Polo 1.4 6N2 AKK 2000 - смяна на реле 410

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 1.4 6N2 AKK 2000 - смяна на реле 410

Мнениеот freelancer » Вто 23 дек 2014 10:05


Здравейте колеги!
Бих искал да попитам как да сменя реле, 410 е номера и според един украински форум въпросното реле подава напрежение на инжекторите, помпата, бензиномера и на подгрева на ламбда сондата. Въпросното реле е също така и реле за време, т.е. след престой от 20 минути при отваряне на шофьорската врата пуска помпата за няколко секунди. Това трябва да го прави винаги, а забелязах, че след престой по някой път не чувам помпата при отваряне на шофьорската врата. Значи отварям вратата чувам помпата и едно цъкване от релето, когато всичко е наред.

Ето тук има повече инфо за въпросното реле, какво представлява и горе долу как е направено.
Копирайте линка във вашия браузър : vwts.ru/forum/index.php?showtopic=191781
Двигателя е същият, с подобен проблем! И при мен имаше един момент, когато стартера въртеше, но не палеше от първият път. Имал съм и мисфайъри на четирите инжектора. Сега не ми свети ЕРС лампата, всичко е нормално, като изключим факта, че по някой път при консуматори на студен двигател изгасва двигателя.
Последният път се усъмних в релето, тъй като всичко беше наред, т.е. 1000 оборота, без клатене, стабилна работа, пуснах фарове, духалка на 4, чистачките и ей така от нищото, след минута, две, цък и изгасна, направо падна стрелката на нула, без никакви признаци. При следващо палене, без да изключвам консуматорите, просто запалих пак, нямаше проблеми никакви. Много ми заприлича на реле и съм решил да пробвам с него.

Първо искам да попитам, дали има нещо, което придържа релето, някакви зъбчета или да дърпам смело? По самото реле няма видимо нещо, което да показва, че кликва или нещо такова, напълно гладко си е отстрани.
Другият въпрос е, дали мога да ползвам някаква дълга пинсета да го издърпам, без да разглобявам пластмасите около волана, защото релето е доста навътре натикано и ще трябва да сваля това, онова.
Притеснява ме да не счупя нещо.
Мерси предварително!
Искам да използвам възможността да задам още няколко въпроса:
При палене измерих, че напрежението на акумулатора пада до около 7,2 волта, лятото беше около 10,2 волта. Това може ли да окаже някакво влияние на електронните компоненти? Все още пали при първо завъртане макар и малко мудно.

Последна промяна от freelancer на Съб 17 яну 2015 17:52, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Polo 1.4 6N2 AKK 2000 - смяна на реле 410

Мнениеот anonimko » Сря 24 дек 2014 19:27


За нов акумулатора си щом кляка на 7 волта замери си и динамото трябва да е 13,7 до 14,2 на работещ двигател с къси светлени да не се наложи да сменяш и реле регулатор че с тоя акумолатор товариш генератора и четките се износват бързо.А колко до релето сигнала идва от микро ключе в ключалката а като дадеш на контакт чуваш ли помпата и релето.


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.4 6N2 AKK 2000 - смяна на реле 410

Мнениеот Sstefaan84 » Сря 24 дек 2014 22:12


Аз сам с 6н2 1.0mpi след като го купих разбрах че не ми свети плафона при отворена шофиорска врата, проблема беше в копчето,след смяната муплафона заработи ,а от тогава и помпата започна да се включва при отваряне на вратата.
Забелязах ,, че след като се включи помпата като отворя вратата после при подяване на контакт не се включва и доста често пали и гастне веднага, правих си експеримент да вляза сутрин от другата врята давам контакт помпата подкачва вартя пали и заработва без проблем.
И си мисля да откачам това копче.


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Polo 1.4 6N2 AKK 2000 - смяна на реле 410

Мнениеот anonimko » Чет 25 дек 2014 9:16


Явно при теб е тръгнала помпата .намален дебит и не и стига времето за вдигане на налягането при отворена врата 2-3 секунди а при контакт 5 секунди затова пали и гасне в първия случаи с вратата


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.4 6N2 AKK 2000 - смяна на реле 410

Мнениеот Sstefaan84 » Чет 25 дек 2014 10:12


Не сам сменял горивния филтар може и тои да оказва влиание.Просто ми е странно защо не се включва помпата всеки пат при даваме на контакт, след като е качила при отваряне на вратата.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 6N2 AKK 2000 - смяна на реле 410

Мнениеот freelancer » Чет 25 дек 2014 20:11


Така, сега да кажа какво се случва при мен.
Първо, ще си купя нов акумулатор съвсем скоро, не е проблем и мерси за отговора. И на мен ми се струва, че тия 7 волта са малко, явно студа му се отразява по зле. Лятото не падаше толкова, но гасненето след престой си го имах и тогава, така, че едва ли е от него. Преди 1 година и нещо ми изгоря реле регулатора и го смених, може да се каже, че е нов.
Без консуматори ми държи 14,4 волта мерено на клемите на каумулатора, с консуматори, всички, включително и подгрева на задното стъкло ми пада на 14,02, което е супер.

Релето задейства помпата при отваряне на вратата всеки път ако са минали 20 минути (реле за време е). Има един гумиран бутон от страни на купето, който го притиска вратата, който подава сигнал на релето. При отваряне на вратата чувам едно кратко бръмчене на помпата и цъкване от релето. Проблема е, че не го чувам винаги, някой път се чува друг път не. Мисля, че това показва за някакъв проблем с релето.
Колега, мисля, че помпата трябва да се пуска винаги на контакт, ама без значение дали релето е задействало помпата преди това! Така и се случва при мен с малки изключения, обаче, което не е нормално.
Значи имах един период при, който ми въртеше на стартер, а не палеше. Започнах, да давам на контакт и да изчакам да изгаснат лампите(да си направи чека) и започна да пали от първият път. Случвало ми се е да не тръгва помпата на първи контакт с ключа, но 3-4 пъти!
Ако не ти тръгва помпата на контакт, първият път, следователно не отива ток до помпата, губи се напрежението някъде, може да е и релето проблема, виж по горе, какъв проблем е имал колегата от украинския форум.
При мен при даване на контакт тръгва помпата за 2-3 секунди, 2,3,4,5 път пак тръгва?! По някой път тръгва 3 пъти и спира да подкачва.
Друг път пък след, като току що съм изгасил двигателя, пак като давам на контакт ми подкачва, 3-4-5 пъти! Не мога да и хвана спатиите на тая помпа, доколкото знам има пневматичен клапан самата помпа и ако си има налягане в системата, не би трябвало да тръгва помпата при контакт, но първият път след престой, на 100% трябва да тръгне помпата, независимо дали е подкачила при отваряне на вратата.


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Polo 1.4 6N2 AKK 2000 - смяна на реле 410

Мнениеот anonimko » Чет 25 дек 2014 21:49


Колко до клапана на помпата той е на реиката а не помпата и щом казваш че е вакумен вакуума идва от клапана които идва от сервото и отива във всмукателния колектор виж си макучучета на вакуума до клапана та е същия като на 6н на 9н е елетрически и е клапан за абсолютното налягане и е нормално да не включва след няколко давания на контакт а бутона на вратата е като на 6н и се сваля като сваля като махнеш облицовката на колонката и е на крачета и вариант и отвън като махнеш маншончето ако по-сръчен а кабелите и вървят долу по ръба на купето .Между другото ако решиш да го сваляш виж му буксата да не се е окислила и да дава контакт когато си иска -зачиствоне и контактен шпреи .Изключи вариантите от руския форум и тогава копчето.Между другото и при мен се включва след определено време винагги а при малко спиране да кажем за цигари не го чувам ,но проблем с колата не съм имал ,или е много кратко или въобще не го чувам но много кратко и не винаги се чува както при мен а 6н карах от 2005г допреди три години като се качих на 9н3 та доста работи съм видял по тях.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 6N2 AKK 2000 - смяна на реле 410

Мнениеот freelancer » Пет 26 дек 2014 0:49


Анонимко, помпата ми е електрическа и е в кошница, с вакуум регулатор съм на рейката. Мисълта ми е на самата помпа дали има клапан, който е за обратното гориво, да не се връща обратно в резервоара. Значи за да държи налягане имам вакуум регулатор, но според мен на самата помпа има и друг клапан, да не връща обратно горивото. Сервото няма нищо общо. Бутона за вратата ми е на купето и е гумиран. Бутона си работи, може да се провери много лесно, като се натисне, плафона изгасва, като го пусна плафона светва, т.е. отворена врата.
Вакуум регулатора си е механичен и се "командва" с вакуум от всмукателния колектор. Клапана на сервото е ок, ако не беше щеше да има проблеми при натискане на спирачката.


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Polo 1.4 6N2 AKK 2000 - смяна на реле 410

Мнениеот anonimko » Пет 26 дек 2014 9:13


На помпата нямаш клапан,а на всички пола след 95г са ел и в кошница .А за вакуума от сервото до клапана на реиката извади маркучето му и ще видиш какво става с оборотите.Ако имаш клапан на излишното гориво тои е вътре в коша на двигателя по маркуча до тръбичката идваща от резервоара и е елетрически какно на 9н.Горивния филтър също оказва вляние като не си го сменял 10 хил км -запушен намалява дебита и тормози помпата и недостиг на гориво на двигателя.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта