LUPO 1.4 16v
LUPO 1.4 16v
Колеги имам проблем с оборотите 1-во при студен двигател като запаля колата даржи 900 оборота тоест не вкл. автоматичния смукач а трябва да даржи 1100 и постепенно да падат... 2-ро когато е студена и завартя волана за да направа по сериозна маневра колата гасне или оборотите падат драстично. 3-то пускам климатика вместо да дигне оборотите те падат и цялата кола трепере даржи 500 обората ..... незнам какво да правя ако може някой да ми даде съвет какво да правя.
- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: LUPO 1.4 16v
Пробвай с почистване и адаптация на дроселовата клапа. Има теми тук във форума по този въпрос 

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: LUPO 1.4 16v
Колега, кликни в моят профил и търси в потребителските мнения, имам почти същият проблем! След 1 година и 9 месеца все още не са открили причината!
За това те съветвам вместо да сменяш части на проба и грешка, да отидеш при много, ама много добър специалист, защото повечето механици по сервизите не могат да се справят, факт!
Търси си човек, който е много наясно и не сменяй части преди да си напълно сигурен, че са ти открили проблема!
Първо прочети моите теми да се запознаеш с проблема и отговорните елементи и след това си намери човек, който няма да те излъже или само да ти трие грешките.
Познавам много хора със същото гаснене, с тези двигатели и така си карат. Ако случайно разбереш причината, те моля да споделиш, за да помогнеш.
Аз не намерих човек да ми открие проблема в моят град за съжаление, смених доста части и имам доста функциониращи резервни части. Ако ти трябва нещо пиши на лични.
Успех.
За това те съветвам вместо да сменяш части на проба и грешка, да отидеш при много, ама много добър специалист, защото повечето механици по сервизите не могат да се справят, факт!
Търси си човек, който е много наясно и не сменяй части преди да си напълно сигурен, че са ти открили проблема!
Първо прочети моите теми да се запознаеш с проблема и отговорните елементи и след това си намери човек, който няма да те излъже или само да ти трие грешките.
Познавам много хора със същото гаснене, с тези двигатели и така си карат. Ако случайно разбереш причината, те моля да споделиш, за да помогнеш.
Аз не намерих човек да ми открие проблема в моят град за съжаление, смених доста части и имам доста функциониращи резервни части. Ако ти трябва нещо пиши на лични.
Успех.
Последна промяна от freelancer на Пон 22 сеп 2014 12:55, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: LUPO 1.4 16v
И си купи букварче...
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: LUPO 1.4 16v
Колегата под и над мен.
Прав си колега и забележката е уместна!
Не съм те разбрал правилно, за което се извинявам!
Изтълкувах това за букварчето в погрешна насока.

Прав си колега и забележката е уместна!
Не съм те разбрал правилно, за което се извинявам!

Изтълкувах това за букварчето в погрешна насока.

Последна промяна от freelancer на Пон 22 сеп 2014 18:14, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: LUPO 1.4 16v
Приятелю над мен, това не е литературен форум, ала грамотното писане е силно желано даже и тук. Човек, който не се е постарал да изложи грамотно проблемите си, не изглежда сериозно.
Та по темата - като за начало направи диагностика.
Та по темата - като за начало направи диагностика.
Re: LUPO 1.4 16v
freelancer написа:Колега, кликни в моят профил и търси в потребителските мнения, имам почти същият проблем! След 1 година и 9 месеца все още не са открили причината!
За това те съветвам вместо да сменяш части на проба и грешка, да отидеш при много, ама много добър специалист, защото повечето механици по сервизите не могат да се справят, факт!
Търси си човек, който е много наясно и не сменяй части преди да си напълно сигурен, че са ти открили проблема!
Първо прочети моите теми да се запознаеш с проблема и отговорните елементи и след това си намери човек, който няма да те излъже или само да ти трие грешките.
Познавам много хора със същото гаснене, с тези двигатели и така си карат. Ако случайно разбереш причината, те моля да споделиш, за да помогнеш.
Аз не намерих човек да ми открие проблема в моят град за съжаление, смених доста части и имам доста функциониращи резервни части. Ако ти трябва нещо пиши на лични.
Успех.
Пробвал ли си с друг дросел (стъпков мотор)?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: LUPO 1.4 16v
Пробвал съм Снупи, не само с дросел, а още с - 3 температурни датчика, от които първият (люксембургския) беше прекъснал, мерих го, след, като смених вторият, който се оказа работещ, сега съм с Беру. 3 МАП сензора, поради грешката за въздух Р0106, бобина с комутатор (чисто нова Беру), кабели Беру почти нови (2010), нови свещи НЖК (25 лв парчето, платинени). Първо чистих дросел клапата и после в последствие я смених с друга, доста запазена и на хубава цена и пак ядец! Пробвал съм с друг датчик разпределителен вал (от друга блъсната кола). Пробвах и с друго ЕКУ и пак същата история. Препрограмиране и на сутринта завъртях волана и изгасна. Мерил съм налягане на горивото 3 пъти. Сменил съм всички филтри (горивен, въздушен, маслен), чистил съм картерната вентилация (сепаратора), гледал съм всички вакуумни маркучи, доста от тях съм сменил, някои са чисто нови, включително и чисто ново ПЦВ клапанче преди дросела(нещо, като егр).
Един куп диагностики и пак нищо.
Двигателя не прекъсва, има си ускорение, не пуши, не тресе, не дими, работи си тихо, обаче зора е само при студен двигател след престой, тогава работи по-грубо и се усеща липса на мощност първите 1-2 минути.
В момента си мисля, че може би някой инжектор пикае или бензиновата помпа не може да вдигне налягане при студен двигател, след, като престои.
Може и да са "О"- пръстените на всмукателя, от там да смуче, доколото разбрах, ако смуче от там не е задължително да играят оборотите. Като сгрее малко и уплътнява по добре и на диагностка не излиза проблема.
Не се случва винаги, но обикновено палиш тръгваш и изгасва, все едно не и стига бензин или се дави. Когато е студена ми се е случвало да изгасне само при настискане на педала на газта, бутваш го леко и по- рязко и изгасва.
При второ, трето палене се стабилизира и после няма проблеми, загряла никога не е изгасвала, също и при следващи паления.
Има и друго. На моменти, по някой път върти, но не запалва, но това се случва много рядко. Иначе пали, но много странно, все едно се дави, вторият път пали чисто и стабилно. При първото палене стрелката на оборотомера се вдига бавно, вторият път се изстрелва.
Може би бензинова помпа. Бях решил да я сменям, но миналата вечер, някакъв изрод ми е ударил калника, прилича на удар с коляно и днес ще ходя на тенекеджия, дано се размина по евтино.
Не ми върви с тази кола, има някаква каръщина, вече за 3-ти път ми я удрят, а и така и не ми откриха проблема, какво да сменя!
Един куп диагностики и пак нищо.
Двигателя не прекъсва, има си ускорение, не пуши, не тресе, не дими, работи си тихо, обаче зора е само при студен двигател след престой, тогава работи по-грубо и се усеща липса на мощност първите 1-2 минути.
В момента си мисля, че може би някой инжектор пикае или бензиновата помпа не може да вдигне налягане при студен двигател, след, като престои.
Може и да са "О"- пръстените на всмукателя, от там да смуче, доколото разбрах, ако смуче от там не е задължително да играят оборотите. Като сгрее малко и уплътнява по добре и на диагностка не излиза проблема.
Не се случва винаги, но обикновено палиш тръгваш и изгасва, все едно не и стига бензин или се дави. Когато е студена ми се е случвало да изгасне само при настискане на педала на газта, бутваш го леко и по- рязко и изгасва.
При второ, трето палене се стабилизира и после няма проблеми, загряла никога не е изгасвала, също и при следващи паления.
Има и друго. На моменти, по някой път върти, но не запалва, но това се случва много рядко. Иначе пали, но много странно, все едно се дави, вторият път пали чисто и стабилно. При първото палене стрелката на оборотомера се вдига бавно, вторият път се изстрелва.
Може би бензинова помпа. Бях решил да я сменям, но миналата вечер, някакъв изрод ми е ударил калника, прилича на удар с коляно и днес ще ходя на тенекеджия, дано се размина по евтино.

Не ми върви с тази кола, има някаква каръщина, вече за 3-ти път ми я удрят, а и така и не ми откриха проблема, какво да сменя!
Re: LUPO 1.4 16v
Ами при мен си има мощност и всичко, няма значение температурата на колата, но днес имам някакъв напредък с мененето на обороти, качих я на VCDS (VAG-COM), имам кабел и софтуер. Таа, изкара ми грешка 00524 = Knock Sensor 1 (G61) 31-00 Open or short to Ground. Разкачих въпросния Knock Sensor, който е боднат в смукателни колектор и колата заработи нормално, смисъл не менеше обороти, но работеше тегаво, щото реално той дава информация и на ламдата и температурния датчик и като го разкачих, даде грешки точно в тях, но пък колата не менеше обороти,явно датчика е за смяна при мен, ще го сменя идната седмица. Пробвай и ти да го разкачиш ;)
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: LUPO 1.4 16v
Под липса на мощност имах предвид, при запалване първите 20 секунди до минута, има нестабилен празен ход, тва имах предвид, иначе, когато не го прави или ако запаля втория път или я изчакам върти гуми и се изстрелва.
Твоят ход е също нестабилен, щом не удържа един волан или климатик.
Сегааа, братле, детонационният датчик не е на всмукателният колектор, а е отзад на блока, почти централно!
А тоя датчик, който си разкачил е МАП сензора!
Щом ти дава късо в нок сензора, го смени, но едва ли ще ти реши гаснещият проблем според мен, но все пак го смени, явно не работи, пада му изолацията на кабела или се нацепва пластмасата, това си е микрофон и се затяга мисля, че беше 20 нм с динамометричен ключ.
Доколкото съм чел обаче, въпросният нок сензор не участва при ниски обороти и празен ход, а екуто го взима под внимание при ускорение.
Мапа дава информация на екуто, не на ламбдата и на темп датчик. На базата на вакуума/налягането във всмукателният колектор екуто си прави правилната смес.
Не разбрах. Играят ли ти оборотите или не? Ако изключиш мапа и спират да играят и работи стабилно, значи ти смуче най вероятно въздух от някъде.
Каква грешка ти дава темп датчик? Мапа няма нищо общо! Като махнеш мапа екуто си приема средни стойности и просто колата става тромава и не се набира, губи мощност, а ти явно нямаш такъв проблем.
Няма причина сондата и темп. датчика да дават грешки, ако си разкачил мап сензора.
Ами разкачал съм го и записва грешка, че липсва връзка с мапа, но това не значи, че проблема е в мапа, сменял съм го и него между другото.
Не знам точно, ако разкачиш мапа и празният ход стане стабилен, какво значи. Аз мисля, че е заради допълнителния въздух. На мен обаче не ми играят оборотите, въобще, така, че малко ме съмнява да влиза въздух.
Твоят ход е също нестабилен, щом не удържа един волан или климатик.
Сегааа, братле, детонационният датчик не е на всмукателният колектор, а е отзад на блока, почти централно!

А тоя датчик, който си разкачил е МАП сензора!

Щом ти дава късо в нок сензора, го смени, но едва ли ще ти реши гаснещият проблем според мен, но все пак го смени, явно не работи, пада му изолацията на кабела или се нацепва пластмасата, това си е микрофон и се затяга мисля, че беше 20 нм с динамометричен ключ.
Доколкото съм чел обаче, въпросният нок сензор не участва при ниски обороти и празен ход, а екуто го взима под внимание при ускорение.
Мапа дава информация на екуто, не на ламбдата и на темп датчик. На базата на вакуума/налягането във всмукателният колектор екуто си прави правилната смес.
Не разбрах. Играят ли ти оборотите или не? Ако изключиш мапа и спират да играят и работи стабилно, значи ти смуче най вероятно въздух от някъде.
Каква грешка ти дава темп датчик? Мапа няма нищо общо! Като махнеш мапа екуто си приема средни стойности и просто колата става тромава и не се набира, губи мощност, а ти явно нямаш такъв проблем.
Няма причина сондата и темп. датчика да дават грешки, ако си разкачил мап сензора.

Ами разкачал съм го и записва грешка, че липсва връзка с мапа, но това не значи, че проблема е в мапа, сменял съм го и него между другото.
Не знам точно, ако разкачиш мапа и празният ход стане стабилен, какво значи. Аз мисля, че е заради допълнителния въздух. На мен обаче не ми играят оборотите, въобще, така, че малко ме съмнява да влиза въздух.
Re: LUPO 1.4 16v
Иначе ето какво правят оборотите:
После като се укроти е като спря консуматорите, иначе на моменти дори по-брутално падат и се вдигат...
Не ме разбра правилно, аз вадя другата част на въпросния сензор широката с трите пина:

Долу съм постнал точно какво откачам, не знам какъв е този сензор и дали е въпросния проблемен:
После като се укроти е като спря консуматорите, иначе на моменти дори по-брутално падат и се вдигат...
Не ме разбра правилно, аз вадя другата част на въпросния сензор широката с трите пина:

Долу съм постнал точно какво откачам, не знам какъв е този сензор и дали е въпросния проблемен:
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: LUPO 1.4 16v
Това, което си извадил е буксата на мап сензора, това което си оградил с червено. Иначе това е нок сензора, но неговата букса явно е на друго място. Не мисля, че от него ти клати оборотите. Пробвай да затапиш маркуча на канистъра, на клапанчето за вентилация на резервоара, от страната на дросела. Махни тръбичката на канистър клапана и затапи тръбичката на дросела за проба?
Като пуснеш консуматори и се отваря дросел клапата, явно нещо се бърка и се мъчи да си стабилизира оборотите.
Виж за въздух от някъде. О пръстени, на колектора, пръстена на дросела, канистър клапан, маркучи и т.н.
Дава ли грешка за клапата, адаптирва ли се нормално, като и пуснеш адаптацията принудително с вагкома?
Като пуснеш консуматори и се отваря дросел клапата, явно нещо се бърка и се мъчи да си стабилизира оборотите.
Виж за въздух от някъде. О пръстени, на колектора, пръстена на дросела, канистър клапан, маркучи и т.н.
Дава ли грешка за клапата, адаптирва ли се нормално, като и пуснеш адаптацията принудително с вагкома?
Re: LUPO 1.4 16v
Това на снимката е детонационен датчик, а като е казал колегата по горе си откачил МАПА, първо го свали и почисти наи вероятно е пълен с масло.
Re: LUPO 1.4 16v
Somi написа:Това на снимката е детонационен датчик, а като е казал колегата по горе си откачил МАПА, първо го свали и почисти наи вероятно е пълен с масло.
Кое по-точно да откача и почистя?
Благодаря предваритрлно!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта