KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
Случвало ли ви се е подобно нещо? Връчиха ми призовка да се явя в КАТ и бях решила че може би са ме хванали на камера. Оказа се обаче, че ми е съставен акт за напускане на ПТП. При тръгване от паркинг, свидетел ме бил видял да удрям съседен автомобил и да си тръгвам. Въпросът е, че аз никога не съм паркирала на посоченото място, нито автомобилът ми е ударен. И на конкретния ден изобщо не съм излизала с колата. Как да се защитя?
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
По общия ред колежке. В 3 дневен срок възражения по акта, и ако можете посочете свидетели които ще потвърдят думите ви. Обикновено възраженията не ги вземат насериозно и следва жалба по НП, мисля че беше в 7 дневен срок пред съда, подадена чрез съответното РУП. Ако не сте минавали по тоя път, най добре с адвокат, че някои съдии имат навика като се явяваш сам да не те вземат насериозно и дори да си прав те режат. Призовете и тоя свидетел в съда дето е видял всичко, също така и вашите свидетели и когато спечелите делото, заведете едно дело за клевета срещу тоя свидетел, друг път да си отваря очите и да не ръси глупости.
Успех колежке.
Успех колежке.
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
Аз като жена, поне прочетох темата цялата и сега ще съм с един нос напред



-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)

Служителите на пътната полиция от днес няма да спират на пътя шофьорите, превишили скоростта, обяви на пресконференция днес министърът на вътрешните работи Веселин Вучков. Това е една от мерките за нова организация на контрол на пътя, която цели да ограничи до минимум прекия контакт между шофьори и проверяващи, и да намали корупцията.
Санкциите за скорост ще се извършват на база снимки със стационарните камери, които са 25 в цялата страна и мобилните устройства, общо 148. При установено нарушение с мобилна камера, провинилият се водач няма да бъде спиран, за да му се състави акт на място, а ще бъде призован по общия административен ред, да се яви в районното по местоживеене.
Пътната полиция ще продължи да разчита и на камерите, монтирани по кръстовищата, за да налага санкции за минаване на червено. Останалите нарушения на пътя – неизползване на колан, говорене по телефон и т.н. ще се проверяват само по т.нар. метод за широкообхватен контрол, като ще участват поне два патрулни автомобила и всички действия ще се заснемат. Местата за провеждане на подобни акции ще се обявяват на сайтовете на регионалните дирекции на МВР.
Записите, направени по време на операциите, ще се съхраняват 1 месец, след което ще се унищожават, увери вътрешният министър. Към момента в 400 коли на полицията има GPS системи за контрол на местоположението, а до средата на декември ще се оборудват още 2500. Търсят се и средства за монтиране на видеокамери във всички 450 автомобила на КАТ.
Ще се направят постъпки парите, нужни за оборудването на патрулките, да дойдат от гаранционния фонд на застрахователи, в който от всяка полица се отделят пари и част от средствата се полагат на МВР. Финансиране ще се търси и от фонда за безопасност на движението.
Готвят се спешни промени в закона, за да се легализират камерите
Вучков обясни, че ръководството на МВР си дава срок от два месеца, за да прецени дали новата организация е ефективна. "Новата форма, не значи че не трябва да се спазва закона. Административно-наказателната дейност продължава да си функционира", уточни министърът.
Заместник-министърът на вътрешните работи Красимир Ципов пък работи с депутати от ГЕРБ по промени в Закона за движение по пътищата. Очаква се до 2 седмици да се предложат промени в нужните текстове, които да позволят отново нарушенията с мобилни камери да се санкционират с електронен фиш. "Това решава на 80% проблема с корупцията", посочи вътрешният министър.
Катаджиите се познават по белите фуражки
Другата новост от днес е, че служителите на охранителна полиция няма да имат право да налагат санкции по Закона за движение по пътищата. Те няма да имат и право да спират коли, освен в рамките на специализирани акции дори и тогава обаче няма да глобяват за пътни нарушения. Ако пред очите на служители от охранителна полиция водач мине на червено, те няма да го спират, а глобяването можело да стане с докладна записка, на базата на който, водачът ще бъде призоваване в районното, за да бъде санкциониран.
Министърът обясни как хората да разберат дали полицаят, който ги проверява на пътя, има това право. "Всички пътни полицаи имат униформа с широки светлоотразителни кантове и надписи "Пътна полиция". Само техните фуражки са бели. При ниски температури под 5 градуса те могат да ползват черна плетена шапка с надпис "Пътна полиция". Те имат и бадж със снимка, на който има име и идентификационен номер", посочи Вучков.
По новата организация на работа на пътната полиция е работено шест дни, каза министърът. Всички заповеди, на които се базира те ще бъдат качени на сайта на МВР, обеща министър Вучков.
До спешните мерки за ограничаване на корупцията в КАТ се стигна, след като през миналата седмица премиерът се възмути от придобил популярност клип в които пътен полицаи прибира пари от шофьор. Борисов вкара темата в заседание на министерски съвет, като в прав текст заяви на министъра на вътрешните работи Веселин Вучков, че докато не бъде решен този проблем, МВР няма да получи висока оценка от хората. Той нареди да се издаде съобразена със закона заповед, според която актове да се съставят сами при заснемане с камера на цялата процедура, а позицията на патрулните коли да се следи с GPS-датчици, каквито в автомобилите имало от негово време.
Икономическият министър Божидар Лукарски пък наля масло в огъня, като допълни на същото заседание, че в Държавната агенция по метрологичен и технически надзор има получени доста сигнали за използване от катаджии на несертифицирани радари и дрегери. Часове след заседанието на министрите от ДАМТ обявиха, че започват внезапни проверки на полицейските средства за контрол на скоростта и изпитото количеството алкохол.
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/11/25/2426017_ministurut_zabrani_na_katadjiite_da_spirat_koli_na/
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 09 дек 2014 23:38
- Автомобил:
- Двигател:
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
Имам страхотен проблем с КАТ моля ви за съвет, значи преди месец ми взеха СУМПС за неплатени глоби и започна кошмар. Живея в момента в Мездра но съм от София и книжката ми е регистрирана там вече пет пъти ходя до КАТ с идеята да си платя, но това е невъзможно затрупаха ме с глоби в началото общата сума беше към 400 лв вече мина 900 и още не съм се изплатил просто от някъде извират. Днес например ме принудиха да платя НП от 2011 г. сега излязло, появило се ей така от нищото от 2011 година. Казаха ми да търся справка от банката АКО съм го платил аз естествено съм го платил ебаси ама си казах майната му 90 лв платих пак, но като отидох разгеле за книжката ми връчиха още неплатени фишове от който един платих миналата седмица за другите не знам те са от преди две-три години объркаха ме тотално. Просто всеки път като отида да плащам в КАТ става следното: плащам последните уж глоби винаги за около сто лева, отивам на гишето оказва се ,че имам "нови" от поне две години не платени за около сто лева аз ПЛАЩАМ и третия път познайте ОЩЕ глоби винаги малко над парите с които разполагам в момента тръгвам си за да се върна и от ново същото. Е това се повтаря вече четвърти път. Моля ако някой знае да ме посъветва към кого да се обърна защото вече сили нямам чесно. Проблем е и че преди една година се местих и не знам къде са ми старите платежни от фишове и актове.
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
Ти по колко нарушения на ден правиш?
Не е ли по-добре да си стоиш без СУМПС?

Не е ли по-добре да си стоиш без СУМПС?
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 09 дек 2014 23:38
- Автомобил:
- Двигател:
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
Ами по колко правя, вече не знам загубих им бройката само знам че имам в талона 39 к.точки от 15 год. карам и никога не съм имал произшествия, най-грубите ми нарушения са без винетен стикер два пъти, втория сега на 02.02.2014, а първия преди две години на 23.12 точно бях купил колата и нямаше от къде да си купя винетка щото в края на годината не печатали ,е не печатят ама глобяват. Не мислиш ли че ако проблема беше в мен нямаше да се оплаквам.
- zfa159
- Мнения: 7907
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
Понеже не намерих пъла информация, ще питам тук - някой наясно ли е в момента как действа системата с мобилните камери и санкцията при такова заснемане?
След решението на съда, спряха да издават фишове и според промяната, трябва да те спрат на място и да ти напишат акт. След Март месец щели да изменят закона и да го гласуват така, че да се върнат пак фишовете. До тук добре, ама редовно в София виждам патрулки с камери, които си снимат и не спират никого, а и не отговарят на изискването да са обозначени с лепенки "Полиция" . Примерно днес имаше една черна Вектра в тунела на Люлин, спряна на аварийни в насрещното платно и си снимаше хората, които се движат от Люлин към центъра и макар колите да минаваха с доста над разрешената скорост, не спряха никого. Същата ситуация на моста на Захарна Фабрика, само че бяла Вектра - колите си минават с 80-90км/ч, патрулката си снима и никаква реакция. Това може би е така заради сега действащата идея да те викат по местоживеене в съответното РПУ и да те санкционират, ама следват още повече въпроси - как те викат, в какъв срок след като си сниман, как те санкционират - акт или фиш или какво?
Реално в РПУ-то не би ли трябвало да има служител на КАТ, за да ти напише акт, понеже нали прокараха и друго изменение, че обикновения полицай няма право да пише актове на тема нарушаване на ЗДвП, освен ако няма изрична заповед на началника на СДВР и въпросния не е издържал съответния изпит?
Също и друго - според не малко хора, нямали право да снимат колата нарушител отпред, защото предния номер можел да се сваля и това било аргумент в съда, до колко е вярно това нещо?
Ето я и извадката за въпросните средства за контрол :
Тук идва момента - какъв пътен контрол има освен "явен", защото в члена пише, че автомобилите за осъществяване на явен, са еди какви си, ама не става дума какъв друг има и какви са изискванията за него...
След решението на съда, спряха да издават фишове и според промяната, трябва да те спрат на място и да ти напишат акт. След Март месец щели да изменят закона и да го гласуват така, че да се върнат пак фишовете. До тук добре, ама редовно в София виждам патрулки с камери, които си снимат и не спират никого, а и не отговарят на изискването да са обозначени с лепенки "Полиция" . Примерно днес имаше една черна Вектра в тунела на Люлин, спряна на аварийни в насрещното платно и си снимаше хората, които се движат от Люлин към центъра и макар колите да минаваха с доста над разрешената скорост, не спряха никого. Същата ситуация на моста на Захарна Фабрика, само че бяла Вектра - колите си минават с 80-90км/ч, патрулката си снима и никаква реакция. Това може би е така заради сега действащата идея да те викат по местоживеене в съответното РПУ и да те санкционират, ама следват още повече въпроси - как те викат, в какъв срок след като си сниман, как те санкционират - акт или фиш или какво?
Реално в РПУ-то не би ли трябвало да има служител на КАТ, за да ти напише акт, понеже нали прокараха и друго изменение, че обикновения полицай няма право да пише актове на тема нарушаване на ЗДвП, освен ако няма изрична заповед на началника на СДВР и въпросния не е издържал съответния изпит?
Също и друго - според не малко хора, нямали право да снимат колата нарушител отпред, защото предния номер можел да се сваля и това било аргумент в съда, до колко е вярно това нещо?
Ето я и извадката за въпросните средства за контрол :
Чл. 32. (1) За изпълнение на дейността по пътен контрол се използват служебни:
1. превозни средства - патрулни автомобили, мотоциклети, мотопеди и вертолети;
2. средствата за комуникация;
3. помощни и защитни средства, служебно въоръжение и средства за явно наблюдение;
4. автоматизирани технически средства и системи за контрол на водачите, пешеходците и пътните превозни средства, съоръжения за принудително спиране на МПС и др.
(2) Автомобилите и мотоциклетите, които се използват за осъществяване на явен пътен контрол, се сигнализират, обозначават и оборудват по ред, определен от министъра на вътрешните работи.
Тук идва момента - какъв пътен контрол има освен "явен", защото в члена пише, че автомобилите за осъществяване на явен, са еди какви си, ама не става дума какъв друг има и какви са изискванията за него...
Последна промяна от zfa159 на Пет 23 яну 2015 23:06, променено общо 3 пъти.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12101
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
На тия въпроси Стефчо едва ли има човек който да ти отговори, пък бил той и министър Вучков. Никой нищо не знае, пишат се някакви наредби, заповеди и какво ли още не, журналистите си приказват търсейки сензация и олщо взето кервана си върви, кучетата си лаят.....
- zfa159
- Мнения: 7907
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
Така предполагам и аз, защото никъде няма конкретна и точна информация. Сигурно и да отида в районното и да попитам, никой няма да може да ми каже...
Ето примерно още един член от закона :
Чл. 50. (1) При изпълнение на дейността по пътен контрол с автомобил или мотоциклет нарядът се движи в транспортния поток така, че да не създава затруднения за другите участници в движението и следи за поведението им.
(2) При осъществяване на пътен контрол служебният автомобил престоява така, че да не затруднява останалите участници в движението.
Въпросната патрулка беше спряна в едната от двете ленти на платното за към центъра в час пик (9:30 сутринта), при това на средата на тунела, да не говорим, че беше само на аварийни, без никакви други светлини или поставен триъгълник на 50м преди нея, както е по закон. Отделно те не са аварирали, а са спрели умишлено в средата на тунела. Това не само е в разрез с този член, ами и създава предпоставка някой нарушител да влезе с едно 90-100км/ч в патрулката челно и да се избият
. Ама въпреки това ще го снимат в нарушение, преди да ги размаже 
Според друг член, наряда т.е. поста за контрол, седи на определено място, което е определено от началниците. В случая някой началник трябва да ги е пратил там умишлено, защото имат право да са на + - 50м от определеното място, ама в случая пак са си в тунела... Що за началник ще ги прати там по този начин?!?
Ето примерно още един член от закона :
Чл. 50. (1) При изпълнение на дейността по пътен контрол с автомобил или мотоциклет нарядът се движи в транспортния поток така, че да не създава затруднения за другите участници в движението и следи за поведението им.
(2) При осъществяване на пътен контрол служебният автомобил престоява така, че да не затруднява останалите участници в движението.
Въпросната патрулка беше спряна в едната от двете ленти на платното за към центъра в час пик (9:30 сутринта), при това на средата на тунела, да не говорим, че беше само на аварийни, без никакви други светлини или поставен триъгълник на 50м преди нея, както е по закон. Отделно те не са аварирали, а са спрели умишлено в средата на тунела. Това не само е в разрез с този член, ами и създава предпоставка някой нарушител да влезе с едно 90-100км/ч в патрулката челно и да се избият


Според друг член, наряда т.е. поста за контрол, седи на определено място, което е определено от началниците. В случая някой началник трябва да ги е пратил там умишлено, защото имат право да са на + - 50м от определеното място, ама в случая пак са си в тунела... Що за началник ще ги прати там по този начин?!?
-
- Мнения: 256
- Регистриран на: Чет 04 яну 2007 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
Всичко е ясно, просто не четете, а като прочетете или е на парче или се хващате за нещо и го "дъвчете" без да проследите хронологията и да вникнете в смисъла ...
За пример написаното от zfa159, има различни видове постове за осъществяване на пътен контрол с различни граници.
За пример написаното от zfa159, има различни видове постове за осъществяване на пътен контрол с различни граници.
- zfa159
- Мнения: 7907
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
В члена, който ще цитирам по-долу, се съдържа цялата информация по въпроса с видовете наряди за пътен контрол и тяхните граници, които по-горе в друг член пише как се решават (от началниците на базата на статистика за птп, интензивност на движението и още други неща). До колкото виждам, не е написано нещо по-различно от горното ми мнение :
По въпроса с разстоянията, са формулирани само 2 вида - подвижен (радиус до 300м) и неподвижен - радиус до 50м). Какви други постове има, които пропускам и къде са описани? Ако все пак не съм прав и имаш по-подробна и точна информация - сподели я конкретно или кажи къде трябва да четем или цитирай въпросния член, алинея и т.н. - все пак темата е затова, а не само за да кажеш "не си прочел всичко и не си прав, всичко е описано и е ясно" .
Явно не само аз не знам какво се случва, когато те викнат в РПУ-то в момента и какъв вид санкция получаваш, дали те санкционира служител от КАТ - Пътна полиция или човек от РПУ-то (а човек от РПУ-то по сега действащия закон не би трябвало да има такива правомощия), защото не видях някой да е написал някакво мнение в отговор на моето питане по този въпрос. Нека, който е запознат, да сподели конкретна информация, която да е от полза за всички.
П.п. искам да уточня - питано ми не е с цел да не си плащам глобите, защото винаги, когато съм бил в нарушение и са спазени процедурите, съм си платил глобата, тъй като е редно да ми бъде наложена, ама не смятам за нормално само и само за едните пари от снимките, да се рискува живота на полицаите във въпросната патрулка, спряна на сред тунел, в който се кара с над 90км/ч и съответно да се рискува безопасността на движещите се в тази лента, след като това е в разрез с горе цитирания член, че контрола трябва да се извършва така, че да не се пречи на движението... Отделно подобно спиране на автомобила им, е незаконно по ред причини - този автомобил е цивилен, защото няма лепенки, няма и звукова и светлинна сигнализация, за да се води със специален режим на движение и да има право да се движи по различен правилник от всички нас. Съответно се е движил в насрещното движение, за да спре така, пресякъл е поне 2 непрекъснати линии от маркировката и е неправилно спрял (срещу посоката на движението и то в тунел). По същия начин се спира и на бул. Сливница върху моста на Захарна Фабрика - патрулката няма как да стигне там срещу посоката на движението, ако не се движи в насрещното и не пресече поне 2 непрекъснати линии или една двойна (тротоара е достатъчно тесен, за да не може да се обърне на него
)... След като те тотално не спазват закона, как очакват ние да го спазваме и да са ни за пример?

Раздел VI.
Наряди за извършване на пътен контрол
Чл. 35. (1) Постът е наряд за пътен контрол на определен участък от територия.
(2) Постът може да е подвижен и неподвижен с определен център и граници:
1. неподвижен пост - за контрол на пътното движение на територия, границите на която са с радиус до 50 м от центъра на поста, в рамките на обслужваната по пътен контрол територия;
2. подвижен пост - за контрол на пътното движение на територия, границите на която са с радиус до 300 м от центъра на поста, в рамките на обслужваната по пътен контрол територия.
(3) Постът може да бъде постоянен или временен:
1. постоянен пост - има основно значение в единната разстановка на силите и средствата и се обслужва ежедневно;
2. временен пост - обслужва се при необходимост съобразно пътнотранспортната и оперативната обстановка.
(4) Според предназначението си постовете могат да са:
1. пост за осигуряване безопасността на движението - наряд за регулиране и подпомагане на движението при извършване на аварийно-спасителни действия, ПТП, авариен ремонт на пътното платно, строителни дейности в обхвата на пътя, при въвеждане на временна организация по безопасност на движението и др. ограничения на движението;
2. пост за регулиране и подпомагане на движението (ПРПД) - наряд, предназначен за регулиране на пътното движение, чрез подаване на сигнали с тяло и ръце и/или непосредствено управление на светофарните уредби.
По въпроса с разстоянията, са формулирани само 2 вида - подвижен (радиус до 300м) и неподвижен - радиус до 50м). Какви други постове има, които пропускам и къде са описани? Ако все пак не съм прав и имаш по-подробна и точна информация - сподели я конкретно или кажи къде трябва да четем или цитирай въпросния член, алинея и т.н. - все пак темата е затова, а не само за да кажеш "не си прочел всичко и не си прав, всичко е описано и е ясно" .
Явно не само аз не знам какво се случва, когато те викнат в РПУ-то в момента и какъв вид санкция получаваш, дали те санкционира служител от КАТ - Пътна полиция или човек от РПУ-то (а човек от РПУ-то по сега действащия закон не би трябвало да има такива правомощия), защото не видях някой да е написал някакво мнение в отговор на моето питане по този въпрос. Нека, който е запознат, да сподели конкретна информация, която да е от полза за всички.
П.п. искам да уточня - питано ми не е с цел да не си плащам глобите, защото винаги, когато съм бил в нарушение и са спазени процедурите, съм си платил глобата, тъй като е редно да ми бъде наложена, ама не смятам за нормално само и само за едните пари от снимките, да се рискува живота на полицаите във въпросната патрулка, спряна на сред тунел, в който се кара с над 90км/ч и съответно да се рискува безопасността на движещите се в тази лента, след като това е в разрез с горе цитирания член, че контрола трябва да се извършва така, че да не се пречи на движението... Отделно подобно спиране на автомобила им, е незаконно по ред причини - този автомобил е цивилен, защото няма лепенки, няма и звукова и светлинна сигнализация, за да се води със специален режим на движение и да има право да се движи по различен правилник от всички нас. Съответно се е движил в насрещното движение, за да спре така, пресякъл е поне 2 непрекъснати линии от маркировката и е неправилно спрял (срещу посоката на движението и то в тунел). По същия начин се спира и на бул. Сливница върху моста на Захарна Фабрика - патрулката няма как да стигне там срещу посоката на движението, ако не се движи в насрещното и не пресече поне 2 непрекъснати линии или една двойна (тротоара е достатъчно тесен, за да не може да се обърне на него


-
- Мнения: 256
- Регистриран на: Чет 04 яну 2007 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
Без лоши чувства ще ти напиша, че си доста "зелен", факт ставащ ясен от мнението ти.
От мнението ти става ясно, че
Така както си го написал излиза, че има само един вариант +- 50 м, а то не е така и разликата от +–50м и по закон до 50м, е съществена. В следващи пост, в който цитира чл. 35 е едно, а това което пишеш в свободен текст е съвсем друго.
Още едно доказателство, че не си прочел закона
Закона не е променен, може да го провериш.
Няма как да прочета закона вместо теб и да ти го разкажа, а от поста ти си личи, че не си го прочел, а чакаш друг да го направи.
Едно е да разискваме даден казус, друго е да се задават елементарни неща, които ясно ги пише в закона и всеки грамотен следва да ги прочете и разбере.
От мнението ти става ясно, че
zfa159 написа: имат право да са на + - 50м от определеното място
Така както си го написал излиза, че има само един вариант +- 50 м, а то не е така и разликата от +–50м и по закон до 50м, е съществена. В следващи пост, в който цитира чл. 35 е едно, а това което пишеш в свободен текст е съвсем друго.
Още едно доказателство, че не си прочел закона
zfa159 написа:(а човек от РПУ-то по сега действащия закон не би трябвало да има такива правомощия)
Закона не е променен, може да го провериш.
Няма как да прочета закона вместо теб и да ти го разкажа, а от поста ти си личи, че не си го прочел, а чакаш друг да го направи.
Едно е да разискваме даден казус, друго е да се задават елементарни неща, които ясно ги пише в закона и всеки грамотен следва да ги прочете и разбере.
- zfa159
- Мнения: 7907
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
Ако бях намерил това, което търся в текстовете на закона, нямаше да пиша в темата и да моля някой да ми разясни каква е системата в момента.
Като човек, който явно наистина е добре запознат (съдя по мненията ти), вместо да ми обясняваш колко съм "зелен" по този въпрос, можеше да кажеш "така и така седят нещата, това и това се пише в момента като санкция, от този и този служител" и да получа нужния ми отговор, без да чета законите и да ги тълкувам по своя преценка, вероятно наистина твърде грешно. То е ясно, че съм зелен, щом съм седнал да питам и точно, защото искам да "узрея", затова питам :)

Като човек, който явно наистина е добре запознат (съдя по мненията ти), вместо да ми обясняваш колко съм "зелен" по този въпрос, можеше да кажеш "така и така седят нещата, това и това се пише в момента като санкция, от този и този служител" и да получа нужния ми отговор, без да чета законите и да ги тълкувам по своя преценка, вероятно наистина твърде грешно. То е ясно, че съм зелен, щом съм седнал да питам и точно, защото искам да "узрея", затова питам :)

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12101
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: KAT vs Шофьори. Как да се защитим ? (кратък наръчник)
Сигурно статистика ще правят за АПИ с цел регулиране на трафика. По от София за Берковица в последно време засичам да седят в патрулката и да снимат на две доста малоумни места, места на които съм 99% сигурен че каквото и да ти напишат ще отпадне при обжалване, обаче там има трънки да се скрият там стоят
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта