Здравейте колеги пиша ви понеже от известно време ме дразни това,че голфа ми(Голф 3 ГТИ 115 коня)
пали от 2-рия 3-тия път.Карам сиго на бензин ,но сега смятам даму сложа "газов инжекцион" понеже доста ме удря в джоба тоя бензин.Но въпроса ми основно е защо така се получава като е загряла си пали веднага но студена се мъчи поне първия път на втория пали или понякога на третия.Искам даго реша проблема затова се обръщам към вас за помощ.
Golf MK3 GTI 115hp Пали от 2-рия 3-тия път.
- mania
- Мнения: 1749
- Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 ГТИ 115 коня,пали от 2-рия 3-тия път.
Като начало можеш да провериш палец, капаме и бубина. Те най-често правят мизерии.
Относно газта съм резервиран, карам същата и всеки казва, че не трябва да им се слага газ. Сега доста колеги ще се нахвърлят да ме обеждават, че няма проблеми да се слага газ на ГТИ, но според мен е краен и неприемлив вариант.
Относно газта съм резервиран, карам същата и всеки казва, че не трябва да им се слага газ. Сега доста колеги ще се нахвърлят да ме обеждават, че няма проблеми да се слага газ на ГТИ, но според мен е краен и неприемлив вариант.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 ГТИ 115 коня,пали от 2-рия 3-тия път.
За трудното палене на студен двигател основната причина обикновено излиза температурния датчик - този, дето ти е на пластмасовия фланец, излизащ от главата и от който тръгва дебелия маркуч за радиатора.
При теб трябва да е сдвоен- демек- 2 датчика (за инжекциона и за таблото) в един корпус, с 4 кабела е куплунга.
Другия проблем, който е и по-лесен за проверка е дюзата за студен старт, '5-а дюза'
Тя стои в дясно на смукателния колектор, на 2 имбусни болта.
Провери като е студен мотора дали идва напрежение до нея.
За целта разкачаш куплунга й, на него закачаш една пробна лампичка (не-повече от 5W) и въртиш на стартер. Лампичката трябва да светне.
Ако светне- вероятно проблема е запушена 5-а дюза.
Сваляш я и гледаш дали пръска хубав, праилен конус
Да предупредя, при някои от по-късните версии тази дюза е спестена и предстартовото обогатяване се подсигурява чрез по-продължително отваряне на основните дюзи.
Относно газификацията - той колегата говори за газов инжекцион, не за обикновена газова с плочка
При теб трябва да е сдвоен- демек- 2 датчика (за инжекциона и за таблото) в един корпус, с 4 кабела е куплунга.
Другия проблем, който е и по-лесен за проверка е дюзата за студен старт, '5-а дюза'
Тя стои в дясно на смукателния колектор, на 2 имбусни болта.
Провери като е студен мотора дали идва напрежение до нея.
За целта разкачаш куплунга й, на него закачаш една пробна лампичка (не-повече от 5W) и въртиш на стартер. Лампичката трябва да светне.
Ако светне- вероятно проблема е запушена 5-а дюза.

Сваляш я и гледаш дали пръска хубав, праилен конус
Да предупредя, при някои от по-късните версии тази дюза е спестена и предстартовото обогатяване се подсигурява чрез по-продължително отваряне на основните дюзи.
Относно газификацията - той колегата говори за газов инжекцион, не за обикновена газова с плочка

- krass1
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 03 май 2008 12:51
- Автомобил: Toyota Avensis Combi 2.2 D4D 148h
- Двигател: 2AD-FTV 2006g
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ГТИ 115 коня,пали от 2-рия 3-тия път.
Здрасти .... Карам същата кола ... зимата имах този проблем и се оказа 5-тата дюза .... побазиках я малко да я меря и тн и след това се оправи изглежда не е давала добър контакт... саветвам те да пробваш това да я пръснеш със ВД40
Относно ГИ-то карам със ГИ Фобос и колата до 130-140км се движи като на бензин и разхода е същия но газ
вече при по високите скорости се усеща че на бензин малко по голяма мощ има и ускорява по бързо но поне при мене до 140км неможеш да разбереш на какво гориво караш но то пак си опира до ГИ и до настроики .....
Относно ГИ-то карам със ГИ Фобос и колата до 130-140км се движи като на бензин и разхода е същия но газ

- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3 ГТИ 115 коня,пали от 2-рия 3-тия път.
radotom написа:За трудното палене на студен двигател основната причина обикновено излиза температурния датчик - този, дето ти е на пластмасовия фланец, излизащ от главата и от който тръгва дебелия маркуч за радиатора.
При теб трябва да е сдвоен- демек- 2 датчика (за инжекциона и за таблото) в един корпус, с 4 кабела е куплунга.
Другия проблем, който е и по-лесен за проверка е дюзата за студен старт, '5-а дюза'
Тя стои в дясно на смукателния колектор, на 2 имбусни болта.
Провери като е студен мотора дали идва напрежение до нея.
За целта разкачаш куплунга й, на него закачаш една пробна лампичка (не-повече от 5W) и въртиш на стартер. Лампичката трябва да светне.
Ако светне- вероятно проблема е запушена 5-а дюза. :idea:
Сваляш я и гледаш дали пръска хубав, праилен конус
Да предупредя, при някои от по-късните версии тази дюза е спестена и предстартовото обогатяване се подсигурява чрез по-продължително отваряне на основните дюзи.
Относно газификацията - той колегата говори за газов инжекцион, не за обикновена газова с плочка ;)
Радо,а само като дам на контакт на студен мотор на буксата на 5-та дюза на трябва ли да има някакво напрежение или трябва да се върти на стартер,че да има? Щото сега мерих с мултицета и беше нула на студен мотор.Иначе директно + - от акумулатора и дюзата си пръска супер.
Преди малко пробвах и на стартер не иска да впръсква тази 5-та дюза.Някъде и се губи напрежението.Дай акъл как най-лесно да и пуснем ток от някъде,ама въпроса е и как ще е само на студен старт? :0
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 ГТИ 115 коня,пали от 2-рия 3-тия път.
Мани, че от туй чудо и аз изстрадах една зима!
Дюзата, както и всички други дивотии, дето минават през контролера, се управлява по 'маса'.
Демек, след контакт на едното перо на буксата трябва да имаш +12V
Според АутоДата-та - на черния кабел.
Тази дюза, заедно с клапана за празния ход и клапана на канистъра за горивните пари се захранва от предпазител №15 - 10А (пак според А.Дата-та)
Та провери първо предпазителя как е.
Другия кабел би трябвало да ти е черно/червен, но явно някъде има куплунг, защото го дават, че в контролера влиза като черно/зелен на пин №6
При мен имаше студена спойка в контролера, но в началото ме мързеше да търся и се пробвах да се правя на тарикат - да боцна дюзата към стартер и да пръска винаги, когато върти стартера.
Кофти идея!
Убедих се в това веднага, щом реших да си паля колата на загрял мотор!
10-15 мин чаках да поизпръхнат свещитя на студа зимата - така здраво го бях задавил...
Та след това си изтеглих едни кабелчета в купето и аз се правех на термодатчик
Решавах дали да ги свържа, за да пръсне дюзата или не.
Е, на пролет си го оправих контролера де!
А 3-4 години по-късно го смених с друг, по-нова версия, дето нямат 5-а дюза 2Е-тата, но за сметка на това имат диагностика

Дюзата, както и всички други дивотии, дето минават през контролера, се управлява по 'маса'.
Демек, след контакт на едното перо на буксата трябва да имаш +12V
Според АутоДата-та - на черния кабел.
Тази дюза, заедно с клапана за празния ход и клапана на канистъра за горивните пари се захранва от предпазител №15 - 10А (пак според А.Дата-та)
Та провери първо предпазителя как е.
Другия кабел би трябвало да ти е черно/червен, но явно някъде има куплунг, защото го дават, че в контролера влиза като черно/зелен на пин №6
При мен имаше студена спойка в контролера, но в началото ме мързеше да търся и се пробвах да се правя на тарикат - да боцна дюзата към стартер и да пръска винаги, когато върти стартера.
Кофти идея!

Убедих се в това веднага, щом реших да си паля колата на загрял мотор!

10-15 мин чаках да поизпръхнат свещитя на студа зимата - така здраво го бях задавил...
Та след това си изтеглих едни кабелчета в купето и аз се правех на термодатчик

Е, на пролет си го оправих контролера де!
А 3-4 години по-късно го смених с друг, по-нова версия, дето нямат 5-а дюза 2Е-тата, но за сметка на това имат диагностика

- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3 ГТИ 115 коня,пали от 2-рия 3-тия път.
При мен по-лошото е,че няма нито маса,нито + :( Бушона е здрав.Скоро дори го сменях след като ми изчезна празния ход.Плюса е на черно-червения кабел,а масата е на чисто черен.Явно проблема ще излезе някъде в компа.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf MK3 GTI 115hp Пали от 2-рия 3-тия път.
А на студен мотор ли няма минус към дюзата?Тя май работи само когато е студено времето съответно и охл.течност.
Най лесно можеш да разбереш с пробна лампа на която единия край го ловиш на + от акумулатора а другия на минуса на дюзата.Ако компютъра подава сигнал,демек минус,и лампата ще започне да премигва много бързо
Най лесно можеш да разбереш с пробна лампа на която единия край го ловиш на + от акумулатора а другия на минуса на дюзата.Ако компютъра подава сигнал,демек минус,и лампата ще започне да премигва много бързо

- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 GTI 115hp Пали от 2-рия 3-тия път.
Мерих на студен мотор на куплунга на петата дюза и нямаше никакво напрежение.После ,за да видя кое се губи - или + единия път пуснах директно + после - от акумулатора.Обаче и в двата случая не се появи напрежение.После извадх цялата дюза викам като завърти стартера може да пръсне,ама гледам не пръска.Ще взема да пробвам твоя метод,ама то не е ли същото?
Последна промяна от Lifeguard на Сря 03 сеп 2014 22:48, променено общо 1 път.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf MK3 GTI 115hp Пали от 2-рия 3-тия път.
При моя метод ще разбереш дали идва сигнал от компютъра,но ако е топло няма да подава сигнал,понеже тя май работи само като обогатител един вид при студен мотор 

- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf MK3 GTI 115hp Пали от 2-рия 3-тия път.
А има ли вариант, в който датчикът да лъже компира,че колата е топла и просто да не се подава напрежение до пустата 5та дюза?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 ГТИ 115 коня,пали от 2-рия 3-тия път.
radotom написа:За трудното палене на студен двигател основната причина обикновено излиза температурния датчик
Точно, де!
За да пръска тая дюза са необходими 2 условия - да е достатъчно студен мотора (или поне той да мисли така!) и да върти стартера.
Първото е лесно изпълнимо - вадиш куплунга на датчика и бодваш на негово място едно съпротивление 2-3к Ом (к'вото има под ръка).
Другото е по-трудно, щото трябва да има още някой, да завърти контактния ключ

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: PavelVlasev и 129 госта