


Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вреди?
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
На втора 1100 оборота на баир и не на бензин а на газ.
- Golf_Gogo
- Мнения: 147
- Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
- Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
- Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
- Местоположение: гр. София
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Аз пък съм чел, че при много ниски обороти (нисък въртящ момент и к.с.) и сериозно натиснат педал на газта се претоварват (доста повече от предвиденото) биелните лагери и коляно мотовилковия механизъм. Ефекта, когато си ритнал педала, а колата се тресе и подскача, върнеш газта и се успокоява. Ама си е относително понятие "ниски обороти" - за всеки ДВГ са различни, зависи от кривите на разпределение на въртящия момент и мощността спрямо оборотите
Другото за което се сещам е коляновия вал да доближава критичните си обороти (да, има и в много ниските обороти) и да започва да влиза в резонанс. Т.е. да е предвиденo да преминава много бързо през въпросният диапазон, но не и да се държи в него (например 450 оборота на ДВГ). Ама и това е относителна работа ...
Сега по-конретно по темата - бензинова атмосферка 1.6 16V BCB гледам да я държа в диапазона 1700 - 2500 оборота, а до като е студена педала на газта го галя, но пак гледам в тези обороти да е. А ако реша да я ритам сериозно, задължително предавка надолу, т.е. да е поне на 2700 - 3000 оборота и естествено работна температура за ДВГ. Колегата, който е пуснал темата бих го посъветвал да кара на 1-ва на 2к оборота от колкото на втора на 900 об. Според мен това влиза в оптималният работен режим на ДВГ-то откъм въртящ момент, мощност и диапазон от обороти.

Другото за което се сещам е коляновия вал да доближава критичните си обороти (да, има и в много ниските обороти) и да започва да влиза в резонанс. Т.е. да е предвиденo да преминава много бързо през въпросният диапазон, но не и да се държи в него (например 450 оборота на ДВГ). Ама и това е относителна работа ...
Сега по-конретно по темата - бензинова атмосферка 1.6 16V BCB гледам да я държа в диапазона 1700 - 2500 оборота, а до като е студена педала на газта го галя, но пак гледам в тези обороти да е. А ако реша да я ритам сериозно, задължително предавка надолу, т.е. да е поне на 2700 - 3000 оборота и естествено работна температура за ДВГ. Колегата, който е пуснал темата бих го посъветвал да кара на 1-ва на 2к оборота от колкото на втора на 900 об. Според мен това влиза в оптималният работен режим на ДВГ-то откъм въртящ момент, мощност и диапазон от обороти.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Големи проблеми имаш, колега.
Какво ти пречи да я караш на първа с газ по баира? Или на втора без газ (нали има автоматичен смукач и оборотите са завишени)?
Това е една машина все пак, не я мисли толкова.

Какво ти пречи да я караш на първа с газ по баира? Или на втора без газ (нали има автоматичен смукач и оборотите са завишени)?
Това е една машина все пак, не я мисли толкова.

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Една скъпа машина, която се финансира от моя джоб, за която полагам грижи и която имам намерение да карам не само до Коледа.
И все пак интересно място си избрал да споделиш мнението си, че колите са просто "една машина"... колко ли хора от автомобилния форум, ходещи по автомобилни сбирки, полагащи грижи за колата си всеки уиикенд биха се съгласили с теб...?
Това е една друга тема обаче...
И все пак интересно място си избрал да споделиш мнението си, че колите са просто "една машина"... колко ли хора от автомобилния форум, ходещи по автомобилни сбирки, полагащи грижи за колата си всеки уиикенд биха се съгласили с теб...?

-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Осъзнайте се малко.
От две години паля излизам на главната и яко натискам газта. Всичко си е екстра.
Сипвайте да има масло и гориво, ускорявайте и се усмихвайте. Иначе за какво ги карате тези коли, ако не ви радват?
П.П. Да светна лампата на неграмотните - маслената помпа върти с двигателя. Колкото повече обороти, толкова повече смазва.

От две години паля излизам на главната и яко натискам газта. Всичко си е екстра.
Сипвайте да има масло и гориво, ускорявайте и се усмихвайте. Иначе за какво ги карате тези коли, ако не ви радват?

П.П. Да светна лампата на неграмотните - маслената помпа върти с двигателя. Колкото повече обороти, толкова повече смазва.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
За каква кола иде реч? 

- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
За голфа 4-ка 1.6 дето са по 500 евро 

- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Тридесет секунди ( прибл.) на място ( колкото да се сложи колана ) и тръгваш , бензинка до към 3к.об. , дизел до към 2-2 и половина к.об.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
В това топло време колата на колегата му загрява за няколко минути, докато тръгне и стрелката започва да се движи, то ще кажеш че буци с лед разбива около мотора и кара с часове на първа и незагрял двигател, ... ножа е дървен 

Последна промяна от forski на Вто 09 сеп 2014 15:21, променено общо 1 път.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Haralampi написа:Това е една друга тема обаче...
Ами отвори друга тема тогава.

Предпочитам колата да ми е роб отколкото аз на нея.

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Vidol Nikolov написа:За голфа 4-ка 1.6 дето са по 500 евро
Както вече 3 или 4 пъти писах не става дума нито за Г4 (иначе щях да постна темата в съответния раздел), нито за този двигател. Въпросът е принципен и няма абсолютно никакво значение дали става дума за кола за 500 евро или за 50 000 евро. За едни 500 евро са като 50 000 евро и обратното.
Dushan написа:Осъзнайте се малко.![]()
От две години паля излизам на главната и яко натискам газта. Всичко си е екстра.
А аз 2 пъти карах без колан и всичко си е екстра. Това явно доказва, че и коланите са ненужни...
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Този въпрос съм го задавал и аз преди години в Лада кръга.
Отговора от училите двг техникуми беше - на студен двигател и при много ниски обороти товариш една част от двигателя (лагери предимно май беше), при много високи обороти товариш друга част от двигателя (не помня вече какво точно, клапани??).
За това средата е златна - 1800-2500 оборота.
И колегата дето карал с 50 на 5-та - това само на бензин, при дизела почва да трепери целия двигател, което едва ли е много добро за него.
Отговора от училите двг техникуми беше - на студен двигател и при много ниски обороти товариш една част от двигателя (лагери предимно май беше), при много високи обороти товариш друга част от двигателя (не помня вече какво точно, клапани??).
За това средата е златна - 1800-2500 оборота.
И колегата дето карал с 50 на 5-та - това само на бензин, при дизела почва да трепери целия двигател, което едва ли е много добро за него.
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
stefan4o няма да споря.Всяко масло в зависимост от вискозитета му му трябва различно време да достигне до всички точки на мотора.Колкото е по гъсто толкова му трябва време да се развърти..Когато направи температура всички са почти еднакви..Точно за това във скандинавските страни се препоръчва по тънко масло в предвид студа през зимата...а при нас примерно 10w ...това е според региона и го пише някъде.Има термин студен старт...там е обяснено.
Не случаино на някои коли чукат повдигачи първите 10-15 секунди....

- stefan4o
- Мнения: 19321
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Мисля, че щом намесихме "повдигачите" (всъщност не мисля че са повдигачи, понеже те нищо не повдигат) е време наистина да спрем спора. Бих могъл да ти дам и пример защо те не са показател, ама нека не разводняваме темата на колегата.
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Съвсем случайно попаднах на тази снимка, при това е от книжката на новозакупен VW:

Има и коментар от втори потребител, който цитира книжката на неговата кола: подгряването е най-добре да става в движение на малко обороти.

Има и коментар от втори потребител, който цитира книжката на неговата кола: подгряването е най-добре да става в движение на малко обороти.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 38 госта