Майстори са, да!
На измамата и кражбата!
Историята накратко - купих си Шаран с AFN мотор.
При обслужването ми беше предложено да закарат турбината на диагностика, за всеки случай, въпреки, че нямаше оплакване от работата му.
Куулера ми беше чист и сух, турбото имаше съвсем лек луфт, въртеше си се нормално, без да задира или притропва...
Съгласих се, така или иначе я бях свалил, за да изчистя смукателния колектор от налепи.
В крайна сметка научих, че оста ми била крива, втулките направо свършили, студената част спукана, студената перка поломена...
Абе направо - за ново. Или едни 650лв (дилърска цена, за клиент е 800лв) за ремонт.
-Ама то нямаше грам масло в куулера?!
-Аааа... Ще има, ще има!
![eek :eek](./images/smilies/icon_eek.gif)
![horror :horror](./images/smilies/horror.gif)
![no :no](./images/smilies/no.gif)
Прибрах си турбината разглобена, те отказали да я сглобят, а за разглабянето моя човек си платил 30лв и в шах почвам да мисля какво да правя и от къде да търся друго турбо да закрепя положението
![icon_sad :icon_sad](./images/smilies/icon_sad.gif)
Жалко но не получихме диаграмата от стенда за състоянието на турбината. Ама нищо! Може принтера да е нямал тонер - случва се!
Междувременно - огледах нещата.
Да, студената перка е стръгнала нещо. Мнооого леко си личи. По охлюва, разбира се, нямаше никакво спукване!
Хайде оста на проверка - станок и часовник.
Я! Има отместване с 0.005мм в центъра на оста.
Я! Ама и в топлия край е толкова... Ама и в студения!
![eek :eek](./images/smilies/icon_eek.gif)
С 2 часовника беше установено, че няма абсолютно никакво изкривяване, тези 0.005мм са в една и съща посока, в абсолютно допустимия толеранс по най-строги критерии и се компенсират безпроблемно при задължителния после баланс.
Пратих турбината при колега от форума за втора диагноза, подмяна на необходимите неща и сглабяне.
Получавам следното обаждане:
-Здрасти! За турбината... абе вие защо решихте да я свалите? Нищо нередно не виждам. Да не би да пропускам нещо, защото за мен тази турбина е можела да изкара още много хиляди километра!
Да не забравя да кажа, че по пътя явно съм "загубил" и сегмента към топлата част на турбото...
![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
![screwy :screwy](./images/smilies/screwy.gif)
Когато разбрах, че това е било 'оторизирания' сервиз на СЕАТ (впрочем, няма го в графата Дилъри в сайта на вносителя - голям пропуск! Защо ли?!?), се сетих за друга, стара случка:
Прякото ми шефче в работата имаше СЕАТ. С ABD мотора, моноинжекциона на VW. Появиха му се проблеми с работата, краткотрайни гасненя на двигателя и липса на мощност. Диагноза - бензинова помпа.
Баровец, той отива в 'оторизирания сервиз на марката'!
Там потвърждават диагнозата и му казват нова помпа - 450лв!
Да, ама нямал в момента парите... И на другия ден си купил оригинална БОШ помпа за 230лв!!!
-'Ма не е за СЕАТ!
-Е, да! За Голф с ABD мотор е!
![icon_lol :icon_lol](./images/smilies/icon_lol.gif)
Та да обобщя: Беше планирано след време проверка и рециклиране на турбина.
Но не сега, когато съм набалбукан с покупката и не за тази цена!
За справка, нова турбина за AFN мотор струва 1350лв. Без отстъпки, от магазина!
И не обичам да си 'губя' части от колата при 'пренасяне'
За мен Георгиев Ауто, 'оторизиран' сервиз за СЕАТ в Пловдив са абсолютни мошенници и крадци!
Благодаря за вниманието!