Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот lord_aggo » Пон 22 дек 2014 18:43


Здравейте колеги,

Преди малко се прибирам и на леона нещо му стана.
На бул. България ми се наложи да се престроя по-бързо, тъй като отзад идваха коли и настъпих колата на 2-ра. Тръгна да набира, изведнъж заби нос за секунда и след това продължи, но по-странно - като че ли въртящия момент намаля и се измести по-нагоре - сега се усеща, че набира чак след 2400-2500 оборота, а преди тръгваше още от 1500. Освен това определено не набира както трябва -усещането ми е за около 30-35% по-малко въртящ момент.
Имам бууст метър в купето и той си надува на 1.5, което ме навежда на мисълта, че някой от турбо пътищата може би е сдал багажа.
Знам, че без лог много трудно ще станат нещата някой да помогне, но все пак да ме ориентирате:

1. С какво да започна?
2. Ако трябва да направя лог, кой канал и на коя скорост?

Колата е 2004, ARL, с чип от Брезел.

Мерси




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот ventotdi » Вто 23 дек 2014 0:06


Кога идва бууста и измери вакума на Н75 към актуатора . Кажи ми колко е ?


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот lord_aggo » Вто 23 дек 2014 12:26


Здрасти колега,

Благодаря за отговора.
Пълния бууст идва към 2400-2500 оборота.
Как мога да измеря налягането, което отива към актуатора? Предполагам откачам вакуума който отива към актуатора и с манометър? На запалена кола ли се прави това?

Благодаря!


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот nasko1978 » Вто 23 дек 2014 12:28


Вакуум се мери с вакууметър!Най-добре е с лог-файл,наистина.
Провери хода на актуатора.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7857
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот hooligan_sk » Вто 23 дек 2014 12:36


Бих започнал от ръждясал актуатор. Провери на ръка дали се движи достатъчно и лесно лоста на геометрията. Това е най-лесното нещо което може да направиш. :th_up


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот lord_aggo » Вто 23 дек 2014 12:43


Сега ще сляза да проверя.
Не би трябвало да е актуатор - миналата година го смених с чисто нов и сложих кора под двигателя, за да не му хвърля гняз, ама знае ли човек.

Ще пиша пак след малко.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7857
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот hooligan_sk » Вто 23 дек 2014 12:46


Ахам... и аз така веднъж си купих оригинален Гарет за 270лв и реших че повече проблеми няма да имам... за 1г се беше напълнил с ръжда и спря. Но нямах кори де. :mhihi


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот hvp800 » Вто 23 дек 2014 13:46


При положение, че си държи налягане на 1,5 е много съмнително да ти изспускат маркучите. Огледай ги хубаво за черни и мазни петна по снадките за да елиминираш този вариант на 100%. Много вероятно е и задръстена геометрия и недобре работещ актуатор. Лошото е че и от трите неща колата би трябвало да влиза в авариен режим а ти не си писал за нещо такова? освен ако не си хванал проблема относително рано, знам ли. Най- добре е да намериш познат със 150-ка или 131-ца и да си разменяте клапаните отвреме на време, MAP, N75 и да видиш дали разлика! Още по-добре е диагностика но подобни бързо изчезващи проблеми не се хващат никак лесно.


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот lord_aggo » Вто 23 дек 2014 15:00


Момци,

Направих един лог на 8ми и 10ти канал. Успях да направя само 2 опита, защото много трафик по околовръстното в момента - всичко живо е на пътя.
Не знам дали ще помогне. Ако не, кажете на кой друг канал да направя.
Прикачени файлове
LOG-01-008-010-test.zip
(1.01 KиБ) Свален 147 пъти


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот nasko1978 » Вто 23 дек 2014 15:41


Много странно се променя налягянето при 100% натиснат педал!? :rolleyes
На мен ми прилича на проблем с актуатор,вакуум или Н-75.


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот lord_aggo » Вто 23 дек 2014 15:54


Това ли визираш?

Изображение


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот nasko1978 » Вто 23 дек 2014 16:38


Визирам налягането!
Те са свързани налягане и показанията на дебитомера.


Потребителски аватар
sto4o
Мнения: 221
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 11:37
Автомобил: Leon
Двигател: ARL
Местоположение: София

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот sto4o » Вто 23 дек 2014 19:51


lord_aggo написа:Момци,

Направих един лог на 8ми и 10ти канал. Успях да направя само 2 опита, защото много трафик по околовръстното в момента - всичко живо е на пътя.
Не знам дали ще помогне. Ако не, кажете на кой друг канал да направя.

не си направил най-важния 11 канал да сравниш искано и получено налягане да се види кога и с колко закъснява турбината провери дали ти се движи актуатора както трябва с vag-com


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот lord_aggo » Вто 23 дек 2014 22:11


Утре ще логна и 11-ти.

Между другото, появило ми се е мазно петно отпред на решетката долу ниско до шофьорския халоген - според мен е възможно да се е спукала и тръбата която влиза в интеркулера, но няма как да погледна понеже има кора :gruebel


Потребителски аватар
sto4o
Мнения: 221
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 11:37
Автомобил: Leon
Двигател: ARL
Местоположение: София

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот sto4o » Вто 23 дек 2014 23:23


По скоро са се поизвадили бързите връзки но има решение много елементарно и ефективно за тези недомислени бързи връзки. Трябва да издиря снимката само да видиш как се прави. А и докато непрегледаш турбопътищата дали не се е извадил или спукал някой няма смисъл да правиш лог на 11.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта