Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Вто 22 окт 2013 19:34


Вече имам данни за разхода, който отбелязах и в по-горното ми мнение.
До тук - 10.96 л/100.
Понеже исках да видя колко точно газ харчи - с газта от това зареждане винаги я чаках да обърне на газ, и тогава потеглях. Така това е разход от само и единствено газ - докато загрява на място - одометъра не навива километри...
Със следващите 56 литра газ няма да я чакам непременно да е обърнала на газ, та да я подкарвам. Ще видя какво ще излезе...

Последна промяна от mrpetrov на Сря 23 окт 2013 15:09, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот kris11 » Сря 23 окт 2013 12:30


Офф : в кой град е пробега ?


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Сря 23 окт 2013 15:09


Област Силистра


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот kris11 » Сря 23 окт 2013 19:20


Града с 2 та работещи светофара :smile .Струва ми се високичък разхода.Истината е ,че от няколко години не съм ходил там не знам колко е натоварено сега движението.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Сря 23 окт 2013 21:20


То де-факто заради състоянието на пътната настилка няма нужда от повече светофари... :stumm


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Вто 26 ное 2013 16:10


Та с поредните 56 литра газ - без да я чакам да е обърнала на газ, та да потегля - успях да навия 611.4 км. Така излиза, че газ е харчила 9.16 л/100, но трябва да се отбележи, че времето позахладня, а и този път и на бензина се пада известна част от тези километри. За сега - на бутилка, бутилка и половина газ - 10 литра бенз.

Аз съм доволен! Грубо - 10 на 100 газ! :Mr Green Fun


S_Abonata
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 8:26
Автомобил: passat B5
Двигател: 1.6 AHL 98
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот S_Abonata » Нед 07 дек 2014 15:01


Привет, Колеги от коя жица да хвана точно сигнала за оборотите? На пасата ми са 4 жици на буксата на бобината-две дебели и две тънки? И може ли да взема "+" след контакта от червеният кабел на газовите дюзи. Благодаря предварително :gruebel


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Пон 08 дек 2014 10:14


При VW PASSAT B5 с код на двигателя AHL вземането на слаб сигнал за оборотите е удобно да стане от управляващият запалителният усилвател кабел:

B5-AHL-ignition-amp.png


На горната картинка това е модула означен с A52, а управляващият кабел е на пин 71 на конектора на бензиновият компютър, цвета на кабела е ЗЕЛЕН със СИВО.

За бъдещи справки на нуждаещи се - ето основната ел. схема на VW PASSAT B5 с код на двигателя AHL:
B5 AHL wiring diagram.pdf
(391.06 KиБ) Свален 112 пъти


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Пон 08 дек 2014 12:05


S_Abonata написа: И може ли да взема "+" след контакта от червеният кабел на газовите дюзи


Това не го разбрах. Уточни въпроса, моля.


S_Abonata
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 8:26
Автомобил: passat B5
Двигател: 1.6 AHL 98
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот S_Abonata » Пон 08 дек 2014 17:50


Благодаря много! Имам предвид дали мога да взема "+12V след контактния ключ" от общият (червен) кабел на газовите дюзи? (нали той е постоянен "+12" а "-" комутира дюзите) :th_up :gruebel


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Пон 08 дек 2014 20:51


Не ти препоръчвам.

Най-добре се получава, когато на съответните места подадеш очакваните сигнали. Ако го направиш по "твоя" начин - ефекта ще е, че газовия компютър ще работи нон-стоп, въпреки че си има режими на ниска консумация. А знаеш - компютрите забиват...
Аз лично изпълних исканата схема на 100%, и година и нещо нямам проблеми.
Отделно - въпроса със сигурността. Новите газови уредби имат, както всички знаете - евро сонди. Особеното при тях е, че се управляват от газовият компютър. То това е и целта на изсикването "подай +12V след контакт" - като врътнеш ключа - всички напрежения падат, съответно клапаните затварят, и всичко изгасва.
Ама всеки както си прецени...

Успехи!

П.П. Всъщност, ако те разбирам правилно - така както искаш да го направиш - за газовият компютър няма да има стабилни +12V "двигателя работи", понеже нормално - инжекторите се захранват след реле, управлявано от бензиновият комп. Ще се получат едни управляващи импусли "включи", "изключи", "включи", "изключи" към газовият комп, че свят ще му се завие...


S_Abonata
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 8:26
Автомобил: passat B5
Двигател: 1.6 AHL 98
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот S_Abonata » Пон 08 дек 2014 23:09


Съгласих се с теб, ще си хвана "+12V след контактния ключ" от бубината и няма да си правя гимнастики. Благодаря Ти колега за съветите и се надявам всичко да е наред със старта :horror :bishop


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Вто 09 дек 2014 11:18


Защо не погледнеш ел. инсталацията покрай радиото - обикновено там има няколко захранващи кабела, единият от които е след контакт. По този начин - като изгасиш двигателя (или изключиш от контакт) - радиото изгасва. На теб - точно това ти трябва. Като врътнеш ключа - 12-те волта да изчезват...


S_Abonata
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 8:26
Автомобил: passat B5
Двигател: 1.6 AHL 98
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот S_Abonata » Вто 09 дек 2014 18:22


Всичко свързах от към ел. инсталацията, но се получи една аномалия. Като тръгна да паля, колата трудно запалва и работи като, че ли на три цилиндъра, има едно тресене. След доста време на търсене на проблема, случайно бутнах газовия компютър и колата се оправи :11 , после пак допрях газ компа. към купето и пак същото тресене на двигателя, и в крайна сметка прекъснах кабела за оборотите и колата се оправи. Защо се получава така :gruebel , и дали кабела който трябва да се свържи към бубината, трябва да се даде на маса? Ако имаш някаква идея сподели :beer

П.П. +12 взех от бушоните под волана.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Вто 09 дек 2014 20:23


Според мен имаш някъде грешка по кабелите.
Щом като разкачиш даден кабел нещата се "оправят" - очевидно нещо не е вързано както трябва.
От личен опит мога да кажа, че докато инсталирах моят фобос - две седмици и нещо карах колата с настройка за сигнала за обороти "От първи инжектор". Нито тогава, нито в последствие като свързах сигнала за оборотите и ламбда сондата, съм имал проблеми.
Първата ми работа след като "навързах ГИ-то" беше да проверя, че на бензин няма промяна. Даже известно време си "возих" инжекторите в двигателният отсек без да има кабели вързани към тях.
Осем пъти мери, един път режи.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта