Явно наистина износване или луфт във фтулките не може да се види с просто око.За това утре отивам и си купувам нови втулки сменям ги и ако не се оправи го хвърлям.
Иначе аз няма редуктор.Магнитите на статора са добре.А отделен кабел маса към стартера нямам.Не знам трябва ли да имам?
Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е маховика?
- ktamen
- Мнения: 6390
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Кои магнити са добре? Не си ли с електромагнити? Аз не мисля, че проблема е във втулките. Венеца не го обръщай, той си има посока, от която трябва да влиза зъбчатката на стартера, Самите зъби завършват със заобляне за да е по-лесно зацепването, това заобляне всички сме го виждали, но повечето си мислят, че е от износване.
Не ми стана ясно точно в каква позиция стартера върти леко и в каква трудно, възможно ли е стартера да е от друга кола? Отделен кабел за маса не съм виждал на никоя кола.
Не ми стана ясно точно в каква позиция стартера върти леко и в каква трудно, възможно ли е стартера да е от друга кола? Отделен кабел за маса не съм виждал на никоя кола.
- К.Одаджийски
- VW експерт

- Мнения: 12172
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Кабела за масата при мен от акумулатора е щипнат за купето и продължава до единия болт на стартера.
Към колегата, виж му на тоя стартер задната капачка, която затваря четките, има една бакелитова шаѝба да не се е износила и да не е изсъхнало. Ако е имало триене там лесно ще го забележиш, смажи хубаво с гресчица. Оказва се че тая шайбица като изсъхне "стиска" ротора като в менгеме
Към колегата, виж му на тоя стартер задната капачка, която затваря четките, има една бакелитова шаѝба да не се е износила и да не е изсъхнало. Ако е имало триене там лесно ще го забележиш, смажи хубаво с гресчица. Оказва се че тая шайбица като изсъхне "стиска" ротора като в менгеме
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
При мен маса не отива до стартера.От акумулатора е щипнат за купето и от там завит с една гайка към една греда до ск. кутия.Чудя се дали да не пусна една маса към стартера за всеки случай?
Тази бакелитова шайба я гледах и верно е суха и сякаш поизносена,ама се чудя как може толкова много да спира стартера? Като пробвам стартера и му стисна оста на ротора с пръсти направо го спирам-това нормално ли е да няма толкова сила?
До колегата ктамен нямам редуктор и не знам за какви електромагнити казваш.Има магнити само на статора-стоят си не мърдат.Стартера според мен си е оригиналния.Върти много трудно точно като е в положението все едно е монтиран на двигатела -наклон и т.н. Завъртя ли го малко около оста му и почва да върти по-леко.Разбираш ли?
Тази бакелитова шайба я гледах и верно е суха и сякаш поизносена,ама се чудя как може толкова много да спира стартера? Като пробвам стартера и му стисна оста на ротора с пръсти направо го спирам-това нормално ли е да няма толкова сила?
До колегата ктамен нямам редуктор и не знам за какви електромагнити казваш.Има магнити само на статора-стоят си не мърдат.Стартера според мен си е оригиналния.Върти много трудно точно като е в положението все едно е монтиран на двигатела -наклон и т.н. Завъртя ли го малко около оста му и почва да върти по-леко.Разбираш ли?
Последна промяна от Lifeguard на Пон 01 дек 2014 20:22, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт

- Мнения: 12172
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Смажи я шайбата и ще се изненадаш колко по лесно върти стартера
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Стига ве, не може от една несмазана шайба да спреш стартер с пръсти, това да не е детска играчка. Аз тествам стартера на сухо като сложа дървен кол и се опитвам да го спра, ако спре проблема може и да е от окъсил ротор.
- К.Одаджийски
- VW експерт

- Мнения: 12172
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Не можеш да го спреш с пръсти, но смазването на въпросната шайба ми отложи купуването на нов акумулатор за 8 месеца
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Ами колеги явно остава ротора,защото днес смених и втулките,смазах отново всичко част по част,сглобявам и накрая какво пак същата работа.Върти,ама пак едно мудно и го спирам като стисна оста с пръсти.Прави ми впечатление,че шалтера грее много,че чак пари като завърти 2-3 пъти.Това признак на какво е според вас?
Като му подам плюс на малката гайка да изхвърли бендикса и да завърти се мъчи.Ако подам плюс на голямата гайка,където не изхвърля бендикса върти здраво.Пиша,но не знам това има ли значение и някаква зависимост?
Като му подам плюс на малката гайка да изхвърли бендикса и да завърти се мъчи.Ако подам плюс на голямата гайка,където не изхвърля бендикса върти здраво.Пиша,но не знам това има ли значение и някаква зависимост?
- ktamen
- Мнения: 6390
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Вероятно шалтера ти е за ремонт или за боклука. Ако гайките са добре стегнати и няма корозия не трябва да има загряване. Загряване има, ако има лош контакт, ако този лош контакт не е при гайките остава да е при пластината, която свързва главите на двата болта вътре в шалтера.
Монтирай го на колата и измери колко волта реално стигат до него като завъртиш ключа. Единия пробник на корпуса на стартера, а другия на кабелчето излизащо от четките.
Монтирай го на колата и измери колко волта реално стигат до него като завъртиш ключа. Единия пробник на корпуса на стартера, а другия на кабелчето излизащо от четките.
- Stenly
- Мнения: 1968
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Смени си венеца ясно личи ,че е износен.Смяната е с нагряване но внимавай.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Ама шалтера е чисто нов и със стария пак така прави.Аз още не съм монтирал стартера,защото виждам,че няма смисъл.Явно има някакъв проблем ротор-стартор.Не може с два пръста да го спирам,а искам да ми върти умрелия от студ и скован двигател сутрин.
- К.Одаджийски
- VW експерт

- Мнения: 12172
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 РП 89г.-бендикса не зацепва-износен ли е махови
Взимай смело от моргата стартер и му прехвърли новите части от твоя, четки, бедникс, почисти го и монтирай смело или пробвай само със смяна на ротора, но си мисля че е възможно и на статора да е отлепил или да е тръгнал да се отлепя някой магнит
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта