Купих наскоро голф 4, хубава кола, към момента няма индикации за горене на масло и т.н.! Дай Боже всеки му късмет!
Днес при пътуване на дълъг път ми даде грешка индикираща, че процента на използване на катализаторното устройство е под нивото на ефективност


1. Катализатора е там и няма видими следи от неговата подмяна, сваляне за изтърбушване и други врътки по него. Автомобила е уж на 150 000 км.
2. При движение с обороти между 2500 и 3000 се получава един странен шум отдолу наподобяващ ръмжене.
3. Колата има ряз, в оборотите над 3000, което е нормално за модела на двигателя, тъй като той се отваря за 172 нм при 3200 оборота по книга.
4. Автомобила има подменено първо гърне след катализатор с уолкър от Тех-ко.
Оттук имам 2 въпроса:
1. Ако се смени катализатор с резонаторно гърне, нещо ще се промени ли по работата на мотора, от гледна точка на ламбдата, която е ситуирана след катализатора, като същата НЕ СЕ премахва при подмяна на катализатора с резонаторно гърне?
2. Освен гарнитурата която е между колектора и ДВГ има ли след колектора гарнитура, която е свързана с тръбата на катализатора?... Питам, тъй като като се вдигне автомобила на подемник, повечето шум се чува в частта между каталиатор и ДВГ.
Благодаря на отзовалите се и МОЛЯ за компетентни мнения по казуите!
Поздрави,
Мартин