Т-3 1,6 D CS съпротивление преди подгревни свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Т-3 1,6 D CS съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот levonik » Съб 30 авг 2014 6:49


Здравейте! Често /ежегодно / сменям подгревните си свещи. Преди години колега сподели, че е сложил съпротивление преди общата им шина и е " забравил, че има свещи". Писах в търсачката подгревни свещи, съпротивление на подгревни свещи, резистор на подгревни свещи, но нищо смислено не даде. Моля, ако някой си спомня или си е напавил модернизацията да сподели!




horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот horsito » Съб 30 авг 2014 12:20


Ти хубаво ще ограничиш тока с резистор, но така ще ти спадне мощността отделяна от свещите.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот levonik » Съб 30 авг 2014 13:06


Поради тази причина и търся оригиналното мнение, защото по памет колегата доказваше, че слабото намаляване не оказва съществено влияние на подгрева, но не натоварва изцяло свещите, щади ги.Дано се сети някой!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Съб 30 авг 2014 21:47


Една свещ гълта към 15А и ако приемем че напрежението ще е 12в което прави 0.8ома.Тъй като са 4 броя общата консумация е към 60А в първия момент или 0.2ома.ПОсле тока спада до 7-8А по спомен което е към 0.38ома общо за четирите.32А по 12в прави 384Вата или резистора ти трябва да е поне 400вата.Ако резистора е 0.1ома то пиковия ток от 60А ще спадне на 40А.После номиналния ток от 32А ще спадне до 25А.Принципно откъм теорията добре но откъм икономическата страна ти трябва нещо подобно резистор приготви си още 50 зелени гущера вповече за 400 ватовия.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот levonik » Нед 31 авг 2014 7:33


:scare3 последното изречение и препратката ми бяха достатъчни. То и предварителната теория ме застреля, но последното уби желанието ми . Благодаря!


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот Presli82 » Нед 31 авг 2014 19:08


Правилното решение е качествени свещи. Фалшивите и на мен ми изгарят за няколко месеца.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Пон 01 сеп 2014 6:25


Моите са бош с тях взех колата вече 7 години и нещо не са мръднали.Тая зима правих ъпгрейт от лули към гайки на свещите и пак го тествах и бяха в перфектно здраве.Лошото е че са скъпи гадините :biggrin


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот samo_pechka » Пон 01 сеп 2014 22:25


Нека колегата каже за какъв дизел става въпрос . Тогава може и да дам малко по-полезно инфо за причините.
П.п. никакъв резистор не ти трябва :wink


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот levonik » Сря 03 сеп 2014 17:27


Т-3 1,6, двигател с код CS. Минах и през скъпите. Проблема не е в парите, а в смяната- ставам луд да бъркам и с два пръста да правя всичко. Когато се наложи смяна и през зимата, просто не ми се мисли. Никой не е писал, но ме гони и страха при отвиването да не скъсам някоя свещ.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот samo_pechka » Сря 03 сеп 2014 17:54


Две неща тр. да провериш ! Как ти пръскат дюзите и дали след паленето , ти остават постоянно включени свещите ( по принцип те си остават едно известно време , но не и постоянно ). Основната причина за дефектация по свещи , са именно дюзите . Не са ли наред , ще сменяте свещи често ако ще и Бош от Луната да са , същата причина е когато мотора "върти" бавно при палене ( и пак идва лаф за дюзите , при бавното развъртане е неефективно разпръскването на нафтата ) .Затова читави акумулатор и стартер , читава гориво-нагнетателна уредба, подходящо масло за зимата и разбира се мотор в добра обща кондиция :smile Набележи си , на кой цилиндър ти горят свещи , и му виж как е дюзата , то най-добре всичките на стенд разбира се......
Пропуснах да отбележа , ако колата се кара с алтернативни горива и на къси разстояния , ще горят редовно свещи , спасението е да се монтират дюзи с повишено налягане на отваряне ( ок. 25-30 бара горница) и да се даде малко предварение на помпата за корекция ( заради повишеното натоварване ).
А при смяната им , махни поне тръбичките на дюзите от помпата , аз дори съм смъквал и двете дюзи , само и само да си ускоря и улесня работата в пъти :biggrin


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Сря 03 сеп 2014 21:50


Аз след последната интервенция си направих специален глух ключ от разпробит шестограмен болт и сега се смъкват за секунди,стига да не се скъса някоя де :mhihi


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот levonik » Чет 04 сеп 2014 18:57


fox_vt написа:Аз след последната интервенция си направих специален глух ключ от разпробит шестограмен болт и сега се смъкват за секунди,стига да не се скъса някоя де :mhihi

Колега, снимай го, моля! Тръбичките със смяната не изискват ли подмяна на вякакви уплътнения, не се нарушава херметичността им? Голям страх ме гони да пипам там.
Има над какво да се замисля- карам със смес олио/нафта-50/50. Иначе стартера и батерията са наред. Свещите изключват - имам волтметър от Жигули и виждам отскока на стрелката при изключването им. Явно са горивата, защото горят само през лятото, когато меша с олио. Колегата с намаляването на напрежението обаче така и не се обади. Благодаря на всички Ви! Приятна вечер!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот samo_pechka » Чет 04 сеп 2014 20:44


levonik написа:Тръбичките със смяната не изискват ли подмяна на вякакви уплътнения

Не , те не се сменят просто развиваш гайките ( с лек "удар" с ръка по ключа ) и после с усет се затягат , нищо сложно . Няма никакви уплътнения там ! Но ако се смъква дюза- да, под нея има една топлоотражателна подложка ( шайба)
levonik написа:карам със смес олио/нафта-50/50
препоръчително да се сменят дюзите с такива от ТД , на 150-155 бара .
На къси разстояния ли се кара предимно ? Имаш ли подгрев на горивото ?
levonik написа: Явно са горивата, защото горят само през лятото, когато меша с олио.
точно :th_up за да не горят , трябва или да се намали олиото , или да се вдигне налягането на дюзата . Отделно е добре , да не се кара на къси разстояния така и да има подгрев на "горивото"
levonik написа: Колегата с намаляването на напрежението обаче така и не се обади.
Категорично не ти трябва намаляване на напрежението , друг е проблемът , но ако държиш да се намали . просто виж кои свещи подходящи за колата ( да паснат ) но да работят не на 11в да речем (оригиналните мисля са такива , да не се бъркам нещо ), а на 12 волта да са .


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот levonik » Пет 05 сеп 2014 14:28


Благодаря! Клубът е сила и банка за идеи и опит! :love.vwclub


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: съпротивление преди подгревни свещи

Мнениеот Dobromirski » Чет 11 сеп 2014 8:46





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта