Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот Bai Sando » Съб 27 дек 2014 22:35


Някой по-топъл слънчев ден се захващаш и правиш всички кабели директно и това е.
Няма как кола на 20++ години с ел.екстри да няма проблеми.Ти казваш да ги направя и всичко да е о.к.,ама дори и да ги направиш,утре нещо друго ще се скапе и така.Годините не прощават на нашите кочини.
Единствения изход е по-нова кола или каране на старата като сменяш постоянно нещо по нея и я поддържаш в будна кома :mrgreen




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Съб 27 дек 2014 23:02


Хаха, много си жесток. Значи да купувам Лада 2105/7. Няма никакви екстри, всичко на ръка и повечето механично, отколкото електронно.
Та питам - директно ще го направя, но няма смисъл да ползвам старите кабели, които са стари, твърди са вече и се пукат. ПСКГ добър избор ли е, та от двете страни да отрежа и в гъвкавата част да бъде ПСКГ, запоено от двете страни, където всичко ще е закрепено неподвижно?
Искам да купя нови, читави кабели с буксите - най-мързеливо е, но никъде не съм го виждал като резервна част.
Също така искам да стегна "кочината" и да я карам. Не съм свикнал да ремонтирам постоянно. Искам да го направя веднъж, стабилно и да не повтарям втори път скоро същото нещо. Твърде мързелив съм постоянно да се занимавам с едно и също кърпене, а не да реша проблема веднъж и после да не се занимавам със същото.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот Bai Sando » Нед 28 дек 2014 9:50


ПСКГ-то е добър избор за постоянно прегъващи се части като врати,макар,че
го ползват масово за бойлери и фурни :mhihi
И на мен на задната врата ми изчезна ел.джама и проблема е в голямата букса,ама ме мързи да го правя.Иначе машинката е чисто-нова затваря стъклото като на мерцедес.Без шумове,скърцане и т.н.Явно много рядко са ги ползвали,аз пък въобще.При тия стари коли,направиш едно,а то се обади друго.Пробвай да ги запоиш директно като спазиш цветовете на кабелите и времето ще си покаже колко ще изкара :th_up


Потребителски аватар
megatone
Мнения: 486
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот megatone » Нед 28 дек 2014 10:34


Сложи си ръчни механизми и ще забравиш да проблема :Mr Green Fun


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Нед 28 дек 2014 16:43


Bai Sando написа:ПСКГ-то е добър избор за постоянно прегъващи се части като врати,макар,че
го ползват масово за бойлери и фурни

ПСКГ-то го ползват за бойлери и фурни, защото е топлоустойчиво и не гори. За сметка на това е много устойчиво на огъване също така. Проводниците с PVC изолация не са гъвкави и ще се скъсат като оригиналните. Има и такива с каучукова изолация - ШКПТ, та дори им и разцветки, а ПСКГ е само бял където го купих. ШКПТ обаче жилата му по-лесно се късат, каучукът(на самите жила) е някакъв малко порест и се къса. по-лесно.Сега се чудя дали да ги запоявам, да сложа някакви клеми или да използвам кабелни обувки/тръбички за връзка.
То и мен ме мързи, но като се наканя за 1-2 дни в по-добро време ще оправя и двете врати. Днес и стъклата тръгнаха и тонколоните. После в движение чувам как ми спират тонколоните. И аудиото не ми работи както трябва. А колата е оригинално с 4 широколентови и 4 пищялки.
Мегатон, аз колата я купих във вида с екстрите и имам намерение да си ги ползвам. Искам всичко, което го има да работи както трябва. Искам автомобил, на който мога да разчитам.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот Bai Sando » Нед 28 дек 2014 18:24


Знам за кабелите,случайно работя това и всеки ден продавам сума ти метри от всичките видове дето ги има :th_up
Предполагам като ги запоиш и изолираш ще изчезнат аномалиите.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Нед 28 дек 2014 18:41


Bai Sando написа:Предполагам като ги запоиш и изолираш ще изчезнат аномалиите.

Сигурно. Но трябва да запоя към 30 бройки парчета, взех 5м 1.5mm2 и 3м 1mm2(за тонколоните и т.н) Чудя се дали да не взема да ги кербовам.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот Bai Sando » Нед 28 дек 2014 21:45


Ако ти се занимава.Иначе с термошлаух и запояване също става добре.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Нед 28 дек 2014 21:47


Не ми се занимава. Но кербоването с клещи става по-бързо, отколкото запояването. Мислех от мързел да сложа от всяка страна по едно блокче лустер клеми 1.5/2.5mm2, закрепени с опашки или винтче, но малко ме е страх, понеже сите желязо по колата се пада "маса" и където и да допре, ако стане нещо - късо съединение.
Може скоро да се класирам и аз в темата "Най-голямата глупост, която е правена на автомобил" :mhihi


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот Bai Sando » Нед 28 дек 2014 21:58


От тия полипропиленовите лустер клеми са с дълбоки отвори за винтчетата и кабелите,но я си представи всеки ден отваряне,затваряне ако се измъкне някой кабел и опре по тенекията :mad
По-добре ги прави един по един.Само не знам да не почне да влиза вода между вратата и тия дупки.Или ти ще си оставиш големите кръгли букси и ще ползваш оригиналния маншон?


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Нед 28 дек 2014 22:02


За тва си мисля да сложа клемата, кабелите, след това да вържа кабелите на сноп и да ги закрепя след клемата, така че самата клема да не е под натоварване. А самата клема да я увия в термошлаух. Много по-лесно ми се вижда с клемата, ама...
Едно 30 проводника имам да запоявам и ми стана лошо като ги преброих. Работа за цял ден, ако ги запоявам, разглобявам, снаждам и т.н
Или мъжка и женска кабелна обувка и отгоре термошлаух - имам клещи за кербоване, обувки имам също. Само че само за неизолирани накрайници стават. За изолирани гилзи не стават. Ще го мислим по-мързеливо. :smile Им


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Сря 14 яну 2015 0:37


Онзи ден смених всички кабели и ги запоявах. Едната страна ми изяде душата, докато хвана цаката. Не винаги еднакъв цвят проводници се свързват заедно, който го прави - да го има предвид. Изнервих се с обувките и не държат както трябва за целта.
Едната страна буксата я изрязах(и на двете врати буксата на кабелите дето излизат), другата я изтърбуших от страната на колонката. Сега стои само там контура й, за да държи външната част, на която е закрепен гофрираният маншон. Маркуча за централното го закрепих с изолир да не излиза. Ако някой има по-умна идея, да сподели. Ще се радвам.
Каква профилактика още трябва да се прави на ел.стъклата, че 4-те машинки не са в синхрон. Не че не се затварят стъклата, но май задните се движат по-експедитивно от предните.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот kris11 » Сря 14 яну 2015 12:20


Не знам как ги броиш по 30 бр - общо ли ? На врата е абсурд бройката, след като при мен на задните врати са 18-19 бр.Радвам се,че си открил топлата вода с промяната на цветовете. :mrgreen
Най-добрия проводник е МГТФ -ама вече не се намира /многожичен,гъвкаф,топлоустойчив с тефлонова/фторопластова/ изолация.
Пин от буксата да извадиш е мисия невъзможна -или се ччупи пина или законтрящата пластина, освен това и трудно се калайдисва. Прави спойка на 1-2 см след букста, термошлаух. Снопа в маншона да не е с осукани проводници. Във вратата има скоба захваща снопа на малко разстояние след буксата -премести мястото на скобата по-навътре.
За нов сноп -ако наериш ,ще се изприщиш от цената му.
Офф - сноп за багажник /5 та врата/ Шаран/Галакси е със скромната цена само от 300 лв. :horror :horror даже е в к-т с нов маншон :Mr Green Fun
За вратите цената е повече. На задната поне има място за творчество.
П.П. Да не си случайно Тинки ??


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Сря 14 яну 2015 15:10


kris11 написа:Не знам как ги броиш по 30 бр - общо ли ?

Не е само с промяната на цветовете топлата вода. Законтрящата пластина като се счупи щифта не е ли свободен, ако си говорим за същото? А един сноп от кабели верно ли 300лв? Е, това е малко кощунство
А аз иначе оставих аванси и ги натъпках като ги навих във вратата. Ако някога стане нещо, ще има аванс да си дръпна.
Да, общо 30 проводника. От едната страна 16, от другата 14. Не знам защо. :beat_butt2


Потребителски аватар
spears
Мнения: 296
Регистриран на: Пон 10 яну 2011 20:03
Автомобил: VW VENTO
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: Varna

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот spears » Чет 15 яну 2015 12:01


И при мене се получи така вечерта работи стъклото на другия ден нито машинка нито нищо се чува иначе копчето свети явно има ток но каде е проблема ? :gruebel



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 93 госта