2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
vankoGTI
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот vankoGTI » Съб 22 ное 2014 0:17


Хубаво осрахме темата.
Не само някога и продължавам да събирам,и след ладата имах още няколко такива коли които без да искам съм ги подкарал да вървят.Все пак това ми е работата и това правя всеки ден,но да си дойдем на думата.
Под готов обем въздух имам предвид,достатъчно запас от въздух в кутията пред дроселите при всяко рязко тяхно отваряне.
Дали е достатъчно не знам. А дали някои може да каже с точност(освен ти евентуално) като се вземат под влияние температура на въздуха,атмосферното налягане и топло-отдаването на частите на двигателя,като се вземе предвид и,че кислородът не е константна величина.С очите си съм виждал как настроена перфектно на дино кола,как от вървяща в града при промяна на надморско равнище и атмосферно налягане,стана доста по слаба в балкана.
А сега искам да ми обясниш как се изчислява с точност обема и формата на въздушна кутия.И не Стенли държа ти да ми обясниш.

Последна промяна от vankoGTI на Съб 22 ное 2014 1:16, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
vankoGTI
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот vankoGTI » Съб 22 ное 2014 0:48


И мисля че имам някаква бегла представа от динамика на флуидите,механика на флудите,хелмхолцов резонатор и закона на Бернули ако искаш.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Vizor » Съб 22 ное 2014 2:18


Като знаеш какво е динамика на флуиди какъв запас от въздух ми говориш?!

Искаш да кажеш, че има едни 4 литра въздух в кутията (или там колкото са), които седят и чакат рязкото отваряне на дроселите ли? А като я няма кутията има цяла атмосфера около земята, която чака да влезе в мотора по принцип :D Мисля, че е повечко.
Тази кутия се прави по друга причина, която при теб никак даже не важи. Вместо кутия вземи си направи едни хубави тромпети (другото нещо, за което писа, че знаеш какво е) и ги настрой. Според мен, с този пленум, който си направил, чисто и просто си ограничаваш въздуха, който отива към дроселите. И не е закон на Бернули, а принцип върху закон. Малко само съм учил физика и механика на флуиди.

Колата става по-слаба в балкана, защото няма достатъчно кислород и/или барометрична корекция :) А аз съм виждал как WRC автомобил не пали дори от фина настройка при промяна на барометрично налягане на една интересна и доста известна писта :)

Обема и формата на кутията не се изчислява, а се мери спрямо другите мизерии, които ти си направил с флоу бенчове.

Изображение

Ето така се прави. А ти как изчисли твоята понеже говориш за изчисления някакви?
Винаги съм казвал, че тунинга в България се прави по много грешен начин. Купуваш си някакви работи, изфабрикуваш още няколко, нареждаш ги върху някакси сглобен мотор и после се надяваш мапъра да ти ги направи да работят нормално по някакъв начин. За това половината коли изкарват по няколко стотин коня по-малко от тези, които гледаме по картинките.

Хайде сега е твой ред да кажеш как изчисли, че точно толкова пленум ти трябва за да имаш "запас от въздух" или както там го наричаше за да може като дадеш газ да има въздух :)

Нямам намерение да се карам с никой и виждам, че мнението ми не е желано тук и просто спирам да пиша. Успех ти пожелавам в начинанието.

П.П. в книжката на Корки Бел имаше една много интересна част за интеркулерите, която помня от преди доста години, когато за първи път я прелистих. Там пишеше нещо от типа на "it's wrong thinking that any intercooler is better than no intercooler".

Или преведено на нашенски: Не си мисли, че кат туриш нещу е по-добре отколкото да не туриш нищу.


Потребителски аватар
vankoGTI
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот vankoGTI » Сря 26 ное 2014 20:05


С Визора се чухме и изяснихме кое,как и защо е най добре.Колегата се оказа пич,все пак няма място за кавги.Темата е отворена за критики.Скоро ще има още инфо и снимки а сигурно и клипове!!!


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Vizor » Чет 27 ное 2014 10:50


Просто много хора, които пишат тук и си мислят, че само се заяждам не ме познават лично. Надявам се да съм помогнал с каквото мога. Това и правя винаги, но за жалост доста хора не го разбират, но всъщност това не е и мой проблем :D


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот vucata » Чет 27 ное 2014 14:16


Малко оффтопик, но се радвам, че още са останали културни хора във форума :bowdown


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот paco » Пет 28 ное 2014 19:06


Само не бъркайте смукателния колектор за турбо апликация с тоз за атмосверна, че сметките и дизайна "леко" се разминават.
Иначе всички сме пичове, докато не станем сърдити старчета :mhihi


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Vizor » Нед 30 ное 2014 18:57


Еми баш тва се опитах да му обясня, че тоя колектор само ще си убие пълненето с него. Мисля, че по телефона разбра доста добре какво имах предвид.


Потребителски аватар
vankoGTI
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот vankoGTI » Нед 30 ное 2014 22:01


Може и така да е,но преди да го направя доста снимков материал изгледах и видях доста такива кутии даже и с подобна форма.Знам че турбо колекторите са с тази форма но са много повече скосени към четвърти цилиндър.


Потребителски аватар
Стоян Стоянов
Мнения: 54
Регистриран на: Чет 23 юни 2011 11:12
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABF
Местоположение: Разград

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Стоян Стоянов » Пон 01 дек 2014 11:10


Ето една кутия която на мен лично на мен ми харесва...
Прикачени файлове
airbox_16v_vw.jpg


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Vizor » Пон 01 дек 2014 13:11


И като махнеш скобичките и вътре ще има ИЗНЕНАДАА :)


Потребителски аватар
vankoGTI
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот vankoGTI » Пон 01 дек 2014 19:54


Да екстра е и съм сигурен че вътре ще има изненада,ама защо входа и филтъра са точно зад радиатора :smile


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Vizor » Пон 01 дек 2014 20:50


най-вероятно това му е стрийт сетъпа, а като откачи кутията и се показват изненадите.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Vizor » Пет 05 дек 2014 20:42


paco написа:Само не бъркайте смукателния колектор за турбо апликация с тоз за атмосверна, че сметките и дизайна "леко" се разминават.
Иначе всички сме пичове, докато не станем сърдити старчета :mhihi


Тук до някъде съм съгласен, но до някъде изобщо не съм. С какво се различава турбо двигателя от атмосферния?
Нима не е и той с принудително пълнене от 1 бар? :P


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4293
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот bbboiko2004 » Вто 09 дек 2014 15:56


Vizor написа:най-вероятно това му е стрийт сетъпа, а като откачи кутията и се показват изненадите.

Дай малко повече инфо за какво говориш, или дай малко линкове да се образоваме :beer
Ще си позволя да задам още 2 въпроса понеже съм замислил поставянето на 4 карборатора. 1 вия разстоянието от дроселите или карбораторите до главата има ли значение(предполагам че да) и каква е зависимостта.
2 ро за ежедневна употреба колко дълги тромпети за да има малко въртящ момент и в средни обороти са нужни-> 50-60 мм ?



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта