Климатроник, проблеми с клапата за външния въздух

Техническа и сервизна информация за Passat
bailov
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 04 ное 2006 16:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Климатроник, проблеми с клапата за външния въздух

Мнениеот bailov » Съб 04 ное 2006 16:55


Здравейте колеги. Притежавам Пасат 1.8 mi 1993 година с оригинален немски климатроник. След много проблеми с клапата която затваря притока на външен въздух реших да потърся възможно решение на проблема чрез форума.Проблема е следния, при вкючване клапата се затваря, но след 20 секунди отново се отваря.Нямам никакво обяснение през лятото а дори и до скоро работеше без проблеми.




Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 06 ное 2006 9:32


Не миждам проблема?И за топло и за студено ти трябва отворена клапа!


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пон 06 ное 2006 12:05


kaloyan22 написа:Не миждам проблема?И за топло и за студено ти трябва отворена клапа!

лятно време на отворена клапа ли ви работи климатика?
когато е много студено не е ли по добре да затвориш клапата за да се затопли по бързо въздуха в купето?
или зад някой камион да му дишаш миризмите?
а аз колегата,с вакуум ли е клапата или електрическа?


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 07 ное 2006 8:30


Няма лято няма зима-искаш ли въздух в купето пускаш климатроника, той автоматично отваря клапата и пуска компресора и перката на радиатора. На вътрешна циркулация логично да е затворена клапата, ама не съм гледал....А клапите са със някакви стъпкови моторчета на оригиналните климатроници, ама кой ти е свалял таблото да види...


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Клапата е с вакуум...

Мнениеот krraynov » Вто 07 ное 2006 14:23


И е вярно че климатроника (поне тези които нямат копче ECON) сам действа тая клапа, но когато е в режим на вътрешна циркулация тая клапа трябва да е затворена. А относно това че работи компресора.. той може да се прекъсне с едно реле, както и перките на вентилатора- тогава зимата.. в купето се топли много добре, иначе, я няма тая топлина, която е в автомобилите без климатроник. Има и предимнства и недостатъци. Другия път- климатроник с копче - ECON :-)

И между другото, ако навън температурата е по-ниска от плюс 5 градуса, компресора и перките не трябва да тръгват...

Последна промяна от krraynov на Пон 11 апр 2011 13:38, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 07 ное 2006 15:20


компресора му откачвам ръчно захранването , но не знам как да изключа вентилатора, без да му прекъсна веригата за пускане от датчика на антифриза??

Последна промяна от K22 на Сря 08 ное 2006 8:42, променено общо 1 път.


bailov
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 04 ное 2006 16:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Мнениеот bailov » Вто 07 ное 2006 18:36


Колеги проблема е , че доскоро клапата за вътрешна циркулация работеше и при включване оставаше постоянно затворена.По този начин през лятото охлажда вътрешния въздух по-бързо, а през зимата затопля колата по ефективно.Сега при натискане бутона за затваряне на клапата тя остава затворена за 20 сек. след това отново се отваря.Климатроника е оригинален и клапите са със вакум.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 08 ное 2006 8:41


Много ми е интересно как видя задвижването на клапата?От към въздушния филтър се вижда клапата ама задвижването и....Във статиите на форума има статия с грешките на климатроника, и от там се вижда че има някакви стъпкови моторчета.
Днес е по-топло и ще погледна моята да видя кво прави на вътрешна циркулация :wink:


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Ами- не е оттам, а от релейния блок който е до акумулатора

Мнениеот krraynov » Сря 08 ное 2006 11:01


kaloyan22 написа:компресора му откачвам ръчно захранването , но не знам как да изключа вентилатора, без да му прекъсна веригата за пускане от датчика на антифриза??


Ами от блока до акумулатора- има схема и там трябе да се бръкнамалко,л слага се едно реле 50А


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 08 ное 2006 14:55


Разбрах :roll: пазиш си хляба и не казваш подробности :wink:....
А това са положения на централната клапа на купето с оригинален климатроник на Б4:
1/При изгасен двигател-отворена- Да не се задушат децата вътре
2/Щом запалиш двигателя автоматично се затваря :shock
3/Пускаш климата топло/студено -отваря се. :P
4/ Натискаш вътрешна циркулация-затваря се :applause: е тва е режима за българите
На който не е така да търси специалист по електроника на климатроника :dontknow:


bailov
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 04 ное 2006 16:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Мнениеот bailov » Сря 08 ное 2006 18:39


Не е нужно да веждаш клапата тя се чува без особенно усилие.Ако погледниш отдолу под мотора на парното ще видиш моторчето а по навътре и клапата.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 09 ное 2006 8:29


При мен вместо жабка имам въздушна възглавница и нищо не се вижда. Явно много ти е раздрънкана клапата за да чуваш шум от нейното движение.А за всеки случай махни въздушния филтър на купето и огледай какаво прави от вън.


bailov
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 04 ное 2006 16:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Мнениеот bailov » Нед 12 ное 2006 19:51


Учудвам се ,че хора които нямат представа за какво говорят дават "компетентно " мнение.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 13 ное 2006 11:39


Повечето съвети от Форума са на база личен опит-от своя автомобил.Професионалистите отговарят в сервизите :wink:


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

климатроник

Мнениеот modiliani » Нед 14 яну 2007 13:42


kaloyan22 написа:Много ми е интересно как видя задвижването на клапата?От към въздушния филтър се вижда клапата ама задвижването и....Във статиите на форума има статия с грешките на климатроника, и от там се вижда че има някакви стъпкови моторчета.
Днес е по-топло и ще погледна моята да видя кво прави на вътрешна циркулация :wink:


Къде мога да намеря схеми за тези двигателчета. При мен този който е за калпата на климатика си работи, но този който трябва да отвори клапата за парното явно е капнал и не отваря. Дали мога от някъде да намеря схема за да мога да го намеря и схема с ел.данните за да мога да го замеря. Дано не е изгорял, че кой знае колко ще се бръкна тогава



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта