Сериозно предизвикателство за познавачи

Техническа и сервизна информация за Passat
mitashki
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 10 мар 2005 23:40
Автомобил:
Двигател:

Сериозно предизвикателство за познавачи

Мнениеот mitashki » Пет 11 мар 2005 21:25


Здравейте прятели,
искам да се посъветвам с вас, които вярвам че сте значително по-компетентни от мен.
Карам VW Passat 1,8mi, с газова уредба.
Имам проблем с маслото, който ми се струва неразрешим, поне с моя умствен капацитет:)
Преди карах колата с BP 0W-40, Kutenkueller 10W-40. С последното масло ми тракаха повдигачите при студен старт. Сега съм поумнял и го карам с Mobil Rally Formula 5W-50. Разкошно масло. Пълна синтетика. Няма тропане на повдигачи, няма шумове. Пък и колата върви доста повече. Истината е,че Mobil е фирмата с най-добри разработки в маслата в световен мащаб. Вносител е една фирма до бенз. "Шел",Казичене- "Ото Топ" ООД.

Но и преди и сега ми харчи масло, особено напоследък.
Малко история на мотора. През м. август ми прегря на едно кръстовище в София, изхвърли водата. Беше се развалил термостата.
През м. Декември започна да губи антифриз. Майсторите решиха,че попада в цилиндрите и излиза през ауспуха. Сменихме гарнитура на главата, гумички на клапаните, семеринг на разпределителния вал и всички други неща в ремонтния комплект. Шлайфахме и главата.
Компресията е 10 атм от 1-3 цил, а на 4 ти е 9,8 атм..
Оттогава ми се струва, че харчът на масло се е увеличил доста.
Маслото вече е на 8000 км. Долял съм около 2 литра масло.
Скоро пътувах на 200 км от София при около 3500-4000 об./мин. След като се върнах долях около 200-300 гр. Колата няма видими течове.

Преди да напиша тези неща прочетох почти всички теми по въпроса във форума.

Причините, които изтъкват колегите, както и различните майстори са много. Моля вижте ги:
1. Теч от семеринга между двигателя и скоротстната кутия. Трудно се забелязва.
2. Гумички на клапаните. Но при мен те са сменени преди два месеца.
3. Запекли маслени сегменти. Маслото не се обира, а остава по стените на цилиндъра, при което изгаря.

Направих следните елементарни тестове.
1. При запален, но студен двигател отворих капачката за доливане на масло. Духаше адски студено и значително силно. Но масло не хвърляше.
2. След като отидох на работа (при загрят добре двигател) отворих отново капачката и оттам духаше отново, но и хвърляше ситни капчици масло. Намасли ми се дланта бързо.

Описвам фактите възможно най-подробно, за да дам представа за картината.
Моля за вашето по-компетентно мнение. Омръзна ми да гледам пръчката на маслото и през няколко дена да доливам масло:(

За вашите съвети благодаря предварително.
:D




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 11 мар 2005 22:03


щом духа силно-сегменти!
щом и масло харчи при сменени гумички-сегменти!
отиваш натам с всички сили май-май... :(

разгледай добре свещите-как са работили какво има по тях, какъв цвят и колко нагар...


Потребителски аватар
Passat_vr6
Мнения: 33
Регистриран на: Чет 17 фев 2005 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Passat_vr6 » Пет 11 мар 2005 22:07


ето моето мнение- Маслото ти го гори, защото е прекалено рядко вземи си налей 15в-40 пак да видим. немога да ти препоръчам точна марка масло но мисля че мобил си е доста добро :wink: но слагай по гъсто че като е рядко не уплътнява хубаво. то и за тва ти е взело да гори толкоз много. Ще ме извиняваш ама 5в-40 се слага на двигатели до 100 000 км. а 10в-40 до 150 000-200 000 км. твоя надали е по малко. затова :deal


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 11 мар 2005 23:53


И на мен не ми е ясно защо колегата не е сложил 10в40, но явно така е решил.Струва си да се опита с по-гъсто масло, преди да се предприеме какъвто и да е ремонт, но вероятността това да реши проблема не е никак голяма :roll: А на теория моторът гори най-много масло във високите обороти.Няма да забравя служебната Корса на брат ми, която от София до Русе одуха 1 литър масло :D


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Съб 12 мар 2005 11:54


vaskoto1 написа:..........

дамммм ..... "гумички на буталата"


Потребителски аватар
Passat_vr6
Мнения: 33
Регистриран на: Чет 17 фев 2005 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Passat_vr6 » Съб 12 мар 2005 18:18


Преди около година на ауди 100 2.0i някой "майстор" беше сложил 5w-40 и за 1000км изгори 2л..Двигателя беше на 250 000 км. след като сложихме 20w-50 (имаше и промивка) спря горенето на масло.

Просто сигментите които не са първа младост не могат да обират по финните масла.


mitashki
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 10 мар 2005 23:40
Автомобил:
Двигател:

Развитие на проблема :)

Мнениеот mitashki » Нед 13 мар 2005 23:41


Здравейте приятели,
приемам всичките съвети, които сте дали. Виждам, че повечето от вас са се насочили към смяна на износени сегменти или пък замяна на маслото Mobil 5W-50 с по-гъсто масло, например 10W-40 или 15W-40.
Ще споделя моя скромен опит с вас за вискозитетите.
При високите температури, които се получават в двигателя маслото става по-течливо. Особено това важи за полусинтетичните и минералните масла (10W-40 и 15W-40). Т.е. вискозитетът на 10W-40 се променя от 10W на 5W при висока температура, а на 15W "слиза" на 10W. Другото важно нещо е, че синтетиката 5W задържа вискозитета си такъв, какъвто е в голям температурен диапазон, т.е. 5W е еднакво течливо, както при -10С, така и при 80С. Именно това му качество прави така,че при много студен старт - 15С да не ми "чукат" хидравличните повдигачи и клапаните.
Което значи, че по-гъстото масло си има и добрите, но в повечето случаи по-лоши страни.
Двигател каран със синтетично масло и редовно сменяно има реалния шанс и на 350-400 х. км. да е границите на заводските износвания и да не харчи масло. Освен това синтетиката се рентира и с по-дългия пробег - 15000 км от смяна до смяна. Освен това по-малкото натоварване, което създава по-"тънкото" масло се отразява на икономичността на двигателя - около -5-7% намаление на разхода на гориво.
Имам и пример с единя служебните бусове - Peugeot Boxer2,5 TD. Кара с 5W 40 на Mobil, от както е купен. Въпреки че гаранцията от София Франс Ауто отпада! В момента е на 312 000 км. и не харчи грам масло. Сменя се на 15-18 000 и се кара здраво. Няма лоши масла, но както ви споделих, моето лично и скромно мнение е,че разработките на Mobil в маслата са доста доста напред.


При минералните масла при -15С масло с вискозитет 15W е доста гъсто, малко прилича на пчелен мед. Това допълнително товари маслената помпа и затруднява паленето. При 20W положението е още по-лошо. Затова и 20W се използва при много уморени мотори, къде трябва голямо уплътняване и преди всичко е "лятно" масло.:)

По отношение на моя проблем с харченето на масло започнах да се оглеждам по внимателно за течове. Снощи бях спрял на OMV Студентски град да заредя газ. След като потеглих ме загриза любопитството дали има следи по земята,където колата беше спряла. Спрях отново, върнах се и ... наистина! Имаше малка локвичка (диаметър 8-9 см) и няколко големи капки масло. Потеглих и отново спрях след няколко метра, защото можеше течът да не е от мен. Но уви течеше от мен. Отново имаше капки масло по земята.
Може да ви се струва странно, но се зарадвах.:) Течът значеше, че загубата на масло не е от изгаряне, а от поизносена уплътнителна гарнитура. Което може да не доведе до смяна на сегменти и тежък скъп ремонт. Засега :)
Не знам обаче откъде тече. Реших да проверя и след като паркирах колата сложих едно случайно намерено парче стиропор 700х700х10 мм. под двигателя. На сутринта обаче стиропора го нямаше:)) Клошарите-цигани го бяха задигнали. Така и не можах да проверя колко и от къде тече.:) Както казваше един приятел и онази работа да си оставиш навън и нея ще ти я вземат.

Това беше малко смешно отклонение, за да ви развеселя в забързаното ежедневие.
Но иначе проблема с теча си остава. Ще я заведа на сервиз, за да се види от къде тече.
Моля ви дайте съвет къде може да е въпросният теч. Мисля, че даже се усилва.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 14 мар 2005 0:09


и преди съм цитирал колегата Алекс от БМВ-форума:

вискозитет- най-вероятно темата за най-чест спор затова и ще бъда кратък и ще пиша наизуст. вискозитета се мери със числа- колкото по-голямо числото- толкова по-гъсто (по-трудно) се лее (но маже по-добре). автомобилните масла имат 2 числа- примерно 5W30 което означава че студено маслото се лее лесно (5) докато горещо се лее по-трудно (30). маслата които се ползават в момента са 0W30 до 20W60 (други не съм виждал- може и да има). диференцялните масла не се мерят на студено- само при работна температура- от там и W90 е типично диференцялно масло. ако имаш шпер (limited slip) дифернцял се добавя и спецялна добавка за "търкане" за шпера но това е друга тема. та 0 за първото число значи че маслото се лее супер лесно като е студено докато 60 за второто число значи че маслото при високи температури се лее по-трудно. защо има значение? ми към маслото се предявяват много противоречиви изисквания- при запалване на студен двигател маслото трябва да е със нисък вискозитет и да бързо да "напълва" двигателя за да не се трият частите на сухо. 85% от износването на двигателя се получава при първите 5 минути след като студения двигател е запален; същото важи и във по-малка степен като се запали и топъл двигател защото независимо че двигателя е работил преди известно време маслото пак се е стекло в картера и двигателя е сух- от там и по чуждите държави такситата като запалят двигателя като излизат на работа го гасят едва след като им свърши смяната- практиката сочи че е по-евтино да ти работи непрекъснато двигателя и да изкара 500к км без основен ремонт от колкото да го гасиш и палиш и да изкара 150к км...


така стоят нещата.
за съжаление личния ми опит показва че мотор с 5 или 0W протича като лейка.
а повдигачите се сменят щом тракат-значи са поизносени-те не могат да са ти критерий...


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Пон 14 мар 2005 8:37


Не съм много съгласен, защото : първата цифра преди W указва вискозитета/летливостта или както го кажете при НИСКИ температури / на маслото /. Втората цифра е за високи температури. Така че няма как да ти гори маслото щото е 5W или 0W - освен ако не караш само по 2-3км и колата ти не може да загрее.

Последна промяна от Toledo на Пон 14 мар 2005 15:31, променено общо 1 път.


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Пон 14 мар 2005 9:34


Здравейте, ще си позволя и аз да дам мнение по въпроса, защото и аз карам същия мотор 1,8 моно на газ. Имам Пасата вече 5 година , 4 от които го карам с газова уредба. Винаги съм наливал "дебело"масло 15w-40 и до следваща смяна да съм доливал мах. 200 -300 мл. До колкото знам тънки малса и пълни синтетики с добри, но за нови мотори, а за тези над 100 хил само дебело иначе мотора го издухва и като цяло не му е добре смазването особено в студовете. Бих препоъчал малслото на Valvoline модела Max Life за коли над 100хил
Поздрави.


Потребителски аватар
Rado
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rado » Пон 14 мар 2005 13:25


vaskoto1 написа:щом духа силно-сегменти!
щом и масло харчи при сменени гумички-сегменти!
отиваш натам с всички сили май-май... :(

разгледай добре свещите-как са работили какво има по тях, какъв цвят и колко нагар...


НА това за казва гумички на боталата ама 100%


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

За двигателното масло... отново.

Мнениеот stil » Пон 14 мар 2005 13:53


Първо за някой неточности.

При високите температури, които се получават в двигателя маслото става по-течливо. Особено това важи за полусинтетичните и минералните масла (10W-40 и 15W-40). Т.е. вискозитетът на 10W-40 се променя от 10W на 5W при висока температура, а на 15W "слиза" на 10W.

Тези две масла имат ЕДНАКЪВ вискозитет при работна температура, съответстващ на клас 40 по SAE. При 100°C той се движи в границите 12.5 – 16.3 mm2/s. Вискозитетът, съответстващ на класа пред буквата W (winter) се отнася само за отрицателни температури.

Другото важно нещо е, че синтетиката 5W задържа вискозитета си такъв, какъвто е в голям температурен диапазон, т.е. 5W е еднакво течливо, както при -10С, така и при 80С.

Това би било ИДЕАЛНОТО двигателно масло. За съжаление такова няма.
Вярно е, че в сравнение с минералните синтетичните масла имат по-висок вискозитетен индекс, т.е. по-бавно изменят вискозитета си при изменение на температурата. Но дори и най-добрите образци от тях в интервала 40-60°C изменят своя кинематичен вискозитет 5-6 пъти. При по-големи температурни интервали изменението може да достигне стотици, дори хиляди пъти.

Освен това по-малкото натоварване, което създава по-"тънкото" масло се отразява на икономичността на двигателя - около -5-7% намаление на разхода на гориво.

Не всяко синтетично масло води до икономия на гориво. Само класифицираните (чрез сертификация по API) като EC (Energy Conserving) могат да намалят разхода с 1-3%.

Сега по проблема.

Всички знаят, че разходът на масло се усеща най-вече при дълъг път. Разходът може да се компенсира чрез замяната на маслото с такова с по-висок вискозитет. Разбира се до известна степен. Но кой от двата вискозитетни класа в означението (15W-40) трябва да гледаме? Разбира се вторият. Защото той е определящ при експлоатация в номинални условия (загрят двигател). Първият влияе само на първоначалният пуск на двигателя, и то най-вече при ниски (отрицателни) температури.

Ти си карал колата първо с 10W-40, след това си го сменил с 5W-50, т.е. сложил си масло с по-нисък вискозитет при отрицателни температури и по-висок вискозитет при работна температура. С което можеш да очакваш два ефекта:
1) по-лесен студен старт, съответно по-добро мазане. Което веднага си усетил – спрели са да чукат повдигачите.
2) по-малък разход на масло. Което пък не си установил, а точно обратното – забелязал си увеличение на разхода. Следователно има проблем в двигателя, както ти е казал и vaskoto1.


Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stancorotax » Сря 16 май 2007 10:49


Здравейте колеги

Това което Ваското цитира, с по-прости думи - двете цифри за вискозитета на маслото 15W40 (примерно) означават следното:
- първата цифра е колко маслото издържа на студа, демек колко се запазва вискозитета му при ниски температури. 15W.. се сгъстява повече, затова при студена кола могат да потракат хидр. повдигачи; 5W... се сгъстява по-малко и се пали по-лесно при -40 примерно :D
- втората цифра ...W40 показва колко маслото става по-рядко на високи температури, ...W40 става по-рядко от ...W50
Затова масло с широки граници 5W50 (синтетиката може да постигне това) остава с относително постоянен вискозитет и при ниски, и при високи температури, демек е всесезонно масло


smooth_dog
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 0:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот smooth_dog » Сря 16 май 2007 21:21


Обърнахте го на тема за масла, а на колегата му трябва ремонт на мотора. Изглежда при прегряването сегментите не са издържали и това няма да се промени с никакво масло.
А теча на семерингата на коляновия вал се забелязва много добре.
В сервиза, в който работя този ремонт с качествени части + труд излиза около 350 лв / да го имаш за ориентация ако решиш да правиш ремонт /. Ако смяташ, че ти е по-изгодно да наливаш масло все пак не пренебрегвай изискванията на проиаводитела.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3970
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Сря 16 май 2007 21:33


момчета, нищо лично, ама ми се струва, че колегата отдавна си е решил проблема...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта