


Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Хубаво, но старият пасат почти сигурно няма климатик. Ел. стъкла може и да има слагани впоследствие (с едни копчета-шалтери). Други екстри няма да изброявам - може би ABS може да се спомене. Отделно, че отпред прилича на мастодонт. Ако ти трябва единствено за евтино придвижване го дръж, но при споменатите 4-5хил изглежда парите не са голям проблем. Така че почвай да гледаш нещо друго - докато намериш надеждна оферта.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12127
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Ей това климатика е страшен плюс и екстра, откакто са ви родили все на климатици седите. За 10 години с тая кола само един единствен път ми се случи да си помисля "Беше хубаво сега да има климатик"
В случая се съгласявам напълно с хулигана
Но оставям и вратичка, който иска да заповяда да го повозя 300-400 с 25 годишната си кола, която гарантирам е напълно изправна да видиме дали ще ги усети километрите, само трябва да прежали липсата на климатик
В случая се съгласявам напълно с хулигана
hooligan_sk написа:Честно казано автомобили от сорта на Б3 и голф2 са живи до ден днешен и се карат, не защото са много хубави и супер здрави, а заради сиромашията на народа ни. Тъжно, но факт, а вероятно и заслужен.
Скоростта се усеща отлично в новото поколение Фолксвагени, мотора се усеща отлично. Просто отнема няколко месеца за свикване след като си слезнал от редосеялката. Пасат Б3 тежи около 1100кг, Пасат Б7 тежи 1450кг. Габаритите не са много различни, можете да си представите коя кола има по-голяма плътност и повече "желязо" в нея. Зоните на деформация които се програмират с цел плавно отнема на кинетичната енергия при сблъсък пък, са едно страхотно инженерно постижение и нищо по-малко! Благодарение на тази философия, вече 20г гледаме Ф1 без нито един смъртен случай на пистата! Разбира се няма как да има пряко сравнение с болид за 500 000 000 евро, но основния принцип за постигане на пасивна безопасност е това.
Изобщо тук развивате теза според джоба си, а такава теза се защитава всякак, но не и обективно.
Ето и моите 5ст:
1. Има стари екземпляри които безспорно са интересни и си заслужава да се съхранят във времето. Такива коли не се ремонтират, а се реставрират и се карат през уикенда, когато не вали. Хоби за хора с възможности.
2. Едно съвременно ECU е така защитено физически и електронно, че на практика повредите в него се свеждат до производствени дефекти. А софтуера записан върху него не подлежи на амортизация. Байтове и битове отдавна не се губят. Така че хайде не мерси на карбураторите, би металните пластини и вакумните системи на управление на мотора.
3. Осветление/илюминации. В по-новите автомобили виждаш по-добре и те виждат по-добре. Фактор както по отношение на безопасност, така и по отношение на комфорт.
4. Ергономия. Това е постоянна развойна дейност и не се съмнявайте, че всяко следващо поколение от даден модел е по-ергономично от предишното. Критерии тук е средно статистическия хомо-сапиенс от евразийски произход и вероятно това не важи за бай китаец, но такъв е живота. Само ще спомена допълнителните ергономични седалки в Astra J разработени и сертифицирани от NASA.
5. Статистика. Пълна глупост е да я намесвате по отношение на катастрофи и смъртни случай. В целия свят, дори и в 3тия свят с всяка изминала година се навъртат все повече мото часове и километри, автомобилите нарастват главоломно. Малка София успя точно за 9г. да запълни абсолютно всички рег. табели СА... доста показателно. И докато сме на темата статистика. Новите коли навъртат все повече и повече километри. Наш колега от форума не отдавна продаде Б3ка 1990г на реални 220 000км. В момента повечето нови автомобили в България са служебни и въртят над 40 000км годишно. Този показател расте в цяла Европа. И някак си се получава, без да се разпадат картонените нови коли за които говорите.
Но оставям и вратичка, който иска да заповяда да го повозя 300-400 с 25 годишната си кола, която гарантирам е напълно изправна да видиме дали ще ги усети километрите, само трябва да прежали липсата на климатик
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
К.Одаджийски написа:Но оставям и вратичка, който иска да заповяда да го повозя 300-400 с 25 годишната си кола, която гарантирам е напълно изправна да видиме дали ще ги усети километрите, само трябва да прежали липсата на климатик
Мисля, че с тия температури навън, това няма да е трудно.

Колега m0v3r, мисля че си взел правилно решение.


- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
К.Одаджийски написа:Ей това климатика е страшен плюс и екстра, откакто са ви родили все на климатици седите. За 10 години с тая кола само един единствен път ми се случи да си помисля "Беше хубаво сега да има климатик"
В случая се съгласявам напълно с хулигана
Но оставям и вратичка, който иска да заповяда да го повозя 300-400 с 25 годишната си кола, която гарантирам е напълно изправна да видиме дали ще ги усети километрите, само трябва да прежали липсата на климатик
Да особено зимата, климатик и аз не ползвам, пускам си парното и изкл. компресора.
Лятото обаче е друга бира, особено в големите градове. А извън града без климатик или климатроник да кажеш, че няма проблем Доооообре, ама като стигнеш там където си тръгнал и слезеш от колата виР вода, сякаш от банята излизаш, само дето миришеш на пот, едва ли ще кажеш "Няма проблем, всички смърдим, нормално е"
Но така е, хора всякакви и идеали всякакви. Не искам да ти променям мнението, но лятото без климатик и да пътуваш ако ще и 60 км. да минеш пак си се усещат.
Ами за 25 годишната кола която не уморява, ще си замълча.

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Стига де,аз за това смених колата.Друго си е лятос след 300 км до морето да слезнеш свеж и джамовете да са затворени без да те бие вятъра и вкарва прахоляци в купето 

-
- VW експерт
- Мнения: 13393
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
И като палнеш цигарка да не хвърчи пепел навсякъде,в резултат на свалените до долу джамци.




Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Потенето от липса на климатик е по-малкия проблем. По-важното е, че при повече от 100-150км ако си карал без климатик и при 35+ градуса накрая си уморен и остатъка от деня го броиш за почивка. Който не е имал климатик естествено е най-лесно да каже, че не го бърка.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Ми ще си подбирате часовете за пътувания колеги , какъв е проблема да станеш малко по-рано сутрин да пътуваш в по-хладното време (София - Бургас ако е 4 часа пътя примерно от 6.30 - 10.30 сте там),даже печелите и това , че трафика е по-малък
? А вечер да се прибираш след 6,7 часа примерно.Ама много сте се разглезили нещо, в казарма не сте ли ходили? То и аз не съм ходил де
, ама чак пък такива претенции нямам, че аз в нас нямам климатик даже. Да не забравяме , че лятото човек взима душ по-честичко всеки ден , а дори и на ден по два пъти ако се наложи , така че изпотени или не - душа си е душ
А и не всеки ден е адска жега - в по-нормалните дни помагат и духалките на парното като са на режим "студено"



- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
$100 написа:Потенето от липса на климатик е по-малкия проблем. По-важното е, че при повече от 100-150км ако си карал без климатик и при 35+ градуса накрая си уморен и остатъка от деня го броиш за почивка. Който не е имал климатик естествено е най-лесно да каже, че не го бърка.
Именно.Като спреш до крайната точка и се чувстваш парцал.
Играл съм го тоя филм без клима 2-3 лета с черна кола да ходя на море,повече не мисля да повтарям.

- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
golf_td проблема е, че като си оставиш колата на 35 градуса за 2 часа и като се качиш в нея можеш да повръщаш....отварянето на вратите не помага...и като почнеш да караш в 32-33 градуса пак не си е оферта...и аз бях на тфа мнение...климатик не знам си кво глупости...да ама като се качих на голфа с климатроника и като му праснах low до Петрич карах като се едно се возя в S класа....друго си е да е хладно вътре....по-жив се чувстваш 

Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
golf_td написа:Ми ще си подбирате часовете за пътувания колеги , какъв е проблема да станеш малко по-рано сутрин да пътуваш в по-хладното време (София - Бургас ако е 4 часа пътя примерно от 6.30 - 10.30 сте там),даже печелите и това , че трафика е по-малък? А вечер да се прибираш след 6,7 часа примерно.Ама много сте се разглезили нещо, в казарма не сте ли ходили? То и аз не съм ходил де
, ама чак пък такива претенции нямам, че аз в нас нямам климатик даже. Да не забравяме , че лятото човек взима душ по-честичко всеки ден , а дори и на ден по два пъти ако се наложи , така че изпотени или не - душа си е душ
А и не всеки ден е адска жега - в по-нормалните дни помагат и духалките на парното като са на режим "студено"
Ако ще си говорим за разглезване - на теб какво ти пречи да стегнеш куфарите и на автобуса/влака. Качваш се като нормален гражданин, пътуваш кротко и отиваш "на почивка". Ама си се разглезил - с кола ще ми ходи... Та абсолютно същото е за "глезенето" с климатик. Също такова глезене е да хванеш самолет за някъде. Вместо като един истински мъж да се метнеш на колата или автобуса и да пропътуваш някакви 2000+ км, взел да се лигави със самолети.
- piter_96
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пон 03 май 2010 15:07
- Автомобил: VW Golf III VW Golf III Variant
- Двигател: AFT 1997 AAM 1994
- Местоположение: Сопот
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Общо взето и аз затова задължително като си купувах моята кола, гледах да има климатик, просто това най-много ме мъчеше в тази на баща ми. Чакам да дойде лятото да се "родя", освен ако не ми мине черна котка път.
- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Ще направя малко коментарче. Искам да ви напомня че всички наши коли до средата на 90-те от завода са правени да бъдат евтини и като цяло същински Volks-wagen. И аз в момента съм с пасат 3-ка 1.8 моно и съм доволен от колата, но има още доста какво да се желае и Volkswagen и не само са извървяли доста дълъг път от края на 80-те (т.е Passat b3) и то се вижда няма какво да се кривим душата. Като няма избор човек и се примирява с някой неща. Аз мисля че не липсата на климатик е най-големия куцуз, но при повечето включително моя пасат комбинирано с липсата на централно и ел. стъкла лято става досадно. Мога да кажа че най-много си личи че още отначало е било евтина кола е самото окачване. Мога да кажа че заводското окачване не е особено стабилно, нито пък вози меко като старо Рено да речем. Всичко е направено по възможно най-простия начин и затова и е евтино за облужване. Въпреки това няма как да не се поклоним пред факта, че примерно моя е на 23 години и като цяло боята е запазена, салона няма скъсано (е тавана е увиснал) и като цяло мотора работи добре. Моя по километраж пише ~ 140 000 км
, на 1 място на коша пише 177 000 км (явно смяната на ангренаж през някое лято на 90-те) та не знам колко е минал реално 
А да и ABS нямаше да е лошо да има...



А да и ABS нямаше да е лошо да има...
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Не мисля , че примера е уместен - влак , автобус ... самолет - този транспорт определено се ползва дори и от хората , които притежават автомобили! Но все пак едно е да имаш кола като цяло , друго е да говорим просто за една определена екстра , която ти е необходима през летния сезон ( и то не повече от 2-3 пъти средностатистически, тъй като колко хора пътуват на дълго лятото , освен ако не са служебни пътувания ? ) Ами от Германия до България моя голф е дошъл на ход - доколкото знам разстоянието е точно 2000 км , така че.. ето че може на всяка теза - да се зададе антитеза, но да не издребняваме все пак. Според мен на първо място се гледа двигател , ходова част , степен на корозия по автомобила и чак след това за някакви екстри като климатика или климатроника... Да , не е лошо - разбира се ще се пътува по-комфортно , но ако е за един , два пъти в лятото - дали е наистина толкова важно ? Моя голф е черен, двуврат , няма дори шибедах - за всичките 10 години от как го притежавам се сещам за не повече от 2,3 кошмарни пътувания през лятото на 2007-ма година , когато пътувах по-често до Димитровград , понякога в същия ден и връщане (тоест 500 км ), да , тогава си спомням че към Сливен спирах гол до кръста , поливах се със вода , целия вир вода - но след като реших да ползвам сутрешните часове при следващите пътувания и вечер по-късно да тръгвам след 17.00 - този проблем изчезна :)
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Според мен, трябва да вземеш нещо ново. Няма да се заблуждаваме, като ученички, която и кола след 1997-8 да вземеш няма начин да изкара повече от пасата. Аз ти препоръчвам за тези 5000 да си намериш една читава Bora 1.9 TDI. За себе си съм се спрял на този вариант за смяна на Golf mk3. При теб дори прехода ще е по-лесен, от седан на седан. Видях, че искаш да сложиш по-ниско окачване на пасата, то ще ти трябва за бората... :)
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 43 госта