Днес смених термостата, колата е голф 4 ARL.
Ще опиша накратко кое се разглабя, ако някой колега с помпа-дюза реши да сменя да знае дали да се захваща
1. Откача се ремъка(пистовия) с гаечен ключ 17 се хваща обтегача за чопа и се издърпва назад и ремъка се отмества настрани.
2. Сваля се обтегача с камък 13 се развиват трите болта.
3. Развиват се двата болта на алтернатора(пак с камък 13) и алтернатора се отмества за да имаме достъп до термостата. Малко беше приключение да го сваля, защото не е свалян никога и беше залепнал...
4. Развиваме двата болта на термостата, като внимаваме да не ги скъсаме. Развиват се или с камък 10 или с шестостен номер 5. На мен ми беше по удобно с шестостена. Преди това може да подложите легенче, ако искате да съберете стария антифриз.
Аз долях нов антифриз. 1.5л концентрат Г12 и 2 литра дестилирана вода.
5. Сглобявате всичко по обратния ред. Има само една особенност при поставянето на обтегача. Аз го хванах на менгеме, оптегнах го и му поставих щифтче. Поставих ремъка и обтегача и само издърпах щифтчето и обтегача се отпусна и опъна ремъка.
6. Палите и оставяте да загрее до 90° да отвори големия кръг и да се обезвъздуши и при нужда доливате антифриз. Аз долях по малко от половин литър за да дойде до максимума.
Резултата: След 4-тия километър съм на 90° и стрелката не мърда. Парното, направо ще ми опърли веждите

Преди смяната, държеше 70-75° при външна температура 10-15 градуса. Миналата зима при минусови температери едвам стигах 70° и като пуснех нарното температурата падаше и парното почва да духа хладно... На моменти спирах на някоя отбивка и я държа на около 2000 оборота да стигне 90°, но веднага щом тръгна температурата падаше
