


Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Щом има бюджет 5000лв - климатикът е достатъчен повод да направи ъпгрейд. Друга причина би било това, че с 20 годишна кола е въпрос на време да направи крачка напред - като я смени ще отложи следващата крачка с 5-10г в зависимост колко нова е по-новата. Да налее не 5000 ами 3000 в сегашната кола би било проява на краен "фундаментализъм", колекционерство или подобно пристрастие към модела :)
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
$100 написа:Да налее не 5000 ами 3000 в сегашната кола би било проява на краен "фундаментализъм", колекционерство или подобно пристрастие към модела :)
А ако „налеее“ 500 лв и си я кара още 2-3 години без климатик и серво?

- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Яко заблатачихте темата. Дайте всички да минем в каменната ера защото, видиш ли някой мисли, че климатика е разход и купуването на кола е риск. Ем да ви кажа честно, риск е и да се живее, не излизайте от вас, защото може да ви блъсне КРАЗ докато пресичате на зелено на пешеходната пътека.
Нищо лични към колегите, ама да сравнявате стара кола на 20 години с по-млада от нея е мега смешно да знаете.
Това с климатика няма да го коментирам, само ще кажа, че климатика си е благинка особено в града (Гомял град като Бургас) и то през деня ако имаш работа точно за 10 мин. в жегата си като Къпан. А с климатика/троника си свеж и не е нужно след всяко излизане от колата, да ползваш душ.
Колегата пуснал темата, да си купи по-нова кола и разликата ще я види сам. После като се качи в Пасат-а ще му е дискомфортно.

Нищо лични към колегите, ама да сравнявате стара кола на 20 години с по-млада от нея е мега смешно да знаете.
Това с климатика няма да го коментирам, само ще кажа, че климатика си е благинка особено в града (Гомял град като Бургас) и то през деня ако имаш работа точно за 10 мин. в жегата си като Къпан. А с климатика/троника си свеж и не е нужно след всяко излизане от колата, да ползваш душ.
Колегата пуснал темата, да си купи по-нова кола и разликата ще я види сам. После като се качи в Пасат-а ще му е дискомфортно.
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Темата натрупа и ще натрупва много страници, защото сме най-бедните в Европа. Просто се налага да се прави бедняшкия избор между стари и "втора ръка" коли, т.е. да се прави избор между по-малкото или по-голямото зло. Иначе е много лесно да имаме възможности и да си купуваме само нови коли, но народа го е казал - с пари всеки го може...
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Koлегата , пуснал темата си реши какво да прави , ние можем да дъвчим наистина с години , ама това е като темата за яйцето и кокошката - край няма. Аз съм карал служебни коли - къде с климатик , къде без.Аз не мисля , че някой тук от нас отрича ползата да имаш климатик в колата, но наистина с определен бюджет като този от 5000 лв а и дори повече - човек първо трябва да гледа : 1. двигател, 2.ходова част, 3.ламарини (състояние , корозия) , чак след това екстри като климатик и други подобни. През 2008-ма година работих във доста богата фирма, няма да я споменавам, не се намира в Поморие - имах възможност да се кача и возя (за кратко разбира се)в коли като Порше Кайен, Мерцедес ес класа (последен модел за тогава) , Мерцедес ем ел (джип).... после като се качвах на голфа наистина просто се чувствах като в кола-играчка , все едно това е някакво бледо подобие на автомобил - тук вече говорим наистина за разлика! Ама ако ще мина от голф 2 на голф 4 с климатик примерно - ми извинявайте ама няма никакъв смисъл поне за мен! Не бих усетил огромна разлика , класовете са едни и същи , пак е стар автомобил , ся че има някоя друга екстра и вози малко по-добре - може и така да е , ама то пък си има други минуси от там- така че танто за кукуригу!
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Stivi написа:
Ето че изскочи нещо което си струва да се отбележи ! Всички хвалят 20 годишните "железни" коли,но те се движат предимно в градски и "близкоградски" условия,по магистралата да видиш такъв вече си е събитие
Безспорно е така. Но знаеш ли как изглежда физиономията на човек, качил се на Тойота Аурис, сигурно 2-3 годишна, каращ със 150км/ч по магистралата и вижда да го изпреварва Джета, набор на 20 и няколко годишната му дъщеря


- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
stefan4o написа:Но знаеш ли как изглежда физиономията на човек, качил се на Тойота Аурис, сигурно 2-3 годишна, каращ със 150км/ч по магистралата и вижда да го изпреварва Джета, набор на 20
Не знам за физиономията,но мога да ти кажа със сигурност какво си мислят повечето дето ги изпреварваш /ама без да се обиждаш


- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Всеки има правото да си мисли каквото си иска. Твърде е вероятно да си прав. Обаче те не знаят, че дори и да ги няма на магистралата аз пак си карам с толкоз, просто не виждам смисъл да се кача на магистрала и да карам със 100-120.
Аз по съшия начин им се чудя на тия с "новите" коли как кретат по магистралата със 100, за да не им харчи гориво ама... всеки си шета на акъла, както се казва.
Някой да не си помисли, че съм на принципа да се наливат грешни пари в стара кола след като ги пиша тези неща. Това съвсем не е така.
Човек като иска по-нова кола и парите са му в джоба, заделени, е по-добре да се ослушва и да чака добра кола, отколкото да се метне на първия кош. Особено пък, когато има и с какво да се придвижва
Освен това и докато се оглежда, може да посъбере още лев, никога не е излишно да има парички отгоре, за да се взема по-хубава кола или пък взетата да се обслужи с качествени части и консумативи.

Някой да не си помисли, че съм на принципа да се наливат грешни пари в стара кола след като ги пиша тези неща. Това съвсем не е така.


- Polo6R
- Мнения: 104
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 16:36
- Автомобил: VW Polo + Audi A4 B8
- Двигател: 1.2 TSI 2014 + 1.8 TFSI 2010
- Местоположение: София
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
stefan4o написа: Аз по съшия начин им се чудя на тия с "новите" коли как кретат по магистралата със 100, за да не им харчи гориво а
Ами веднага мога да ти отговоря. Хората с "новите" коли пестят излишни пари(дали ще стигнеш с 15 минути по-рано?), та в тоя ред на мисли те и за това ги и имат тези "нови" коли.
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Как не се сетих
В тоя ред на мисли ако жена ми не пушеше щях да карам нова Дачия с парите за цигари дето ги дава месечно 
Ти така ли спести за новото Поло, което караш?


Ти така ли спести за новото Поло, което караш?
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
stefan4o , напълно прав си , но колегата с полото може да го приеме като заяждане , затова ще се опитам да се изкажа малко по-различно аз. Наистина ако човек има 20 000,30 000 лв за нов автомобил не е логично да пести от гориво! Обикновено човек за да има възможност да си позволи нова кола - то той има и достатъчно възможности да и покрива застраховки, обслужване и всичко останало. Ако ще пести от гориво - то той по-скоро трябва да премине в нашата графа на хора, каращи таралясници на 20+
- иначе просто няма логика! А може би има и друго - самите те не са сигурни в новите коли, нямат достатъчно опит или просто знаят колко са крехки отвсякъде и ако стане нещо дори може да не им се покрие и гаранцията. Докато ги разработят тези двигатели доста време трябва.Не визирам в този коментар колегата с полото , а говоря като цяло за хората , каращи нови коли и по-точно съотношението: финансови възможности - пестене, икономия от гориво.

Последна промяна от golf_td на Вто 09 дек 2014 12:42, променено общо 1 път.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
stefan4o написа:В тоя ред на мисли ако жена ми не пушеше щях да карам нова Дачия с парите за цигари дето ги дава месечно
Майтапа настрана, но е точно така. Направи сметка колко харчи един пушач за цигари.
1 кутия/ден

Значи един пушач ако не пуши за 3 години ще спести пари за една свястна кола.

А ако пуши 10 години, ето че е „издухал“ една чисто нова Дачия (14 600 лв).

- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Аз не визирах тези с новите коли като колегата с Полото. Надявам се да не приеме поста ми като заяждане
Неслучайно слагах кавичките. Визирах "новите" 1998-2000, каквито преобладават в момента в родния ни автопарк. По-старите коли са по-скоро изключения вече, някои едвам се движат (други са в отлично здраве
), те вече отдавна не са представителна извадка за каквото и да е. Иначе това с пестенето е свежа идея, би била подходяща за някоя организация пледираща за зелена планета и т.н. но според мен не е реална и сериозна предпоставка човек да пести пари, освен ако не говорим за служебен автомобил, с който се изминават сериозни километри.
Недей, че тая тема ми е много болна.
Давам мило и драго жена ми да спре да пуши по кутия на ден
Като се сетя колко автомобила е изпушила откак сме заедно и...
Не, че нямаше пак да си карам тази, ама... защо да не ги похарчим за други работи тези ГРЕШНИ пари.


НарКол написа:Майтапа настрана, но е точно така. Направи сметка колко харчи един пушач за цигари.
1 кутия/ден365 кутии/годишно х 4 лв = 1460 лв. годишно за цигари!
Значи един пушач ако не пуши за 3 години ще спести пари за една свястна кола.![]()
А ако пуши 10 години, ето че е „издухал“ една чисто нова Дачия (14 600 лв).
Недей, че тая тема ми е много болна.



-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Можем да приемем някои неща от по-горе изброените и да заключим нещата в следния извод:1. Чисто нов автомобил е необходим наистина при сериозен пробег - на година минимум 20 000 км , дори и нагоре (това е и причината да се взимат повече фирмени такива автомобили , защото по-рядко се случва в Бг лични коли да въртят този пробег)
2. Автомобил втора употреба (при вече съществуващ такъв) не е изгодно да се подменя с малко по-нов (5-10 години по-нов например) - при условие , че настоящия е в добър и изряден вид , без сериозна корозия и т.н. 3. Ако тепърва ще си избираме автомобил и нямаме сериозни финанси е добре да се насочим към по-евтин и икономичен автомобил от преди 10-15 години според нуждите за които го ползваме, но преди всичко да гледаме за изправен двигател , ходова част , тенекии - чак след това екстрите! 4. Всяка по-честа смяна на автомобил е изключително голяма загуба - назад с доста пари, - това се случва при хора , които да речем за 10 години си купуват 4,5 автомобила (тоест ги сменят през 2,3 години) - първо губят от поевтиняването на първоначалната си кола , после губят и от всичко , което е необходимо, за да е в изправност следващата кола, тоест колкото по-рядко сменяме автомобила си , толкова повече пестим! Аз така ги виждам накратко изброени и подредени нещата.
2. Автомобил втора употреба (при вече съществуващ такъв) не е изгодно да се подменя с малко по-нов (5-10 години по-нов например) - при условие , че настоящия е в добър и изряден вид , без сериозна корозия и т.н. 3. Ако тепърва ще си избираме автомобил и нямаме сериозни финанси е добре да се насочим към по-евтин и икономичен автомобил от преди 10-15 години според нуждите за които го ползваме, но преди всичко да гледаме за изправен двигател , ходова част , тенекии - чак след това екстрите! 4. Всяка по-честа смяна на автомобил е изключително голяма загуба - назад с доста пари, - това се случва при хора , които да речем за 10 години си купуват 4,5 автомобила (тоест ги сменят през 2,3 години) - първо губят от поевтиняването на първоначалната си кола , после губят и от всичко , което е необходимо, за да е в изправност следващата кола, тоест колкото по-рядко сменяме автомобила си , толкова повече пестим! Аз така ги виждам накратко изброени и подредени нещата.
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 09 апр 2014 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Колега,това което описа какво трябва да се случи на пасата ти за да му налееш още някоя годинка живот,мен ако питаш постегниго съвсем леко колкото да става за продаване и се отървай от тоя кошник по най-бързия начин.Да вдигаш мъртвец от пепелта е кауза пердута.Ти хубаво си се ориентирал към ауди,ама ако искаш здраво окачване,трябва да си вземеш а3-ка и да не е турбинирана,че аз съм сърбал горчивата попара на турбото,и не ти я препоръчвам
И мани тия дизели,в бг за читаво ауди 1,9тди трябва да се бръкнеш много повече от 5 бона.Всеки който има читав дизел и то икономичен дизел каквито са голф 4 и ауди а3,не си го продава туко така дори и за хубави пари.Аз направих тая кардинална грешка,понеже имаше тампони на заден мост за смяна два прозореца за праене и нов комресор за климатика и трябваше,и сега не мога да си намеря читава кола за возене.Вземи си ауди а3/8L 125 коньовия двигател,за подръжка не е от най-ефтините,но е железен като руски калорифер
Окачването е бетон,аз с мойта а3-ка през какви мега кратери съм минал,колко пъти в последния момент виждам спящия полицай и минавам с пълна газ през него
няма хлоп няма троп,иначе тампоните на задния мост така я бях взел и понеже доста неща и правих на а3-ката, на тях не можа да им дойде реда 




Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта