Пасат 2.0 тди 2011 г. проблем със загряването

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
panasonic1
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 10:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Пасат 2.0 тди 2011 г. проблем със загряването

Мнениеот panasonic1 » Пон 29 дек 2014 10:33


Здарвейте колеги има следният проблем с загряването на пасата на един приятел при нормално каране без парно колата загрява до 90 градуса и ги задържа както трябва да е но когато се включи парното много бързо спада дори и под 70 което води до покачване на оборотите до 1000 и не може да загрее при пуснато парно. В сервиз смениха два термостата и двата нови но ефект никакъв.
На диагностика няма грешки никакви моля ако ниякои има някаква идея от какво може да е да сподели.
Огледахме двигателя за подгревни свещи на антифриза но не видяхме никаде дали този модел има такива.




Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот 110afn » Пон 29 дек 2014 11:09


Колата си е в ред. Всички комън-рейли ФВ са така. Кажете на майсторите ви да се образоват. Оборотите се вдигат защото се включва сам компресора на климатроника за да помогне за затоплянето
Целия проблем идва от много високото КПД на мотора


panasonic1
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 10:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот panasonic1 » Пон 29 дек 2014 13:01


Това за оборотите ясно е че ще се вдигат когато поистине но нормално ли е при каране да падат градусите когато се включи парното, притова не падат с 4-5 градуса а 10-15 стига и до 65 градуса.
При каране без парно достига 90-градуса пускаш парното падат до 70-градуса а когато я оставиш на празен ход продалжиха да падат до 65 и не я чаках повече като при тези градуси си държи обороти близки до 1000 което ми се струва нормално но защо не иска да загрее.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот ssssl » Пон 29 дек 2014 15:33


110afn написа:Колата си е в ред. Всички комън-рейли ФВ са така. Кажете на майсторите ви да се образоват. Оборотите се вдигат защото се включва сам компресора на климатроника за да помогне за затоплянето
Целия проблем идва от много високото КПД на мотора

Тоя компресор, за разлика от домашната сплит система, може само да охлажда. За подпомагане на отоплението си има реотани във въздуховодите.


Slizer
Мнения: 15
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 10:12
Автомобил:
Двигател:

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот Slizer » Пон 29 дек 2014 16:07


Не е нормално разбира се. Снощи пътувах (500 км), не беше кой знае колко студено (-4), но през целият път парно и каране на ниски обороти - стрелката не мръдна от 90 градуса. Днес за 10 км по околовръста обаче не можа да загрее до 90. Карам пасат 2.0 комън рейл 2009.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот 110afn » Пон 29 дек 2014 16:53


Незнам. Гледам, че като вдигне оборотите компресора работи. За реотани се съмнявам, щото бавно си заггрява и бавно тръгва топлото. А и друго, оборотите се повишават, когато почва да пада температурата от 90гр. Докато достигне 90гр не повишава. Абе докато се видиш в парно и си стигнал където трябва, по-умрело парно от помпа-дюза даже


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот ktamen » Пон 29 дек 2014 17:06


Slizer написа:Не е нормално разбира се. Снощи пътувах (500 км), не беше кой знае колко студено (-4), но през целият път парно и каране на ниски обороти - стрелката не мръдна от 90 градуса. Днес за 10 км по околовръста обаче не можа да загрее до 90. Карам пасат 2.0 комън рейл 2009.

При извънградско двигателя се натоварва и отделя много топлина. На околовръстното си пърпори на празен ход и отделената топлина е прекалено малко. Всъщност през зимата в София спокойно може да се демонтира големия радиатор и да се кара без него. И без това термостата не загрява достатъчно за да се отвори и затова топла вода до радиатора не стига и капка.


gugun4u
Мнения: 531
Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 1.9 TDI 2007
Местоположение: София

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот gugun4u » Пон 29 дек 2014 17:12


Един тъп вапрос. Като пускаш топлото, въздуха от вънка ли го караш да влиза, или го върти в купето. Попринцип загрява доста по - бързо, ако го пуснеш да върти въздуха в купето.


panasonic1
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 10:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот panasonic1 » Пон 29 дек 2014 17:23


Въздуха не го въртеше в купето но колата беше на топло в гараж температурата в гаража беше около 16-18градуса и когато засиля до край парното при работеш двигател на празен ход от 90 градуса до 70 пада за по малко от минута. Вдига си сама оборотие и не иска да загрее на празен ход а даже продължава да пада.


gugun4u
Мнения: 531
Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 1.9 TDI 2007
Местоположение: София

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот gugun4u » Пон 29 дек 2014 17:25


Покарай я из града, с пуснато топло и въздуха да ти се върти само в купето, и нищо чудно всичко да си е ОК.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот 110afn » Пон 29 дек 2014 17:34


И стъклата няма ли да се изпотят така?


gugun4u
Мнения: 531
Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 1.9 TDI 2007
Местоположение: София

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот gugun4u » Пон 29 дек 2014 17:37


Това за теста, да види, че му е наред колата, иначе поне при мен, ако духа достатъчно силно, поне с предното стъкло проблем няма, при страничните е с една идея по - тегаво, все пак зависи колко е студено.


Потребителски аватар
Steels
Мнения: 421
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Arteon SB 280hp
Двигател: DNFE
Местоположение: Бургас/София

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот Steels » Пон 29 дек 2014 17:47


Дизел на място няма как да загрее само и единствено ще загрее ако има печка, която се пуска на температура под 5 градуса. Колата ако не загрява на 90 градуса дори и извънградско значи има проблем и стои с постоянно отворен термостат. Начин да провериш дали работи коректно термостата е - като е позагряла колата (70 градуса) провери големият маркуч който отива към големият радиатора при който термостата е отрил и върти антифриза през него, това е причината колата да не загрява. При мен колата когато е на място с пуснато парно също изстива, на място когато е под 5 градуса колета например изстива стига 70 градуса печката се включва и пак си стига 90 градуса. Няма значение че си сменил два термостата има доста ментета, съвет от мен поръчай си оригинален от VW така ще бъдеш 100% че по термостата всичко е наред и също така отиди и го смени при някои от клубните майстори :).


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот 110afn » Пон 29 дек 2014 17:56


Колега, ти разбираш ли, че двигателя изстива когато не е натоварен?
Кви термостати, кви клубни майстори и официални представители
Чисто нова кола карам и има доста чисто нови около мен, дали са за термостати ?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот ktamen » Пон 29 дек 2014 17:59


Може би е по-правилно първо да посети въпросните майстори и ако те му потвърдят тогава да сменя термостат.
Толкова много има писано за тези термостати, а те са толкова елементарно нещо :gruebel
И въпреки това всяка зима огромно количество читави термостати отиват на боклука.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта