Алфа или Фиат
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Алфа или Фиат
Alfa заради по-високото ниво на конфорт, вземи JTD и избягвай автоматиците особено Selespeed.
Последна промяна от radi_nrj на Чет 13 ное 2014 9:02, променено общо 1 път.
- G3
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
- Автомобил: Vw Sharan 7M
- Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
- Местоположение: КалифорНия
Re: Алфа или Фиат
Много добре си се ориентирал да не вземаш DCI мотор, не гърмът турбо те гърмът всичко!!!
Колеги иначе как определяте ,че алфите или фиатовета са по-здрави като не знаете за кв мотор става дума
в алфите се слагат и боксерови мотори и фиатови мотори. Простата сметка показва при отваряне на интернет алфи и фиатове са с по 200-300 лв над цената на вторични суровини. Какво очаквате от тези коли освен проблеми???
Колеги иначе как определяте ,че алфите или фиатовета са по-здрави като не знаете за кв мотор става дума
в алфите се слагат и боксерови мотори и фиатови мотори. Простата сметка показва при отваряне на интернет алфи и фиатове са с по 200-300 лв над цената на вторични суровини. Какво очаквате от тези коли освен проблеми???
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Алфа или Фиат
На такава цена са, защото се произвеждат по друг стандарт. По-точно казано, примерно новия Пасат е 60к лева, новата 159 примерно ще е 40к лева. Така са решили, така ги продават...
Що се чупят ли.....? Щото много хора си купуват алфа заради спортния дух...върнете малко история в автомобилизма и ще разберете за какво говоря. Много хора купуват алфа, изцеждат всяка 1 конска сила до краен предел....и на 100-200 000км, ако искара я хвърлят. От там тя идва тук и така нататък. Защо хората които знаят как да поддържат алфа ромео, никога не искат да чуят за друга марка? Защото има много модели на алфа ромео, които ти дават това, което друга марка не може. Шефът на сервиза в който работех е изключителен фен на алфа. Страшно много хора, негови познати, приятели, комшии и така нататък ходят при него за текущи ремонти и обслужване...До сега не съм видял някой от тях да се е оплакъл от нещо сериозно...типични ремонти, запалителни кабели, свещи, вариатори, тук там някоя дюза, дебитомери...все неща които като гледам ги има като проблем и при Фолксваген. С изключение на вариаторите...И кое е фрапантното в случая? Някой е виновен, че хората си карат колите където не трябва...То има достатъчно оплаквания от майстори и тук, дето са се опитвали да направят нещо на някой голф примерно. Била кекава предницата....е единия му комшия има 147ца...един ден се заговорих с него, тъй като салона му беше много хубав и момчето каза, че преди година и 2-3 месеца шефа ми, му е правил предницата и няма никакви оплаквания...а момчето пътува всяка седмица От София до Сливен...как за 6 месеца докато работех в сервиза това момче идваше само за смяна на масло и филтри...Аааа може да е попаднал на някакъв космически екземпляр...сигурно НЛО я е отвлякло тая алфа, модернизирало я е с извънземни части и сега е вечна...или просто човека си поддържа колата с много любов и пари...защото разчита на нея всеки ден. То не става само със каране и с масло за 30лева
Много добър и показателен пример ще Ви дам пак със шефа ми. Така, далечната 2004та година решава да си вземе 166ца 2.4 мотора. Намерил една произведена 2001ва година, фирмена в БГ. Отива да я гледа...колата за тези 2 години е била сцепена от каране...прекъсваща, нямаща мощност и куп други проблеми...Шефа обаче я взима, по спомен са си стиснали ръцете на 11 000лева тогава. Когато отворил мотора, за съжаление от некачествено обслужване, добавки в маслото двигателя бил за основен ремонт. Така и така го е разглобил решил да смени всичко от до..цялата карантия ново. Излезнало му като части 8000лева всичко(дюзи, бутала, ремонт на главата) абе все едно в завода се прави с изключение на някои части. Та до ден днешен той си я пази количката и му служи много вярно. От тогава лично той и семейството му са навъртяли малко над 200 000км и този мотор мърка! Не е дал никакви проблеми, освен нормалните за модела болежки на навигацията, климатроника, сензора външния за климатроника който е на огледалото....Тези неща по електрическата част даже ги правихме Февруари месец тази година...че нямаше парно и беше гадно. Проблема беше много прост за решение...клеясали и изгнили легла, там където лягат крачетата на бушона за климатроника. Както и да е....аа и един комплект съединител замина тогава...но за 200 000км мисля, че си заслужава...Авомобила му наистина е много красив, черен на цвят, черна кожа...всички екстри за модела...просто е красота.
Още нещо....нали се сещате, че както има голф 3ки за по 1000лева, така има и 3ки за по 5000лева...Не всички 159ки се продават на 10 000лева в момента...
Що се чупят ли.....? Щото много хора си купуват алфа заради спортния дух...върнете малко история в автомобилизма и ще разберете за какво говоря. Много хора купуват алфа, изцеждат всяка 1 конска сила до краен предел....и на 100-200 000км, ако искара я хвърлят. От там тя идва тук и така нататък. Защо хората които знаят как да поддържат алфа ромео, никога не искат да чуят за друга марка? Защото има много модели на алфа ромео, които ти дават това, което друга марка не може. Шефът на сервиза в който работех е изключителен фен на алфа. Страшно много хора, негови познати, приятели, комшии и така нататък ходят при него за текущи ремонти и обслужване...До сега не съм видял някой от тях да се е оплакъл от нещо сериозно...типични ремонти, запалителни кабели, свещи, вариатори, тук там някоя дюза, дебитомери...все неща които като гледам ги има като проблем и при Фолксваген. С изключение на вариаторите...И кое е фрапантното в случая? Някой е виновен, че хората си карат колите където не трябва...То има достатъчно оплаквания от майстори и тук, дето са се опитвали да направят нещо на някой голф примерно. Била кекава предницата....е единия му комшия има 147ца...един ден се заговорих с него, тъй като салона му беше много хубав и момчето каза, че преди година и 2-3 месеца шефа ми, му е правил предницата и няма никакви оплаквания...а момчето пътува всяка седмица От София до Сливен...как за 6 месеца докато работех в сервиза това момче идваше само за смяна на масло и филтри...Аааа може да е попаднал на някакъв космически екземпляр...сигурно НЛО я е отвлякло тая алфа, модернизирало я е с извънземни части и сега е вечна...или просто човека си поддържа колата с много любов и пари...защото разчита на нея всеки ден. То не става само със каране и с масло за 30лева

Много добър и показателен пример ще Ви дам пак със шефа ми. Така, далечната 2004та година решава да си вземе 166ца 2.4 мотора. Намерил една произведена 2001ва година, фирмена в БГ. Отива да я гледа...колата за тези 2 години е била сцепена от каране...прекъсваща, нямаща мощност и куп други проблеми...Шефа обаче я взима, по спомен са си стиснали ръцете на 11 000лева тогава. Когато отворил мотора, за съжаление от некачествено обслужване, добавки в маслото двигателя бил за основен ремонт. Така и така го е разглобил решил да смени всичко от до..цялата карантия ново. Излезнало му като части 8000лева всичко(дюзи, бутала, ремонт на главата) абе все едно в завода се прави с изключение на някои части. Та до ден днешен той си я пази количката и му служи много вярно. От тогава лично той и семейството му са навъртяли малко над 200 000км и този мотор мърка! Не е дал никакви проблеми, освен нормалните за модела болежки на навигацията, климатроника, сензора външния за климатроника който е на огледалото....Тези неща по електрическата част даже ги правихме Февруари месец тази година...че нямаше парно и беше гадно. Проблема беше много прост за решение...клеясали и изгнили легла, там където лягат крачетата на бушона за климатроника. Както и да е....аа и един комплект съединител замина тогава...но за 200 000км мисля, че си заслужава...Авомобила му наистина е много красив, черен на цвят, черна кожа...всички екстри за модела...просто е красота.
Още нещо....нали се сещате, че както има голф 3ки за по 1000лева, така има и 3ки за по 5000лева...Не всички 159ки се продават на 10 000лева в момента...
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Алфа или Фиат
vucata написа:...как за 6 месеца докато работех в сервиза това момче идваше само за смяна на масло и филтри...
6 месеца е прекалено малък срок за наблюдение в/у някаква кола. Повечето от най-разбитите могат да изкарат някакви 6м без проблем или с проблем, който не е спешен за ремонт.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Алфа или Фиат
Да прав си, но това е кола която се кара нон стоп...всеки божи ден в София, и всеки петък се пътува до Словен, неделя обратно за София....Това упражнение го прави човека 3-4 години. Ако бяха толкова калпави тия коли колкото ги описвате, не ми се вярва да издържи на това натоварване нали? Прочети мнението ми отново....когато започнах работа там момчето дойде за поредната смяна на филтри и масло. Тогава се заговорихме и ми сподели за предницата. Колата я има от около 4 години вече и до сега не му е правела никакви проблеми. За тези 6 месеца тоя пич не влезе в сервиза за никакви ремонти. Само масла и филтри, колкото и да не Ви се вярва и така нататък.
Сега си спомних, че дойде и един пич със 146ца за гарнитура на главата...течеше по доста интересен начин, отзад зад мотора и хвърляше много вода...бе направо се беше съдрала гарнитурата. 2.0 мотор бензинова. Като отворихме мотора направо се учудих от чистотата вътре...нямаше нагари, нямаше отлагания на масла и такива неща. Обаче и той фен, поддържа я, глези я...Когато го попитахме какви части да слагаме отговора беше директен- Най-доброто за алфа....без компромис.И все пак не само алфа сдухват гарнитури нали така? Трябва да се разбере, че си има коли със специфична поддръжка...Алфите са едни от тях.
Сега си спомних, че дойде и един пич със 146ца за гарнитура на главата...течеше по доста интересен начин, отзад зад мотора и хвърляше много вода...бе направо се беше съдрала гарнитурата. 2.0 мотор бензинова. Като отворихме мотора направо се учудих от чистотата вътре...нямаше нагари, нямаше отлагания на масла и такива неща. Обаче и той фен, поддържа я, глези я...Когато го попитахме какви части да слагаме отговора беше директен- Най-доброто за алфа....без компромис.И все пак не само алфа сдухват гарнитури нали така? Трябва да се разбере, че си има коли със специфична поддръжка...Алфите са едни от тях.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Алфа или Фиат
То се говори, че статистически са зле. Ако абсолютно всеки фиат се разпадаше всеки месец, наистина никой нямаше да ги купува. За сметка на това доколкото знам частите им са евтини. Така че нещата отиват към губене на време, но който иска евтина кола обикновено разполага с повече свободно време отколкото пари. В природата всичко се уравновесява.
- G3
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
- Автомобил: Vw Sharan 7M
- Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
- Местоположение: КалифорНия
Re: Алфа или Фиат
@777 кое му е евтиното на фиат?Освен цената в автокъщата. Специално за бравото 98ма да речем - крехкото им шарнирче. Отиваш на цял носач -70лв. При голфа минаваш с 20-30лв и 3 гайки а не подмяна на цял носач. Това е само за 1 носач смятай за другите консумативи какво става.
@vucata една кола не може да говори за цялата марка, но всички коли говорът за една марка и се добива обща представа за нея.
@vucata една кола не може да говори за цялата марка, но всички коли говорът за една марка и се добива обща представа за нея.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Алфа или Фиат
Добре де...то ако тръгнем да говорим за VW ще трябва да ме линчувате....Като се почне с проблемите на новите модели....за старите не искам да коментирам...2 фолксвагена поддържахме, сега само 1...В тоя случай трябва да кажем, че VW не струват ли?
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Алфа или Фиат
Има едно объркване тук от феновете,сравняването на различен тип като излърнение и замисъл дори като кончепция е различно и има предимства и невостатъци.Сега да говорим гаики скоби 1-2лв за върта таратаика фаида няма.По новото автомобилостроене иска не болтове и гаики а смяна на цели възли и агрегати.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Алфа или Фиат
Какво му има на фиата или алфата ли... Изказвам лично мое мнение и не АНГАЖИРАМ никого с него, дори не искам и отговор.
През далечната 2007-ма година си купих Фиат брава 1.9 тд100, на реалните 218000км.За тези 7 години съм и навъртял около 120000км, като през последните 3 години се кара само от майка ми или около 5-7000км годишно.Тая кола като я взех беше пефектна, но след втората зима се разскърца цялата и се наложи уплътнения по корите на вратите и уплътнване на фугите по таблото.За 2 години нищо не барнах освен смяна на ремъци и ролки при покупката и масло и филтри.Всичко изглеждаше добре, докато една щастлива вечер генератора не реши да спре насерд зима и тъмни.Ни фар ни чистачка.После последва смяна на предни амортисьори защото единия блокира и взе да друса като каруца.И за тея километри съм сменил и дискове и накладки и челюсти отзад и лагери по веднъж навсякъде.А ако тая кола межеше да говори.....И в момента още я имам, но като 3-та семейна и нарочно, ама съвсем нарочно съм я оставил без каквато и да е поддръжка.Още се движи, пали нормално при ниски температури.Дето се вика стои за резервна, понеже преди 3-4 години седнах да карам пасати и само пасати карам.Но все нещо смотано и дребно, но дразнещо излиза при тея vw-та.Като цена за поддръжка фиата ми излезе много по евтино за навъртяните километри, отколкото да карам пасатите, но фиата НИКОГА няма да ми даде комфорта на пасата.Затова и си стои резерва, както изаради това, че ме е яд, че колата е стегната на 100 процента, но ако искам да я продам и 1000лв не мога да и взема, макар да е перфектна (с изключение на външния вид).И понеже съм се зарекал повече в тая кола да не наливам пари, ще чакам да издаде багажа, че да я видя колко душа има.Явно има много душа.И както споменах ангренажа е на 120000км, маслото е на 25000км.Всичко е въпрос на време.
През далечната 2007-ма година си купих Фиат брава 1.9 тд100, на реалните 218000км.За тези 7 години съм и навъртял около 120000км, като през последните 3 години се кара само от майка ми или около 5-7000км годишно.Тая кола като я взех беше пефектна, но след втората зима се разскърца цялата и се наложи уплътнения по корите на вратите и уплътнване на фугите по таблото.За 2 години нищо не барнах освен смяна на ремъци и ролки при покупката и масло и филтри.Всичко изглеждаше добре, докато една щастлива вечер генератора не реши да спре насерд зима и тъмни.Ни фар ни чистачка.После последва смяна на предни амортисьори защото единия блокира и взе да друса като каруца.И за тея километри съм сменил и дискове и накладки и челюсти отзад и лагери по веднъж навсякъде.А ако тая кола межеше да говори.....И в момента още я имам, но като 3-та семейна и нарочно, ама съвсем нарочно съм я оставил без каквато и да е поддръжка.Още се движи, пали нормално при ниски температури.Дето се вика стои за резервна, понеже преди 3-4 години седнах да карам пасати и само пасати карам.Но все нещо смотано и дребно, но дразнещо излиза при тея vw-та.Като цена за поддръжка фиата ми излезе много по евтино за навъртяните километри, отколкото да карам пасатите, но фиата НИКОГА няма да ми даде комфорта на пасата.Затова и си стои резерва, както изаради това, че ме е яд, че колата е стегната на 100 процента, но ако искам да я продам и 1000лв не мога да и взема, макар да е перфектна (с изключение на външния вид).И понеже съм се зарекал повече в тая кола да не наливам пари, ще чакам да издаде багажа, че да я видя колко душа има.Явно има много душа.И както споменах ангренажа е на 120000км, маслото е на 25000км.Всичко е въпрос на време.

- Pagemakerboy
- Мнения: 490
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: 2025 Audi Q8 50 TDI quattro
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Алфа или Фиат
Тва ангренаж на 125 000 км и масло на 25000 си е чиста проба тото, граничещо с глупост. ЕЛе па на фиат ;)
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Алфа или Фиат
Глупост... умност...това е положението. Най- интересното е, че маслото е намаляло и от максимума вече е по средата на щеката. И пак казвам, че въпроса не е финансов, просто работата си отива към експеримент. Троши се и я пръскам на части или директно с щипката и за железо.
Re: Алфа или Фиат
beloved написа:Здравейте колеги знам, че форума не е на нито една от двете марки но тук мога да получа неутрално мнение. Спрял съм се на Алфа 147 и фиат стило две врати. Като двигател нямам предпочитания въпроса е коя си заслужава повече. Има и друг вариант Рено сенил 2 фаза но там разбрах, че много им гърмяло турбото. Та коя кола според вас да избера? Може да давате предложения до 4200лв Без Голф 4.
Макар да не е сред посочените,бих ти обърнал внимание на Лансер 2003-2007г,двиг. са само бензин,лесни и евтини за поддържане,интериорът и откъм екстри - само най-необходимото.Много приятни за каране.Напр.вж. това http://www.cars.bg/c904033
- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Алфа или Фиат
Всички разбираме от алфи и фиати това го разбрахме.. даже се намериха колеги, които казаха че алфите дизайна им бил зле... ми колега, то в Алфата друго освен дизай няма бе.. ти това знаеш ли го. Това са модни икони бе господин разбирач. Може нищо друго да не работи по тях, но дизайна им е на космически години от всички дървени ФВ-та които ФВ груп ше произведат някога.. Карал съм поне 10 коли -немски, японски, френски, италянски... ми най-големия трошляк който съм карал е голф 3.. тва нищо друго не се е трошило колкото този дроб... на-никой не го препоръчвам.. А пък до автора, всички коли се повреждат понякога, по принцип, огледай я добре и купи каквото ти казва разума, че после да не пророниш сълза. 

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Алфа или Фиат
relaxxx написа:Може нищо друго да не работи по тях, но дизайна им е на космически години от всички дървени ФВ-та
То не знам дали всички разбираме от Алфа, но пък всички имаме познати/приятели яли "кучана" с тях. Мда, аз съм един от колегите, които оплюха този прехвален дизайн и дори не карам Голф 3, а Пасат. Дори една страница по-назад съм прикачил и снимки на част от дебилните им изпълнения, при които после самия производител си дооправя космически дизайн, 'щот бил толкова извънземен, че потребителите дори не могли да го разберат


ПС. Те затова както се казваше в онзи виц, понеже са чупливи "дробове" Голф 3-ките, затова не ги карат много много

Последна промяна от nokiangage на Вто 25 ное 2014 22:58, променено общо 1 път.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: fighter-interceptor и 61 госта