


VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Здравейте, имам следната грешка на Polo 6N1 1999г, 1.4 APQ мотора, първата грешка отностно този сензор ми е интересна, не я разбирам, втората е ясна, адаптирах дросела след това. За смяна ли е самият сензор?
-
- Мнения: 212
- Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
- Автомобил: OCT1
- Двигател: AHF
- Местоположение: ПЛОВДИВ - - -
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
snuupy93 написа:Здравейте, имам следната грешка на Polo 6N1 1999г, 1.4 APQ мотора, първата грешка отностно този сензор ми е интересна, не я разбирам, втората е ясна, адаптирах дросела след това. За смяна ли е самият сензор?
това е за детонационния датчик.
Скоро на едно поло ( бензин - газ ) се появи. прегледах кабелите бяха здрави, както и буксите
трия грешката и пак се появява. след четене в нета се оказа че може да се е спукал самия датчик или да има корозия между
него и блока където е навит. Пробвах и го свалих. след това го навих с динометричен ключ( 20 Nm ) и грешката изчезна.
Тия дни полото пак ще идва за друго и ще проверя дали се е появило :)
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
На канал 03 ли се гледа аванса на колата. Голф 3 1.8 моно 90к.с. Без стробоскоп само с програмата мога ли да направя аванса ?
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Milenkatara написа:На канал 03 ли се гледа аванса на колата. Голф 3 1.8 моно 90к.с. Без стробоскоп само с програмата мога ли да направя аванса ?
Делко-страбоскоп-центровка.
С Вагком едва ли ще направиш каквото и да е било !
Иска да хванеш с ръка и да завъртиш делкото по точната му позиция, която може да се види със страбоскопа. А Вагкома не може да ти го завърти това.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
На 1.8 моно компютъра може сам да си мени ъгъла, както му изнася :) Затова делкото трябва да се постави по определен начин и оттам компа си се оправя.
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Да бе. Стига бе,
Това е така нареченият контролер коректор на ъгъла или - компютърно, а по старият вариянт е с вакум регулатор, какъвто беше и моят пасат В3. Но това коригира при какви обороти колко да е изменението на аванса !!!
Ако се търси центровка се прави със страбоскоп и ръцете !!! Примерно 5 градуса след горна мъртва точка на 1-ви цилиндър го слагах Аз по белега на маховика след 0-та, втората резка и малко още. Та като врътнеш на стартера да се подаде на 1-ви цилиндър искрата точно тогава когато е след ГМТ-5 градуса. Как това ще ти го направи контролера или вакуум регулатора ???
Това ако не е правилно настроено, чакай ти контролера или ваккума на делкото да ти го настроят. Пък и да палиш нормално и да се форсира добре мотора.
Та тая настройка дето я споменаваш колега е с донастройващи функции при различните обороти, но само толкова !
Що пишете чули недочули, А ???
Страбоскопа още ми краси шкафа в нас, макар че и Пасата и Аудито дето бяха монота отдавна ги няма !!!
Даже при центровката с вакумен регулатор се изключваше точно той, за да не пречи !
Това е така нареченият контролер коректор на ъгъла или - компютърно, а по старият вариянт е с вакум регулатор, какъвто беше и моят пасат В3. Но това коригира при какви обороти колко да е изменението на аванса !!!
Ако се търси центровка се прави със страбоскоп и ръцете !!! Примерно 5 градуса след горна мъртва точка на 1-ви цилиндър го слагах Аз по белега на маховика след 0-та, втората резка и малко още. Та като врътнеш на стартера да се подаде на 1-ви цилиндър искрата точно тогава когато е след ГМТ-5 градуса. Как това ще ти го направи контролера или вакуум регулатора ???
Това ако не е правилно настроено, чакай ти контролера или ваккума на делкото да ти го настроят. Пък и да палиш нормално и да се форсира добре мотора.
Та тая настройка дето я споменаваш колега е с донастройващи функции при различните обороти, но само толкова !
Що пишете чули недочули, А ???


Страбоскопа още ми краси шкафа в нас, макар че и Пасата и Аудито дето бяха монота отдавна ги няма !!!
Даже при центровката с вакумен регулатор се изключваше точно той, за да не пречи !
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Това с паленето ми се случи след смяна на ангренаж ? Възможно ли е ако не е зацепен хубаво при по студено време да не пали от 1вия път без проблем?
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Еми като ти го зацепят на един до два зъба ралика е възможно. То за това има спец мастари и белези по които се зацепват тия ремъци.
Те щом на ТДИ-то ми бяха зацепили с няколко зъба разлика и пак не пушеше. Майстора сложи на коляновия на зъбчатата едни като зъбки и вика тука са я барали в някой гараж в Италия тая ангренажна настройка
. Та след смяната на ремъка нещата се донаместиха.
А ако ти направят правилно зацепване, тогава няма нужда от пипане на делкото.
Те щом на ТДИ-то ми бяха зацепили с няколко зъба разлика и пак не пушеше. Майстора сложи на коляновия на зъбчатата едни като зъбки и вика тука са я барали в някой гараж в Италия тая ангренажна настройка


А ако ти направят правилно зацепване, тогава няма нужда от пипане на делкото.
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Значи пределно ми е ясно, че без да се върти делкото няма как да се направи настройката. Въпроса ми беше да се гледат градусите на компютъра а не със стробоскоп. Колата пали добре, но на газ след като я пусна по инерция задържа оборотите и не може да ги свали.
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Здравейте, днес си карам спокойно и изведнъж ми излезе грешка на борда Emission WorkShop! и ми светна в жълто лампата за грешки, след диагностика с Vag Com ми излезе това
16785 - EGR System
P0401 - 000 - Insufficient Flow - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1470 /min
Torque: 66.0 Nm
Speed: 33.0 km/h
Load: 20.4 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 00001000
Mass Air / Rev.: 270.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 575.0 mg/str
Колата е Vw Golf 5 1.9TDI BKC 105k.s. 2005 година, изчистих грешката, но предполагам че пак ще се покаже, какво мога да направя?
Четох че срещу около 300 лв махат ЕГР и се затапва но това ли е най-добре няма ли да започне да дими повече?
Четох също из форуми че каране с по високи обороти се оправя, но не се получи, направи ми впечатление че не дими колкото и да я режа, но пък върви.
Трябва да го чистя ли ?
Ако някой се е срещал с този проблем да ми пише, все пак да знам за какво става въпрос и какво да правя.
16785 - EGR System
P0401 - 000 - Insufficient Flow - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1470 /min
Torque: 66.0 Nm
Speed: 33.0 km/h
Load: 20.4 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 00001000
Mass Air / Rev.: 270.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 575.0 mg/str
Колата е Vw Golf 5 1.9TDI BKC 105k.s. 2005 година, изчистих грешката, но предполагам че пак ще се покаже, какво мога да направя?
Четох че срещу около 300 лв махат ЕГР и се затапва но това ли е най-добре няма ли да започне да дими повече?
Четох също из форуми че каране с по високи обороти се оправя, но не се получи, направи ми впечатление че не дими колкото и да я режа, но пък върви.
Трябва да го чистя ли ?
Ако някой се е срещал с този проблем да ми пише, все пак да знам за какво става въпрос и какво да правя.
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Milenkatara написа:Значи пределно ми е ясно, че без да се върти делкото няма как да се направи настройката. Въпроса ми беше да се гледат градусите на компютъра а не със стробоскоп. Колата пали добре, но на газ след като я пусна по инерция задържа оборотите и не може да ги свали.
Не знам как ще стане и това.
Страбоаскопа работи в синхрон с искарата на 1-ви цилиндър, поради което се зацепва към неговият кабел/свещ. Така когато там има искра и страбоскопа светва. Резултата е-че това присветване насочено към маховика и белега му го кара да стой неподвижен при работещ мотор и въртящ се маховик. Тоест и той светка 1000 пъти за 1 минута и така отчита белега като неподвижен при тия обороти-страбоскопичен ефект.
С Вага как ще разбереш това ? Реално ти не гледаш градуси, а белег който ти показва дали си сложил на 1-ви цилиндър-кабела срещу палеца на делкото за да даде искрата при ГМТ . А това че е 5 градуса след това е просто до този вторият белег които е точно за тази настройка. 0-та е за зацепване на Анг ремъка и ако се сложи на нея -не върви колата ич !!!

- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Стават грешкиkossis написа:Страбоаскопа работи в синхрон с искарата...

- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
1.8 ABS 94-та няма вакуум. При развалено моторче за празен ход ъгъла беше на -14 без делкото да е пипано. Относно въпросната центровка питайте vaskoto1, той поне няма да говори чули недочули глупости.
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Еми то когато степера е прецакан и вдигне оборотите или респективно ги свали -разбирасе че белега ще бяга в + или -. Не 14, ами и 20 градуса може да се видят.
Центровката се прави при 1000 оборота и загрял мотор.
АБС е с контролер, голяма работа ! Все еднакви щуротии.
Центровката се прави при 1000 оборота и загрял мотор.
АБС е с контролер, голяма работа ! Все еднакви щуротии.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 22:58
- Автомобил: Passat B7
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки
Дава ми грешка 16396 - някакъв проблем с разпределителен вал до колкото разбирам.
16396/P0012/000018 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
Possible Symptoms
Erratic Idle
Possible Causes
Intake Camshaft Adjuster tight/stuck
Intake Camshaft Adjuster faulty
Possible Solutions
Check Intake Camshaft Adjuster When the Intake Camshaft Adjuster uses oil pressure to control the adjuster, check the oil pressure. The 1.8T is notorious for issues but any engine with low oil pressure or restrictions in the system could result in various timing DTC's such as 17748/P1340/004928.
Use Output Test, Meas. Value Blocks (MVB) & Basic Setting
Какво точно представлява и какво трябва да направя, защото така и не можах да си го изясня.
16396/P0012/000018 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
Possible Symptoms
Erratic Idle
Possible Causes
Intake Camshaft Adjuster tight/stuck
Intake Camshaft Adjuster faulty
Possible Solutions
Check Intake Camshaft Adjuster When the Intake Camshaft Adjuster uses oil pressure to control the adjuster, check the oil pressure. The 1.8T is notorious for issues but any engine with low oil pressure or restrictions in the system could result in various timing DTC's such as 17748/P1340/004928.
Use Output Test, Meas. Value Blocks (MVB) & Basic Setting
Какво точно представлява и какво трябва да направя, защото така и не можах да си го изясня.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта