Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
Пичове, сега се връщам от сервиза. Спраскала се е една алуминиева тръба ниско долу. В порше обявиха 285 лв с поръчка:(
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
Ти в Порше колко искаш да ти кажат. Хубавото на тази тръба е, че по моргите се намира за 30-тина лева и си ти 

- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
Не мога да не ви кажа за уникалния разговор, който проведох с Порше Изток вчера.
Звъня им постоянно и непрестанно и след 10тия опит най-накрая успявам да се свържа с един индивид, който за по-лесно ще наричам "дебил" долу:
Дебил: Порше Изток, добър ден.
Аз: Здравейте, дали ще можем да проверим една резервна част дали я имате налична за 1.9 тди? Става дума за една тръба за турбото.
Дебил: За каква кола?
Аз: Сеат Леон
Дебил: Нямаме части за Сеат ние.
Аз: ... Ама то е 1.9 тди..?
Дебил: Тука е Фолксваген, нямаме тръби за Сеат.
Аз: Как можете да знаете дали я имате или нямате, след като аз дори не съм ви казал каталожния номер на тръбата, която търся?
Дебил: (неловко мълчание)
Аз: Добре, забравете какво ви казах. Искам да проверим дали имате тръба за Голф 4 тди. 2002ра година.
Дебил: Дайте номера
Аз: (диктуване на номер)
Дебил: Ами, само на поръчка е - 285лв.
Аз: Благодаря, лек ден.
Честно казано едвам се сдържах, да не му дръпна една лекция на тоя и да му обясня какво точно мисля за него и шибания му мързел да цъкне 3 пъти с мишката и да види цената.
Интересно дали шефовете на такива малоумници като тоя в Порше знаят, че изпускат продажби заради ето такива неща?
Иначе по темата:
Ето какво открих, може да е полезно на колеги, които изпаднат в това положение:
Звъня им постоянно и непрестанно и след 10тия опит най-накрая успявам да се свържа с един индивид, който за по-лесно ще наричам "дебил" долу:
Дебил: Порше Изток, добър ден.
Аз: Здравейте, дали ще можем да проверим една резервна част дали я имате налична за 1.9 тди? Става дума за една тръба за турбото.
Дебил: За каква кола?
Аз: Сеат Леон
Дебил: Нямаме части за Сеат ние.
Аз: ... Ама то е 1.9 тди..?
Дебил: Тука е Фолксваген, нямаме тръби за Сеат.
Аз: Как можете да знаете дали я имате или нямате, след като аз дори не съм ви казал каталожния номер на тръбата, която търся?
Дебил: (неловко мълчание)
Аз: Добре, забравете какво ви казах. Искам да проверим дали имате тръба за Голф 4 тди. 2002ра година.
Дебил: Дайте номера
Аз: (диктуване на номер)
Дебил: Ами, само на поръчка е - 285лв.
Аз: Благодаря, лек ден.
Честно казано едвам се сдържах, да не му дръпна една лекция на тоя и да му обясня какво точно мисля за него и шибания му мързел да цъкне 3 пъти с мишката и да види цената.
Интересно дали шефовете на такива малоумници като тоя в Порше знаят, че изпускат продажби заради ето такива неща?
Иначе по темата:
Ето какво открих, може да е полезно на колеги, които изпаднат в това положение:
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7857
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
Знам за кой Дебил точно говориш... много се радвам като не е на смяна той. Колегата му е доста смотан, но поне се опитва да помага.
Не е лошо да провериш и в Аутотехника, често една и съща част там е по-евтина. И специално за тази тръба(не точно същата, но подобна), аз си я взимах от морга за нещо от сорта на 100лв и пак се издъни, на твое място бих взел нова направо. 


-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
Мойте връзки почти всички са омаслени, като почнеш от тази която излиза от студената част, от двете страни на интеркулера, и горе до ЕГР-а...
Ако някой ден успея да си оправя връзките, колата ще тръгне повече и ще има по малко Лаг...
Снимките, които си дал са много полезни...
Ако някой ден успея да си оправя връзките, колата ще тръгне повече и ще има по малко Лаг...
Снимките, които си дал са много полезни...
- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
Момци, някой има ли идея скобите от снимките дали могат да се купят или са custom? Намерих тръбата от един колега, но искам да я хвана и със скоби, защото ако се е спраскала една, ще се спраска и втората.
- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
Пичове, сменяме тръбата в момента. Някой знае ли как се демонтира задната част от към турбото? Много ли е зор?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
За коя скоба говориш? Тази която дърпа въздух от филтъра или маркуча който изкарва от студената част към интеркулера?
Алуминиевата тръба е със скоба която трябва да стиснеш с клещи, като тази на филтърната кутия, отгоре няма шанс да я свалиш, отдолната страна само...
А маркъча който е хванат в студената част е със скоби като на бързите връзки.
Дано съм ти помогнал
Между другото не е лошо да се подменят и оплътненията по връзките, за да няма пропуски на бууст, но оригиналните са доста скъпички... Отидох в магазин за лагери и семеринг-и, да търся такъв размер О-пръстени и като свалих единия маркуч се оказа че не са обикновенни О-пръстени(даже и аз не знам точното наименование на оплътнението) и засега подмяната съм я оставил на заден план...
Ако питаш за снимките на които са хванати връзките с болт и гайка, съмнява ме да са оригинални, но е доста хитро и си мисля, че ще държи здраво
Поздрави
Алуминиевата тръба е със скоба която трябва да стиснеш с клещи, като тази на филтърната кутия, отгоре няма шанс да я свалиш, отдолната страна само...
А маркъча който е хванат в студената част е със скоби като на бързите връзки.
Дано съм ти помогнал

Между другото не е лошо да се подменят и оплътненията по връзките, за да няма пропуски на бууст, но оригиналните са доста скъпички... Отидох в магазин за лагери и семеринг-и, да търся такъв размер О-пръстени и като свалих единия маркуч се оказа че не са обикновенни О-пръстени(даже и аз не знам точното наименование на оплътнението) и засега подмяната съм я оставил на заден план...
Ако питаш за снимките на които са хванати връзките с болт и гайка, съмнява ме да са оригинални, но е доста хитро и си мисля, че ще държи здраво
Поздрави
- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
Колеги
Сменихме алуминиевата тръба долу вдясно между червения маркуч, който излиза от турбото и гуменото съединение, което влиза в интеркулера със здрава такава.
Колата, обаче, продължава до 2000 оборота да е мъртвец - след 2000 си хапе каишката и като че ли изсипва целия запас от въртящ момент, който има.
Преди не беше така - тръгваше още от 1500-1600 оборота.
Също така, звука от колата се промени - има едно виене (като на заминаваща си турбина - вече съм правил веднъж, та знам добре как звучи
). Не мога да преценя, обаче дали идва от турбината или не. Съмнявам се за още някой изпускащ турбо път, но не мога да се ориентирам къде да гледам.
Другото, което си представям е прецакан н75, който не управлява геометрията като хората, но не мога да разбера как да го диагностицирам - четох тука във форума и разбрах, че на 1З мотора цъка постоянно, но на АРЛ не цъка поради различие в управлението.
Моля дайте някакъв съвет.
Благодаря!
Сменихме алуминиевата тръба долу вдясно между червения маркуч, който излиза от турбото и гуменото съединение, което влиза в интеркулера със здрава такава.
Колата, обаче, продължава до 2000 оборота да е мъртвец - след 2000 си хапе каишката и като че ли изсипва целия запас от въртящ момент, който има.
Преди не беше така - тръгваше още от 1500-1600 оборота.
Също така, звука от колата се промени - има едно виене (като на заминаваща си турбина - вече съм правил веднъж, та знам добре как звучи

Другото, което си представям е прецакан н75, който не управлява геометрията като хората, но не мога да разбера как да го диагностицирам - четох тука във форума и разбрах, че на 1З мотора цъка постоянно, но на АРЛ не цъка поради различие в управлението.
Моля дайте някакъв съвет.
Благодаря!
- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
Пичове,
Да докладвам, че успяхме най-накрая да намерим проблема с бавното ускорение на ниски - оказа се заминал мап сензор и след подмяна (100 лв оригниален на бош)колата не си иска гумите
Да докладвам, че успяхме най-накрая да намерим проблема с бавното ускорение на ниски - оказа се заминал мап сензор и след подмяна (100 лв оригниален на бош)колата не си иска гумите

- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
За съжаление, радостта беше кратка.
МАП сензора не помогна, колата продължава да е труп в ниските, моля ви помогнете.
Направихме лог на 11-ти канал, където ясно се вижда, че доставеното налягане е много по-малко от исканото до около 2500 оборота.
Отново:
- Колата има чип от Брезел
- Колата е с правена турбина, като беше разглобена и геометрията и не е задръстена/блокирала
- МАП сензора е сменен
- Актуатора е сменен, като след смяната колата си работеше нормално и беше рязка и пъргава още от ниските. (т.е. елиминирам неправилна настройка, тъй като колата дълго време работеше нормално)
Моля ви, помагайте.
Стеф
МАП сензора не помогна, колата продължава да е труп в ниските, моля ви помогнете.
Направихме лог на 11-ти канал, където ясно се вижда, че доставеното налягане е много по-малко от исканото до около 2500 оборота.
Отново:
- Колата има чип от Брезел
- Колата е с правена турбина, като беше разглобена и геометрията и не е задръстена/блокирала
- МАП сензора е сменен
- Актуатора е сменен, като след смяната колата си работеше нормално и беше рязка и пъргава още от ниските. (т.е. елиминирам неправилна настройка, тъй като колата дълго време работеше нормално)
Моля ви, помагайте.
Стеф
- Прикачени файлове
-
- mazut.xlsx
- (20.74 KиБ) Свален 184 пъти
Последна промяна от lord_aggo на Пон 11 май 2015 0:23, променено общо 1 път.
- nistel_87
- Мнения: 197
- Регистриран на: Сря 28 окт 2009 21:55
- Автомобил: Honda Accord 2007
- Двигател: i-ctdi
- Местоположение: BG - UK
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
Здр. Колега ,ако имаш път към Пловдив е добре да посетиш Жоро "kasapina"..
Не искам да прозвучи,като реклама,но определено си разбира от работата.. Един Колега с ARL Seat от Пловдив имаше големо приключения :). Виж в раздел сервизи има тема,ако те интересува ще намериш координатите му.
Не искам да прозвучи,като реклама,но определено си разбира от работата.. Един Колега с ARL Seat от Пловдив имаше големо приключения :). Виж в раздел сервизи има тема,ако те интересува ще намериш координатите му.
- sto4o
- Мнения: 221
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 11:37
- Автомобил: Leon
- Двигател: ARL
- Местоположение: София
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
lord_aggo написа:За съжаление, радостта беше кратка.
МАП сензора не помогна, колата продължава да е труп в ниските, моля ви помогнете.
Направихме лог на 11-ти канал, където ясно се вижда, че доставеното налягане е много по-малко от исканото до около 2500 оборота.
Отново:
- Колата има чип от Брезел
- Колата е с правена турбина, като беше разглобена и геометрията и не е задръстена/блокирала
- МАП сензора е сменен
- Актуатора е сменен, като след смяната колата си работеше нормално и беше рязка и пъргава още от ниските.
Моля ви, помагайте.
Стеф
Имах подобен проблем с моя АРЛ появяваше се след продължително каране в тук в София. Причината беше че геометрията спичаше (не както е нормално колата да пренадува т.е. геометрията да е постоянно отворена а обратното)и лоста на актуатора неможе да слезе долу да отвори геометрията следователно колата пълен мъртвец след 2300 2400 об при натиснат на макс педал тръгваше изведнъж много рязко след това се получава връщане на актуатора за да разтовари турбината и следователно лоста пак запецва горе и пак така и пак така бях откачил. Ако си от София мога да помогна като погледна с ваг ком дали не е същата причина лесно ще се разбире.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
Най-вероятно е геометрията, вземи я стъпвай тази кола по-често за да движи хубаво лопатките на турбината. На моя ARL му свири яко турбината на 1500-1600 оборота, а на 2000-2100 оборота съм фортуна имам 1.8 бара, турбината свири като змей
Мойта геометрия я раздвижвам от 1300-1400 оборота с натиснат педал до края до към 4000-4200 оборота на 2-ра 3-та и 4-та, поне веднъж седмично и проблеми нямам.
Зимата я покарах един месец полекичка и като я настъпих и турбината заби...
Въпреки всичко на моменти се получава едно забавяне на разтоварването и след 3000 оборота усещам такава тяга че направо ми чупи врата в седалката

Зимата я покарах един месец полекичка и като я настъпих и турбината заби...
Въпреки всичко на моменти се получава едно забавяне на разтоварването и след 3000 оборота усещам такава тяга че направо ми чупи врата в седалката

- lord_aggo
- Мнения: 185
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2016 DFCA
- Местоположение: Sofia
Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст
колега, благодаря за мнението, но както написах по-нагоре, турбината беше свалена и разглобена - нито беше задръстена геометрията, нито имаше проблем в самата турбина.
Интересното е, че ходих в Адлер, където колата е чипвана с надеждата да ми помогнат - направихме няколко тест рън-а, на които колата беше закачена на вагком и ми казаха, че нямало никакъв проблем
Честно казано, на първия лог файл, който аз направих се вижда очевиден проблем - наистина не разбирам как не са го видели това, пък и то не е да не се усеща дори без закачен вагком. Това ме кара да си мисля, че на пичовете просто не им се занимава (въпреки, че ме убеждаваха,че не било това). Доста съм разочарован от тях - след чипа им и преди появата на проблема колата ми вървеше много хубаво и бях доволен, но поне на мен не ми обърнаха нужното внимание след това - единственото,което ми казаха е, че колата имала "леко пренадуване" , но това не било страшно. На лог файла се вижда, че колата пиква почти на 2 бара

Интересното е, че ходих в Адлер, където колата е чипвана с надеждата да ми помогнат - направихме няколко тест рън-а, на които колата беше закачена на вагком и ми казаха, че нямало никакъв проблем

Честно казано, на първия лог файл, който аз направих се вижда очевиден проблем - наистина не разбирам как не са го видели това, пък и то не е да не се усеща дори без закачен вагком. Това ме кара да си мисля, че на пичовете просто не им се занимава (въпреки, че ме убеждаваха,че не било това). Доста съм разочарован от тях - след чипа им и преди появата на проблема колата ми вървеше много хубаво и бях доволен, но поне на мен не ми обърнаха нужното внимание след това - единственото,което ми казаха е, че колата имала "леко пренадуване" , но това не било страшно. На лог файла се вижда, че колата пиква почти на 2 бара


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта