Golf3,1Z TDI 1994 - не ускорява равномерно-РЕШЕНО-H75

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот samo_pechka » Пон 01 дек 2014 23:10


samo_pechka написа:Да прескочиш за проба Н75 :rolleyes Подвържи диретно маркуча към гейта . Е да, няма да е налягането коректно, но поне не тр. да мърда много много.
.....

Идеята е да се види отде е проблема . Дали Н75 е наред или е друг проблемът .




Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Вто 02 дек 2014 10:51


Направих теста с байпаса на H75. Колата върви перфектно и на всички предавки на максимална газ, задържа на 0.6 бара без каквото и да е отклонение или играене на налягането.
Ами сега?
Ще има ли някой колега, да ми замери Колко ома е съпротивлението на клапана H75 за да го проверя моя.

Последна промяна от drago_tr на Вто 02 дек 2014 10:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот samo_pechka » Вто 02 дек 2014 10:55


Вероятност за дефект : Н75 е на 90% . 5%- ел.връзка ( кабел ) и 5%- комп :cry дано не е последното .
П.п. не вярвам и МАФ-а да има проблем , ти как отчете налягането ? По външен буустметър или с ВАГ-а ?


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Вто 02 дек 2014 10:59


Питах в магазина колко пари е H75 , казаха ми 55 лева на пиербург. Май ще му се мяткам, да знам че съм го сменил и го изключа като вероятност
Налягането го отчетох по вътрешен буст имам си монтиран
Ако му сложа един механичен буст контролер и тоя H75 го хвърля в коша...дали ще се попучи работата :rolleyes Гледам 33 пари ги продават


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 02 дек 2014 20:12


drago_tr написа:Ако му сложа един механичен буст контролер и тоя H75 го хвърля в коша...дали ще се попучи работата :rolleyes Гледам 33 пари ги продават


Оооо толкова пари за бууст контролер не давай инече с него става. А по принцип ако нямаш чип и всичко ти е стоково може да си караш така на 0,6 бара без да имаш проблем.
Ако не ти се занимава с н75 и все пак държиш да си на 0,9 бара така както си с байпаса развий 2-3 оборота актуатора и ще се вдигне налягането.

Но пак ти казвам ако си със стокови настройки повече от 0,8 не го прави няма смисъл.


П.П и все пак намери от някъде читав н75 само за проба (ако имаш път към софия аз мога да услужа) и ако е от него си го смени да знаеш ,че всичко си е наред.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Вто 02 дек 2014 20:24


Всичко е стоково в тоя голф.
Направи ми впечатление при тестовете днес, че някак си без тоя клапан, въпреки че надуваше само до 0.6, колата си вървеше идеално както в ниските така и във високите. Направо се изумих. Щеше да вдигне 300! :Mr Green Fun
Ако взема клапан от някого за проба...трябва да покарам колата с него няколко дена, защото проблема не се появява всеки път и за да не ангажирам някого с това, направо ще кихна едни 55 лефа и го взиам.
Между другото аз имам 2 такива клапана (които явно не работят) и единия се опитах да го разглобя да видя какво има вътре. Е не можах. Махнах само ламарината и до тук. Няма отваряне. Само с рязане ли се отваря тая простотия :banghead Номера на тоя клапан е: 028 906 283 F


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот hip-hopotam » Вто 02 дек 2014 21:51


Колега вече от второ място ми казват че този клапан струва толкова пари кажи ми къде го гледащ да знам защото скоро гледах в 2 магазина и навсякъде ми обявяват 100+ лева.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Сря 03 дек 2014 19:10


Пичове...успях да отворя тоя клапан да видя какво има вътре. Искам да ви кажа че е практически невъзможно да се отвори без да се разруши тотално. :death
И така ето 2-3 снимки какво има вътре

Изображение

Изображение

Изображение

Един обикновен електромагнитен клапан, който в зависимост от това дали е задействан или не пропуска вакума в различни посоки.
Ето едно описание за проверка на клапана благодарение на колегата georgеbonev:

Electric switch over valve for boost pressure control.pdf
(27.19 KиБ) Свален 407 пъти


С две думи за да проверите дали работи този клапан:
1. Откачате го и го мерите...трябва да даде 28.5 +- 1.5 ома ...ако е ок минавате натам
2. Подавате му 12 волта с две жици директно от акумулатора като спазвате поляритета, и клапана при подаване на напрежение трябва да почне да цъка еднократно.....ако всичко е ок...минавате нататък
3. Проверявате проходимоста на вакума. По принцип става с вакум помпа за да можете да достигнете вакум от 500 милибара. Трябва да е с вакум за да може да се види клапанчето дали задържа. На PDF файла който съм дал на него на фигура 2 може да видите нагледно. Когато не е подадено напрежение на клапана...проходимостта трябва е между извод 1 и 3. а когато е подадено напрежение, проходимоста трябва да е между 1 и 2. След като засмучете с вакума от извод 1 запушвате с пръста извод 3 и следите на манометъра за вакума дали вакума не се губи. Ако се губи...нов клапан.
При подаване на напрежение, клапанчето затваря тръбичката и спира проходимоста към извод 1.
Така като го гледам тоя клапан...спокойно мисля, че може а се чисти със примерно контактен спрей, но още не съм го пробвал да го олея да видя какво ще стане с клапанчето, което затваря извод 1 и 2. То представлява едно метално буренце с гумена тапичка в единия край, която гумена тапичка, фактически затваря в зависсимост от това дали има или няма напрежение изводи 1 или 2.
Възможна причина а се скапва тоя клапан е да:
1. Изгори бобината
2. Да се запушат с боклуци тръбичките
3. Да се скапе гумичката на буренцето и а не може а затваря плътно.
4. Да омекне или да се скапе пружината.

Ако има някой нещо да пита или нещо не е разбрал...да пита...ще помагам с каквото мога :beer

П.С.
Окъпах го със контактен спрей....за сега работи без проблеми.

Последна промяна от drago_tr на Съб 06 дек 2014 22:52, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот georgebonev » Сря 03 дек 2014 20:54


За колегите с ЕГР, мисля, че ще е важен и още един файл с описание и метод на тестване на:
Exhaust gas recirculation system with air mass sensor,
както и допълващия файл:
Exhaust gas recirculation valves (EGR System, see si 0017/A) for Audi/VW engines 1.9 SDI/TDI.
На английски, за Pierburg, сервизна информация.
:th_up


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пон 08 дек 2014 14:18


Пичове....след всичките тия интервенции проблема остава. Давайте идеи сега, как да проверя мап сензора който е в компа.
По принцип съм отварял компа и вътре всичко ми се видя идеално...все едно е ново. Въпреки това, подмених маркучето в него, погледах, погледах и го събрах. :screwy
Сега се чудя, ако взема да го окъпя със спрей за дебитомери тоя МАП...дали няма хептем да му е.. маа....та :18b


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пон 08 дек 2014 16:50


Колеги...вие виждате ли разлики във подвързването на вакумните маркучи на Н75 между тия схеми: :screwy
Коя от всички е за моя мотор 1Z :banghead

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

В момента голфу е вързан по първата схема.
Защо маааа....му...ми се струва че съм обърнал горния и долния маркуч на H75. Ако е това...и направо отивам и се гръмвам :death


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 227
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот ел.техника » Пон 08 дек 2014 18:25


Схемата е една и съща.За разтоварване на турбо с Н75 на двигател 1Z,AHU,AGR.Само че,на цветната снимка по не се вижда кое къде отива.Но все пак се разбира,че тъмно синьото е компесирания въздух отиващ към цилиндъра и съответно към щуцера под буксата на Н75.Съответно щуцера точно отсреща на клапан Н75 е свързан с въздуховода от въздушния филтър а щуцера перпендикулярно на тях е свързан с Уестгейта/разтоварващия клапан/,който се намира на самата турбина.И двете схеми са верни,но горната е по четлива.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пон 08 дек 2014 18:33


А първата и третата...не е ли различна?
Ето още една снимка от някакъв друг форум и е взета от етката
Изображение

Направо съм объркан :rolleyes

Последна промяна от drago_tr на Пон 08 дек 2014 19:12, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 227
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот ел.техника » Пон 08 дек 2014 18:50


Първата и третата са еднакви и са верни.Четвъртата не е вярна.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно

Мнениеот drago_tr » Пон 08 дек 2014 22:59


А тази невярната от какво е, защото и в етката така е дадено :screwy



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Sky_is_the_Limit и 80 госта