поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Мнениеот freelancer » Пет 29 авг 2014 8:06


Здравейте колеги!
Това поло ще ме довърши. Сега ново 5.
Забелязах, не винаги, но по някой път не тръгва бензиновата помпа на контакт. Тази сутрин давам на контакт, таблото светва, ЕРС, акумулатор, възглавници и т.н., а помпата не се чува. 4 пъти давах на контакт, вадя ключа мушкам и пак и не се чува помпата. Реших, да паля така, завъртам и запали, малко несигурно, но общо взето си запали, помпата работеше, чувах бръмченето. От известно време забелязах, че започна и да не пали от първият път, а от втория пали веднага и стабилно, след престой и напълно изтинал двигател. Реших, че пада налягането в рейката и започнах да дебна помпата, може и регулатора да изпуска, за това започнах да давам на контакт по няколко пъти и да изчаквам да изгаснат лампите. Преди няколко дена първото палене беше неуспешно, върти и не пали, даже не припалва, аха да захапе връщам ключа, завъртам пак и пали без проблеми.
Вчера се беше напекла от слънцето и си бръмчеше помпата всеки път на контакт.
Значи при стартер включва помпата за това изключвам, датчика на коляновия, няма грешки и не гасне след, като загрее. Имобилайзера също няма грешки и след запалване си работи, но в повечето случаи несигурно и при консуматори гасне, не винаги, но в последно време почти постоянно.
Пробвал съм с друго ЕКУ, същата работа. Буксата на помпата изглежда наред, кабелите са ок уж, но все пак е добре да се види дали има ток, но няма логика 1 вия път да има втория не.
Остава релето за време, при мен е 410, то е комбинирано и от там управлява и инжекторите.
Друг вариант е клемореда, да прави проблем само при контакт, някаква клема и да не подкачва винаги помпата, но при изгасване щяха да не ми свети лампата на акумулатора, пък и на контакт лампите светят.
Има вариант и за проблем в самата помпа. Доколкото ми е известно имало един пневматичен клапан, който сработва при липса на налягане и помпата тръгва, обаче ако клапана е блокирал, няма да подкачи помпата.
Друг вариант е да губи маса някъде, ама масите са ми, като нови, гледах ги и не видях и грам окиси.
И като за капак на всичко след, като загасих двигателя и пак дадох на контакт помпата си тръгна без проблеми! 3 пъти на контакт и помпата си жужи! :biggrin
Друго, което ме насочва към релето е, че, като я е напекло слънцето хубаво си работи без проблеми.
Забелязах, че не се чува винаги подкачването на помпата при отваряне на шофьорската врата! След по голям престой трябва да се чува, а това се случва понякога.
Имам съмнения и за една екзотика, под седалката има някакво ключе или контактор, който е за спиране на бензиновата помпа при удар, да не би той нещо да е бъгясал, гледах го, кабелите са ок, не видях нещо странно.
Каква е тази гад, която не иска да се развали не знам, втора година я чакам да се сгриби и да сложи край на мъките ми сутрин. Между другото това с тоталното не-палене от първият път се появи наскоро, което ме обнадеждава. :mhihi
Може би съм един от малкото, които биха се чувствали щастливи, ако не им запали колата въобще.
Ще ходя тези дни до моят човек, да ми презапои релето или ще купя друго, втора употреба, има ги и са евтини.
Ако някой има идеи за този идиотски проблем или опит с подобен, моля да сподели опита си!
Ако имате още идеи какво да се провери, моля да ми пишете.
Благодаря Ви! :love.vwclub




Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Мнениеот Somi » Пет 29 авг 2014 11:24


Тъп въпрос следейки писаното за проблемите , дали е наред бутона които дава сигнал че е отворена вратата, виж релето и последно помпата, знам че помпи ако са спрели има варянт като ги чукнеш да тръгнат, твоита да не е преди тази фаза?Замислих се да не е слагал някои преди теб някое ключе за спиране на помпата с цел антикражба или аларма която спира помпата, съответно някои прецакан контак или реле.


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Мнениеот lent » Пет 29 авг 2014 11:32


Не съм запознат с поло,но наистина ли при отваряне на шоф.врата задейства помпата?


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Мнениеот Somi » Пет 29 авг 2014 12:00


Чел съм че на 9н е така за 6н2 немога да кажа , щом колегата е писал би трябвало да е така.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Мнениеот freelancer » Пет 29 авг 2014 13:43


Somi, тъп е въпроса ама аз смених половината двигател и още не съм стигнал до решение на проблема. След ходене по сервизите, един куп диагностики на какво ли не и съвети да сменям какво ли не, безразборно, вече не ми се сменят части на проба и грешка!
Всички части са сменени по съвет на "специалисти", но това е друга тема, не ми се говори, че ме хваща яд.
Ами на пръв поглед е ясно, че нещата отиват към помпа, която ще сменя съвсем скоро. От бутона на вратата едва ли няма да може да запали или да не включи помпата, все пак давам на контакт и изчаквам да подкачи помпата, обикновено бръмчи там, ама какво качва е друг въпрос.
Релето е малко вероятно, тъй, като след това нямам никакви проблеми, а въпросното реле прави проблеми на загрят двигател, студени спойки. Има вариант за суха спойка, малко вероятен. От скоро взе, пак от време на време въобще да не запалва първият път и да не се чува помпата. Нарочно я оставям поне един ден да не се пали.
Обикновено запалва, макар и мудно и при консуматори гасне, типично за бензинова помпа! Един колега от форума ми даде за пример как, само като натиснел педала на газта и изгасва, това само при студен двигател! И при мен стана същото и тогава се сетих пак за помпата. Пали в повечето случаи, но с нестабилен празен ход и след, като поработи 1-2 мин. няма проблеми. Ако изгасне при консуматори в началото, вторият път пали чисто и няма никави проблеми, което пак подсказва за проблем с налягането в рейла.
Миналият път, като имах непалене, върти, но не пали, чух, че помпата бръмчеше, или поне със сигурност към края на въртенето, вторият опит запали, като по учебник.
Тъпото е, че тези симптоми са присъщи за най проблематичната част, дроселовата клапа, мап, еку, тем.сензор......... и диагностката се оказа доста трудна.
Ами надявам се, че помпата е проблема. Съмнявах се в нея и мерих 3 пъти налягане, при топъл двигател и беше в норми, поради което не съм сменил помпата още, но дано вече да излезе тя!

За колегата по горе:
Да обикновено, като постои без да е палена си пуска помпата, като отвориш шофьорската врата, но как точно сработва и при какви условия е загадка, няма идея, някой път я чувам, друг път не, но при всички случаи, ако дадеш на контакт и изчакаш да завърти помпата трябва да е подкачила, пък и имаш регулатор на горивото, който не трябва да изпуска.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Мнениеот zografski » Пет 29 авг 2014 13:53


Това МПИ те съсипа колега....


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Мнениеот Somi » Вто 02 сеп 2014 9:05


Под тъп въпрос имах предвид че ще те питам за бутона на на вратата дали си проверил защото ти следя проблемите и знам че си маняк.
Иначе се присетих че в една от поредните ти теми имаше пак за релето и някои колега беше писал че било някаво централно главно


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Мнениеот freelancer » Вто 02 сеп 2014 9:49


Има бутон и работи, гумиран е отгоре, като го натисна загася плафона, следователно контакт има. Аз си мисля обаче, че дори и да не работи коректно, ако подавам на контакт и изчакам чека не би трябвало да има проблем.
Като ми остане време ще ходя при един човек да ми презапои главното реле, да то е централно (комбинирано) и не пуска само помпата, а и през него отива ток и до инжекторите, релето е и за помпата, номер 410.
След това ще сменя и помпата и после ще дам инжекторите на ултразвук. То не остана вече какво да се прави, явно някъде не прави хубав контакт, докато е студена. Всичко е ново, екуто е изправно, има вероятност да е релето, там минава ток и се загрява.
Забелязах наскоро, че като я беше напекло слънцето запали, като нова, веднага и тихо, спокойно, де да беше така и сутрин. :biggrin
Тъй като се случва след престой може и регулатора да забива, знам ли вече.
Самият факт, че като я запаля студена и не винаги, но само при леко натискане на педала изгасва означава, че има проблем с храненето или налягането в рейла.
Говорил съм с хора със същият проблем, при единия (след 1 г.) ходене по сервизи са излезли инжекторите, а при колегата от форума е била бензиновата помпа (прави го само на студен двигател).
Релето също не го изключвам.
Не знам от къде да започна, от помпата ли, от релето ли или от инжекторите? :confused
Ако е някаква друга връзка, контакт, ще бъде много жалко, може и никога да не разбера какъв е бил проблема.

Днес след 3 часа престой и при отваряне на вратата помпата се чу да подкачва, ходих до магазина и я оставих за половин час, след това при отваряне на вратата пак се чу помпата да подкачва, паленето беше перфектно, работи си супер, не съм чакал лампите да изгаснат.

Соми, ами не съм манияк, искам само, като се кача сутрин да запаля и да тръгна, без да се налага да го правя по няколко пъти.
Още повече, че жената я форсира на умиране сутрин и си представи зимата колко му е хубаво на двигателя.
Всичко след това е перфектно, работи си тихо, спокойно, не гори масло, харесвам си колицата. Има някаква дребна простотия и ще стане перфектна.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Мнениеот maslinkov » Сря 03 сеп 2014 13:37


И какво? От икономии по презапояване на едно реле си на път да смениш половин кола? Или това което е останало за смяна де... :biggrin


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Мнениеот freelancer » Чет 04 сеп 2014 7:48


Маслинков, не съм на 100% сигурен, че проблема се дължи на релето. Случвало ми се е няколко пъти да не чуя помпата при подаден контакт, а при няколко несполучливи опита за палене помпата се чуваше да бръмчи отзад, така, че може и да не е в релето проблема. Вчера при отварянето на вратата не се чу помпата, подадох 5 пъти контакт и при всичките 5 пъти помпата се чуваше да бръмчи, на 6 тия спря. Запалих и нямах проблеми, може пък помпата наистина да не може да подкачи в началото и да трябва някакво време да си вдигне налягането. Забелязал съм, че дори и да се чуе бръмченето при отваряне на вратата пак съм имал гаснене при тръгване или при консуматори (навит волан), така, че нещата са на кантар.
Друго странно нещо, което ми се случи вчера е, че лампичката на врътките на парното реши, че и е време да светне, до сега никога не ми е светила, а вчера светна, явно е имала лош контакт. Същото ми се случи и с бутона на пасажерското стъкло от страната на шофьора, оправи се от самосебе си. :biggrin
Мисля си и друго, като купих колата при антената уплътнението се беше позакъсало и влизаше вода, по късно го оправих със силикон, но си мисля, че може да влизала вода и да отишла при таблото и да намокрила нещо.
Това полото само се оправя, може би ще си реши само и проблема с изгасването. :c020
В Казанлък има доста такива полота, 6н2, говорих със собствениците на 2 от тях, същият цвят, като моето и същият двигател и за моя изненада и на двамата им гаснат при студен старт. :icon_lol
Единият колега има газова уредба, а другият е на бензин само. Явно това си е много характерен проблем при тези двигатели и ще ми бъде интересно да разбера най накрая, каква е причината за това поведение. Разбира се може проблемите да са ни различни, но ефекта е един и същ.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Мнениеот maslinkov » Чет 04 сеп 2014 12:45


Че тя и моята почна да ми ги прави тия чакмаци от зимата насам. Хайде тогава от горивото, ама сега чакам към 30 сек. да жужи, докато я изключи релето. Горивният ми филтър Бош е на 12 х.км., помпата е някаква уж немска на 4години и толкова х.км., но не бълбука като старата, преди да я сменя, че мисля че не е от нея. Най - много да взема да сипя една добавка за почистване на инжекциони /съветвам и тебе да направиш същото/ Вчера като се прибирах минах покрай едно Поло модел 2004-2006 и то се мъчеше да вдигне обороти след студен старт и ненормално забиване на муцуна при потегляне. Та може да се окаже, че е и от горивата /ФВ не понася етилиран бензин/ А може и от свещите ми да е - вече минаха 10 х.км. и може централният електрод да се е постопил и да се увеличило разстоянието. Ще взема и тях да сменя, макар че им дават 40000 мили живот. Нямам газова и не смятам да слагам, че проблемите стават повече от решенията. Дано съм ти бил от полза.
ПП. Все пак смени го това реле, щом грее, че ме хваща яд от разстояние. Поздрави.
http://olx.bg/prodavam-benzinova-pompa-polo-1-4-i56769470


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: поло 1.4 мпи 2000 - не тръгва бензинова помпа на контакт

Мнениеот freelancer » Пет 05 сеп 2014 7:07


Маслинков, благодаря ти за съпричастността! Трогнат съм, наистина. Радвам се, че по форумите все още може да се срещнат традиционните ни български добродетели, това ми дава надежда, че ще оцелеем, като нация.
Ами вчера, отново при отваряне на вратата не чух помпата, но 5 пъти подавах контакт и при 5-те пъти помпата се чуваше да подкачва, на 6-тия път спря. Запалих и за моя радост си вдигна стабилно обороти, няма гаснене, няма нищо, все едно паля друга кола. Интересно ми е също, как светна лампичката на врътките, дори и да не е имала добър контакт, все пак 1 г. и 9 месеца лашкане и точно сега да даде контакт е много странно. Чудя се да не би да имам лош контакт зад таблото.
Релето не грее, явно не съм се изразил правилно, просто забелязах, че при нагрята от слънцето кола, пали перфектно, но може и да е съвпадение.
За сега се ограничавам в подкачване по няколко пъти преди стартиране за да локализирам проблема, защото е възможно и да е съвпадение. Ако всичко е наред, ще сменя помпата, но може и регулатора да връща бензина обратно в резервоара, да не го задържа, макар, че при мерене на налягането (само на загрял двигател) и махане на тръбичката, не съм забелязал да тече бензин от тръбичката за вакуума. Сега вече знам как се мери налягане на горивото, но ми писна да го меря. :c020 Трябвало е да се гледа на студен двигател, при първото палене, само на контакт, какво качва помпата и при самото палене дали пада налягането, в движение е също добре да се наблюдава дали пада.
Както и да е, ще пробвам, ще наблюдавам и след това ще сменям.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта