През зимния сезон дори и повече, защото нали се сещаш - палиш колата, излизаш и почваш да чистиш сняг, чакаш докато парното духне топло да отопи стъклата и прочее.
Това ми е много интересно да видя кога ще стане, при студен дизел и минусови околни температури (без печка)
Инак моето верую за поддържане здравето на дизеловия двигател:
- качествено и според сертификата масло, примерно за помпа-дюза двигател, сертификат 505.01 или 507.00, за твоя двигател също е добро това масло, 5W30 вискозитет.
- качествена нафта от нормална бензиностанция, не от тубите, ужким току-що заредено на ОМВ
- паля, и тръгвам, без да форсирам. Карам смесено, 2/3 извънградско, 1/3 градско, и понякога на дълъг път, а и при екстремни ситуации, форсирам умерено за повече време. 215К км на тази ми кола, масло 5W30, 507.00, нула проблеми, да чукна на дърво.
- при спиране и гасене на двигателя, винаги изчаквам 20-30 секунди за охлаждане на турбината.
И това е, нищо извънредно.