един Golf 5 1.4 ТСИ 170 коня ми допадна доста каза с верига и сега се сетих и за него.
yoan4o - доста добри комлименти казваш за БМВ-то
младеж съм и ми се кара нещо по-така разбирате ме и за това се насочих така . То и като возия сигурно БМВ-то дава по-добра.
hooling_sk онзи ден попаднах на един Golf 5 1.4 ТСИ 170 коня ми допадна доста каза с верига и сега се сетих и за него.
yoan4o - доста добри комлименти казваш за БМВ-то

Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Като возия зависи какво разбираш?По-стабилно да,по комфортно - не.
Никой обаче не спомена,че при Е46 турбината е консуматив и понеже се наблегна да комън райла - и там има сходни проблеми с дюзите,само дето са 6 на брой.
Проблеми с веригите при тси моторите засяга 1,2;1,4 и 1,6 и проблема там е при коли от определени годни,за което виновник е посочен производителя на вериги.При бмв не са единични случаи на разтегнати,понякога и скъсани вериги с оглед на изминатите км на колите предлагани тук.
JaDaWiN обясни кои тди точно пукат глави,понеже аз се сещам за 1 конкретен мотор,но той е 2,0 тди.Или ако има спукани глави бъди убеден,че собственика има голяма роля за да се случи това.И за твое инфо 150кс не върви много по-различно от това което си карал.
Никой обаче не спомена,че при Е46 турбината е консуматив и понеже се наблегна да комън райла - и там има сходни проблеми с дюзите,само дето са 6 на брой.
Проблеми с веригите при тси моторите засяга 1,2;1,4 и 1,6 и проблема там е при коли от определени годни,за което виновник е посочен производителя на вериги.При бмв не са единични случаи на разтегнати,понякога и скъсани вериги с оглед на изминатите км на колите предлагани тук.
JaDaWiN обясни кои тди точно пукат глави,понеже аз се сещам за 1 конкретен мотор,но той е 2,0 тди.Или ако има спукани глави бъди убеден,че собственика има голяма роля за да се случи това.И за твое инфо 150кс не върви много по-различно от това което си карал.
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Колега ти не се чуваш,какво е виновна колата че г-н Мърльо не я обслужва?
Който иска нека сменя чак когато реалните 143000 станат 220 примерно....схвана ли ми мисълта?
Хората са го казали-верига на 250 000км най-късно.Толкова.
Това за турбото пак е голям локум,но няма да споря.
Като всеки гледа да вземе най-големия лъскав котор на пазара-бил той Ауди,Фв,Бмв и тн за малко пари и да е на далавера,мненията като твоето ще преобладават,поддържаната и гледаната кола струват пари.Там шанса нещо да те изненада много е определено по-малък.
И при двете посочени возила има евтини варианти за гробищата,модерно наричани-Бездънни ями
. Има и хубави коли с нормална експоатация и поддръжка-но струват доста повече.
Това важи за автомобилите от всеки клас и години на производство.
Вкус приятел няма,която му е на сърце тая да си вземе колегата,красотата при колите е най-субективният им +
Който иска нека сменя чак когато реалните 143000 станат 220 примерно....схвана ли ми мисълта?
Хората са го казали-верига на 250 000км най-късно.Толкова.
Това за турбото пак е голям локум,но няма да споря.
Като всеки гледа да вземе най-големия лъскав котор на пазара-бил той Ауди,Фв,Бмв и тн за малко пари и да е на далавера,мненията като твоето ще преобладават,поддържаната и гледаната кола струват пари.Там шанса нещо да те изненада много е определено по-малък.
И при двете посочени возила има евтини варианти за гробищата,модерно наричани-Бездънни ями

Това важи за автомобилите от всеки клас и години на производство.
Вкус приятел няма,която му е на сърце тая да си вземе колегата,красотата при колите е най-субективният им +

Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Vidol Nikolov и в Италия,и в България има хора,които поддържат и експлоатират колите си разумно,има и расипвачи.
За веригите на БееНВе -то нали се сещаш дали някой ги сменя?Или незнаеш това,което е широко разпространено:"Обслужването му е елементарно,масло,филтри и си ти,нема ангренаж,с верига е ,тя не се сменя".
Това за турбината не е чуто недочуто,а е реална ситуация.Все пак не е като да не съм имал 2 БееНВЕ-та дизел с 3,0д и 2,0д мотори,и не е като да не съм виждал още такива.Нищо не каза за дюзите или и там е локум за по 250 - 300 лв на брой?
П.С .Чесно казано,аз не бих си взел и голфа,като за младеж.Има добър вариант за Ауди А3 2,0 тди 170кс quattro.
За веригите на БееНВе -то нали се сещаш дали някой ги сменя?Или незнаеш това,което е широко разпространено:"Обслужването му е елементарно,масло,филтри и си ти,нема ангренаж,с верига е ,тя не се сменя".
Това за турбината не е чуто недочуто,а е реална ситуация.Все пак не е като да не съм имал 2 БееНВЕ-та дизел с 3,0д и 2,0д мотори,и не е като да не съм виждал още такива.Нищо не каза за дюзите или и там е локум за по 250 - 300 лв на брой?
П.С .Чесно казано,аз не бих си взел и голфа,като за младеж.Има добър вариант за Ауди А3 2,0 тди 170кс quattro.
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Няма да участвам в хейт-акция,2.0д е чудесен мотор.Това е моето мнение.
За турбото при 3.0Д мога да се съглася,понеже познавам човек който е сменил 5 турбини гаранционно
.
За турбото при 3.0Д мога да се съглася,понеже познавам човек който е сменил 5 турбини гаранционно

Re: Vw Golf 5 1,9 TDI или BMW 320 CD E46
Мога само да кажа, че притесненията относно Е46 320D за зимата са крайно преувеличени и неуместни. Внимавай колега, да не те хлъзнат със 136 кс. версията. Фейслифта е 150 к.с., ще ги познаеш по кръглите халогени на бронята. Това е само за пример, който да гледаш. В повечето случаи тези коли са карани доста, имай го в предвид, щото 150 кс. и 6-так, си плаче просто за настъпване. Но ти си купи колата, която ще те радва.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: IronMaiden, mitko66 и 47 госта