
Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
- bora sev
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 13:21
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AHF
- Местоположение: Севлиево
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Всички ВАГ автомобили излизат от завода с червена течност G12. Пише си го на разширителното казанче. 

- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
bora sev написа: Пише си
Ще ти издам една тайна

От това, че на твоето е написано нещо в никакъв случай не следва, че на всички казанчета трябва да пише същото. На моето например нищо подобно не е написано
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Щом не ти пише - слагай си каквото знаеш. После като отвориш тема за проблем създаден от неправилно използвана течност, не се шашкай ако никой не ти отговаря 

- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
И да не пише , препоръчвам Г12 ( на старите ВАГ наистина не го пишеше ) . Последиците от прод.ползване на евтин антифриз са неприятни , включително и спукано ( разядено) радиаторче на парното.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Понеже са токсични производителите ги оцветяват в ярки цветовее, но поради липсата на единен стандарт не винаги може да се определи по цвета кой какъв вид е. Единствено антифризите произведени специално за влагане в завода производител отговарят на определени цветове, например за VW:
## антифриз с индекс G10 - зелен е за автомобили до 1991 г. производство;
## антифриз с индекс G11 - син е за автомобили от 1991 до 1997 г. производство;
## антифриз с индекс G12 - розов е за автомобили от 1997 до 2003 г. производство;
## антифриз с индекс G12+ - виолетов е за автомобили от 2003 г. и нагоре производство;
Ако вашитя автомобил е в гаранция или пък не е, но искате да си го карате дълго и безаварийно подбирайте антифриз, който препоръчва производителя, не вярвайте на щедрите обещания на етикетите на антифризите които се предлагат. Най-малко можете да погледнета например на разширителния съд, на повечето съвременни автомобили е обозначен вида антифриз който е препоръчително да се ползва. Не ползвайте например антифриз G12, ако на разширителния съд пише G11.
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Имах Голф МК3 , на около 300к.км беше когато преминах на Г12 , продадох го на над 600к.км ( колата пътуваше редовно извън Бг ) , на казанчето пишеше Г11- да. Не се "счупи" де
М/у другото един път ползвах и с виолетовия оттенък . Форд Транзит : на двата ми последни - и на тях Г12 , пак без проблем , ама никакъв . Имам в момента един дърт кошник Чероки , от синия хантифриз прее...цака парното и едни налепи ужасни в казанчето , проби се и главния радиатор (така го купих - скрита картинка ) , промивка на системата , нови радиатори парно и преден от Добрич + Г12 антифриз ...еми стана пет години , фервуари почваме шеста ...само яко юркане и каране . Казанчето чисто като сълза .
Да , има една "опасност" при преминаване от Г11 на Г12 . А тя е , че ако по някаква причина има тръгнал процес на пробив в системата, но все още няма намек затова ( котления камък е запушил теча ) , при наливането на Г12 шурва оттам , защото Г12 разтваря без остатък котлен камък , налепи и ръжда. Това е. Никого не карам насила
И нека коментара ми не се взема "насериозно"
П.п. Пропуснах да добавя и нещо друго , на Черока исках да сменя и водната помпа тогава , не знам как да я опиша в какъв "вид" беше ...човек ще си помисли , че е била в океана години наред ....едни налепи , ръжда по турбинката . Но стана така , че тр. да чакам доста да ми доставят , рискувах и не я смених . Мина време, доставиха ми . Отварям наново за смяната
лъсната , като нова . Г12 е разтворил всякаква ръжда и мръсотия . Още съм с нея
новата стои на рафта .

Да , има една "опасност" при преминаване от Г11 на Г12 . А тя е , че ако по някаква причина има тръгнал процес на пробив в системата, но все още няма намек затова ( котления камък е запушил теча ) , при наливането на Г12 шурва оттам , защото Г12 разтваря без остатък котлен камък , налепи и ръжда. Това е. Никого не карам насила

И нека коментара ми не се взема "насериозно"

П.п. Пропуснах да добавя и нещо друго , на Черока исках да сменя и водната помпа тогава , не знам как да я опиша в какъв "вид" беше ...човек ще си помисли , че е била в океана години наред ....едни налепи , ръжда по турбинката . Но стана така , че тр. да чакам доста да ми доставят , рискувах и не я смених . Мина време, доставиха ми . Отварям наново за смяната


- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Моето радиаторче за парното е произведено през 94г и още не се е разпаднало. Често карам с чешмяна вода, понякога с антифриз от най-евтиния, а няколко години въпросното радиаторче си стоеше празно (демек пълно с въздух, който би трябвало да му се отрази доста зле). Все още си имам отлично парно. И какво следва от всичко това - ами нищо не следва. Точно както нищо не следва и от твоя пост.
Все ми се струва, че производителя на колата знае най-добре с какъв антифриз е най-добре да се кара. И моя и твоя опит в това отношение не са особено меродавни.
Все ми се струва, че производителя на колата знае най-добре с какъв антифриз е най-добре да се кара. И моя и твоя опит в това отношение не са особено меродавни.
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
В това че G12 почивства и аз се уверих.Правя промивка на системата на едно голфче.Чистих разширителния съд,така го изчистих че можеще да си налея да пия вода от него.Доместос в системата,вода...вода...вода загряване пак хвърлям вода пак загрявам и т.н.Хвърлих 10 легена вода.Разказа ми се играта.Докарах го до там че наливам бистра вода като я точа ми се струваше даже още по-бистра
.Наливам червения антифриз паля и след 5 минути гледам мизериите пак се разхождат из разширителния съд




- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
ktamen написа: И какво следва от всичко това - ами нищо не следва. Точно както нищо не следва и от твоя пост.
Не се впрягай бе човек , нали темата е Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил аз описвам неща до които лично съм се сблъсквал . И ги споделям ....или май е крайно време да престана

- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Не се впрягам. И ти недей да приемаш думите ми като заяждане
Просто исках да кажа, че една птичка пролет не прави.И че не е сигурно от какво ти е протекло радиаторчето, както не е сигурно, че ако някой издевателства над своето радиаторче като мен, че пак ще изкара 20 години.
Всички антифризи са смес от етиленгликол и вода и антикорозионни добавки. Тези добавки най-често са разни киселини, които трябва да образуват защитен слой. Смяната на антифриза значи да се сменят тези киселини с други, които да образуват друг защитен слой. Ама подобна смяна никак не се препоръчва от производителя на колата.

Всички антифризи са смес от етиленгликол и вода и антикорозионни добавки. Тези добавки най-често са разни киселини, които трябва да образуват защитен слой. Смяната на антифриза значи да се сменят тези киселини с други, които да образуват друг защитен слой. Ама подобна смяна никак не се препоръчва от производителя на колата.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
А защо тогава някъде казват, че е хубаво антифриза да се сменя на 4-5 години?
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Защото колегата не е наясно с много неща, затова :)
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
lz2aii написа:А защо тогава някъде казват, че е хубаво антифриза да се сменя на 4-5 години?
Разбира се, че е хубаво да се сменя, но пак с такъв какъвто е препоръчал производителя на колата, а не всеки път с различен. Добавките не са вечни, това е причината да се налага смяна.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Антифризът трябва да е съвсем леко алкален, с течение на времето се вкислява и затова се подменя. Големите транспортни фирми, които имат стотици камиони, следят алкалността и слагат съответните добавки, не сменят антифриза.
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
За хората с дампферен маховик:
НЕ оставяйте колата с включена предавка на наклон - държите пружините в маховика под напрежение!
Аз на 5 години смених всички течности - спирачна, антифриз, масло в скоростната кутия..
НЕ оставяйте колата с включена предавка на наклон - държите пружините в маховика под напрежение!
Аз на 5 години смених всички течности - спирачна, антифриз, масло в скоростната кутия..
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 76 госта