Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот Matematiks » Съб 18 окт 2014 6:28


Здравейте колеги,

зная, че тук има магьосници на ток-а (не ме биите, че му викам ток :c020 )

Интересува ме какво трябва да чета за да конвертирам една батерия 24 V 3Ah към литиева батерия.

С колко мога БЕЗОПАСНО да надхвърля волтажа, какво трябва да се внимава и тнт

За Ah ще следвам правилото на Мечо пух :icon_lol . Но и тук да попитам - когато вържем паралелно 2 батерии по 14 волта, получаваме 28 волта. А със Ah какво се случва, и те ли се сумират или номиналният капацитет на същите батерии ако са две по 3.0 Ah, остава 3Ah :rolleyes

Благодаря предварително за разясненията, ама не съм с тока приятел :redface




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот milmar » Съб 18 окт 2014 7:27


Като вържем паралелно напрежението се запазва, а капацитетът става сума от двата. Паралелно се свързват елементи (батерии) с еднакво напрежение.

При последователно свързване напрежението става сума от двете, а капацитета- капацитета на по-слабата. Има обаче изискване при последователно свързване капацитетите ако не са абсолютно еднакви, поне да са много близки. Иначе при разряд по-слабата може да разреди до 0, че и повече.


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот Matematiks » Съб 18 окт 2014 7:33


Еднакви ще са батериите :biggrin


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот milmar » Съб 18 окт 2014 8:03


Ползвам доста батерии LiPo на добра цена от ebay, но не може да се разчита напълно (меко казано) на капацитета, който е отбелязан. Определено обаче си реших проблема с 2 винтоверта, разни фенери и др. Трябва да се зареждат с добро зарядно, балансирано.


DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот DundyTheCroc » Съб 18 окт 2014 9:15


В случая ти трябват 7 елемента по 3.6 (3.7) волта, вързани последователно. За напрежение и капаитет колегата ти е казал вече. Хубаво е да се знае какъв максимален ток под товар ще черпи устройството, така че да се подберат елементите. Капацитета им е едно, но максималния ток друго, при LiION (LIPo) максималния ток се отбелязва с С, за пример елемент 3Ач и 10С ще може да отдава максимален ток от 30А. NiCa отдават голям ток и могат да работят практически на късо, докато литиевите не са така и трябва да се внимава. Остава отворен и въпроса със зареждането, което е много по-различно от това на NiCa.


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот Matematiks » Съб 18 окт 2014 9:18


Ще преработя едно зарядно (имам в повече) ще ползвам само там,където влизат батериите, за да е бързо и ще ползвам Li-Po charger.

Това искам да си обясня, първо как да изчисля колко ток ще консумира машината. Машината е Hilti Te5A 24 V и два вида батерии - 1,7 и 3 Ah.

Това, което искам също да зная е - значи Ли-ПО ще дават по малко перформънс от Ni-Cad говоря като комбинация между сила на машината и издъжливост.


DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот DundyTheCroc » Съб 18 окт 2014 9:24


Няма да дават по-малко перфомънс, тъй като са с много по-голям капацитет спрямо теглото и обема. Просто трябва да се подберат с високо С, специално за разни радоуправляеми модели има батерии с 50С, т.е. 3Ач елемент може да отдаде 150А ток. Какъв ток черпи максимално машината ти можеш или да измериш или за по-сигурно да видиш сега с какви елементи е и какъв мах ток дава производителя.


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот Matematiks » Съб 18 окт 2014 9:47


Това е батерията, не зная какво да гледам.
Извинявам се, но не съм с тока приятел :redface
http://www.amazon.de/Akku-Ersatz-Hilti-BP60-original/dp/B00IQAFX4O


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот fox_vt » Съб 18 окт 2014 10:45


Проблемчето е че цената ще е към 200 долара примерно тази е директно за монтаж.ЦЪК

Или тук Цък

И по мощна Тук

В батерията е хубаво да имаш това Защита

И тя цената става една,другия вариант е да ползваш една 3 клетъчна и една 4 клетъчна последователно с еднакъв капацитет би трябвало да е малко по евтино.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот milmar » Съб 18 окт 2014 10:56


В никакъв случай не слагай NiMh, те не стават за това. LiPo са добра алтернатива. Както стана въпрос, имат параметър С. По него се смята допустимия, но кратковременно ток. Не може примено 15 мин да се консумира такъв. От друга страна LiPo имат много малко вътрешно съпротивление и могат да 'пуснат' най-голям ток от изброените батерии. Имат страшно голям ток на късо, повече от оловните стартови батерри и трябва да се внимава. В този смисъл ще имат бая и то перформънс.


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот Matematiks » Съб 18 окт 2014 21:19




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот milmar » Съб 18 окт 2014 22:29


Защо не вземеш 2 батерии с по 3 или с по 4 клетки?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот fox_vt » Нед 19 окт 2014 10:09


Принципно и тези ще станат но капацитета им е малък ще са колкото оригиналната батерия или по малко 1,3Ah.Отделно трябва да си запоиш балансиращите кабели към основните и да си намериш съответната букса.
Тези Цък
и тази Цък

Ще дойдат на двойно по голяма цена но капацитета е 5000mAh -5Ah icon_idea което е адски много.Единствено може да се наложи да махнеш външната обвивка за да можеш да ги събереш в кутията.За зареждане се използват двете малки букси които може да ползваш така в зарядни зареждащи 3S-4S или да ги обединиш във 7S букса и съответното зарядно.

пп даже цената ще е само 50 лири срещи 35 на тези които си показал.Ако ползваш по малки по капацитет ще се изравнят цените примерно 3000mAh


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот Matematiks » Нед 19 окт 2014 10:26


Тези звучат добре.
А колко мм ще отнеме обвивката, защото една я събирам точно - 5000mAh LiPo Battery 4S 14.8V 20C 30C Hardcase

Но ми трябват две такива и няма да влезнат :newsm66


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпроси за Ni-Cad към Li-po/Mh Батерии

Мнениеот Matematiks » Нед 19 окт 2014 10:38


http://www.ebay.co.uk/itm/New-DC-12V-6800mAh-Super-Rechargeable-Lithium-ion-Battery-OVS-SCA-0650-/291145192610?pt=UK_ConsumerElectronics_Batteries_SM&hash=item43c99b14a2

Това би ми било перфектно и като размери и като сила и волтаж, ама е Li-Ion а не Li-Po



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта