[DIY T4] Short shift - намаляване хода на скоростния лост

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
mitko61
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 9:11
Автомобил: Ex Transporter 2.0 LPG
Двигател: AAC 1991
Местоположение: Нови Искър [София]

[DIY T4] Short shift - намаляване хода на скоростния лост

Мнениеот mitko61 » Пон 22 сеп 2014 17:27


Появи ми се проблем с превключването на скоростите. В търсене на решение попаднах на тази тема в английския форум и филмът започна.

Идеята е да се скъси хода на скоростния лост, да стане стегнат и да не търсим предавките в радиус от 1 метър :biggrin .
Хубавото на преработката е че не са необходими допълнителни части. Трябват малко инструменти - ключове 10 и 13 (за улеснение ако имаме и гедоре); бормашина, а в моя случай и флекс и малко заварки.

Механизмът за превключване има два типа - по-стар и труден за тунинг, какъвто се оказа при мен, и нов и лесен.

1. Нов вариант, снимките са от английската тема:
- Ето кои крепежи трябва да развием. Сваля се късата щанга, която свързва скор.лост с напраляващия лост, както и самия направляващ лост - него ще преработваме
Изображение Изображение
- Направляващият лост на щангите има две втулки, в които влизат двете щанги от скор.лост и към скор.кутия. Втулката на щангата, идваща от скоростния лост трябва да се премести на 35mm от оригиналното място. За целта се пробива нова 14mm дупка. Хубаво е да се сменят втулките, ако са твърде износени.
Изображение Изображение
- Монтиран вечен преработения лост
Изображение

2. По-старият вариант (предполагам е в бусовете, произведени 1991-95)
- Направляващият лост на щангите има две ябълки, в които влизат щангите от скор.лост и към скор.кутия.
Изображение
- Изваждане на ябълката и разпробиване на дупка на необходимото разстояние
Изображение
- Тук ябълката вече е преместена. От обратната страна я капнах хубаво с електрожена. Не хваща за алумиевия лост, но все пак осигурява ябълката от изваждане.
Двете щанги са свалени от буса и набити на ябълките на направляващия лост преди да бъде монтиран обратно.
Изображение
От резултата съм доволен, като изключим че 1ва влиза малко трудно, множко му идват тези 35mm разлика, при 20-25 ще бъде по-добре. Извинявам се ако текста звучи твърде лаишки и че не направих повече снимки на "операцията".




Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: [DIY T4] Short shift - намаляване хода на скоростния лос

Мнениеот avtohit77 » Вто 23 сеп 2014 17:48


Ще пробвам другата седмица но на 25мм и ще по снимам :th_up но ще взема и нов шифтър да си имам резерва. :beer


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: [DIY T4] Short shift - намаляване хода на скоростния лос

Мнениеот avtohit77 » Чет 12 фев 2015 18:37


Така и днес направих тази интервенция :11 направо останах очарован.Но разтоянието не го оставих на 30мм а на 20мм :beer



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта