Климатроник, проблеми с клапата за външния въздух
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 04 ное 2006 16:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
Климатроник, проблеми с клапата за външния въздух
Здравейте колеги. Притежавам Пасат 1.8 mi 1993 година с оригинален немски климатроник. След много проблеми с клапата която затваря притока на външен въздух реших да потърся възможно решение на проблема чрез форума.Проблема е следния, при вкючване клапата се затваря, но след 20 секунди отново се отваря.Нямам никакво обяснение през лятото а дори и до скоро работеше без проблеми.
kaloyan22 написа:Не миждам проблема?И за топло и за студено ти трябва отворена клапа!
лятно време на отворена клапа ли ви работи климатика?
когато е много студено не е ли по добре да затвориш клапата за да се затопли по бързо въздуха в купето?
или зад някой камион да му дишаш миризмите?
а аз колегата,с вакуум ли е клапата или електрическа?
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Няма лято няма зима-искаш ли въздух в купето пускаш климатроника, той автоматично отваря клапата и пуска компресора и перката на радиатора. На вътрешна циркулация логично да е затворена клапата, ама не съм гледал....А клапите са със някакви стъпкови моторчета на оригиналните климатроници, ама кой ти е свалял таблото да види...
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Клапата е с вакуум...
И е вярно че климатроника (поне тези които нямат копче ECON) сам действа тая клапа, но когато е в режим на вътрешна циркулация тая клапа трябва да е затворена. А относно това че работи компресора.. той може да се прекъсне с едно реле, както и перките на вентилатора- тогава зимата.. в купето се топли много добре, иначе, я няма тая топлина, която е в автомобилите без климатроник. Има и предимнства и недостатъци. Другия път- климатроник с копче - ECON 
И между другото, ако навън температурата е по-ниска от плюс 5 градуса, компресора и перките не трябва да тръгват...

И между другото, ако навън температурата е по-ниска от плюс 5 градуса, компресора и перките не трябва да тръгват...
Последна промяна от krraynov на Пон 11 апр 2011 13:38, променено общо 2 пъти.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
компресора му откачвам ръчно захранването , но не знам как да изключа вентилатора, без да му прекъсна веригата за пускане от датчика на антифриза??
Последна промяна от K22 на Сря 08 ное 2006 8:42, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 04 ное 2006 16:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
Колеги проблема е , че доскоро клапата за вътрешна циркулация работеше и при включване оставаше постоянно затворена.По този начин през лятото охлажда вътрешния въздух по-бързо, а през зимата затопля колата по ефективно.Сега при натискане бутона за затваряне на клапата тя остава затворена за 20 сек. след това отново се отваря.Климатроника е оригинален и клапите са със вакум.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Много ми е интересно как видя задвижването на клапата?От към въздушния филтър се вижда клапата ама задвижването и....Във статиите на форума има статия с грешките на климатроника, и от там се вижда че има някакви стъпкови моторчета.
Днес е по-топло и ще погледна моята да видя кво прави на вътрешна циркулация
Днес е по-топло и ще погледна моята да видя кво прави на вътрешна циркулация

- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Ами- не е оттам, а от релейния блок който е до акумулатора
kaloyan22 написа:компресора му откачвам ръчно захранването , но не знам как да изключа вентилатора, без да му прекъсна веригата за пускане от датчика на антифриза??
Ами от блока до акумулатора- има схема и там трябе да се бръкнамалко,л слага се едно реле 50А
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Разбрах
пазиш си хляба и не казваш подробности
....
А това са положения на централната клапа на купето с оригинален климатроник на Б4:
1/При изгасен двигател-отворена- Да не се задушат децата вътре
2/Щом запалиш двигателя автоматично се затваря
3/Пускаш климата топло/студено -отваря се.
4/ Натискаш вътрешна циркулация-затваря се
е тва е режима за българите
На който не е така да търси специалист по електроника на климатроника


А това са положения на централната клапа на купето с оригинален климатроник на Б4:
1/При изгасен двигател-отворена- Да не се задушат децата вътре
2/Щом запалиш двигателя автоматично се затваря

3/Пускаш климата топло/студено -отваря се.

4/ Натискаш вътрешна циркулация-затваря се

На който не е така да търси специалист по електроника на климатроника

- modiliani
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
климатроник
kaloyan22 написа:Много ми е интересно как видя задвижването на клапата?От към въздушния филтър се вижда клапата ама задвижването и....Във статиите на форума има статия с грешките на климатроника, и от там се вижда че има някакви стъпкови моторчета.
Днес е по-топло и ще погледна моята да видя кво прави на вътрешна циркулация
Къде мога да намеря схеми за тези двигателчета. При мен този който е за калпата на климатика си работи, но този който трябва да отвори клапата за парното явно е капнал и не отваря. Дали мога от някъде да намеря схема за да мога да го намеря и схема с ел.данните за да мога да го замеря. Дано не е изгорял, че кой знае колко ще се бръкна тогава
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта