Смяна тонколони в Пасат Б5

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот radi_nrj » Пет 07 ное 2014 11:41


На хартията нищо не и изгаря. Използваната за автомобилни говорители е силно импрегнирана и е зад решетка през, която трудно влиза светлина. Това, което сдава багажа на оригинлните говорители не е хартията ами окачването на хартиения конус, което пак е някакъв полимер :mhihi




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот kossis » Пет 07 ное 2014 12:03


Брат, импрегнирана или не заминава. Аз лично все такива говорители виждам разлепени и поцепени от времето. А дали са се разлепили при гънката или отдолу при намотката.......

Докато при полипропилена много рядко да се оДлепи гънката.

То аз незнам да има говорител от чиста хартия. Все импрегнирана се ползва.

Последна промяна от kossis на Пет 07 ное 2014 13:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот radi_nrj » Пет 07 ное 2014 12:58


Ти 20 годишен полипропиленов говорител виждал ли си? И какво общо има хартията с гънката, която не е от хартия. На говорителите с полипропиленова мембрана само тя е от полипропилен, основата на бобината в повечето случаи е от картон.

П.С. Пише се: отлепи

Последна промяна от radi_nrj на Пет 07 ное 2014 16:32, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот kossis » Пет 07 ное 2014 13:05


Брат, явно нещо те е напекло днес. Вземи охлади.

Пише се както ми е кеф ! :Mr Green Fun Дъ-то стана с главна буква -погледни го по горе.

Отдавна съм изгубил мерак за задочни спорове с експерти / Граматици !


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот radi_nrj » Пет 07 ное 2014 16:41


Изображение


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот kossis » Съб 08 ное 2014 21:28


Тя, темата е за тонколоните в Пасата, а не за спасението и Граматиката.
А и Аз не съм те молил да ме спасяваш. Да не си Спасителя ?

Колега имаш доста мнения, видно. Дано не са баластра само, като последните ти.

А по темата -Аз лично с доста стари и нови говорители съм се заигравал. Къде да ги ремонтирам и залепя или да им възстановя намотка и даже да центровам разлепен магнит. Последното е доста трудно, но Аз съм успявал да центровам и възстановя и такива проблеми. Даже още свирят тези говорители и то сносно.
Цели колони сме правили с Брато ми, от рязане на профила за кутията, през боядисването до филтрите му и тнт, които и до ден днешен дънят в стаята ми и карат панелата да вибрира. На дефекти съм се нагледал в най различни говорители.
Та мое мнение е, че точно говорителите не са ти силата колега и за това по споко.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот radi_nrj » Съб 08 ное 2014 23:41


Относно граматикта (то не е грамтика ами лексика) и направих елементарна забележка и ти го обърна на заяждане. Извинявам се на колегите за спама ама не и на теб, с агогантното си поведение си го заслужи :mhihi

По темата няма нито една сериозна фирма, която да прави добрите си модели басови и мидбасови говорители от полипропилен. Единствените му плюсове са, че е евтин, лесно и бързо се формова.

Колкото до оригиналните говорители писах и пак ще се повторя. Проблема им е в това, че са на 20-30 години лепилата, с които са лепени си заминават (то ако случайно попаднеш на 20-30 годишен говрител с ПП конус ще забележиш, че картинката е даже по лоша ама няма да попаднеш натакъв защото отдавна са заминали на боклука). Често окачването им е отслабнало с годините и дори и здрави да изглеждат трептилките им не създават нужното механично съпротивление, пада им резонанса и излизат от паспортния Xmax при много ниски мощности. Отделно гънката, която често е от пенополимер се разпада, а тя е част от окачването на говорителя и без нея правото възвратно постъпателно движение става вълнообразно :mhihi плюс това без гънката имаш акустично късо между предна и задна вълна. Все проблеми, които нямат нищо общо с хартията.

Аз това и трети път ще го напиша ако трябва ама е ясно, че няма да паднеш по гръб и да признаеш, че не си прав :mhihi

А за това колко са ми сила говорителите нямам какво да доказвам пред теб.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот kossis » Нед 09 ное 2014 16:16


Такива дето тръгват през темата, минават през граматиката и лексиката- излизат Хиликоптерно накрая :bowdown :thumb_down

Ако Аз съм тръгнал да се дърлям, как тогава ти ми направи хиляди забележки за правопис, ВГ техниката и незна си още какво ???

Та Филолога ще се спреш ли да спамиш ???

Щото просто вече си ясен-разбраха всички колко си вещ по ВГ-ОК :th_up .

Аз спирам.

Само ще вметна че JBL- Infinity и Pioneer правят доста от мощните си серии ВГ с материал различен от импрегнираната хартия !

Аз имам едно малко такова Пайнерче- 25 кила- двунамотъчно- намотката му е с дебелина на 2,5 мостов кабел. Колко вата е -интересен въпрос. Стои ми в стаята понеже ми вдигаше разхода и щях да оглушея от него. Говоря за чист звук с високо налягане. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот radi_nrj » Нед 09 ное 2014 18:50


Там е въпроса, че някой ако ти чете писанията и ти повятва ще си помисли, че хартиените мембрани са най-голеия боклук и полипропилена е върха на сладоледа. Да ама не, що се отнася до свирене е точно обратното!

Има хубави драйвери с композитни мембрани от карбон и кевлар ама няма нито един свирещ със полипропиленова мембрана.

Внасяш дезинформация сред хората, които не разбират.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот kossis » Пон 10 ное 2014 12:17


Като каза кевлар, да ползва се този материал, но е по друг- Арамид му викат и се слага в гънките. А има и в мембраните.

Кевлара повече го ползват в бронебойните жилетки.

За мене от хартията не се извлича кой знае какво качество на звука. Но това е субективен фактор на възприятие от Субекта.

Сега вече ти внесе яснота и всичко е ОК, няма измама и заблуда и всичко е на светло :th_up

Можеби единственият съществен проблем на хартията при говорителите е че тя просто изчесва от тях. :smile Трудно може да се купи такъв ВГ. Срещал съм рядко по магазините Български говорители с такава мемебрана все още. Но основно се намира в нашите автомобилите втора употреба.


Потребителски аватар
ti6ogb
Мнения: 379
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
Двигател: AVF - 2001
Местоположение: Gabrovo

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот ti6ogb » Вто 11 ное 2014 22:41


Колеги, смяна на тон колони,а не ремонт на такива ,е темата.Та да попитам,ако не сложа кросоувърите(в смисъл имам мъжки букси)дали ще има разлика.P.S.-смених само мидбасите,без високите.Колата е Пасат Б 5.5


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот radi_nrj » Сря 12 ное 2014 0:23


Той мидбваса си има естествен завал във високите честоти и един вид сам се филтрира. При оригиналните говорители на колата филтрирани са само високите.
Какви ти бяха мидбасите и какви са кросовете, че не помня?

kossis написа:Можеби единственият съществен проблем на хартията при говорителите е че тя просто изчесва от тях. :smile Трудно може да се купи такъв ВГ. Срещал съм рядко по магазините Български говорители с такава мемебрана все още. Но основно се намира в нашите автомобилите втора употреба.


Престани да пишеш глупости, следните модели са прилично звучащи, с много добро съотношение цена-качество и абсолютно подходящи за Passat B5/B5,5. Общото между тях е, че всички са хартиени и ти гарантирам, че могат да изкарат живота на колата без да се разпаднат.

http://aval-bg.com/96/DLS+B6.2
http://aval-bg.com/90/DLS+K6.2
http://aval-bg.com/99/DLS+C6A
http://aval-bg.com/3/Hertz+DSK+165
http://aval-bg.com/22/Hertz+ESK+165L.5
http://aval-bg.com/2711/Morel+Maximo+6+2-WAY
http://aval-bg.com/2705/Morel+Tempo+6+2-WAY
http://aval-bg.com/2825/Audison+Prima+APK+165
http://aval-bg.com/1110/Ground+Zero+GZTC+165TX

Ще вземе някой колега да ти повярва и утре в магазина ако му предложат някоя от тия много прилични системи може да тръгне да им спори, че видиш ли един колега от форума казал, че не стават щото били хартиени... :no :no :no


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот kossis » Сря 12 ное 2014 14:57


Не съм казал че няма хартиени, а че изчезват от магазините.

Аз лично не бих си сложил картон, ако ще да е продаден и от теб -Експертът по хартията.

Разбирасе че всичко се предлага.

Те и 100 ватовите крушки щяха да изчезнат от магазините и кво стана- пак си ги има.
Та и картонките едвали ще изчезнат напълно, и разбирасе винаги ще се приравняват към класиката на звукоизвличащите у-ва, но това не значи че е 100% истина.
Това че ти казваш че това е така, значи ли че е закон ??? Ти ли си на който трябва да се вярва безрезервно ?

Аз моето мнение не го налагам като закон, за разлика от теб !

По твоята логика, трябва да си гледам още ламповият телевизор - електрон 300 кила- той също беше класика- грее, сменят му се газ-разрядните лампи по веднъж в месеца и харчеше по половин киловат.
Разбирасе, ако питаш стар майсто относно мощните радиоусилватели- отговорът ще е -ламповите !

Пък аз взех че купих последно 400 херцов - некласичесли ЛЕД Самсунг с 3Д и тнт.

Понеже си разбирач-Несъмнено по ВГ, та да те питам, защо е необходима тази филтрация на високите и как се постига тя най добре, ами на ниските ?
Ако може с RC филтри да ми го напишеше, като за инженери хора.
А как се нарича общата схема на тези филтри ?

===

ti6ogb написа:Колеги, смяна на тон колони,а не ремонт на такива ,е темата.Та да попитам,ако не сложа кросоувърите(в смисъл имам мъжки букси)дали ще има разлика.P.S.-смених само мидбасите,без високите.Колата е Пасат Б 5.5


Колега, и аз по горе зададох твоя въпрос повторно на колегата разбиращ от хартията, но на по инженерно ниво.

А иначе да ти го напиша на разбираем език за теб-
Ако пропуснеш филтъра в схемата, баса ще свири безпроблемно в ниските, но когато има и високи честоти, има риск от "кривене", особено при по маломощните ВГ и при по слабите звукови системи.
При мощните системи с допълнителен Усилвател в схемата- нещата са решени с поставянето на филтри в самият усилвател- от него регулираш какво да отива на конкретният канал и специално за баса филтрите стават излишни.
Тоест при усилване на звукът и наличие на ВЧ в него, баса ще изкарва заради пропуснатите към него такива, което ще изкривява звукът при по голямо усилване.
Разбирасе не на всякъде се монтират филтри на НЧ, защото това е допустимо и поради друга причина, но нека колегата да каже защо. Докато при високите ако не се монтира филтър ще стане проблем, поради което там не се допуска това.
Та ако можеш си сложи филтрите, ще е по добре.
Има си специален елемент за отделяне на ВЧ които се монтира към Басовият ВГ. Колегата ще каже кой е. И как се филтрират средите, че там са едни Лентови и Режекторни .............ама нали търсиме най добрият саунд в сачетание с хартията в Мембраната. Та компромиси няма !


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот radi_nrj » Сря 12 ное 2014 16:10


При нискочестотните говорители особено в двуелнтовите системи може да се пропусне филтрацията на нискочестотнич и да се пусне целия сигнал към мидбаса защото той така или иначе както казах има естествен завал във високите честоти над определена честота спира да свири и само генерира ел. загуби.
На високочестотния вече е задължително да се постави филтър защото механически и електрически не е предвиден да излъчва ниски честоти.
В една двулентова система близо 95% от подадената мощност отиват за захранване на мисдбасовия говорител и само около 5% за високочестотния.

Казах на колегата само да пробва да сложи кросоувъра, а не че ще е по-добре поради една важна причина.
Оригиналния филтър на оригинлните високи е един прост кондензатор, който има стръмност на среза от 6dB/Oct.
Филтрите, които дават в комплект с ниския клас мидбасове също са само от един елемент - бобина паралено вързана на говорителя и пак стръмност на среза от 6dB/Oct.

Така става елементарен двулентов филтър от първи ред. Но има едно но! Ако не са подбрани добре капацитета на кондензатора и индуктивността на бобината точкита на срез на нискочестотния е на по-ниска честота от тази на високочестотния ще се получи провал в АЧХ.
При обратния вариант ще има пик в АЧХ, но този пик в конкретния случай ще го има и без да е филтриран баса. Просто със филтъра ще е в по-тесен диапазон.

Ако ще правиме изпълнения да снемем реални АЧХ на 2-та говорителя в реална обстановка. Да ги видим в какъв диапазон свирят най-добре и по него да избрем точка на срез. После да им сметнем един филтър 3-ти ред и пак да ги измерим. Като видим каква е крайната картина можем и да тръгнем да изглаждаме големите пикове с реджекторни филтри. И то филтъра стана по-скъп от говорителите и по-тежък от вратата :mhihi

Последна промяна от radi_nrj на Сря 12 ное 2014 16:37, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: смяна тон колони в пассата

Мнениеот Dagestan » Сря 12 ное 2014 16:15




Извън спора ви, radi_nrj чисто по характеристики, можеш ли да кажеш коя от тези системи ще свири с най-прилични ниски честоти? Имам ДЛС Б6.2, но ако не е усилено много, баса не ми харесва, смятам да взема още една 2-компонентна система за отзад и се колебая дали да е същата, или ако има нещо до 250лв по-добро.
Казаха ми, че ако махна кросовърите на мидбасите ще свирят по-добре, вярно ли е?

П.П. Изчел съм сигурно повече от половината теми в този раздел и от прочетеното, оставам с респект към мненията на radi_nrj :th_up



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mironski и 27 госта