Пасат 2.0 тди 2011 г. проблем със загряването

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
gugun4u
Мнения: 531
Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 1.9 TDI 2007
Местоположение: София

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот gugun4u » Пон 29 дек 2014 18:04


Добре де, аз пък на мястото на човека просто бих пробвал да покарам малко градско или извънградско, със спрян въздух отвън пък после да мисли термостата. Това е кола на 3 години, едва ли просто така заминават термостати. А ако е качествено отишъл, то тогава без парно на извънградско, на бензин, пак може да не успее да мине 70 градуса (това съм го ял на Г4)А при мен сега на ПД мотор, който е далеч не толкова ефективен както мотора на колегата, градско с парно на econ и пуснат въздух отвън, му трябват 20 мин по софийските задръствания да загрее, когато навън е под 0 - та. Ако го пусна на Ауто парното, загрява до 90, за по - малко от 10 мин. Виж на Ауто + циркулация на въздух в купето май не съм го пробвал.




panasonic1
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 10:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот panasonic1 » Пон 29 дек 2014 19:54


Напълно изключвам да е термостата като погледна този термостат немците го слагат от 82година почти на всички от ваг групата.
Рових се из нета и видях че има още една клапа която се раководи от вакуми които минават през някакъв ???? незнам как се казва точно ще прикача снимка да се види.
Но ми се струва че проблема не е от него.
Прикачени файлове
851536838.jpg


Потребителски аватар
vladko33
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 15 окт 2008 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот vladko33 » Пон 29 дек 2014 22:44


Аз съм с Passat 5.5 двигател AVF 131кс. помпа-дюза. ДЕйствително колата загрява бавно, а при леко софийско каране и включено парно много трудно стига до 90-те. Ако парното не работи няма проблем- загрява си, макар и бавно, също така няма проблем и когато тръгна извънградско на висока предавка. При продължително спускане на принудителен празен ход и с включено парно колата изстива. Всичко и е проверено и според мен поведението и е напълно нормално. Но ме учудва това, което колегата каза за режима AUTO. Не съм пробвал да включвам на Auto, но с какво това помага за по-бързото загряване ?

p.s. Ако това има някакво значение, имам фланец с три подгревни свещи на антифриза.


cekal
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 20 ное 2013 23:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1997

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот cekal » Пон 29 дек 2014 22:53


Възможно е при В7 2011 да се скапе 1 термостат и за месец, но не и 3 един след друг. Или майсторите прибират "дефектни" части, или е налице нечуван карък. Най - елементарната проверка е да пипнеш радиатора дали топлее при 50 градуса - заминал термостат. Или пък въпросния майстор като го свали, да го надуеш с уста и да видиш дали изпуска въздух. После да го мушнеш във вряла вода и да провериш дали е отворил, както и дали затваря след като се охлади.
Нормално е за такъв двигател температурата да падне за кратко след включване на парно/ например 23 - 25оС на 1 или 2 степени/, но от 90 на не повече от 80 и то само при лежерно градско кормуване в малък град.
Извън града не трябва да мърда от 90 и при включено парно. В противен случай антифриза очевидно постоянно върти през радиатора, което е възможно само при дефектен термостат.
Датчиика на таблото отчита ли правилно температурата? Как са показанията за температурата на двигателното масло?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот ktamen » Вто 30 дек 2014 0:20


cekal написа:лежерно градско кормуване в малък град.

И най-нервните софийски голфаджии повечето време съвсем кротичко си пърпорят по средата на някое задръстване, така, че въпросното лежерно градско има много по загряващ ефект от карането в София.


gugun4u
Мнения: 531
Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 1.9 TDI 2007
Местоположение: София

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот gugun4u » Вто 30 дек 2014 11:10


vladko33 написа: Но ме учудва това, което колегата каза за режима AUTO. Не съм пробвал да включвам на Auto, но с какво това помага за по-бързото загряване ?

p.s. Ако това има някакво значение, имам фланец с три подгревни свещи на антифриза.

Идея си нямам как е устроено отоплението, но като не си на икономичния режим (само чистото парно) загрява 2 пъти по - бързо, харчи на място 0,8-0,9 вместо 0,5, но според мен си заслужава предвид по бързото стопляне на купето и загряване на двигателя. Обиквновенно го пускам така, докато температурата на двигателя стане около 70 градуса, после си минавам на традиционното парно.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот lz2aii » Вто 30 дек 2014 11:24


cekal написа: Най - елементарната проверка е да пипнеш радиатора дали топлее при 50 градуса - заминал термостат.

Не съм напълно съгласен. При мен си беше заминал термостата и пак при 50 градуса радиатора си ми беше студен - просто термостата ми отваряше по-рано - на 70 градуса, а не на 87 както трябва да бъде. И още нещо - според мен не е нормално при загрял двигател на 90 градуса, пуснато парно и работа на ПХ да пада толкова бързо температурата. Да не забравяме, че все пак има горивен процес. Друго ще стоят нещата, ако например се спуска на скорост с включено парно. Тогава вече няма горене, а от парното, антифриза се охлажда (лично мнение).


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с загряването Пасат 2011г. 2.0 тди

Мнениеот ktamen » Вто 30 дек 2014 12:35


В една друга също толкова логична тема един колега беше написал че хората масово не разбират ролята на радиаторите в колата - те си знаят, че единия е за отопление, а другия е за охлаждане :mhihi


Потребителски аватар
MoonLight
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 25 ное 2014 10:36
Автомобил: Volkswagen Passat B5
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Силистра

Re: Пасат 2.0 тди 2011 г. проблем със загряването

Мнениеот MoonLight » Чет 01 яну 2015 11:25


Същия проблем при Пасат 1.9 ТДИ 110к.с. Загряла, в движение, като усиля парното за минутка падат градусите до към 40-50 даже...


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4722
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Пасат 2.0 тди 2011 г. проблем със загряването

Мнениеот tdi fen » Чет 01 яну 2015 13:00


сменяй термостата


panasonic1
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 10:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Пасат 2.0 тди 2011 г. проблем със загряването

Мнениеот panasonic1 » Чет 08 яну 2015 20:24


Много странна работа колегата с пасата казва че и при каране извън града каквото и да е каране пак пада температурата при пускане на парното.
Не бях споменал че първата смяна на термостата е извършена в Италия ако това има значение.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат 2.0 тди 2011 г. проблем със загряването

Мнениеот ktamen » Чет 08 яну 2015 20:34


tdi fen написа:сменяй термостата

:th_up


манол
Мнения: 147
Регистриран на: Пет 20 яну 2012 21:53
Автомобил: Фв туран
Двигател: BMN 2007 г
Местоположение: бургас

Re: Пасат 2.0 тди 2011 г. проблем със загряването

Мнениеот манол » Пет 09 яну 2015 21:25


Според мен проблема идва от системата за рециркулация на изгорелите газове. при стандарт Евро-4, изгорелите газове от изпускателния колектор минават през воден охладител с течност от двигателя и влизат в смукателния колектор с чистия въздух - тук надали температурата им пада повече от 40-50градуса. Това е система с високо налягане. Тази система има съществено значение за бързото загряване на двигателя,наред с други проблеми които прави. При евро-5 стандарта, изгорелите газове след филтъра за сажди се връщат към студената част на турбина и с чистия въздух отива към интеркулера - тук на принципа на топлообмена въздуха се охлажда до нивото на околната среда - в двигателя влиза само студен без затоплен въздух. Това е кръг с ниско налягане. Този принцип е при колегата с питането. ЗА тези автомобили е желателно закупуването на допълнителна печка за 2400лв., но не всеки го знае, а и дилърите не казват за да не стряскат клиентите че ги изнудват за пари. При колите с евро-6 ще се вграждат и двата горни принципа,за високо и ниско налягане, които ще работят в съответствие с редица други фактори. За всички които са затапили/махнали EGR-клапана като негатив през зимата, ще е трудното загряване на двигателя и ако това стане при пътуване извън градско, двигателя бързо ще се охлажда до 70градуса - проверено от предишен автомобил. Това е което знам по въпроса.


Потребителски аватар
dangala
Мнения: 56
Регистриран на: Пет 05 сеп 2008 19:16
Автомобил: VW Golf 5_ VW Passat B7
Двигател: BKD 2004_ CFFB 2011
Местоположение: Плевен

Re: Пасат 2.0 тди 2011 г. проблем със загряването

Мнениеот dangala » Съб 10 яну 2015 0:08


Здравейте колеги!

Карам Голф 5 БКД с изолиран ЕГР и охладител и при изправен термостат градско не загрява
бързо както на мен ми се иска, а на извънградско няма проблеми :mhihi
Може да ви е смешно, но съм сложил картон зад бронята и вече си загрява нормално- не съм
виновен, че дизеловите ДВГ-та са толкова ефективни.

След 2 седмици ще взема Пасат Б7 2.0 ТДИ 2011-12, и по това което чета тук май и на него
ще слагам велпапе пред радиатора.
Пък напролет картона ще се разкара :bishop

Поздрави


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 2.0 тди 2011 г. проблем със загряването

Мнениеот lz2aii » Съб 10 яну 2015 8:46


Твърде вероятно проблема с по-бавното загряване в градски условия да идва от изолирания ЕГР.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта