Питане за трудно последващо палене след като загрее-РЕШЕН :)
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Връзката ошашкване-икономия е, че ако настроиш уредбата така че да е икономична, може сигнала от ламбда сензора постоянно или поне трайно да е за "бедна смес" докато си на газ. Компютъра разбира се не знае че е на газ и се мъчи да коригира "проблема" увеличавайки времето за отваряне на инжекторите (които са прекъснати). Ефект разбира се няма и в крайна сметка когато опиташ да запалиш/минеш на бензин са останали запаметени някакви погрешни настройки за *много* богата смес. И трябва да покараш на бензин известно време за да се "усети" компютъра.
При палене на студен двигател на бензин може да се получи тресене, склонност към гаснене, подобие на "работа на 3-цилиндъра" и т.н.
Забелязал съм че ошашкването е по-сериозно когато ламбдата дава постоянно сигнал за бедна смес отколкото в обратния случай.
Затова се слага и ламбда-емулатор, иначе трябва да обогатяваш сместа, което не е приятно.
Как ти е свързан ел-клапан на изпарителя? Да не би да се отваря винаги като дадеш "контакт" а само другия да се управлява от ключа газ/бензин?
При палене на студен двигател на бензин може да се получи тресене, склонност към гаснене, подобие на "работа на 3-цилиндъра" и т.н.
Забелязал съм че ошашкването е по-сериозно когато ламбдата дава постоянно сигнал за бедна смес отколкото в обратния случай.
Затова се слага и ламбда-емулатор, иначе трябва да обогатяваш сместа, което не е приятно.

Как ти е свързан ел-клапан на изпарителя? Да не би да се отваря винаги като дадеш "контакт" а само другия да се управлява от ключа газ/бензин?
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
kossel написа:моята също пали трудно , когато не е загряла , минал съм само 3-4 км да речем. затова преди да я загася обръщам на бензин ... т.е. да издухам газта от изпарителя и после нямам проблеми с паленето
Това е идея и на мен ми мина през ума, но не съм пробвал, всъщност тея дни съм супер зает и затова чакам почивните и да приложа в деиствителност казаното от поста

- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
psstv18rp написа:Връзката ошашкване-икономия е, че ако настроиш уредбата така че да е икономична, може сигнала от ламбда сензора постоянно или поне трайно да е за "бедна смес" докато си на газ. Компютъра разбира се не знае че е на газ и се мъчи да коригира "проблема" увеличавайки времето за отваряне на инжекторите (които са прекъснати). Ефект разбира се няма и в крайна сметка когато опиташ да запалиш/минеш на бензин са останали запаметени някакви погрешни настройки за *много* богата смес. И трябва да покараш на бензин известно време за да се "усети" компютъра.
При палене на студен двигател на бензин може да се получи тресене, склонност към гаснене, подобие на "работа на 3-цилиндъра" и т.н.
Забелязал съм че ошашкването е по-сериозно когато ламбдата дава постоянно сигнал за бедна смес отколкото в обратния случай.
Затова се слага и ламбда-емулатор, иначе трябва да обогатяваш сместа, което не е приятно.![]()
Как ти е свързан ел-клапан на изпарителя? Да не би да се отваря винаги като дадеш "контакт" а само другия да се управлява от ключа газ/бензин?
Мисля че са свързани паралелно двата клапана, и когато автом. ключ подаде сигнал тогава включват.
Всъщност почивните дни ще направя един щателен оглед на нещата и естествено ще приложа коментираното тук!
Но има много вярна логика в това което казваш

Мисля че има реле за инжектора и за бенз помпа, но за ресет маи няма!
За сега ще опитам да оправя проблема с реле за ресет, но ако не стане , може да опитам да направя оня емулатор!А симулатор за инжектора защо не се слага при моното?
На предният ми пасат сам си сложих и разбира се настроих газовата уредба - пак ел. ловато, и там всичко беше добре, но маи забравих да кажа че пасата беше '77год. и нещата бяха прости като гъбена чорба


Колега, а пробвал ли да запалиш направо на газ?
Пробай и виж дали прави пак така.
Ключето даваш на бенз., после контакт и после превключи на ауто ключето(трябва да ти отворят клапаните за газта) и въртиш.Пали на газ директно.
Недеи я задържа така на контакт, че има малка опасност!!!
Въпроса е да разбереш за момента дали наистина бензина ти дави колата или газта
Успех
Пробай и виж дали прави пак така.
Ключето даваш на бенз., после контакт и после превключи на ауто ключето(трябва да ти отворят клапаните за газта) и въртиш.Пали на газ директно.
Недеи я задържа така на контакт, че има малка опасност!!!
Въпроса е да разбереш за момента дали наистина бензина ти дави колата или газта
Успех
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Колеги,през тези почивни топли дни се занимах по сериозно с колата и ето какво излезе:
1. Маи наистина БОШ-Мономотроника се шашка защото има сложено реле за ресет!
2. Колата се е давела в краина сметка от газовата в следствие непълноценно оплътнение на клапанчетата в изпарителя!
3.Рзпилях изпаритела (само втората му степен и електрическия клапън; Ел.Ловато) и имаше тотална мизерия и нагар по мембраната и гумените клапанчета.Почистих отделните части с топла вода и веро,а гумените клапанчета ги почистих от нагара и леко шлаифнах повърхноста им с фина шкурма (240), а също така почистих и "гърлата" върху които клапанчетата оплътняват!
Сега като проверя с гъбичката на изхода на изпарителя, вече при изкл. на електрическите клапани и мехурчетата изчезват.
Благодаря на всички които бяха съпричастни с проблема ми , и пожелавам на всички форумджии леко и безавариино каране
ПС. Незнам точно как става "шашмата" със заключването, но които знае нека удари катинара
1. Маи наистина БОШ-Мономотроника се шашка защото има сложено реле за ресет!
2. Колата се е давела в краина сметка от газовата в следствие непълноценно оплътнение на клапанчетата в изпарителя!
3.Рзпилях изпаритела (само втората му степен и електрическия клапън; Ел.Ловато) и имаше тотална мизерия и нагар по мембраната и гумените клапанчета.Почистих отделните части с топла вода и веро,а гумените клапанчета ги почистих от нагара и леко шлаифнах повърхноста им с фина шкурма (240), а също така почистих и "гърлата" върху които клапанчетата оплътняват!
Сега като проверя с гъбичката на изхода на изпарителя, вече при изкл. на електрическите клапани и мехурчетата изчезват.
Благодаря на всички които бяха съпричастни с проблема ми , и пожелавам на всички форумджии леко и безавариино каране


ПС. Незнам точно как става "шашмата" със заключването, но които знае нека удари катинара

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта