Колеги, искам да взема един пасат 2007г, 2,0 TDI, 170к.с. 220К, но разбрах, че продавача е сменил маслената помпа, при това не в оторизиран сервиз на VW и сега му давало някакъв шъм/тракане при палене.
От оторизирания сервиз на VW ми заявиха, че при тях маслена помпа на двигателя се сменя задължително заедно с още някаква част (май че картер беше) и удоволствието струвало около 2000 лв.
При положение, че продавача е сменил помпата с друга втора ръка без да подмени въпросната част, то те не давали никаква гаранция и не се наемат да оправят въпросното хлопане (без да се смени помпата с нова оригинална и въпросната част)
Някой имал ли е подобен проблем и това с помпата масово явление ли е за този модел ?
Има ли някаква опасност ако взема автомобила с този недостатък?
Моля за съвет.
пасат 2007г, 2,0 TDI, 170к.с. Маслена помпа
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: пасат 2007г, 2,0 TDI, 170к.с. Маслена помпа
На почти всичко 2005-2008 го има проблема с маслената помпа.
При тях е по този вид

Оцветената част в червено се сменява. Да обаче, някоя от двете зъбчатки с веригата, също правят бели. Износват се самите зъби и не може да се намерят нови, понеже VW вече не ги правят така. Отива се на вариант с нова маслена помпа с друг вид задвижване. Струва към 2000 лева. А може и по друг начин. Ако искаш пиши ми на лични, да си разменим телефоните и да ти обясня кое как е, че не ми се пише.
Ето как е при по-новите. Отпада веригата и задвижването е изцяло със зъбчатки.

При тях е по този вид

Оцветената част в червено се сменява. Да обаче, някоя от двете зъбчатки с веригата, също правят бели. Износват се самите зъби и не може да се намерят нови, понеже VW вече не ги правят така. Отива се на вариант с нова маслена помпа с друг вид задвижване. Струва към 2000 лева. А може и по друг начин. Ако искаш пиши ми на лични, да си разменим телефоните и да ти обясня кое как е, че не ми се пише.
Ето как е при по-новите. Отпада веригата и задвижването е изцяло със зъбчатки.

Re: пасат 2007г, 2,0 TDI, 170к.с. Маслена помпа
Проблема с 6-тограма е голям, в смисъл, въпрос на време е да превърти, а превърти ли и не се ли усетиш на време, заминава турбината, може и мотора.
Има задвижване с верига, като на първата снимката. Веригата също прави проблеми наред с 6-тограма, който първоначално мисля, че беше 8 или 10мм. по спомен. Ако колата ти е с верига, можеш да я ъпгрейднеш към зъбни колела стига да си набавиш нужните части.
По-късно VW заменят веригата със зъбни колела, като на втората снимка, но продължават да ползват старият размер 6-тограм, който продължава да прави проблеми.
След 2007-2008 година 6-тограма го ъпгрейдват, като го правят с по-голям диаметър 10 или 12мм беше по спомен и проблема общо взето се решава.
Проблема на малкия шестограм е, че се разбива с времето и пробега - заоблят се ъглите му съответно превъртайки разбива леглото на единия от балансиращите валове в които влиза, докато в един прекрасен момент не превърти напълно и помпата спира да качва масло и става белята.
Хубавото е, че 6-тограма струва 10лв, лошото е, че балансиращите валове са 2xxx лв. Добрата новина е, че в Проспиид рециклират твоят като подсилват шестограма, тоест там където контактува с вала е по-голям диаметър и е на шлици, а откъм помпата си е на стария диаметър. Услугата струва 490лв и става в рамките на деня, или най-късно другия ден.
http://www.prospeed.bg/bg/blog/3/122
Супер точни и коректни са, просто изпращаш твоя стария, те ти пращат рециклиран комплект с модифицирания шестограм. Имай предвид, че валовете са поне два вида. Готовият рециклиран, който ми изпратиха, не пасна на запчатката на моят вал и се наложи да рециклират моят, нещо което и те не знаеха до този момент.
Въпросния 6-тограм, просто е задължително да се сменя при обслужване на мотора ролки и ремъци според мен. Не струва пари, но създава много скъпи ремонти.
Има задвижване с верига, като на първата снимката. Веригата също прави проблеми наред с 6-тограма, който първоначално мисля, че беше 8 или 10мм. по спомен. Ако колата ти е с верига, можеш да я ъпгрейднеш към зъбни колела стига да си набавиш нужните части.
По-късно VW заменят веригата със зъбни колела, като на втората снимка, но продължават да ползват старият размер 6-тограм, който продължава да прави проблеми.
След 2007-2008 година 6-тограма го ъпгрейдват, като го правят с по-голям диаметър 10 или 12мм беше по спомен и проблема общо взето се решава.
Проблема на малкия шестограм е, че се разбива с времето и пробега - заоблят се ъглите му съответно превъртайки разбива леглото на единия от балансиращите валове в които влиза, докато в един прекрасен момент не превърти напълно и помпата спира да качва масло и става белята.
Хубавото е, че 6-тограма струва 10лв, лошото е, че балансиращите валове са 2xxx лв. Добрата новина е, че в Проспиид рециклират твоят като подсилват шестограма, тоест там където контактува с вала е по-голям диаметър и е на шлици, а откъм помпата си е на стария диаметър. Услугата струва 490лв и става в рамките на деня, или най-късно другия ден.
http://www.prospeed.bg/bg/blog/3/122
Супер точни и коректни са, просто изпращаш твоя стария, те ти пращат рециклиран комплект с модифицирания шестограм. Имай предвид, че валовете са поне два вида. Готовият рециклиран, който ми изпратиха, не пасна на запчатката на моят вал и се наложи да рециклират моят, нещо което и те не знаеха до този момент.
Въпросния 6-тограм, просто е задължително да се сменя при обслужване на мотора ролки и ремъци според мен. Не струва пари, но създава много скъпи ремонти.
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: пасат 2007г, 2,0 TDI, 170к.с. Маслена помпа
Не е само веригата, самите зъбни колелета им се износват зъбите и не могат да я въртят. После е ясно какво става при ниско ниво на маслото.
Мога да помогна с номера на алтернативните зъбчатки. Трябва да се има предвид, че междинната такава трябва някак си да се захване за корпуса на маслената помпа. Трябва да се пробие дупка, да се центрира, да се затегне с определено усилие с поеходящ инструмент...
Аз лично в момента чакам от Проспийд подобрения шестограм и балансиращ вал. Като пристигне, ще кача снимки.
Мога да помогна с номера на алтернативните зъбчатки. Трябва да се има предвид, че междинната такава трябва някак си да се захване за корпуса на маслената помпа. Трябва да се пробие дупка, да се центрира, да се затегне с определено усилие с поеходящ инструмент...
Аз лично в момента чакам от Проспийд подобрения шестограм и балансиращ вал. Като пристигне, ще кача снимки.
Re: пасат 2007г, 2,0 TDI, 170к.с. Маслена помпа
Благодаря на всички, много полезна информация. Aimbotfan, страхотно ако имаш възможност да качиш снимки, интересно ми е какъв е резултата на подобрения вариант...
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: пасат 2007г, 2,0 TDI, 170к.с. Маслена помпа
За съжаление не съм бил при майстора докато е разглобявал колата и докато е слагал новите работи. Имам снимки преди и снимки след. Ако има интерес, ще ги кача. Очаквам утре да пристигне новия вал с новия шестограм, и тогава ще се качват пак снимки.
-
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
- Автомобил: Passat 9 Elegance
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: пасат 2007г, 2,0 TDI, 170к.с. Маслена помпа
Може ли да напишеш кода на мотора с премахнат проблем с маслената помпа.Или да се оглеждаме след 2009г KR Мотор.
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: пасат 2007г, 2,0 TDI, 170к.с. Маслена помпа
Не е до код на мотора. Мисля, че е години 2005 и 2006, но не съм сигурен. Моят код е BMP(8клапана, Бош дюзи), но се проявявя и при BKP(16клапана, Сименс дюзи).
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Сря 21 сеп 2011 19:46
- Автомобил: Touareg V6 3.0 TDI
- Двигател: BKS 2008
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: пасат 2007г, 2,0 TDI, 170к.с. Маслена помпа
Здравейте, аз съм с 2.0 tdi 140к.с, BKP, модел 2008, на 101,000 км, колата е купувана от Порше. Питането ми е да сменявам ли вече шестостена?
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: пасат 2007г, 2,0 TDI, 170к.с. Маслена помпа
При следващата смяна на маслото. Просто се сваля картера и т.н.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта