Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот Freakylol » Пет 14 ное 2014 21:59


От пасат на А3, вярвай ще усетиш голяма липса на пространство :mhihi (аз от пасат б4 на а3 го казвам)




Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот agumba » Пет 14 ное 2014 22:59


Човек не би си взел нито кола, нито жена, ако знае, че ще са му завинаги! - народна мъдрост.


golf_td
Мнения: 716
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pomorie

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот golf_td » Съб 15 ное 2014 0:00


Интересна тема, все пак човек не се привързва към боклуци - нали така? Щом човека се е привързал към колата си значи има защо! Аз също имам стара кола и съм толкова доволен от нея , че реших ако ще имам друга кола тя да е пак от същата епоха - и така и направих, но си запазих и старата! В момента имам голф 2-ка 91г. 1,6 турбо дизел - собственик съм от 2004-та година , както и ауди 80 б4 92г. 2000 кубика, 90 коня (двигател АБТ - един от най-коравите) - собственик съм от 2011 година. Специално за двете коли мога да кажа , че има разлика в комфорта , в това, че гори малко повече аудито( което се забелязва по-осезаемо само при градско каране, все пак е без газ) и това, че по голфа има съвсем леки наченки на корозия , докато при аудито знаете каква е защитата на купето предполагам. Но да не пропусна да кажа , че голфа е вече 11-та година навън без гараж , а и в Германия преди това едва ли е бил гаражен.С голфа съм изминал малко над 110 000 км и в момента колата е на 260 000 (и то ако не е превъртан километража преди да я взема). Съветвам автора на темата да си остави пасата , и без това изглежда добре. Лично аз не виждам смисъл да си взима по-нова кола. Аз си взех аудито, защото голфа ми е двуврат и вече ми трябваше по-голям четириврат седан - и колкото и нескромно да звучи - направих най-добрия избор с последното истинско ауди. Няма значение колко е стара една кола -ако ти е удобна и ти върши работа защо ти трябва бела на главата - че то проблемите при една по-нова кола са много повече и много по-скъпи!В държава като нашата - самочувствието се гради чрез колата, но знаете ли колко се смях като чух едно оправдание от водач, нарушител с бмв 3-та серия от модела е46 ако не се лъжа - модел около 2000 година - човека си помисли , че се заяждат катаджиите с него, заради колата му , че била бмв и им се оправдава - ама то бмв-то е 3000 лв .... и какво - в крайна сметка какво повече си с това бмв за 3000 лв на газ вероятно? че аз за моя голф платих 3500 лв като го купувах.А това за по-голямата сигурност при новите автмобили може да се разглежда и по-друг начин - с тези защити намаляват ли катастрофите със смъртни случаи като цяло? след като имаме подновен автопарк питам аз ? И веднага ви давам пример с един джип бмв х5,на който шофьора загина при самостоятелна катастрофа блъскайки се в спрял камион! В резултат от аквапланинг! Всичко скъпи колеги е до задкормилното устройство - ако нямаш никой в главата екстрите не могат да те опазят - даже нещо повече - така си мислиш че си застрахован , не внимаваш достатъчно.... , друго е да усещаш че управляваш машината и че си отговорен на пътя.Има хора , които си карат още лади, жигули и москвичи и хич не им пука - а вие сте седнали да ми разправяте че пасат б3 бил ретро кола?? айде малко по-сериозно...Колите от 80-те и началото на 90-те са вещи за дълготрайна употреба , с доста дълъг живот и ресурс на експлоатация, новите няма да имат никога техния живот, а ремонтите и частите - ще ви се сторят бял кахър в сравнение с това , което ще плащате при обслужване на нов автомобил - еле пък за нашите "качествени" пътища и нашите "качествени" горива - неее , ама изобщо не са претенциозни новите колички ... само дето ако и сипете лоша нафта - може да дадете за ремонт пари на стойност колкото 2 такива пасата.. :mrgreen


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот Mihailov78 » Съб 15 ное 2014 0:18


golf_td написа:...


по-добре не може да се каже! :bowdown


Потребителски аватар
Polo6R
Мнения: 104
Регистриран на: Съб 25 окт 2014 16:36
Автомобил: VW Polo + Audi A4 B8
Двигател: 1.2 TSI 2014 + 1.8 TFSI 2010
Местоположение: София

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот Polo6R » Съб 15 ное 2014 2:04


До колегата преди мен, ами не съм съгласен с вас за някои неща. Първо, не сравнявай частите на дву/три годишен автомобил с такива на десет-дванадесет годишен. И сега конкретния пример- пасат б3 когато е бил новичък частите за него са били същите пари каквито са и сега за нов такъв, но може би с единствената разлика, че сега сто лева са си сто лева, а през 90-те? Второ, относно системите за сигурност. Отново пример- опитай се да спреш от 100км/ч до 0 и виж за колко метра ще го направиш и го сравни с нов автомобил. Ами извинявай, но говорим за разлика от над 15-20 метра. Спирам с коментара, но разбираш накъде бия с тези обобщения. Не приемай коментара ми като заяждане, най-малко това целя. Поздрави!


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот eng » Съб 15 ное 2014 8:51


golf_td, добре си го написал.Вярно е и това че колите от онази епоха са железни, без значение кои: Ауди 100 Ц3 и Ц4, 80 (Б3 и Б4),БМВ Е30 и Е34, голфове и т.н.Обаче..............трябва ли да се карат още 40 годин само защото били корави.Вярно , всички знаем как са новите шитни, за кашкаваленото предно окачване на Ауди групата на ФВ, за дефектите по електроника, механика и т.н. С две думи трябват си пари за поддръжка,която няма абсолютно нищо общо с поддръжката на автомобил от онези години.Но друго е да имаш 8 еърбега, предни задни, завеси, ЕСП, тракшън контрол.Говоря за системите за сигурност, другите "ексстри", като ксенон например не са животоспасяващи, но все пак с ксенон е по-добре (фабричен).Факт е, че ако избиваш комплекси на пътя и с космическа кола да си и всички с-ми за безопаснот да имаш, ще се наиграеш.
Сега за Аудито - аз и в други теми съм писал но да кажа, уникален автомобил, точно с този двигател над 260к. лично от мен навъртяни за 6 години.Редовна смяна на масло 10в40, но качествено и само газ.Лично според мен е безобразие да се кара такъв автомобил на газ :mhihi , освен ако не си фен на газта, с това моно газовата ти е 400 лева, по 10к. да правиш на година я избиваш.Тия горните километри съм ги минал само на газ и така я и продадох.Уникална машина с евтина поддръжка, е не са сметнали малко мощноста на мотора за това купе, ама се преглъща този факт.


golf_td
Мнения: 716
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pomorie

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот golf_td » Съб 15 ное 2014 10:45


До колегите, които са писали преди мен - и аз не се заяждам също, просто си казвам мнението. Ако човек спазва ограниченията и кара разумно , а колата му е в изрядно техническо състояние (най-вече от към спирачки и гуми) - то не виждам да има някакво кой знае какво рисково поведение на пътя с по-стар автомобил.Много по-безопасно е да се кара разумно, да се преценя обстановката на пътя , да се преценят дори нарушенията на другите водачи навреме (ако застрашават вашия живот) - да речем при неправилно изпреварване и т.н. Просто всяка секунда в повече е голям плюс за навременна реакция, а за да имате време за такава реакция скоростта ви не трябва да е 160 км в час например!Много по-опасно е да караш неразумно кола с повече системи за сигурност - защото те също важат до определена скорост! Защо с автопарка от преди 30 години , който е бил например през 1984 година ( считайте че тогава вероятно са се движили главно коли от периода 1960-1984г) е имало далеч по малко катастрофи и смърт ? Ще кажете предполагам " защото тогава колите са били не толкова мощни и бързи " - ами да ама съотношението в момента от към системи за безопасност - и смърт на пътя не е в полза на днешната епоха, тоест производителите увеличават сигурността по някакъв начин , но имайки предвид възможностите на новите автомобили - то смъртта на пътя отново печели битката, тоест този ваш аргумент за мен отпада! Колата все още не може да мисли вместо вас ако ще да е модел 2015-та година - вие сте тези , които я управлявате и командвате! Имаше един лаф "Хвали старо , карай ново" - но този лаф е от времето когато наистина новите коли са били качествени!Сега това не е съвсем така. Родителите , които купуват на децата си "нови" коли с повече сигурност най-много страдат , вижте статистиките ! Особено марката "БМВ" - всяка втора катастрофа почти е с тази марка - а имайте предвид , че тези БМВ-та в повечето случаи не са от 92 година , нали така....?


golf_td
Мнения: 716
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pomorie

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот golf_td » Съб 15 ное 2014 11:08


а относно цените на частите - нека първо да си отговорим на въпроса за ремонтопригодност!! При един по-нов автомобил доста неща не подлежат на ремонт...тоест има случаи, в които заради нещо съвсем дребно се налага да сменяш доста неща заедно , защото вървят комплект примерно...Няма значение - обществото е консуматорско - купуваш , чупиш и хвърляш - едва ли ще се повтори грешката Мерцедес 124-ка например , както и други подобни на него автомобили. Както казва един мой приятел и автомобилен механик - "Сега на новите Мерцедеси само емблемите им са "Мерцедес" "


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот eng » Съб 15 ное 2014 11:26


Това че в Бг, масово се карат кошове на по 20 г. вкл. и мене си в това число, копании като МБ,БМВ и другите не са виновни.Няма как със заплата 450-500 лева д аподдържаш какватои да е кола, камо ли пък по-нова.
А че МБ не са това което бяха е вярно, но то важи за всичко от автомобили до техника, че и за хората.


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот agumba » Съб 15 ное 2014 11:38


Идеално няма, така спора може да се проточи с години! Защо през 80те катастрофите били по-малко? Ами не защото колите са били бавни, и това е вярно, но са били и в пъти по-малко, тогава имаше улици, които пресичах, без да се оглеждам даже, а сега, ако е без светофар, ще висиш цял ден! Също така, да ме извините, ама шофьорски курсове се караха по 3 месеца, били са и по 6, и се държеше много на изпитите, вътрешен и пред КАТ! А сега какво е? Масово даване на книжки от автошколите, сакън, човекът си е платил, голям праз, че не става за шофьор, да си блъска главата със своята кола...Така разсъждават, за съжаление, днешните фирмаджии-автоинструктори! Частен бизнес, какво да го правиш, свещена крава е! Но даже и това не е най-лошото, а масовото явление, да се кара с изцяло купени, или изобщо без книжки! Кои коли, новите или старите, ще издържат тоя напън?

80те и 90те години, се случваха много неща, ставаше ново преразпределение в света, политическо и икономическо. Това засягаше и автомобилостроителите, за тях се откриваха нови пазари, без да искат да изпускат и старите. Затова колите от онова време, се правеха здрави, за да се наложат в новите пазари, и да се затвърдят на старите. Но това време мина, дойде времето на свръхпредлагането и пренасищането, на всички пазари! Тогава се заложи на друг вид конкуренция - засилване на лукса в колите, но вече, без да се залага на дълготрайност, по много проста причина - да се прави по-голям оборот! Иначе, я си представете, че всички коли карат средно, по 20 години, както е с по-старите, какво става тогава? В един момент, производителите трябва да затворят заводите, няма да има нужда от коли, или няма да има място за тях, все едно!

Но все пак, тъй като има жестока конкуренция, новите коли се правят все по-лъскави, с все повече екстри, все по-мощни! Дори, наскоро четох нейде, че волво вече имат двулитров двигател, с мощност 450 коня! Това е вече навлизане в едни абсурди, без край! Кой, къде, кога, и за какво, би използвал тая мощност, в една семейна кола? И ако се върви по тая абсурдна спирала, сигурно трилитровия ще е вече с 1000 коня, и т.н.!

Но все пак, не съм съгласен и с колегите, които отстояват тезата, че като имаш що-годе читава стара кола, да си останеш с нея завинаги! Да, напълно прагматично е, но ако я караме на тая основа, защо тогава да сменяме и старите телевизори "Електрон" или "Рубин", за нови ЛСД или ЛЕД системи, ако си работят? Ами много просто - за да видим нещо от по-новото, по-доброто, животът е един, и някой ден свършва! Та и с колите е така, казвам го от личен опит - оценил съм по достойнство разликите, плюсови и минусови, между една такава здрава кола, от началото на 90те, като вентото, и не толкоз здравата, но с други предимства, голф 4! Човек е така устроен, че рано или късно, започва да търси промяна, независимо за какво се касае - коли, телевизори, телефони, жени, и т.н.


golf_td
Мнения: 716
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pomorie

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот golf_td » Съб 15 ное 2014 12:00


аз си сменям телефона - само защото на стария батерията "умря", но след като си купих нова батерия, установих , че тя е преждевременно остаряла още в кутията, тоест не мога да го ползвам телефона - и да смених го , но след като колата мога да я карам защо да я сменям, само за да видя какво е новото? - че мога да си хвана едно ново такси и пак ще видя какво е новото , не е казано , че човек непрекъснато търси промяната, просто не мисли практично, а е роб на някакво течение или мода - както сега родителите глезят децата си с ново айфонче , защото съученика му имал и да не остане по-назад детето , а че майката и бащата се чудят как да свържат двата края е друг въпрос - после същото това дете вече като стане голям човек няма да може да оцени нещата, ако е получавало всичко, което иска! И с жените е така, да - но навлизаме в друга тема, но ето вижте в нашето време какво става - изневери , раздели , свинщини? Това харесва ли ви? Нашите баби и дядовци обикновено ги е разделяла смъртта нали ?А те също са живели по един живот, не 1000. А сега всеки гледа единствено собственото си канче , на него да му е добре, един път се живеело и т.н. - а онези ценности включително и морални от онези години ги няма!В момента този форум има друга насоченост затова по темата - всички компании искат да имат оборот,но не това е причината за това да правят калпави коли - проблема е един - искат бързо забогатяване , ти и да правиш качествени коли пак ще имаш оборот, но вероятно няма да забогатееш толкова бързо- тук говорим за алчност, което е съвсем друга бира!Аз не подкрепям тази алчност , затова карам стари автомобили, сега много маймунки са на клона , посредници , банки - то една нова кола не е твоя , тя е на банката в повечето случаи! А и като казвате , че всяка техника е така - до къде ще го докарат хората - замислете се малко - нов телевизор , компютър, хладилник, пералня - всичко ли трябва да се сменя на 5,6,7 години ? Къде ще му излезе края така , хората ще стигнат до просешка тояга, има вещи за дълготрайна употреба и определено автомобила трябва да е една от тези вещи!


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот hooligan_sk » Съб 15 ное 2014 12:08


Самозаблуждавате се. :th_up


kurt 2
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 01 мар 2012 8:36
Автомобил: Polo fun
Двигател: AXR 2005

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот kurt 2 » Съб 15 ное 2014 13:29


hooligan_sk написа:Самозаблуждавате се. :th_up

В какво?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4708
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот tdi fen » Съб 15 ное 2014 13:44


ако иска да налива пари за по-скъпи части и ремонти си взема по-нова и съвременна кола,но трябва да знае,че годишно части ремонти и консумативи под 500 лв няма да са в по-лошия отиват към 1000 лв в,което не включвам първоначално обслужване говоря за експлоатация след обслужването


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата

Мнениеот Mihailov78 » Съб 15 ное 2014 16:07


той колегата Мунс каза нещо съществено по темата:

muns61 написа:Стара кола може да поддържа този, който сам си прави всичко. Ако ще ходиш по сервизи, купуваш по-нова и плащаш повече за кефа да имаш куп екстри и повечето да ползваш рядко.


Има и друго нещо което не трябва да убягва от темата. А именно - насладата от шофирането. Всеки човек има различно усещане за околния свят и за машината която управлява. Може да е точно определен модел, от точно определна марка съчетанието от фактори които му доставят най-висшето удоволствие. Не всеки водач се радва на безшумна кола с повече пластмаса отколкото желязо, с дизайн на сапунен мехур, колкото и автоматични антени и ДВД-та да има(примерно). Едната ми от колите има 2.0 инжекция мотор, който дава 182 нютона около 2500 оборота, изстрелва колата за 9.5 секнуди, а звука е като на змей и имаш усещането че караш парен локомотив и я карам само на бензин. При това е комби, голямо, какво като е 1993 година и няма пазарна стойност? Сам си правя колите и това не ме притеснява. Нито една нова кола не ми дава продобно усещане, а съм шофирал не малко такива. Не бива да се забравя и този фактор при смяната на автомобила, не всичко опира до практичност, екстри, икономия и т.н. icon_idea



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта