RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Antoanboy
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 13 юни 2013 20:55
Автомобил: Passat B6 Variant
Двигател: 2.0 TDI BKP
Местоположение: София

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот Antoanboy » Сря 29 окт 2014 22:38


Както казах:
...смених MFD2 с RNS510 на Passat B6 и:
1. Сработи нормално Bluetooth на телефона
2. След поставяне на адаптер за антената сработи и радиото
3. По описаният по-рано в темата начин, записах и качих карта V11, и навигацията работи супер
4. Сработи CD-чейнджара,
Но...
1. Звукът от CD-чейнджара е с лошо качество
2. Два пъти се опитвам да кача FW5269, качва се нормално, но след това няма никакъв звук (все едно съм натиснал MUTE)
3. Няколко пъти (различни хора) се опитваха с VCDS да ми адаптират MFD да показва “AUDIO“ и “NAVIGATION“ - задават го на RNS-а, но не се показват. Същото се случва и с парктроника!
4. Гласовите команди или не работят, или аз просто не мога да ги настроя
МОЛЯ КОЙТО МОЖЕ И С КАКВОТО МОЖЕ ДА ПОМОГНЕ!!! :cry
п.п. Устройството е версия “D“ с FW4020
Благодаря предварително!




pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот pavel_andreev » Чет 30 окт 2014 9:33


Към Antoanboy
Бях болен и около седмица не съм следил форума колега ... Отговарям каквото мога:

- Въпроса с адаптера на FM антените: Действително MFD3 (RNS510) има два FM тунера за разлика от предишните серии. Адаптера за съжаление е прост "разклонител", който пуска сигнала от едната антена към двата входа на ФМ приемниците. КОгато можем, трябва да поставим някъде в колата активна ФМ антена (цена около 30 лв.), да махнем този адаптер и да свържем на всеки ФМ вход самостоятелна антена. Ще видите колко по-добре ще работи радиото тогава.

- Масите на CD-чейнджъра: Съвършено правилно сте се насочили колега - трябва да се разменят пинове 2 и 3 на куплунг Nr4 на гърба на RNS-а. Това може да стане, като (изваден ключ и накакви токове ...) извадим устройството; изключим кабелния блок от устройството (има П-образна пластмаса действаща като лост); "разпаднем" този кабелен блок на четири отделни кабелни снопа завършващи с куплунг (може да липсва някой от куплунзите/кабелните снопове); Самият куплунг също се разглабя или се вадят щифтчета (пера от него). Всичко се държи и "щраква" на щифтове или щипки. С нещо приличащо на голяма игла или малка отверка се освобождава съответното перо, към което е кримпвано кабелче. Разменете перата на позиция 2 и 3. Куплунга има маркировка показваща къде е пин 1 (перо 1). На повечето куплунзи има и цифрово обозначение за номерацията. Куплунг 4 е този който се намира под високоговорителните куплунзи (а куплунг 3 е този който е под бушона). Ето тук има някаква картинка и обяснения: http://www.my-gti.com/1336/cd-changer-audio-sound-quality-problems-after-changing-head-unit

- Няма звук след качването на 5269: В 90% от случаите причината е, че автомобила има/няма отделен усилвател а RNS е програмиран за противоположната ситуация. Когато има усилвател RNS510 сваля изходното ниво на аудио-сигнала с 26дб и осигурява постоянно токов сигнал който да запали/изгаси усилвателя. Това се задава в Байт 1 на блок 37 (втория байт). Ако там има 0 - в автомобила няма монтиран усилвател; ако има 1 - в имаме инсталиран VW усилвател и МФД е червено/черния дисплей; при 5 имаме VW усилвател и белия LCD МФД дисплей; при 5 имаме Dynaudio усилвател и червено/черен дисплей; при 07 имаме Dynaudio и бял LCD МФД дисплей. Ако имаме който и да е усилвател трябва да поставим и стойност 1 в байт 4 - в противен случай системата ще счита, че са изгорели/прекъснати кабелите на говорителите и също няма да възпроизвежда звук. След програмирането на блок 37 (той трябва да отговори, че приема новата кодировка) задължително трябва да РЕСТАРТИРАТЕ устройството за да могат "новопрограмираните" неща да почнат да се използват (става чрез клавишите Setup и двете бутончета в дясно горе до DVD-то). Това рестартиране е "дежурен" подводен камък за прекодиращите RNS510.

- Визуализация на MFD: Основен въпрос С КОЙ ОТ ДВАТА ВИДА МФД е АВТОМОБИЛА ? Ако е с червено-черният (често наричан dot-matrix) трябва да е изклкючен BAP протокола (блок 37 байт 7 бит 7 трябва да има 0); При белият LCD дисплей на тази позиция трябва да има 1. Не забравяйте да рестартирате навигацията след програмирането !

- Гласовите команди не работят ... Да така не работят. Проблемът е, че Микрофонът, който се намира на тавана пред жабката за очила, на вашият автомобил е опроводен да отиде директно в телефонния модул, който се намира под предната пасажерска седалка. RNS-а обаче държи да ползва този микрофон за гласовите команди. На автомобилите, на които има "фабричен RNS" този кабел минава през през предната дясна колона и отива в RNS-a на пинове 1 и 7 от Куплунг 3. От пинове 4 и 9 на същия куплунг друг кабел отива вече в телефонния модул. По този начин, когато на RNS-a му се приска да чува какво се говори в колата просто взима микрофона от телефонния модул и го ползва той. РЕШЕНИЕТО във вашия случай - два варианта: 1 За VW маниаци. Купуваме оргинален кабелен шелф (кабел с три куплунга) разгалбяме автомобила и поставяме този кабел между микрофона, навигацията и телефонния модул. Вариант 2 - Прекъсваме двете жици малко преди да влезнат в телефония модул под предната седалката; Краищата които идват от микрофона, чрез отделен кабел (желателно, но не задължително да е екраниран) закарваме до RNS-a и включваме на пинове 1 и 7 (Mic In); Краищата които отиват към телефонния модул чрез друг подобен кабел свързваме към пинове 4-9 на навигацията. Изолираме добре всичко. Държим сметка, че кабелите от микрофона и към телефонния модул имат полярност (микрофона се захранва през тези кабели). Нещата не свършват до тук след това трябва да се активират гласовите команди в блок 37 (байт 7 бит 1 трябва да има 0) и по-сложното - да се изключат гласовите команди на телефонния модул, което е различно за различните телефонни модули (блок 77) както и да се конфигурира бутона от кормилото за звукови команди който да бъде предназначен вече за РНС-а а не за телефонния модул блок 16.

- Парктроника: програмирането на RNS 510 е много лесно блок 37 байт 0 бит 3 трябва да е 0. Истинският проблем обаче е, че монтирания на автомобила блок за парктроника е друг ("не визуален" ). За да има картинка - трябва да се смени и струва безумно скъпо (добре дошли във VW). Е може да се намери и втора ръка. Тогава този блок ще предава информация на RNS-а през CAN шината.

Поздрави и успех. Всичките тези проблеми са лесно преодолими.


Antoanboy
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 13 юни 2013 20:55
Автомобил: Passat B6 Variant
Двигател: 2.0 TDI BKP
Местоположение: София

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот Antoanboy » Вто 04 ное 2014 15:13


Благодаря за изчерпателният отговор Г-н pavel_andreev (както винаги).
-Ако мога да помоля даи ми линк каква е тази “Активна ФМ-антена“ и каде е най-удобно да я сложа в колата?
-Относно CD-чейндара, лесна работа, стана за 5 минути (защото имам добър съветник :c020 )!
-Относно звукът при FW 5269, оказа се, че нямам монтиран усилвател! Какво мога да направя в този случай, да остана с FW 4020, или има друг вариант? И като съвет, има ли изобщо смисъл да сменям FW 4020 с FW 5269, големи ли са разликите?
-Относно MFD-дисплея (червено-черен), все още се боря, но не мога да го пусна (ако знаете кой може, пратете ме при него), просто не приема командата! Не съм сигурен дали колата от която е свален RNS-а не е била с бял дисплей, и от там да идва проблема (просто гадая)! Забелязах нещо, когато от FW 5269 кача FW 4020, на MFD-дисплея се появяват менюта “AUDIO“ и “NAVIGATION“, но и в двете пише само “VOLKSWAGEN NAVIGATION“,а не показват песните или посока, и след малко (10 минути) изчезват?
-А за гласовите команди, мисля, че ще се справя с “Вариант 2“, но не ми е наложително, и за това ще изчакам по-топло време!
-За визуализациятя на парктроника, има в една авто-морга един много ударен В6, който е бил с фабричен RNS510, та питането ми е, това че е фабричен, значи ли, че има монтиран такъв блок, къде да го търся, как изглежда, и каква горе-долу е нормалната цена за него?
И ОЩЕ ВЕДНЪЖ БЛАГОДАРЯ!!!


Antoanboy
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 13 юни 2013 20:55
Автомобил: Passat B6 Variant
Двигател: 2.0 TDI BKP
Местоположение: София

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот Antoanboy » Пет 07 ное 2014 15:59


Подкарах MFD-дисплея, всичко работи нормелно :mhihi
За другите ми проблеми, все още моля за помощ!


predatora007
Мнения: 10
Регистриран на: Нед 11 апр 2010 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот predatora007 » Чет 13 ное 2014 15:21


Въпрос , Имали firmwa с Български превод и ако да коя версия и от къде мога да изтегля последнат версия и карти сщо , защото изчетох всичко но никае не моцах да намеря работеш линк, по възможност да не е торент , защото имам ограничения да не тегля торенти :(

а можели линк за послената карта ?

Последна промяна от predatora007 на Чет 13 ное 2014 21:58, променено общо 1 път.


etgecata
Мнения: 78
Регистриран на: Съб 22 сеп 2012 14:43
Автомобил: VW Touran 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот etgecata » Чет 13 ное 2014 20:54


Няма firmware с български превод.


Потребителски аватар
dan1el
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 16 сеп 2012 12:37
Автомобил: Passat b6 2.0TDI 4-Motion HiLine
Двигател: 2008
Местоположение: София/България

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот dan1el » Пет 14 ное 2014 15:37


Здравейте,
от извесно време имам доста проблеми с моята RNS-510 и не знам какво да правя... :banghead Проблемите се състоят в това, че по време на работа се рестартира, губи връзка с показанията на бордовия компютър, не се гаси, като извадя ключа или не се пуска, като запаля колата. Отделно от време на време, при навигиране, започва да мени посоката на движение или въобще отказва да навигира... Дайте ми съвет какво да правя? RNS-a е "А" версия с FW 1000


predatora007
Мнения: 10
Регистриран на: Нед 11 апр 2010 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот predatora007 » Пет 14 ное 2014 17:28


Колега я сподели как се справи с дисплея :)


Antoanboy
Мнения: 18
Регистриран на: Чет 13 юни 2013 20:55
Автомобил: Passat B6 Variant
Двигател: 2.0 TDI BKP
Местоположение: София

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот Antoanboy » Съб 15 ное 2014 0:54


Към predatora007: Не знам как се прави, защото ходих в сервиз, но зам кой може да ти го направи! Ако искаш пиши ми Л.С. и ще ти обясня каде е сервиза, много са добри!


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот pavel_andreev » Съб 15 ное 2014 8:57


За всички, които искат "в движение и бързо" да си свършат работата, да си изтеглят карти firmware и т.н.
- Firmware и карти на "статична" позиция в Интернет засега има тук: http://stn.ucoz.ua/blog/
По принцип най-актуалните версии и на двете неща се появяват за кратък период (2-3 дена, месец) от време и след това изчезват - явно от VW не са доволни, че неща които те продават се разпространяват. В този форум има известна търпимост към публикуване на такива линкове, но да не прекаляваме с гостоприемството на домакините. Аз съм виждал предупреждения на Добрин за такива неща в някой от темите. Въоръжете се с Гугле и малко търпение и за 10-30 мин можете и да намерите това което търсите.
- Има и друго нещо. Преди да правите обновления и модернизации - запознайте се добре със спецификата на нещата - обновяването на firmware не е "потребителско" действие. Ако оплескате домашния MS Windows - най-много да го преинсталирате. Тука е възможно да изхвърлите RNS-a на боклука, а настоятелните, но не четящи майстори - и някой друг блок.

- Относно вироглавия RNS на колегата Даниел. Според мен проверката трябва да започне от куплунзите и кабелите от задната страна на устройството. Вижте, колко е надежна връзката към CANBUS. Тук има и описание на куплунзите http://www.my-gti.com. След това може да се разглоби и устройството и да се проверят всички вътрешни връзки. Не смея да ви съветвам да обновявате firmware защото на версия А има проблеми и ако човек е невнимателен - устройството заминава. При тази версия на firmware, ако автомобилът е произведен преди 2009 г. трябва да се прави ъпгрейд на модул 19 can gateway за да може да се гаси и пали нормално навигацията. Ако се ъпгрейдне firmware над 2680 това не е необходимо, но пак повтарям, че "операцията" е рискова на версия А !


Потребителски аватар
dan1el
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 16 сеп 2012 12:37
Автомобил: Passat b6 2.0TDI 4-Motion HiLine
Двигател: 2008
Местоположение: София/България

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот dan1el » Нед 16 ное 2014 21:25


@pavel_andreev Благодаря много за съветите. Ще пробвам и ще видя какво ще стане. Тук в Германия ми обявиха 500 Евро за "ремонт", без да направят диагностика, а само на обяснения, като ми казаха, че след ремонта ще сменят някакъв чип и ще е като нова с последен софтуер. Стори ми се много, при положение, че не знам и даже какво й е. :icon_lol


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот pavel_andreev » Съб 29 ное 2014 9:05


Искам да споделя с вас един интересен "феномен" от българската ефирна цифровизация на телевизията:
Писал съм в темата, че имам телевизионен тунер включен към RNS510. Тъй като ми се обаждат различни хора с въпроси за телевизия в колата си мисля, че не съм единствен. Моят тунер не е "оригинален" от VW - оригиналния работи само за MPEG-2 кодиране и аналогови сигнали. Такива в България вече няма (ние сме развита държава с пазарна икономика и богато население - бълха ни ухапала! Единствени сме в ЕС, които спряха MPEG-2 излъчването :mad). Вярно е, че в края на 2013 г. от VW извадиха нов тунер в който вече има и MPEG-4 кодировка, който е за RNS850, но според мен има вероятност да стане и za RNS510. Използвам тунер който се продава от DIETZ, но си е китайски и като гледам е от най-използваните в Европа. Единственото неудобство е, че се управлява чрез допълнително дистанционно управление. Та след този дълъг увод - ето ги и "феномена". Няколко месеца след спирането на аналоговата телевизия, силата на останалите ТВ цифрови канали беше силно намалена. В резултат телевизите взеха да прекъсват, а в някой части на София въобще не могат да се гледат. Казаха ми (и аз не повярвах), че има места в София на които, ако там се пусне търсенето (и запомнянето) на ТВ канали - всичко ще работи в цяла София. Преди месец ходих в провинцията и запомних ТВ каналите там (т.е. изтрих софийските). След връщането ми София сканирането направих в точно такъв район. Резултатът е поразителен. Сега телевизия се хваща абсолютно навсякъде в София и по околовръстното шосе, в центъра между сградите, без прекъсване и с добро качество. Изтрих каналите и сканирах в района на НДК. Отново се получиха същите прекъсващи телевизии. Повторно отидох и запаметих станциите на "специалното" място - отново работи в цяла София. "Специалното място" е област около 1х1 км между стадион "Герена", моста "Чавдар" и бившия гараж на Тирове - сега "Балканстар". Повторих операциите, описани по-горе с един приятел с оригинален тунер на BMW X5 - и телевизора на бе-не-вето се държи по същия начин.
Имам предположения, но не и надежно обяснение за тези факти. Ако някой знае или предполага какво се случва нека напише.


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот pavel_andreev » Нед 30 ное 2014 9:50


На 24.11.2014 станаха достъпни новите карти за източна и западна Европи.

Volume: CD_8196 Източната Европа
Date: 7.7.2014
db: EEU(2014Q1)
Area: East Europe
Subarea: East
Supplier: Navteq
Version: 505.30.412.84
Customer Version: V12

Volume: CD_8195 Западната Европа
Date: 7.7.2014
db: EU(2014Q1)
Area: West Europe
Subarea: West
Supplier: Navteq
Version: 505.20.412.84
Customer Version: V12

За сега линк мога да дам само към 8195:
https://yadi.sk/d/0wxNtO5OcsZ2y
(Антивируса квичи на умряло, но няма никакъв вирус.)


Потребителски аватар
borri
Мнения: 437
Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
Автомобил: VW PASSAT CC
Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
Местоположение: Червен бряг

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот borri » Нед 30 ное 2014 21:06


exe браво :12


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: RNS510 версия 8 за Източна Европа!

Мнениеот maimo » Пон 01 дек 2014 16:40


Колеги как да направя всички пой точки да се виждат на навигацията,например бензиностанций или каквото там друго.Сега ми показва само улиците



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта