Здравейте, от известно време гарнитурата на капака на клапаните протече. Имам нова но не искам да я сменям, защото пуши доста след като я запаля и вече и масло започва да гори, и искам да сменя и гумичките на клапаните заедно с гарнитурата. Може би и налягането в охладителната система е прекалено високо защото маркуча към главата се издува на кокал и дори като е студена когато отвиеш капачката, буквално я изхвърля в ръката ти.
Та като цяло съм се приготвил за ремонт на цялата глава преди зимата, ако се окаже, че духа от гарнитурата.
Това което е ново за мен е, че маслото, което се е събрало под моното, върху всмукателните тръби бълбукаше. Забелязах го днес, веднага след като спрях преди да заключа вдигнах капака и видях, че излизат мехурчета.
На какво може да се дължи това? Може ли да е в следствие на издухала гарнитура, или пък самия колектор ако е спукан?

Пасат Б3 1.8 ABS бълбукане на масло върху колектора.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 1.8 ABS бълбукане на масло върху колектора.
в смукателния колектор няма масло има антифриз...така както си обяснил не става ясно къде точно и какво имаш впредвид като казваш бълбукане....маркучите е нормално да са твърди....ако са меки е проблем ....
възможно е и въобще да не си за отваряне на глава ...ако загубата ти на масло е от теча ...а ако пуши постоянно не си за смяна на гумички на клапани а за сегменти...когато гумичките на клапаните са за смяна колата припушва в момента когато изфорсираш мотора и отнемеш газта....
възможно е и въобще да не си за отваряне на глава ...ако загубата ти на масло е от теча ...а ако пуши постоянно не си за смяна на гумички на клапани а за сегменти...когато гумичките на клапаните са за смяна колата припушва в момента когато изфорсираш мотора и отнемеш газта....
Re: Пасат Б3 1.8 ABS бълбукане на масло върху колектора.
Извинявам се за неясното описание. По всмукателния колектор има локвички масло, което се стича от капака на клапаните. Локвичките са малки между тръбите за всеки цилиндър на колектора. Теча там не е голям, разхода на масло е около литър между смените на 10000 км. Като разхода не е само от теча, защото когато го попия и му трябва доста време докато направи локвичка отново. Колата си подгаря масло. Когато е студена и я запалиш пуши доста и като загрее пушенето става нормално. Като дам пълна газ не знам испушва ли, но видимо каго е топла не пуши повече от нормално. А въпросното бълбукане е на изтеклото масло по самия колектор отгоре, както обясних в началото. Вдигнах капака като колата беше загряла до към 90, 100 градуса и беше изгасена и там на колектора локвичката от масло, горе долу колкото супена лъжица бълбукаше с малки мехурчета. Може да е имало капки вода в маслото от дъждовете, но не беше толкова горещо, все пак маслото не се изпаряваше. Затова смятам, че бълбукането е от въздух.
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б3 1.8 ABS бълбукане на масло върху колектора.
Подозирам,че няма да минеш само с профилактика на главата.
Re: Пасат Б3 1.8 ABS бълбукане на масло върху колектора.
Защо? Какво да очаквам евентуално? 

Последна промяна от IvanMan на Сря 24 сеп 2014 20:26, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 1.8 ABS бълбукане на масло върху колектора.
Аз не бих я пипал за 1литър на 10000км...аз смених гумички на клапани при разход от 1литър на 4000 км....Това твоето е малък разход на масло....На твое място бих сменил евентуално гумичките на клапаните като бърз и евтин ремонт и гарнитурата на капака на клапаните....ако нямаш проблеми с огхаждането, смесване на течност масло и антифриз и ако мотора работи нормално ... аз не бих отварял глава....както казах маркучите трябва да са твърди...системата работи под нялагане...ако смяташ че налягането е прекалено високо ...смени капачката на разширителния съд с проверна или читава такава...не знам защо битува мнение в този форум че щом маркучите са твърди значи е духнала гарнитурата на главата....
ОТНОСНО БЪЛБУКАНЕТО не му обръщай внимание....смени си гарнитурата и не се занимавай с глупости
ОТНОСНО БЪЛБУКАНЕТО не му обръщай внимание....смени си гарнитурата и не се занимавай с глупости
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б3 1.8 ABS бълбукане на масло върху колектора.
silent,
Пасата който карах,маркуча,горния и долния ги стисках без никакво усилие.
Към колегата с темата-гаранция имаш духнала гарнитура.
Маркуча между въздушния филтър и моно-то,как е?Има ли масло?
Ако ще караш колата,направи ремонта.
Частите,със отстъпка от 30% излизат около 200лв.
Сегменти,всички гарнитури,биелни лагери.
Пасата който карах,маркуча,горния и долния ги стисках без никакво усилие.
Към колегата с темата-гаранция имаш духнала гарнитура.
Маркуча между въздушния филтър и моно-то,как е?Има ли масло?
Ако ще караш колата,направи ремонта.
Частите,със отстъпка от 30% излизат около 200лв.
Сегменти,всички гарнитури,биелни лагери.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 1.8 ABS бълбукане на масло върху колектора.
Аз карам 15 години и над 200х км АБС мотор с твърди маркучи....без да е отварян мотора досега ...а подозирам че никога не е бил отварян....и да уточня че налягането в охладителната система трябва да е 1,5бара което е 15метра воден стълб...така че няма как да са меки маркучите...
Re: Пасат Б3 1.8 ABS бълбукане на масло върху колектора.
Ми ще я следя тия дни как е и ако се наложи ще се прави, попринцип вече ми е стара и ми е мерак да карам ТДИ, но на този етап няма изгледи за такова. Пък и моното старо, бавно но си се возя, по ми е добре от градския.
Та за ремонт съм си се подготвил, единствено ме учуди бълбукането. Има ли шанс да е пукнат колектора, щото преди няколко месеца почна да пука и прекъсва и се оказа, че коксчето на дистрибуторната капачка го нямаше, та я смених и се оправи.

Та за ремонт съм си се подготвил, единствено ме учуди бълбукането. Има ли шанс да е пукнат колектора, щото преди няколко месеца почна да пука и прекъсва и се оказа, че коксчето на дистрибуторната капачка го нямаше, та я смених и се оправи.
Re: Пасат Б3 1.8 ABS бълбукане на масло върху колектора.
kgkep написа:Извинявам се за неясното описание. По всмукателния колектор има локвички масло, което се стича от капака на клапа . . .
Здравей,
Ако се одървят мъркучите, вероятно охладителната система се надува от изгорелите газове - леко духнала гарнитура. Като загасиш двигателя, налягането в охладителната система е по-високо отколкото в цилинтрите и охладителната течност ще се лее в през пробива, отначало леко, след това по-сериозно. Ако караш така трябва да си готов да духне напълно - охладителната течност ще напълни картера и ще произведеш 5-6 килограма маргарин, ако не спреш веднага ремонта е колкото половин пасат - мани колко струват частите с отстъпката, сваляне на целия двигател, бутала, цилиндри, глава, може и да е крива, лагери, шлайфане на всичко, не си струва. Това съм го играл 2 пъти, втория път смених целия двигател, ремонта щеше да фърли около 800 кинта, а оборудван двигател със скоростна кутия е 300 кинта.
Относно маслото по смукателния колектор, имал си вода, или е спукан и охладителната течност от 100С на 1.6 бара попада при атмосферно налягане, изпарява се мигновено и парите минава през маслото - ти виждаш мехури. Като правиш главата провери и колектора (и без това ще го сваляш) или си купи един втора ръка за някакви смешни пари и си готов. Въздух от смукателния колектор няма как да излиза, това е смукателен колектор, налягането в него е по-ниско от атмосферното - може да просмуква възхух отвън навътре, а не обратното.
Съвета ми е - не я карай, докато не я поправиш, ако сега нямаш пари за ремонт, след време ще ти трябват 2-3 пъти повече пари.
Успех.
Re: Пасат Б3 1.8 ABS бълбукане на масло върху колектора.
Zdravko Zankov написа:...Маркуча между въздушния филтър и моно-то,как е?Има ли масло?...
Да в маркуча между кутията на филтъра и моното има засъхнало масло. Започва 2 - 3см. след края на кутията и стига чак до капака на моното, този с емблемата.
Какво означава това масло, от къде идва, през клапаните?
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б3 1.8 ABS бълбукане на масло върху колектора.
Ако е засъхнало,не знам.Виж колегата Iezekil,какво беше писал,че е възможно да е от газта.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта