Polo 9N - вентилаторът на парното работи само на 4-та степен
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Нед 17 апр 2011 15:21
- Автомобил: VW Polo IV
- Двигател: AZQ 2003
- Местоположение: Перник
Polo 9N - вентилаторът на парното работи само на 4-та степен
Отварям тази тема, само за да споделя опит. Проблемът го диагностицирах успешно благодарение на подобна тема в раздела за Пасат http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=315438&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82+%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80. Оказа се термопредпазителят на резисторния блок. На немски сайт попаднах на подробно обяснение със снимки как да се стигне до въпросния резисторен блок: http://www.polo9n.info/Wissen/anleitungen/vorwiderstand-tauschen. Единственият инструмент, който ви е нужен, е ключ звезда Torx 15. Развиват се общо 12 винта по таблото - местоположението им е показано с червени стрелки на снимките. Всъщност трите стрелки вляво на първата снимка са поставени малко неточно. Първо трябва да махнете гумената облицовка на пространството пред скоростния лост. Зад нея ще видите първите 2 винта. Те придържат една ламаринена пластинка, която поне аз не успях да сваля, но зад нея има още един винт, който трябва да се развие, за да успеете да махнете "рафтчето" под жабката. Решението беше да огъна внимателно ламаринената пластина назад, за да стигна до въпросния винт - намира се зад горния й десен ъгъл. И така - като махнете първите 6 винта, можете да свалите рафтчето. След това развивате останалите 6 винта от втората снимка и сваляте цялата жабка чрез издърпване напред и надолу. След това повдигате изолационния материал и горе вляво ще видите това, което е показано на третата снимка. Резисторното блокче е мушнато във въздуховода пред вентилатора. Завъртате го леко обратно на часовниковата стрелка и то ще се освободи, и ще можете да го издърпате. След това всеки си преценява дали ще го сменя изцяло или ще се опитва да му запои нов термопредпазител (240 градуса, 10 А), ако само той е изгорял. Целият резисторен блок тук в Германия струва около 20 евро. След това сглобявате по обратния ред. На немския сайт също така препоръчват, преди да започнете работа да разкачите акумулатора, за да не стане някой сакатлък, ако по невнимание задействате въздушната възглавница.
- stefko1992
- Мнения: 38
- Регистриран на: Вто 17 сеп 2013 12:56
- Автомобил: vw polo 9n
- Двигател: SDI 64 hp
- Местоположение: стара загора
Re: Polo 9N - вентилаторът на парното работи само на 4-та ст
Доста полезно,за да не отварям нова тема ще попитам тук,надявам се да не е проблем.Аз имам сходен проблем но с "врътката" на градусите на парното.Проблема е че след като я завъртя не винаги се задейства ел. клапата която регулира топлия и студения въздух,или ако се задейства може и да е след 20 минути примерно.Някой случайно да има предположение от къде може да е проблема? 

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта