Като махах ламарините им се бяха поразширили дупките където се хващат и ми хрумна тази идея за закрепване mhihi С капачки за буркани като шайби под винтовете. Прави им се малка дупка и като се набият законтрят и държат достатъчно, винта е за всеки случаи и за по- добре да държиДруга идея е ако имате Body 930 да намажете на места по ръбовете на ламарините и то като изсъхне не мърда, защото залепва и става здраво. Но не трябва навсякъде да се маже по ламарините, защото конденза от климатика като изтича капе отпред по ламарината и се стича назад по нея и се окапва някъде към средата където се снаждат. Виждал съм го затова да отбележа и тази подробност. Остават горе пластмасите по обратен ред и сте готови :applause:
Ето аз с какво успях да свърша работата
Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
Последна промяна от MrJackson на Пет 07 ное 2014 23:17, променено общо 2 пъти.
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост
Резултата надмина очакванията ми, бях много приятно изненадан, скоростите станаха като нови. Хъркането от първа и задна изчезна и лоста стои хубаво стегнат и не се лабуца наляво надясно. Отне ми доста време, но аз така обичам да правя нещата бавно и с голямо внимание към всеки детайл. Всичкото това удоволствие като цена ми струва Трябва да се отбележи обаче, че не всичко от купеното беше необходимо и може да спестите някои неща. Ето 2те най- важни снимки които трябва да имате преди да започнете всичко От схемата може да пропуснете 4,5(ако пружината ви не е като моята) и 14. Ако няма да сменяте дунапрените значи 19 и 21 също може да пропуснете. Ще приложа линк към снимките в голям размер за улеснение ако не се вижда. Надявам се съм достатъчно изчерпателен и ще съм полезен на още хора

Искам също да отбележа, че всички снимки са мои дори и тези с фактурата и схемата, даже съм ги преработил за улеснение. Тук са големите снимки:
https://picasaweb.google.com/1073696342 ... 2eyfgYGONw
тук има снимки на всичко още неразопаковано с номерата по тях
https://picasaweb.google.com/1073696342 ... bz40OiuiQE

Искам също да отбележа, че всички снимки са мои дори и тези с фактурата и схемата, даже съм ги преработил за улеснение. Тук са големите снимки:
https://picasaweb.google.com/1073696342 ... 2eyfgYGONw
тук има снимки на всичко още неразопаковано с номерата по тях
https://picasaweb.google.com/1073696342 ... bz40OiuiQE
- vucata
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост с жила
Награда заслужаваш ! Браво изключително полезно !


- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Re: Ремонт (профилактика) на скоростен лост с жила
:3 страници снимки и обяснения.....браво!!!!
-
magnum6671
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 7:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: голф 3 1.9 тди Ремонт(профилактика) на скоростен лост с жилa
Темата е много полезна, с годините пластмасите се износват и се налага подмяна.Попаднах на подобна тема -http://forums.kilometermagazine.com/showthread.php?2857147-DIY-Revamping-Shifter....-New-Bushings....-Shorter-Throw , според нея смяната на износените пластмаси може да става от купето, без трудоемкото разглобяване на генерацията.Ако става по този начин ще се улесни доста ремонта на скоростния лост с жила.
- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: голф 3 1.9 тди Ремонт(профилактика) на скоростен лост с жилa
Ами щом има тема и в друг форум явно става. Аз просто не знаех как и затова го направих по най- сложния начин. Нали затова са форумите човек да гледа и да се учи от патилите 

- todoroff_89
- Мнения: 35
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 8:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: голф 3 1.9 тди Ремонт(профилактика) на скоростен лост с
Браво и мерси колега много полезна информация. 

- MrJackson
- Мнения: 34
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: голф 3 1.9 тди Ремонт(профилактика) на скоростен лост с
Последна промяна от MrJackson на Сря 10 май 2017 15:37, променено общо 1 път.
- Dare_16V_9A
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: AFN1996 1991
- Местоположение: Pernik
Re: голф 3 1.9 тди Ремонт(профилактика) на скоростен лост с
Евала доста полезно!Re: Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa
Само да попитам, процедурата същата ли е при Голф 3 АБФ 150 к.с. / дали частите са съвместими?. Хареса ми начина на работа и детайлното описание и реших аз също да се оттърва от мъките на хлопащия лост и минавеното през втора за да влезне първа.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.

Re: Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa
Здравейте!
Правих същата процедура и ще споделя малко опит.
Кръстачката на лоста с номер 357 711 055C не се предлага и се заменя от същия номер с D накрая. Двете части обаче, както и авторът на темата е писал се различават във височина и ако решите да я сменяте иска сериозно преправяне. При смяната препоръчвам да действате внимателно с двата шплента, които фиксират жилата за лостовете, защото при ваденето хвърчат яко. Предлагат се от VW, ето номер ако се изгубят: N905 301 01. При мен смяната на втулките даде подобрение, но не бях напълно доволен, затова огледах механизма в купето и при скоростната кутия и стигнах до извода, че луфт има и в двата края на жилата. За постигане на възможно най-малък луфт можете да смените втулките на жилата. Много добър вариант са втулките на дизел гийк, които горещо препоръчвам (https://www.dieselgeek.com/collections/ ... d-mk4-cars). Вече съм си взимал от другия модел и са много прецизно изработени и от твърд материал. Има и метални от други производители.
Ако не ви се занимава с поръчка от САЩ можете да сложите някаква шайба, която да обере луфта. В лоста при мен имаше лек луфт и шайба с дебелина 1мм го обра много добре (прилагам снимка)
Правих същата процедура и ще споделя малко опит.
Кръстачката на лоста с номер 357 711 055C не се предлага и се заменя от същия номер с D накрая. Двете части обаче, както и авторът на темата е писал се различават във височина и ако решите да я сменяте иска сериозно преправяне. При смяната препоръчвам да действате внимателно с двата шплента, които фиксират жилата за лостовете, защото при ваденето хвърчат яко. Предлагат се от VW, ето номер ако се изгубят: N905 301 01. При мен смяната на втулките даде подобрение, но не бях напълно доволен, затова огледах механизма в купето и при скоростната кутия и стигнах до извода, че луфт има и в двата края на жилата. За постигане на възможно най-малък луфт можете да смените втулките на жилата. Много добър вариант са втулките на дизел гийк, които горещо препоръчвам (https://www.dieselgeek.com/collections/ ... d-mk4-cars). Вече съм си взимал от другия модел и са много прецизно изработени и от твърд материал. Има и метални от други производители.
Ако не ви се занимава с поръчка от САЩ можете да сложите някаква шайба, която да обере луфта. В лоста при мен имаше лек луфт и шайба с дебелина 1мм го обра много добре (прилагам снимка)
- Прикачени файлове
-
- IMG_20180609_1212611.jpg (46.81 KиБ) Видяна 2191 пъти
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa
Много полезна тема! Мога да допълня за моделите с жила и синхро . Там има и кардан за сваляне и ползването на канал или крик задължително.
Re: Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa
Здравейте!
Бих искал да споделя още малко информация за тези, които се захващат профилактика на лостовия механизъм.
Проверих кръстачката с номер 357 711 055D и е напълно несъвместима с моята кола по шаси, така че нищо чудно, че иска преправяне. :)
Тъй като не бях напълно доволен от постигнатия ефект след като смених втулките, смених и тези на жилата с тези на дизелгийк (от линка по-горе). Получи се по-точна смяна, но пак не постигнах стегнато и право движение в лоста. Реших да си поръчам този плъзгач на дизелгийк, понеже моят се оказа счупен от едната страна. Доста прецизно е изработен и пасва много плътно. Подмених и щангата с номер 1J0 711 256, на която се закачва едното жило и превключването се подобри чувствително. В заключение: подмених всяко нещо, в което открих луфт и работата с лоста се стана доста по-лесна и директна.
Бих искал да споделя още малко информация за тези, които се захващат профилактика на лостовия механизъм.
Проверих кръстачката с номер 357 711 055D и е напълно несъвместима с моята кола по шаси, така че нищо чудно, че иска преправяне. :)
Тъй като не бях напълно доволен от постигнатия ефект след като смених втулките, смених и тези на жилата с тези на дизелгийк (от линка по-горе). Получи се по-точна смяна, но пак не постигнах стегнато и право движение в лоста. Реших да си поръчам този плъзгач на дизелгийк, понеже моят се оказа счупен от едната страна. Доста прецизно е изработен и пасва много плътно. Подмених и щангата с номер 1J0 711 256, на която се закачва едното жило и превключването се подобри чувствително. В заключение: подмених всяко нещо, в което открих луфт и работата с лоста се стана доста по-лесна и директна.
Re: Golf MK3 1.9TDI Ремонт(профилактика)на скоростен лост с жилa
След няколко години пак правих обновяване на втулките. Усетих с времето как при превключване предавките не "влизат" както преди. Оказа се, че някои от тампоните са се смачкали (тампона отдолу на лоста), а тампона-сфера, който "обира" луфта настрани се беше сцепил и имаше липсващи парчета. Обяснението, което мисля, че е най-логично е, че тампоните са се разпаднали и омекнали от греста, с която ги мазах при монтаж и след това периодично при разглобяване по друг повод. За щастие американците от Dieselgeek имат разработени по-хубави втулки. На сферата имат по-плътно влизаща втулка изработена от Delrin. Пръстен долу на лоста сложих оригинален, тъй като не открих по-хубав алтернативен. Междувременно видях, че Dieselgeek ще пускат нов продукт, точно за този тип лостов механизъм. Изчаках да го пуснат и си го купих, заедно с втулки за жилата. Смених втулките от страната на СК и сложих комплекта за странично редуциране на хода и нещата чувствително се подобриха. Предавките влизат по-прецизно и лесно. Повиши се усилието при движение на лоста, но не в негативен план. Стана, малко като по-малко износена кола. :) Доста се подобри превключването на задна предавка. Както при повечето голфове има едно хруптене невинаги, сякаш не си натиснал до долу съединителя. Е, това вече изчезна. Преди иначе си мислех, че е от помпата, която не натиска достатъчно вилката и поради това я бях сменял. Нямаше особен ефект.
Ако някои има проблеми с хаотично движещ се лост и трудно включване на предавки, то нека пробва продуктите на американците. Няколко пъти съм си взимал различни втулки и са страхотни и имат модели и за новите фолксвагени.
Ако някои има проблеми с хаотично движещ се лост и трудно включване на предавки, то нека пробва продуктите на американците. Няколко пъти съм си взимал различни втулки и са страхотни и имат модели и за новите фолксвагени.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта

