Ремонт след градушка

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Ремонт след градушка

Мнениеот 777 » Пет 22 авг 2014 14:28


Интересува ме може ли да се разпознае дали дадена кола е била замазвана след градушка? Не знам как точно се оправя - предполагам запълване на хлътналите места с кит и боядисване. Само че това ми се струва, че след 1-2г ще започне да се разпада. Има ли евтин (колкото да се продаде) и качествен начин за ремонт и някакви дребни следи, по които може да се разпознае скорошния ремонт?




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4486
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Ремонт след градушка

Мнениеот Pet_rov » Пет 22 авг 2014 15:17


И кои детайли от тази кола те съмнява, че са китосвани и пребоядисвани?
Ако майсторът е кадърен, трудно ще разбереш има ли интервенции по колата. Ако са карали през пръсти, си личи - примерно, лошо китване, разлика в цвета на боята при отделните детайли, недобро облепяне преди боядисването, съответно пръснала боя по уплътнители или места, където не трябва да я има...


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт след градушка

Мнениеот zografski » Пет 22 авг 2014 15:26


До колкото знам всичко може да се оправи доста добре с кит, може да стане много професионално и качествено. Само и единствено предния капак е проблем, поради голямата температура, кита започва да се напуква, а следователно и боята. Аз сега ремонтирам моята след тъпата градушка, цялата ще бъде обработена с кит, само предния капак ще бъде нов поради причината която изтъкнах по-горе и по уверение на моя човек, колата ще стане перфектно и няма да си личи изобщо, че някога я е бил град.

Последна промяна от zografski на Пет 22 авг 2014 15:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт след градушка

Мнениеот 777 » Пет 22 авг 2014 15:27


Най-вече покрива. Става дума за кола, която предстои да гледам. Предния капак и да се развали с времето може да се смени изцяло, но покрива ми изглежда по-критичен. Въпросът е, ако е направен добре ще кара ли примерно 5г без да ръждяса или да падне кита и да лъсне стария покрив с копките? Може ли да се забележи някак, че е съвсем скоро боядисван - примерно по пълна липса на драскотини или нещо такова?


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт след градушка

Мнениеот zografski » Пет 22 авг 2014 15:30


По уверение на моят приятел, колата ще изкара много дълго време без изобщо да има и загатване. Ако се направи професионално няма да личи. Тавана не е такъв проблем, защото на дали ще се напече до температура 100 градуса и повече, а под предния капак температурите са доста високи, там е най-големия проблем. И да ти кажа ако боята ти е скъпа 1 преден капак си е проблем, 100лв преден капак + 150-200лв нова боя 300-350лв не са малко, или поне за мен. Инак има много коли, който не са пострадали, така че не е изключено и да е била на каше когато валяха камъните :c020


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Ремонт след градушка

Мнениеот group® » Пет 22 авг 2014 17:05


Как 100 градуса да се награвя предния капак, колега? Ако бяха такива градуси, щях да се занимавам с внос на пентанол и да изкарвам луди пари от изгарянията на хората :)
Най висока температура на ламарините се постига от черна кола на силен пек ... около 70градуса.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт след градушка

Мнениеот Vizor » Пет 22 авг 2014 18:27


хиххихи трябваше да видиш една част от капака, която беше на 10мм от чугуна на турбото ми.. :D Да кажем, че има и вариант над 100 градуса, но не и на обикновен автомобил


Потребителски аватар
doaiena
Мнения: 1500
Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: София, Зоната на здрача
Контакти:

Re: Ремонт след градушка

Мнениеот doaiena » Пет 22 авг 2014 20:24


Ако е нанесен запълващия материал/кит по правилен начин няма да се напука или падне до като е кола без значение дали е капак или покрив, има си процедури и етапи на работа които, ако се спазват няма да има проблем и не на последно място по важност има видове кит с които се работи, няма да навлизам в подробности!
За съжаление в повечето сервизи действат с голяма маламашка с най боксьорски кит на един слой и след година две цъфва от някъде!

Последна промяна от doaiena на Съб 23 авг 2014 14:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
$100
Мнения: 942
Регистриран на: Нед 18 мар 2012 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Ремонт след градушка

Мнениеот $100 » Съб 23 авг 2014 12:38


doaiena написа:...За съжаление в повечето сервизи действат с голяма маламашка с най боксьорски кит на един слой и след година две цъфва от някъде!

След такова евтино изпълнение може ли да се оправи както трябва или е възможно да е започнала корозия примерно на ламарината на покрива? Нямам представа дали се стърже нещо или се цапа направо в/у боята. В смисъл някой ако е отбил номера да не е влошил положението в перспектива - това, че собственикът ще трябва да плаща нов ремонт след някое време се подразбира.


Потребителски аватар
doaiena
Мнения: 1500
Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: София, Зоната на здрача
Контакти:

Re: Ремонт след градушка

Мнениеот doaiena » Съб 23 авг 2014 13:55


Всичко е поправимо, по принцип трябва да се зашкури мястото на което ще се слага кит, не е задължително да е до метал, но дори и до метал да е изшкурено корозията няма да е толкова пагубна, ако изобщо има такава!
Не се притеснявай, ако ти харесва колата и всичко е наред технически по нея може да си я купиш, една поправка на таван след две/три години няма да са фатални нито за колата нито за джоба!
Успех!



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: miro_800 и 38 госта